handdator

Visa fullständig version : Största/Bästa SATS i STHLM?

Geek
2008-03-18, 12:07
Hallå!

Vilket Sats tycker ni är bäst i Stockholm om man vill ha det stort bra och fräscht? =)

Helst mycket fria vikter - hört att söder + fridhemsplan ska vara bra fast dock inte varit där än. Hittills har väl Stureplan varit det bäst.

//Johan

jontahontas
2008-03-18, 12:15
Söder är särklass bäst. Fridhemsplan är inte i närheten, inte Odenplan heller.

På söder har du den särklass största avdelningen för fria vikter, där du dessutom har ett lyftarpodie om du vill rycka igång (yes va roligt). Bra folk om tränar där också. Brukar vara ett 5-6 personersgäng där som kör marklyftsträning tillsammans. Det är ovanligt på "innegymmen" i sthlm och väldigt trevligt tycker jag.

Odenplan och Fridhemsplan är ganska lika i mina ögon. Odenplan är större och inte lika supertrångt som fridehmsplan, men fortfarande trångt. Jag personligen är ingen fan av det sociala livet där, men generellt är träningsstandarden högre där än på andra SATS-anläggningar.

Däremot skulle jag vilja slå ett slag för SATS Hötorget. Avskild avdelning för fria vikter som nästan alltid är folktom. Inte den största tyvärr, men är man kortis som jag så kan man nätt och jämt köra stående militärpress/ryck utan att slå i taket. Bommar man en frivädning och smäller till i marken är det inte hela världen heller, för man är ju ensam

Geek
2008-03-18, 12:19
Söder är särklass bäst. Fridhemsplan är inte i närheten, inte Odenplan heller.

På söder har du den särklass största avdelningen för fria vikter, där du dessutom har ett lyftarpodie om du vill rycka igång (yes va roligt). Bra folk om tränar där också. Brukar vara ett 5-6 personersgäng där som kör marklyftsträning tillsammans. Det är ovanligt på "innegymmen" i sthlm och väldigt trevligt tycker jag.

Odenplan och Fridhemsplan är ganska lika i mina ögon. Odenplan är större och inte lika supertrångt som fridehmsplan, men fortfarande trångt. Jag personligen är ingen fan av det sociala livet där, men generellt är träningsstandarden högre där än på andra SATS-anläggningar.

Däremot skulle jag vilja slå ett slag för SATS Hötorget. Avskild avdelning för fria vikter som nästan alltid är folktom. Inte den största tyvärr, men är man kortis som jag så kan man nätt och jämt köra stående militärpress/ryck utan att slå i taket. Bommar man en frivädning och smäller till i marken är det inte hela världen heller, för man är ju ensam

Thanks! =)

Vet du om SATS på regeringsgatan e bra då?

jontahontas
2008-03-18, 12:23
Helt okej. Högt i tak och du kan klättra klättervägg där (högt mao :D). Trångt mellan maskinerna, ett hälsofik mellan omklädningsrummen och anläggningen dessutom.

Har aldrig varit särskilt mycket folk som tränar där när jag varit där, däremot fiket har alltid varit fullt. Dock klart sämre än Hötorget i mina ögon.

När jag tänker efter så tycker jag gymmets "inredning" av maskiner och fria vikter skriker dålig planering, men det är inte katastrof.

Ironbabe
2008-03-18, 12:35
Stureplan var helt klart det värsta,smutsiga, äckliga Sats jag varit på *spy* Man kunde tro att man hamnat i en svinstia eller nåt eller att folk fortfarande tror att deras mamma ska komma och städa efter dem! Det är synd för jag tycker att gymdelen längst ner var helt klart duglig men inte mer.

Hötorget är bra, precis som jontahontas skriver så är man i princip helt ensam i det fria vikter rummet och det är skönt.

Odenplan är i mina ögon (som behöver barnpassning) helt ok, går att köra allt man vill även om deras rangliga ställningar lämnar mycket kvar att önska när man slänger på lite mer vikt..

