handdator

Visa fullständig version : SjukDeff

SajCo
2008-03-19, 11:14
Har nämligen fått halsfluss misstänker jag, smärtan är enorm så jag har haft svårt att äta. Däremot så har jag fått i mig lite men inte tillräckligt och bara 1 mål per dag.Jag startade min deff i Fredags , kan jag tillägga.

Fick Halsflussen i Lördags förra veckan, sen i Måndags har ja inte kunnat äta mycket alls. Vågen har trappat ner från 85-86 till 79kg. Så min fråga till er är:

Hur mycket påverkar det kroppen om man inte ätit bra/Tillräckligt under 2-3 dagar?

SajCo
2008-03-19, 11:25
Det jag fått i mig under en sådan "dålig" dag är ungefär :

3-4 piggelin glassar för att kyla ner min hals.
2 paket torkat kött 100 G
Massa vatten.
1 whey-80 ... gick knappt dricka den proteindrinken , sved som F*n :( .
Lite fil och lite musli, typ 7-8 skedar.

Pepz
2008-03-19, 11:35
det är ingen fara satsa på att bli frisk bara. du tar igen det där på nolltid när du väl kommer tillbaka.
Fått antibiotika?

Tolkia
2008-03-19, 11:36
Hur mycket påverkar det kroppen om man inte ätit bra/Tillräckligt under 2-3 dagar?
Du tappar i vikt och prestationsförmåga - det senare inte bara p.g.a. att du inte ätit, utan även p.g.a. att du är sjuk (det frestar på kroppen att bekämpa sjukdom). När du blir frisk och börjar äta och träna som vanligt återgår du till utgångsläget; hur snabbt lite beroende på hur länge och hur allvarligt sjuk du varit. Jobbigt så länge det varar, men ingen katastrof, m.a.o.

SajCo
2008-03-19, 11:43
det är ingen fara satsa på att bli frisk bara. du tar igen det där på nolltid när du väl kommer tillbaka.
Fått antibiotika?

njae inte fått det än... jag är inte riktigt säker på om det är halsfluss, dock är mina halsmandlar stora som ägg. Jag tänkte ge det en dag till och är det inte bättre imorgon blir det doktorn direkt :)

SajCo
2008-03-19, 11:44
Tack för svar!

Inge Enveten
2008-03-19, 16:18
Så det är nästan bra att vara sjuk om man vill deffa? :Virro

Tolkia
2008-03-19, 16:30
Så det är nästan bra att vara sjuk om man vill deffa? :Virro
Nej, det är inte "bra" att vara sjuk. Om man inte avser eventuella sekundära sjukdomsvinster (mamma tycker synd om en, eller något).

Scratch89
2008-03-19, 16:48
Den största fördelen med sjukdom är, precis som har upptäckt, att man kan äta hur mycket glass man vill utan att omgivningen kan klaga på ens konsumtion! :D

Tabbe
2008-03-19, 17:11
Den största fördelen med sjukdom är, precis som har upptäckt, att man kan äta hur mycket glass man vill utan att omgivningen kan klaga på ens konsumtion! :D

4 piggelin glassar är ju inte mycket :)