handdator

Visa fullständig version : Dags för första deffen, lite tips önskas

Librish
2008-03-25, 16:25
hallihallå kollozzeum, det har blivit dags för mig att testa mig på min första deff och efter att ha läst i den trevliga guiden överst på sidan har jag några småfrågor.

längd: 201cm
vikt: 100kg
ålder: 18

1. jag hade tänkt ligga på ett underskott på 500-600 kcal men i guiden så stod det att man skulle ta sitt basiska intag (2325) och multiplicera det med en aktivitets faktor från 1.2-2.0. jag kommer gymma 3 ggr i veckan och försöka jogga till skolan (straxt över 2km) och gå tillbaka kanske 3 ggr i veckan med en extra promenad då och då. vilken faktor tror ni jag skulle hamna på då?

2. det stod att det var bra att dela upp en gainer föra/efter ett pass för att inte tappa så mycket muskler, jag har aldrig kört med några sånna grejer förut, har ni nått tips på en bra produkt eller är det inte så viktigt?

hmm har säkert glömt nått men det kan jag ju lägga till senare, önska mig lycka till =) // Johan

Vinter
2008-03-25, 16:55
Om jag var du skulle jag strunta i deff och istället försöka balancera energi intaget med träningen bättre. Med de måtten skulle det vara bättre att lägga på dig lite mer muskulatur istället.

Bara min personliga åsikt.

Librish
2008-03-25, 17:58
men jag vill inte bli biffig... är stor nog som det är ^^

ztiggee
2008-03-25, 17:59
Hej johan!

Jag tycker att du ska fundera på om du vill gå ner i vikt lr inte. Om du verkligen vill göra det så ska du självklart göra det. Allting handlar om att ligga på underskottkalorier. Så om du inte har så hög aktivitetsnivå kan du äta mindre och om du har hög, så kan du äta mer och ändå nå det resultat du vill nå:)

Lycka till!!!