Fridhemsplan funkar oxå alldeles utmärkt, brukar aldrig vara speciellt fullt vid de tider jag är där (dagtid)

Globen var det evigheter sen jag var på men jag kommer ihåg att jag gillade deras fria vikter avdelning.

Zenit som är en nyupptäckt anläggning för mig hade en mycket bra fria vikter avdelning! Lite trångt kanske men men.

BigSpawn
2008-03-18, 12:57
Jag har precis fått igenom 500kr i friskvårdstilläg i månaden, så jag har faktiskt funderat på att lägga pengarna på ett sats, har vart och tagit en titt på Stadions, och det var väl helt ok vad jag minns:) men har även relativt nära till östermalmtorgs, det sats som ligger där(nån som vet vad det heter?) nån som vet hur det ser där? jag gillar mycket fria vikter och högt i tak.

manko
2008-03-18, 12:59
är väl bara betala 525kr/mån så får du tillgång till alla sats i sthlm?=P

BigSpawn
2008-03-18, 13:01
självklart är det så jag ska göra, men kul att höra hur det andra är oxå:) jag har alltid vart lite skeptiskt till sats och mer gillat Delta osv, men nu är det ju ganska smidigt med dom iom att jobbar i närheten,

JJ
2008-03-18, 13:02
Globen är rätt ok (inom ramen för SATS), men knappast stort.

Tricce
2008-03-18, 13:02
Jag har precis fått igenom 500kr i friskvårdstilläg i månaden, så jag har faktiskt funderat på att lägga pengarna på ett sats, har vart och tagit en titt på Stadions, och det var väl helt ok vad jag minns:) men har även relativt nära till östermalmtorgs, det sats som ligger där(nån som vet vad det heter?) nån som vet hur det ser där? jag gillar mycket fria vikter och högt i tak.

Im avis, jag har 1500/år :(

Piranha
2008-03-18, 13:06
Var på globen för en månad sen kanske, det gymmet var ju pinsamt dåligt i mina ögon.

Söder
odenplan
hötorget
sture
stadion

Dessa 5 är helt okej.

Väsby är super, men långt ifrån stan.

Andreas Guiance
2008-03-18, 13:19
Söder = Bäst

Hötorget = Mycket bra

Odenplan = Bra

Globen = Ok, med tanke på storleken

Sickla = Kasst

Edit: Jag gillar för övrigt att det ser ut som att Arne tränar på SATS när jag skriver det här:D

pragmatist
2008-03-18, 14:07
De jag testat är:

Söder: mest "hardcore" och mångsidig utrustning men lite slitet tycker jag - skulle antagligen träna här jämnt om det låg bättre till för mig kommunikationsmässigt
Odenplan: helt ok, bäst på konditionsmaskiner, bäst lokal
Stadion: funkar bra men opraktiskt att det är utspritt på 4 plan
Fridhemsplan: se Stadion, fast 3 plan och inte lika nytt och fräscht
Hötorget: ok men trist layout, fria viktrummet känns som en isoleringscell
Zenit: varken bra eller dåligt, men har en sorts rehabkänsla som jag inte riktigt gillar
Regeringsgatan: ett fynd om man gillar Nautilusmaskiner, annars inget att ha
Tulegatan: nyare Nautilusgrejor än Regeringsgatan, annars ganska halvdant
Täby: ett standard-SATS, knappast värt ett besök om man inte råkar bo precis i närheten

Piranha
2008-03-18, 14:18
Söder = Bäst

Hötorget = Mycket bra

Odenplan = Bra

Globen = Ok, med tanke på storleken

Sickla = Kasst

Edit: Jag gillar för övrigt att det ser ut som att Arne tränar på SATS när jag skriver det här:D

Vänta nu har du verkligen tränat på hötorget och odenplan, jag trodde inte du vågade åka utanför söder. *slap*

Andreas Guiance
2008-03-18, 15:04
Vänta nu har du verkligen tränat på hötorget och odenplan, jag trodde inte du vågade åka utanför söder. *slap*

Ja inte är det ofta kan jag säga;)

Piranha
2008-03-18, 15:18
Ja inte är det ofta kan jag säga;)

Du är förlåten om du dyker upp den 27e med Jay under armen.

