Visa fullständig version : När är din motivation till träning bäst?
Jag blir sjukt sugen på att träna när jag ser Rocky 4 filmen när han tränar innan matchen mot Ivan Drago, riktigt bra musik till alla övningar han gör. Visst är de film men det ser så sjukt bra ut när han gör allt!
shut teh face
2008-03-19, 20:19
När jag ser alla stackare i "Du är vad du äter" etc.
Scratch89
2008-03-19, 20:28
När jag ser alla stackare i "Du är vad du äter" etc.
+1. Sen blir jag rätt så motiverad om jag ser nån grovis på gymmet, eller om jag köpt nya kläder och tänker "fan vad snyggt det skulle vara om den satt sådär..." osv.
Ignatius72
2008-03-19, 20:29
Jag är fruktansvärt motiverad de gånger jag verkligen inte kan träna.
+1. Sen blir jag rätt så motiverad om jag ser nån grovis på gymmet, eller om jag köpt nya kläder och tänker "fan vad snyggt det skulle vara om den satt sådär..." osv.
Eller om man står i speglen och ser, tänk om jag hade fått lite större muskler
Scratch89
2008-03-19, 20:32
Snarare "Tänk om jag hade sex, sju kilo mindre fett på kroppen!". :D
Sparven från Minsk
2008-03-19, 20:36
+1! Hur sugen som helst då man är sjuk eller så*grr*
Surfar in på www.crossfit.com på morgonen...det är verkligen motiverande att träna den dagen!!!!
Martin.V
2008-03-19, 20:46
Snarare "Tänk om jag hade sex, sju kilo mindre fett på kroppen!". :D
You do it all for the nookie, yz ? :kinky:
den är alltid bäst, bara att tänka på de stackare som inte kan träna
Brukar vara, som någon annan sa, mest motiverad när jag är hemma och inte har träningsdag
stargate
2008-03-19, 21:27
När jag INTE har nån tjej i mitt liv att tänka på, dom är lömska små djur som förstör ens kropp.
är jag sjuk är jag alltid supersugen att träna
Tricklev
2008-03-19, 21:34
När någon tjej kallar mig fet.
Edit: Hela tiden mao.
när jag ser någon sjukt snygg tjej och tänker faan jag måste träna för att få ligga med en sån som henne.
när jag ser någon sjukt snygg tjej och tänker faan jag måste träna för att få ligga med en sån som henne.
Tänk ifall tjejen inte bara går på de yttre då?
ChrisDEFC
2008-03-19, 22:05
efter jag sett pumping iron då är det omöjligt att hålla sig borta från gymmet, suget kan sitta i några dagar tom :hbang:
Tänk ifall tjejen inte bara går på de yttre då?
Spelar det någon roll för min motivation just vid ett sådant tillfälle?
När jag inte har ont. Träningsvärk inkluderas inte i den ekvationen utan det är en viss specifik och permanent smärta jag menar.
+1 på rahf. Dåligt ont på diverse ställen i kroppen tar ner motivationen något så enormt. Så när jag är hel och har en normal dag så är alltid motivationen hög.
Ja, precis. Nu har jag varit sjuk till och från (mest till) i en månad, och jag är grymt träningssugen.
Alfred Nobel
2008-03-19, 22:18
När jag har ätit en bra och balanserad kost under en period. Små kcalöverskott dag 1 och dag 20 kanske. Då förhåller sig kroppen bäst till träning och jag motiveras sjukt mycket.
Fat tony
2008-03-19, 22:33
jag brukar flexa framför speglen... när jag ser vad träningen har gett mig så har jag svårt att tappa suget även om jag inte e värsta grovis
jag brukar flexa framför speglen... när jag ser vad träningen har gett mig så har jag svårt att tappa suget även om jag inte e värsta grovis
Word.
Plus att jag brukar trycka upp en viss liten sötnos på näthinnan...(speciellt vid löpning på band)
Mass-Tech
2008-03-19, 22:57
Var gång jag läser FLEX.
Så det är rätt så ofta.
När jag tänker på hur satans jävla skönt det är att göra en bra tävling med rekord i alla grenar. När jag kvalar till SM kommer t ex att vara gudomligt och det gör mig perverst jävla motiverad.
machine gun
2008-03-19, 23:04
+1
Samt när man snackar träning och tävling med folk som är bättre och mer erfarna än man själv. Det känns väldigt motiverande att veta att man kan nå deras nivå om man bara kör vidare och kämpar några år till.
jag blir motiverad att träna när jag ligger på kcal underskott. Annars känner ja mig så degig
Nonamenoshame
2008-03-20, 07:28
Jag är mest taggad på mina vilodagar då man nästan blir arg för att man inte ska träna.
The_RobRoy
2008-03-20, 07:42
jag blir motiverad att träna när jag ligger på kcal överskott. Annars känner ja mig så klen
När Devil driver - Driving down the madness spelar högt genom högtalarna
bulldozer
2008-03-20, 10:36
Svårt att säja men det här är topp 3 (som det ligger jämt mellan):
1. När man vet att man ska prestera inom en snar tidsram (vare sig det rör sig
om att hanka sig runt tjejmilen eller köra Strongman tävling)
2. När man suttit och dreglat i muskeltidningar eller sett sjukt snygga lyft på
youtube.*drool*
3. När man är frustrerad över något (ju mer som är "fel" desto större behov av
ett träningspass) och behöver bli av med aggressioner :D
När jag ser tjocka människor som äter vill jag antingen ge mig ut och springa eller sluta äta. Oftast sluta äta.
Jag blir sjukt motiverad till att träna när jag ser tjejer med en schysst fysik och muskler. Eller bara med muskler, behöver inte ens vara särskilt snyggt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.