Visa fullständig version : Sverige - Brasilien
Ska bli riktigt kul detta! Vilka vinner?
1-1 tycker jag låter bra.
TV3 - 20.00
IqB1Gir6zgQ
Jag tror det blir ganska så jämt, eller så krossar Brasilien.
Viktor_Balck
2008-03-26, 14:32
Jag tror det blir ganska så jämt, eller så krossar Brasilien.
eller så vinner sverige? Förutom det så kan det sluta hursomhelst. :D
Synd att edman blev skadad, han hade varit given i EM.
gissar på 5-2 till brasilien.
gissar på 5-2 till brasilien.
Nån som läst historieböckerna?
5-0 till Sverige om det går bra, annars om det är en dålig dag bara 2-1 ev. 3-1
Hade ingen aning om att det var idag. Ska givetvis ses. Hur ordinarie är Brasiliens lag?
Alfred Nobel
2008-03-26, 15:37
0-0
Hade ingen aning om att det var idag. Ska givetvis ses. Hur ordinarie är Brasiliens lag?
Jag gissar på att de skickar sitt U21-lag.
Viktor_Balck
2008-03-26, 15:43
Nä, inte riktigt.
Kopierade detta från aftonbladet.
Startelvorna
Avspark: Onsdag klockan 20.45.
Sverige: 1 Andreas Isaksson - 2 Fredrik Stoor, 3 Olof Mellberg, 4 Daniel Majstorovic, 5 Mikael Nilsson - 8 Anders Svensson - 7 Sebastian Larsson, 6 Kim Källström, 9 Fredrik Ljungberg (K) - 10 Markus Rosenberg, 11 Johan Elmander.
Svenska avbytare: Målvakt: Rami Shaaban, Hammarby.
Försvarare: Mikael Dorsin, Cluj, Fredrik Risp, Ankaraspor
Mittfältare: Niclas Alexandersson, IFK Göteborg, Daniel Andersson, Malmö FF, Kennedy Bakircioglü, Ajax, Christian Wilhelmsson, Deportivo de La Coruna.
Anfallare: Marcus Allbäck, FC Köpenhamn, Rade Prica, Sunderland.
Förbundskapten: Lars Lagerbäck.
Brasilien: Julio Cesar - Daniel Alves, Lucio, Juan, Marcelo - Gilberto da Silva, Josué - Julio Baptista, Diego, Robinho - Luis Fabiano.
Brasiliens avbytare: Målvakt: Diego Alves.
Försvarare: Alex Costa, Rafinha, Leo.
Mittfältare: Hernanes, Anderson, Lucas, Richarlyson.
Anfallare: Pato, Rafael Sobis, Thiago Neves.
Förbundskapten: Dunga
Domare: Mike Riley, England.
Ska bli kul att se vad Larsson kan visa. Majstorovic kommer få det tufft.
Viktor_Balck
2008-03-26, 15:50
Tycker Sveriges lag ser bra ut sånär som på vissa platser i backlinjen, chippen kan eventuellt ta en plats i startelvan till em. Jag tycker det är helt rätt att börja med Larsson som är riktigt duktig.
De enda riktiga stjärnorna som saknas i den brasilianska truppen är Ronaldinho och Kaka. Spelare som Pato, Anderson, Gilberto Silva och Julio Baptista är med.
Hur går det för han mittbacken som spelade i IFK för någon säsong sedan? Karl något?
Kan han bli landslagsmaterial? Var spelar han nu?
Viktor_Balck
2008-03-26, 15:55
Hur går det för han mittbacken som spelade i IFK för någon säsong sedan? Karl något?
Kan han bli landslagsmaterial? Var spelar han nu?
Kalle Svensson? Han spelar i franska ligan i Caen, googlade honom nyss, har tydligen haft lite skadeproblem.
Nu har Larsson helt klart sin stora chans att visa att han är rätt man för landslaget eftersom han möter en ytterback som är ruskigt bra offensivt men minst lika dålig deffensivt. Sumpar han denna chansen kommer det nog dröja innan Larch låter honom spela igen, tyävrr!
Kalle Svensson? Han spelar i franska ligan i Caen, googlade honom nyss, har tydligen haft lite skadeproblem.
Ja, så hette han ja. Känns som det är dags att hitta lite ny mittbackar till landslaget. Vart är Petter Hansson förresten? Skadad? Jag har hellre honom än Majstorovic i backlinjen.
Ja, så hette han ja. Känns som det är dags att hitta lite ny mittbackar till landslaget. Vart är Petter Hansson förresten? Skadad? Jag har hellre honom än Majstorovic i backlinjen.
han ska få barn (eller hans fru då) så han fick ledigt
3-1 till Brasilien, skulle dock vilja att matchen slutade 2-0 till Sverige. ;)
Deceiver85
2008-03-26, 17:28
2-0 till Brasilien
Kebab-Arne
2008-03-26, 18:48
Ursäkta att jag är en n00b. Var är Kim Källström och Anders Svensson?
Båda Anders o Kim spelar :)
Synd att Rasmus Lindgren inte får va med i truppen, en man som duger i Ajax startelva som defensiv innermitt. Men han får väl vänta med landslaget till Sidleds-Danne lägger skorna på hyllan om fem-sex år.. *suck*
Bollen är rund allt kan hända!
Synd att Zlatan har problem med knäet (han borde nog surfa på kollo och lära sig knäböj...)
Hoppas givetvis på Sverige men brasarna är duktiga, tror det kommer bli tufft/svårt för Sverige.
Då ska vi se vad de kört för pass under vintern.
28-11-2007, 11:53 #8713
Chaan
Svensk landslagsfotboll. Mycket svåra långbollar, mycket spel bak till målvakt. Bara för att de tittat för mycket på engelsk fotboll.