Per B
2008-03-18, 15:59
Har de nån riktigt bra magträningsmaskin på nån av SATS-anläggningarna inne i stan? Jag tränar på SATS i Vällingby C, och de magmaskiner (för crunches) vi har här är inget vidare.

Ska dock tilläggas att jag brukar gå på ett SatsCore-pass i veckan, och det ger riktigt bra magträning. Men jag skulle vilja komplettera det med en riktig genomkörare i maskin nån gång ibland.

z_bumbi
2008-03-18, 16:12
Har de nån riktigt bra magträningsmaskin på nån av SATS-anläggningarna inne i stan? Jag tränar på SATS i Vällingby C, och de magmaskiner (för crunches) vi har här är inget vidare.

Ska dock tilläggas att jag brukar gå på ett SatsCore-pass i veckan, och det ger riktigt bra magträning. Men jag skulle vilja komplettera det med en riktig genomkörare i maskin nån gång ibland.

De har väl förhoppningsvis vanliga hissar?

Per B
2008-03-18, 16:23
De har väl förhoppningsvis vanliga hissar?

Hissar? Menar du "kabelmaskin" då? Jodå, såna finns... men jag har inte lyckats få till nån vettig magträning i sån när jag försökt. Jag antar att jag borde försöka få till tekniken, men jag gillar riktigt bra, strikta magmaskiner! :)

Geek
2008-03-18, 16:27
Var på globen för en månad sen kanske, det gymmet var ju pinsamt dåligt i mina ögon.

Söder
odenplan
hötorget
sture
stadion

Dessa 5 är helt okej.

Väsby är super, men långt ifrån stan.

Jo dig ser jag typ nästan hela tiden på en massa olika gym =P

BigForre
2008-03-18, 18:42
SATS Söder :)

pragmatist
2008-03-18, 19:55

Nautilus crunchmaskiner brukar vara ganska bra, finns på Tule och Regeringsgatan vet jag.

Cilia
2008-03-18, 20:14
Jag är inte så förtjust i Odenplan.
Det är trångt och kass utrustning.
Det känns ungefär som att här är det alltid fullt så vi behöver inte underhålla eller ersätta trasiga saker. Det är inte så trevlig stämning heller.

Zenit är ok men också mycket folk.
Stadion ok men problemet är som pragmatisk sa att det är uppdelat på 4 plan vilket gör att man kan träna på samma gym utan att se varandra. Svårt när man vill vara social med eller få hjälp.

Gärdet är bra, dessutom har dom squash.

Jag gillar generellt inte magmaskiner.
Har inte kört i en enda där jag får bra träff.
Mycket bättre att köra fritt tycker jag

Per B
2008-03-18, 21:59
Nautilus crunchmaskiner brukar vara ganska bra, finns på Tule och Regeringsgatan vet jag.
Va, har de Nautilusmaskiner på SATS? :thumbup: Jag tränade på Nautilus förut, och just deras magmaskiner gillade jag.

Piranha
2008-03-18, 22:02
Jo dig ser jag typ nästan hela tiden på en massa olika gym =P

Jo jag är rätt lösaktig.

Kom fram å säg hej :)

Kary
2008-03-18, 22:22
Jag har testat Liljeholmen och Hötorget och gillade båda även om det känns lite lätt instängt vid Hötorget eftersom det ligger under markytan.

bear.flowertwig
2008-03-18, 22:23
Zenit: stort, fräsch, lite tråkigt("profillöst"), semi-gay

Söder: stort, bra, trevligt folk

Odenplan: snyggast tjejer, flest fitnessbananer/bodyfolk

Fridhemsplan: trångt, stegar istället för trappor mellan våningsplanen, dålig luft

Regeringsgatan: tok-gay

pragmatist
2008-03-18, 23:02
Va, har de Nautilusmaskiner på SATS? :thumbup: Jag tränade på Nautilus förut, och just deras magmaskiner gillade jag.

