Visa fullständig version : Bo på bottenplan i innerstan?
Skulle du kunna bo på bottenplan i innerstan? (om du nu vill bo i stan)
Om inte, är det för att folk skulle kunna se in? Någon skulle kunna slå sönder rutan och komma in? annat?
nu snackar vi en fönsterhöjd på ca 160-180cm från marken.
tossefar
2008-03-26, 03:59
Jag bor en halv trappa upp, fungerar bra. Inget läskigt område dock.
Balkongen börjar cirka 1.80 från marken. Fönstrena kanske på 2.50 från marken.
Det du pratar om låter lite väl nära marken, där ser ju folk in :(
Ja gör det, fast på en innergård. Sjukt jobbigt när mina grannar går och glor in hela tiden faktiskt.
Det beror på läget och i vilken stad det är.
Centrala tokholmen? självklart! bara att få en lägenhet centralt gör att våningsplan inte spelar det minsta roll.
LadyInsane
2008-03-26, 08:18
Centrala tokholmen? självklart! bara att få en lägenhet centralt gör att våningsplan inte spelar det minsta roll.
+1000!
Har bott på botten i tre av mina lägenheter, men kommer nog tveka länge innan jag gör det igen. Tyckte inte om det.
Bodde på bottenplan när jag flyttade till Lund och självklart fick jag inbrott. Nu bor jag på 11e våningen och tänker aldrig mer bo på bottenplan eller i en lägenhet där vem som helst kan komma in i trapphuset/hissen.
wintersnowdrift
2008-03-26, 09:06
Nja, jag valde bort bottenvåningslägenheter när jag letade. Jag ville gärna ha balkong och då är det trevligt om den ligger lite högre.
//Kristin
machine gun
2008-03-26, 09:14
+1
NiXPhoenix
2008-03-26, 15:13
Tror det blir på tok för mkt oljud om man inte bor mot en väldigt liten, lågtrafikerad gata.
Inbrottsrisken är ju en annan faktor men det värsta är nog allt oljud.
Avtar ju högre upp man kommer, även om sirener och annat hörs fem våningar upp så är det inte alls lika mycket. Undrar hur det är i en riktigt skyskrapa, säger att man bor 30 våningar upp, tror ni man hör mycket stadens oljud då?
Tricklev
2008-03-26, 15:14
Skulle inte vara några problem.
Coldsmith
2008-03-26, 17:44
Nackdelen som ajg ser det är ju inbrottsrisken. Den är påtaglig och irriterande. Att folk ser in är inget större bekymmer. Vilka går och glor in i fösnter liksom, aldrig upplevt det.
jontahontas
2008-03-26, 17:53
Jag bor med fönstret 1,80 över marken vid skanstullområdet. Det stör mig inte ett dugg. Fast inbrottsrisken är ju högre, det kan jag väl inte fly ifrån.
Nej, vill kunna ha mina fönster öppna på natten.
shut teh face
2008-03-26, 20:33
Jag bor med fönstret 1,80 över marken vid skanstullområdet. Det stör mig inte ett dugg. Fast inbrottsrisken är ju högre, det kan jag väl inte fly ifrån.
Då är vi grannar, vad har du för tv och adress? :laugh:
Det beror på, hur långt över marken det är och var någonstans och att jag har fönster mot gården och hur gården ser ut.
Får jag välja helt fritt så vill jag bo så högt upp som möjligt men det är inte alltid man kan välja. Får jag allt annat på min lista så kan jag kanske ta att det är nedre botten
Jag vill bara bo centralt, nära till 7eleven, gym och skola och rålis såklart....
så, Ja
Nitrometan
2008-03-26, 21:00
Nej tack.
Jag vill bara bo centralt, nära till 7eleven, gym och skola och rålis såklart....
så, Ja
bor inte du på Ö-malm?
Får jag välja helt fritt så vill jag bo så högt upp som möjligt men det är inte alltid man kan välja. Får jag allt annat på min lista så kan jag kanske ta att det är nedre botten
Varför så högt som möjligt? Utsikten?
Varför så högt som möjligt? Utsikten?
färre om stör, mer ljus och mindre insyn.
Sen kan utsikten vara ok. Nu har jag bara mot innergårdar men det är lite kul det med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.