Tittar man på bättre lag slår de nästan aldrig långbollar med 30% chans att nå fram. Och bakåtspel (även till mittback) är bara undantag. Precis som det ska.
Den förklaringen som brukar ges till att Sveriges herrar inte tar sig längre än till kvartsfinal (normalt sett) är att de inte är tekniska nog. Vilket förklaras med att för mycket av träningen inriktas på fysik och för lite på bollbehandling. Vilket det ligger mycket i om man tittar på hur en genomsnittlig internationell toppspelare tar emot, vänder och passar och jämför med en genomsnittlig svensk landslagsspelare.
Men det räcker inte som förklaring. Det är den speltaktiska biten som ligger allra värst till enligt mig.
Inte apropå att Sverige tog sig till sitt 5:e mästerskap i rad. Bara apropå.
jakerbest
2008-03-26, 20:30
3-2 till sverige ! Larsson 1 och elmander 2.
Halfhigh
2008-03-26, 20:41
3-2 till sverige ! Larsson 1 och elmander 2.
Vad står det?
Han skrev ju 3-2 till Sverige, Antar att han inte ljuger
jakerbest
2008-03-26, 20:43
Haha det var mitt tips, kanske lite otydligt iofs*flex*
Viktor_Balck
2008-03-26, 20:44
3-3 nu, fan brassarna kvitterade.
Det var väl ett tips? Matchen har inte börjat än och då står det oftast 0-0.
Halfhigh
2008-03-26, 20:46
Det var väl ett tips? Matchen har inte börjat än och då står det oftast 0-0.
Aha, läste fel, han skrev siffror precis innan Angel, my bad
Ser helt fruktansvärt ut m.a.p. det jag skrev. I situationen som föregicks stolpskottet fintade EN brasse SEX svenskar i klunga.
Känns som att brassarna tar detta lika seriöst som en strand-match med efterföljande grillning.
Helt OK halvlek. Gillar det jag har sett av Stor och Larsson. Tror Maistorovic har hittat en svensk med varje passning och inte slagit en enda långboll än så länge, vad händer?
Åpropå det Chaan skrev om bollbehandling så verkar Larsson ha fina mottagningar för att vara svensk. Första gången jag ser honom in action.
Chrillee
2008-03-26, 21:38
Brassarna är ju sjukt snitsiga jäklar
Känns som att brassarna tar detta lika seriöst som en strand-match med efterföljande grillning.
Det tror jag definitivt inte! De ställer upp med bästa tillgängliga lag och som alla andra lag behöver de träningsmatcher, särskilt med tanke på att de kör VM-kval nu. Sen blir det såklart inte stenhårt i närkamperna pga skaderisken, men de tar garanterat matchen lika seriöst som Sverige.
Sebastian Larsson, vilken lirare! Riktigt osar rutin runt han trots sin korta period i landslaget. Anders Svensson har också spelat mycket bra.
Åpropå det Chaan skrev om bollbehandling så verkar Larsson ha fina mottagningar för att vara svensk.
Mycket möjligt men vi hade två stycken "nedtagningar till brasiliansk målvakt" också.
Men som sagt ännu värre med själva spelet - var en situation med en total idiotpassning helt i linje med det jag skrev om bakåtspel - fast i det här fallet en passning i backlinjen i horisontalled - EN HALVMETER från att brytas av brassen som hade rakt fram mot mål.
Jag fattar inte grejen med målvaktsbytet. Shaaban kommer vara matchtränad till EM, Isaksson vetifan. Varför inte låta Isaksson få en hel match med bra motstånd?
Jag fattar inte grejen med målvaktsbytet. Shaaban kommer vara matchtränad till EM, Isaksson vetifan. Varför inte låta Isaksson få en hel match med bra motstånd?
Sverige satsar på Bajen i år. Som sig bör.
jakerbest
2008-03-26, 22:58
Shaaban är ett jävla pack, och tacka fan för att hammarby har fått hans signatur...
sverige vinner aldrig träningsmatcher, lagerbäck vill nog försöka göra allting så jävla hemligt för våra motståndare, enda anledningen till träningsmatcher är att de finns ett datum som tilllåter till uppbehåll fårn klubblagen till lite träning
jakerbest
2008-03-26, 23:43
sverige vinner aldrig träningsmatcher, lagerbäck vill nog försöka göra allting så jävla hemligt för våra motståndare, enda anledningen till träningsmatcher är att de finns ett datum som tilllåter till uppbehåll fårn klubblagen till lite träning
hahah wtf ?:confused:
Bra spelat av Sverige faktiskt!
Sett över hela matchen hade Sverige faktiskt ungefär lika mycket bollkontroll som brassarna och lika mycket målchanser. Slumpen avgjorde, vilket ju inte är så konstigt i sportens värld. Skönt att det bara var en träningsmatch annars hade man ju inte varit lite förbaskad över den målvaktstavlan. :)
Syns på alla skador också, hoppas det löser sig bra till EM för alla spelare.
jooo, dom stog utt bra.
anders svensson var grym ju.
lika så stoor eller va han hete, visst inte vem det var ens.
det var många som var bra , synd att det blev förlust dock.
Bra insats av Sverige. Sebastian Larsson imponerade återigen!
0-0 eller 1-1 hade varit mera rättvist. Tråkigt att de vinner på ett skitmål.
Richard85
2008-03-27, 10:00
Enligt mig den bästa landskampen Sverige gjort på väldigt länge..Saknade ändå vi ett par spelare, det gjorde Brasilien iofs också men tror faktist inte Kaka & Ronaldinho tillfört mkt mer, inte så som deras form är för tillfället
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.