handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig gå ner

hästen
2008-03-20, 14:00
Jag kände igår när jag ställde mej på vågen att jag har gått upp en aning för mycket så nu tänkte jag bli av med det igen innan det blir jobbigt. Jag väger 88 kilo nu och ska ner till 80. Jag käkar för mycket skräpmat så det är väl där boven ligger. Det är väl smartast att bli av med fettet först innan man börjar styreträna upp sig i vikt igen?

Tänkte lägga upp veckorna såhär:

Tisdag: Löpning
Onsdag: Badminton
Torsdag: Löpning

Har ni några bra tips på hur jag borde lägga upp det med träning och kost?

Sentenced
2008-03-20, 14:05
Det bästa är att styrketräna under nedgången så att muskelförlusten blir så liten som möjligt när du tappar fett.

hästen
2008-03-20, 14:07
Så om jag för in 1 (?) styrkepass i veckan också så gynnar det?

Hobbes
2008-03-20, 14:14
Har du läst denna, gör det först om inte annat - det finns massor med kunskap här.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

bugulu
2008-03-20, 14:34
Tips från mig då jag försöker gå ner nu också.

1. Ta bort skräpmaten helt (du visste nog om detta men det här kommer hjälpa dig tappa i vikt enbart det)

2. Sluta upp med godis och chips etc

3. Om någon försöker trycka in dig att ha en ätardag, ignorera det, har man tillräcklig disciplin och tro på sig själv behöver man ingen ätardag.

Hur mycket löptränar du, dvs hur långt springer du och hur länge.

Allmän missuppfattning är att man inte kan gå ner eller att det tar tid att gå ner i vikt med styrträning, bah.. man går ner i vikt genom styrketräning om man kombinerar det med något annat (jag kör spinning 20 min innan varje styrpass), funkar prima för mig, värt ett försök om du nu vill testa det.

Viktigaste är att du håller dig fysiskt aktiverad hela veckan, du vill gå ner 8 kg på hur lång tid då? Vill du att det ska gå snabbt så får du förvänta dig att uföra mer fysiskt aktivitet än dem här 3 dagarna, vill du att det ska gå i maklig takt så rådgiver jag dig ändå att träna 4 gånger i veckan och ha en vilodag mellan passen.

Lycka till.