Visa fullständig version : Cross/enduro - Någon mer än jag?
Kaboffastar
2008-03-14, 22:29
Jag måste lätta mitt hjärta en aning.
I eftermiddags stegrade jag över så jävla hårt att crossen flög iväg 4-5 meter, hojen var airborne hela jävla vägen och landade såklart på styrjävelet vilket vart skrot samt att kopplingsgreppets fäste gick jävligt mycket av. Ont i röven gjorde det också.
vet ni föresten vad ett Renthal Fatbar Twinwall Handlebar med fågelpinne kostar? *spy*
EDIT:
Jag känner inte att jag lättat mitt hjärta än, jag känner obehag. talk to me.
überstarken
2008-03-14, 22:32
Jag stegrade över med min första cross så hela bakramen böjdes upp och sadeln var formad som en ostbåge :( Sen dess har jag låtit bli att stegra över.
EDIT: Ett styre kan väl inte vara så dyrt?
Kaboffastar
2008-03-14, 22:36
Jag stegrade över med min första cross så hela bakramen böjdes upp och sadeln var formad som en ostbåge :( Sen dess har jag låtit bli att stegra över.
EDIT: Ett styre kan väl inte vara så dyrt?
1700 spänn kostade det.. då skulle det vara tåligast in the biz så det var ju ett move jag var tvungen att göra iom att det lär bli mer av den varan.
Edit:
http://www.motorcycleinfo.co.uk/resources/6795/assets/images/FAQs/Renthals/Renthal_bars_fitting.jpg
von huff
2008-03-14, 22:57
vad kör du för cross?:)En KTM 450 är döden...
Kaboffastar
2008-03-15, 04:47
Jag har en kawasaki KX250 '03 nu, jag har kört 4 gånger tror jag det är totalt varav en på den här besten. skillen är total.
Kaboffastar
2008-03-15, 04:53
bild på plånboksrensarn:
http://i27.tinypic.com/2v3mp1u.jpg
Fy fan, jag saknar min cross...
Moste tjöpa nyyy!!
Motorbreath
2008-03-15, 10:16
Skulle helt klart vara kul med en cross. Men styret var löjligt dyrt. Kollat vad det kostar i USA?
überstarken
2008-03-15, 11:32
bild på plånboksrensarn:
http://i27.tinypic.com/2v3mp1u.jpg
Fin! Min var en kx250 -92 och den gick som fan! Din går rätt hyffsat med antar jag :D
I eftermiddags stegrade jag över så jävla hårt att crossen flög iväg 4-5 meter, hojen var airborne hela jävla vägen och landade såklart på styrjävelet vilket vart skrot samt att kopplingsgreppets fäste gick jävligt mycket av. Ont i röven gjorde det också.
vet ni föresten vad ett Renthal Fatbar Twinwall Handlebar med fågelpinne kostar? *spy*
EDIT:
well , det där har hänt mig med:D sedan kom jag på att fotbromsen är grymt bra att styra bakhjulsåkat med:D
TcAnders
2008-03-15, 16:06
Jag har aldrig lyckats stegra över faktiskt.. Andra vurpor händer med jämna mellanrum :)
Förresten, rätt bra gjort att skrota ett twinwallstyre vid en stegringsvurpa!
// Anders
1700kr var väl inte så farligt? Det är ju billigare än våra cykelstyren ;)
von huff
2008-03-15, 19:06
skiljer prestanda mycket mellan 250 till 450 cc?Har hört att det inte är så hemskt stora skillnader men har ingen erfarenhet..
skiljer prestanda mycket mellan 250 till 450 cc?Har hört att det inte är så hemskt stora skillnader men har ingen erfarenhet..
Skillnaden ligger väl i vrid och bottendraget, kan ha fel?!
von huff
2008-03-15, 20:21
Skillnaden ligger väl i vrid och bottendraget, kan ha fel?!
Tror att det stämmer rätt bra....
bear.flowertwig
2008-03-15, 20:26
EDIT:
Hade varit på semester på Kreta och eftersom det inte fanns mer cc att välja på än DT125 så fick det bli det. Mao fick man moppehandleder efter en veckans vridande på högerrullen.
Kom hem och gled ut med hojen(ZX9R). Hamnade helt oväntat bredvid farsan vid ett rödlyse och tänkte dra ifrån honom lite grann. Kan säga att moppegreppet satt i...
Kaboffastar
2008-03-15, 22:06
Fin! Min var en kx250 -92 och den gick som fan! Din går rätt hyffsat med antar jag :D
Mjo har inte kommit över att det är helt sjukt än =)
well , det där har hänt mig med:D sedan kom jag på att fotbromsen är grymt bra att styra bakhjulsåkat med:D
Sant men de bara small till från ingenting haha.
Jag har aldrig lyckats stegra över faktiskt.. Andra vurpor händer med jämna mellanrum :)
Förresten, rätt bra gjort att skrota ett twinwallstyre vid en stegringsvurpa!
// Anders
Jag skrotade orginalstyret och köpte sen ett twinwall och hoppas de håller bättre =).
Ska kanske ut och åka imorrn igen så får vi se vad jag lyckas med då.*popcorn*
fotbromsen e fusk :P
fjärde växeln på strax över tomgång o styra farten/höjden med kopplingen.
dags att ta ut trialen snart igen :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.