Logga in

Visa fullständig version : Många koppar...

magnus_79
2003-05-21, 09:35
Det blir många koppar kaffe under en hel arbetsdag.. (5-6st) är det dåligt i förbränningsyfte? Eller hjälper det kanske till att bränna fett?

Tacksam för svar.

Tanman
2003-05-21, 09:37
Koffein höjjer förbränningen men triggar också insulin så drick det inte direkt efter en större måltid om du vill prioritera fettförbränning.
I övrigt stressar koffein kroppen så man ska nog inte dricka för mycket om man ska vara petig..men men..

Legz Luthor
2003-05-21, 23:11
men jag som trodde att det var bra med en kopp kaffe innan morronpromenixen, låter ju inte så bra om det triggar insulinutsöndringen :confused:

King Grub
2003-05-22, 05:55
Originally posted by Legz Luthor
men jag som trodde att det var bra med en kopp kaffe innan morronpromenixen, låter ju inte så bra om det triggar insulinutsöndringen :confused:

Jajamän. Check this out:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=8506&highlight=kaffe

Legz Luthor
2003-05-22, 07:59
så vad tror du grub? dricka eler inte dricka kaffe?

z_bumbi
2003-05-22, 09:35
Det beror väl på om man gillar kaffe om bör dricka det innan promenaden, är det kallt ute så kan det vara skönt att ha något varmt i magen tillsammans med proteinet.

Koffeinet minskar även testosteronproduktionen om någon nu vill bli mer orolig över smådetaljer.

Tanman
2003-05-22, 09:50
Z_bumbi, man kan tyda ditt senaste inlägg som att det inte spelar någon större roll om man dricker kaffe eller inte innan morgonpromenaden och jag delar den åsikten, det viktiga är nog att man promenerar överhuvudtaget.

Grahn
2003-05-22, 09:58
Helt klart, många sätter för stor tilltro till småsaker och glömmer lätt vad som är viktigast.

z_bumbi
2003-05-23, 19:52
Tanman: Du tolkar helt rätt :)
Det är ju en så obetydlig del i det stora hela så man behöver ju inte tvinga i sig kaffe eller koffein bara för att bränna mer, om nu forskningen har visat att nettot blir positivt vad gäller fettförbränning vill säga. (Nu kom vi in på småsaker i alla fall :D )

Cartwright
2003-05-23, 23:02
Dagen jag slutar dricka kaffe är dagen jag söker hjälp för träningsnarkomani. Sen får det ge mig cancer, fetma, spetälska eller vad fan som helst. :cheers:

ivandrago
2003-05-24, 19:29
Originally posted by Cartwright
Dagen jag slutar dricka kaffe är dagen jag söker hjälp för träningsnarkomani. Sen får det ge mig cancer, fetma, spetälska eller vad fan som helst. :cheers:

WORD! :thumbup:

Allan
2003-05-25, 17:09
Originally posted by Cartwright

:thumbup:

Yeah!!!

allan