Visa fullständig version : deff / hårdare kropp
fred82ros
2008-03-24, 19:52
har tänkt börja köra hård träning nu och sen köra ordentlig kost.
info
195cm lång
94kg
mitt mål är att få en mer vältränad kropp och sen hårdare kropp..
tänkte liggapå ca 2600kcal om dagen
250g protien
80g fett
160g kolhydrater
kommer träna på gym 5ggr/v
är de värden som är helt fel ni som kan de här ja är helt ny på de här och läst lite här inne och man läser mycket olika saker....
all hjälp är tacksam
loztdignity
2008-03-24, 20:06
Jag tror det mesta står i den klistrade deff-guiden faktiskt, vad gäller hur mycket protein, fett och kolisar man ska äta.
Personligen tycker jag det låter som lite onödigt mycket protein och hade siktat på en 200 g istället, men det spelar ingen större roll.
Om du har räknat ut ditt energiintag osv och kommit fram till dessa siffror stämmer de säkert =)
Skulle nog sikta på mindre protein och lite mer kolhydrater! För om du äter för lite kolhydrater kommer du tappa ork och även styrka eftersom du inte komma orka lika mkt som du gör när du äter en kolhydratrik kost :) Men om det inte är några problem att bli lite svagare så kan du köra det du har skrivit ^^ Du kommer inte bli svagare direkt utan på en lite längre tidsperiod!
En annan sak med kolhydrater är när de bryts ner så kommer det göra så att din fettförbränning stannar under tiden som kolhydrater bryts ner och bildar glykogen tillsammans med insulin. Men håller du så att du ligger på underskottkalorier så kommer du gå ner i fett och även en del muskler. Just större underskott ju mer muskler kommer du tappa, om du inte är jätte överviktigt som du inte verkar vara:)
Lycka till, hoppas du når de resultat du vill nå ;)
King Grub
2008-03-24, 22:17
är de värden som är helt fel
Nej då, dom kan vara helt okej.
fred82ros
2008-03-24, 23:14
tack så mycket för era svar.
alla inlägg är välkomnna eftersom ja är ny och inte så insatt i de här men hoppas bli..
har oxå funderat på att ha lite högre kolhydrat värde.. men vill som sagt tappa fett och få en hårdare kropp och tror de kan vara lösningen att äta lite mindre kolhydrater....
fred82ros
2008-03-26, 15:02
tänkte på en annan fråga ang kolhydrater..
om man äter fullkornspasta exempelvis ska man äta de till lunch eller till middag alltså före eller efter träning spelar de någon roll tänkte på förbränning av de och smältningen...
/Fredrik
Eddie Vedder
2008-03-26, 15:09
tänkte på en annan fråga ang kolhydrater..
om man äter fullkornspasta exempelvis ska man äta de till lunch eller till middag alltså före eller efter träning spelar de någon roll tänkte på förbränning av de och smältningen...
/Fredrik
Fullkornspastan är mer fiberrik än pasta gjord på raffinerat mjöl, den bryts ner något långsammare i mag-tarmkanalen och ger ett något långsammare blodsockersvar (d.v.s. lägre GI).
Pasta har överhuvudtaget inget högt GI, dock är det allmänt rekommenderat med en lite snabbare och fiberfattigare kolhydratkälla direkt efter träning. Det här är dock inget som lär inverka märkbart, vad som inte är onanioptimalt är långt ifrån "fel" och pasta överhuvudtaget är jättebra både före och efter träning, både vit pasta och fullkorn.
fred82ros
2008-03-26, 16:16
ok thx så de spelar ingen roll tänkte om de var bättre inför ett träningspass så man laddar på lite...
ska även försöka lägga upp en bild på dagsformen om någon kan säga var man kan ladda upp bild för har ju bara på datan..
/Fred
Scratch89
2008-03-26, 16:44
Åh, Eddie har börjat använda ordet "onanioptimalt". :)
fred82ros: Du kan ladda upp bilder rakt i tråden. Tryck på "post reply" och leta efter attachments. Där kan du ladda upp bilder.
fred82ros
2008-03-26, 22:54
nu tror ja de funka de här är en dagsfärsk bild
Tänk inte så mycket på att deffa utan istället på att bygga. När du har bulkat upp dig lite kan du ju alltid deffa bort det fettet som du har lagt på dig, om du nu tycker det behövs.
fred82ros
2008-03-26, 23:24
kommer ju köra stenhård styrketräning nu och bygga på mig... de är mitt mål men vill inte bli "tjockstor" om ni hänger me alltså vill bygga på mig men ändå ha konturer och så inte bli biffig bara.
Scratch89
2008-03-27, 00:53
... som 95% av de andra som skapar liknande trådar vill. *rolleyes*
Det är bara att äta och träna!
Tror nog inte du behöver oroa dig för att bli "tjockstor" i första taget. Det lär ta en jäkla tid eller inte hända alls om du inte verkligen bulkar under en lång period. Kör på som du tänkt nu och se vad som händer, det är möjligt att träningen i säg gör att du både blir större och kommer att se hårdare ut än du redan är.
bengdoktor
2008-03-28, 08:09
Dom flesat inkl mig själv bulkar upp sig för att sen deffa, men tänk på att det inte är ett måste! Det finns en del som inte alls kan tänka sig att vara lite rultig och ser till att hålla en tokbra form året om.. gör det som passar dig själv!
Du har ju bra form nu, det där är ungefär den formen jag är ute efter :whipped:
fred82ros
2008-03-29, 09:48
Du har ju bra form nu, det där är ungefär den formen jag är ute efter :whipped:
Tack så mycket men den ska bli bättre ex nedre delen av magen ska ju bli bättre
har läst att de är den svåraste dlen att träna bort stämmer de????
några bra övningar för den delen??
/Fredrik
övningen "ät lite mat" brukar ta rätt bra på fettdepåer från hela kroppen. Du kan inte träna bort fett från specifika ställen på kroppen, förutom fett _inne_ i buken.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.