På den gamla goda tiden när SATS hette Sports Club så var gymmen fulla av Nautilusgrejor (och Cybex). Sen SATS tog över har det mesta bytts ut mot Nordic och Technogym, men ett par ställen kämpar på med Nautilus, däribland Tulegatan (som var ett Nautilusgym från början) och framför allt Regeringsgatan. Det finns någon enstaka Nautilusmackapär kvar på Birger Jarlsgatan också tror jag. Inga av de nyare SATS-gymmen har några Nautilusmaskiner.

Andreas Guiance
2008-03-19, 00:43
Globen han en del Nautilus också:hbang:

Timme
2008-03-19, 00:50
Jag är ju inte så uppdaterad vad det gäller maskiner men vilka tillverkar bäst maskiner enligt er?

Chaan
2008-03-19, 05:36
Genombrott :bow: Första kolotråden där det ej var töntigt att träna på sats.

Hallå!

Vilket Sats tycker ni är bäst i Stockholm om man vill ha det stort bra och fräscht? =)

Helst mycket fria vikter - hört att söder + fridhemsplan ska vara bra fast dock inte varit där än. Hittills har väl Stureplan varit det bäst.

//Johan

Det där fräscht beror på vad du menar men innan vi går in på det så stryk omedelbart Odenplan - det e ofräscht pga reparation. Gymmen i innerstan ligger i princip under marken men å andra sidan e ju klientelet fräschare än i förorterna där gymmen i princip ligger ovan mark... på söder tränade Mark Levengood en gång när jag var där - beror ju på om du tycker han e fräsch. För övrigt så avspeglas givetvis stadsdelarnas befolkning i klientelet på gymmet - du vet säkert att söder e berömt för att vara fd trashigt och numera hippt dvs en blandning av trashigt och hippt jadu fattar.

Geek
2008-03-19, 11:19
Genombrott :bow: Första kolotråden där det ej var töntigt att träna på sats.

Det där fräscht beror på vad du menar men innan vi går in på det så stryk omedelbart Odenplan - det e ofräscht pga reparation. Gymmen i innerstan ligger i princip under marken men å andra sidan e ju klientelet fräschare än i förorterna där gymmen i princip ligger ovan mark... på söder tränade Mark Levengood en gång när jag var där - beror ju på om du tycker han e fräsch. För övrigt så avspeglas givetvis stadsdelarnas befolkning i klientelet på gymmet - du vet säkert att söder e berömt för att vara fd trashigt och numera hippt dvs en blandning av trashigt och hippt jadu fattar.

Tackar tackar

Piranha
2008-03-19, 12:13
Jag är ju inte så uppdaterad vad det gäller maskiner men vilka tillverkar bäst maskiner enligt er?

En ny tråd på din offtopic där.

Ronja
2008-04-20, 20:01
Vilka har de bästa gruppassen då?

Cilia
2008-04-20, 20:04
Det beror på vad du är ute efter men jag skulle säga att alla i innerstan. Däremot så varierar det vilka som deltar på passen. Ganska stor skillnad mellan gymmen

Ronja
2008-04-20, 20:35
Har provat bl.a. funk:en o den va skoj, provade dansaerobics idag på fridhemsplan o den var väl ok, kändes lite pissigt bara att vara inomhus när vädret var kanonfint :(
är väl främst ute efter bra funkpass och core och såklart boxpass o combat
har varit på zenit, fridhem och odenplan än så länge o kört pass

Petter__Jonsson
2008-04-20, 20:54
Har hunnit testa en del anlägningar senaste månaden och såhär tycker jag...

Odenplan och Södermalm tycker jag helt klart bäst om.

Fridhemsplan är bra och relativt rymligt

Stureplan tycker jag är helt ok: Lite folk (på gott och ont) och gott om plats.

Farsta är ett inte så stort men trevligt gym

Stadion och Hötorget är inga favoriter: kan inte sätta fingret på det men stämningen kändes inte rätt bara, haha

Globen och Liljeholmen är de klart sämsta Sats-anläggningar jag kört på men tränar där ibland ändå pga närheten från hemmet respektive jobbet. Små, tråkiga och trånga anläggningar.

Tricce
2008-04-20, 20:56
Har hunnit testa en del anlägningar senaste månaden och såhär tycker jag...

Odenplan och Södermalm tycker jag helt klart bäst om.

Fridhemsplan är bra och relativt rymligt

Stureplan tycker jag är helt ok: Lite folk (på gott och ont) och gott om plats.

Farsta är ett inte så stort men trevligt gym

Stadion och Hötorget är inga favoriter: kan inte sätta fingret på det men stämningen kändes inte rätt bara, haha

Globen och Liljeholmen är de klart sämsta Sats-anläggningar jag kört på men tränar där ibland ändå pga närheten från hemmet respektive jobbet. Små, tråkiga och trånga anläggningar.

Get ya ass ut till mina hoods och testa Väsby också :)

Petter__Jonsson
2008-04-20, 21:14
Get ya ass ut till mina hoods och testa Väsby också :)

Har inga kundbesök där ute så det lär nog dröjja. Men om jag har vägarna förbi ska jag absolut testa det också :)

Tomas W
2008-04-20, 21:32
Har dem verkligen ett podie på SATS södermalm? Alså ett riktigt som man får/kan använda? tex. släppa ner 130 kg stöt

Hade varit grymt fett isf! :D

Piranha
2008-04-20, 21:34
Har dem verkligen ett podie på SATS södermalm? Alså ett riktigt som man får/kan använda? tex. släppa ner 130 kg stöt

Hade varit grymt fett isf! :D

Ja de har ett flak.

De har även ett genuint powerrack och hacklift ( brukar man normalt inte hitta på sats )

KlopFer
2015-09-17, 10:58
Bumpar upp en gammal tråd istället för att skapa en ny.

Ni som tränat på olika sats i Stockholm. Vilket gillar ni bäst? jag funderar även på vilket som passar bäst om jag ska ta bilen till gymmet. Då känns det som något i utkanten av city borde lägga bra till :)

Bor förörvrigt i Sundbyberg och jag gillar signalfabriken som finns relativt nära.

Ricken13
2015-09-17, 11:06
Bumpar upp en gammal tråd istället för att skapa en ny.

Ni som tränat på olika sats i Stockholm. Vilket gillar ni bäst? jag funderar även på vilket som passar bäst om jag ska ta bilen till gymmet. Då känns det som något i utkanten av city borde lägga bra till :)

Bor förörvrigt i Sundbyberg och jag gillar signalfabriken som finns relativt nära.

Jag provade Tule i 2v, gick tillbaka till Fitness24 igen. Dålig planering i gymmet tycker jag. Det var saker som var bra, men det var också saker som saknades så det vägde inte upp den ökade kostnaden från F24.

4623
2015-09-17, 11:09
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151442

Om jag ska rangordna.

1.Telefonplan
2.Hötorget
3.Liljeholmen

exnm
2015-09-17, 11:09
Det bästa SATS jag har tränat på och också tränar på nu är Slakthuset.

Hantlar upp till 55 kg
Runt 8 skivstångsställningar + ett ordentligt böjrack.

KlopFer
2015-09-17, 12:22
Det bästa SATS jag har tränat på och också tränar på nu är Slakthuset.

Hantlar upp till 55 kg
Runt 8 skivstångsställningar + ett ordentligt böjrack.

Det låter lockade. Får ta mig dit och testa lokalen :D

unsuspected
2015-09-17, 20:55
Jag provade Tule i 2v, gick tillbaka till Fitness24 igen. Dålig planering i gymmet tycker jag. Det var saker som var bra, men det var också saker som saknades så det vägde inte upp den ökade kostnaden från F24.
Fitness 24/7 har om någon katastrofal planering i sina gym, blir arg varje gång jag tränar(ja jag är snål och student)