handdator

Visa fullständig version : Choose life... Choose RAW. Livsmedelsverket informerar.

thomast
2008-03-14, 22:21
z3xOU2tLl7g

En video från några raw-förespråkarna. Kommer kololiterna att uppdatera sina matvanor under den närmsta framtiden?

tobbo
2008-03-14, 22:25
Påminner om någon superhjälte film.

tigerofsweden
2008-03-14, 22:30
Påminner om någon superhjälte film.

+1

Var är Anna Skipper?

Eddie Vedder
2008-03-14, 22:35
+1

Var är Anna Skipper?

Det lustiga är att den där killen påminner mig sjukt mycket om Olle Skipper faktiskt.:D

Jag vill minnas att hennes make heter så i alla fall.

joriice
2008-03-14, 22:36
För dyrt.

tigerofsweden
2008-03-14, 22:38
Det lustiga är att den där killen påminner mig sjukt mycket om Olle Skipper faktiskt.:D

Jag vill minnas att hennes make heter så i alla fall.

Nu när du säger det så :D Jo han ska väll också vara någon "guru" av något slag, men va inte det mer mot det andliga hållet eller liknande?! Har för mig det inte var något kostrelaterat iaf :Virro

Men visst, våra kroppar mår nog bra av att äta mkt obehandlad mat, men som sagt. dyrt är det

Yes
2008-03-14, 22:42
Jag är övertygad!

Eddie Vedder
2008-03-14, 22:43
Men visst, våra kroppar mår nog bra av att äta mkt obehandlad mat, men som sagt. dyrt är det

Nu pratar vi iofs inte obehandlat såsom bara "oraffinerat". Det här är ju en helt vegansk diet där inget någonsin värms upp till över 70 grader celsius, spannmål o.s.v. är också uteslutet så som jag förstått.

Nästintill ren frukt- och grönsaksdiet där man undviker tillagning så mycket som möjligt. Jag vet ett hälsohem här i Sverige som kört med Raw-food konceptet. Där har dom fått plocka bort t.ex. sojabönor p.g.a. att det är mer eller mindre skadligt att inte värma tillräckligt mycket och tillräckligt länge (lektiner och trypsininhibitorer som förstörs vid tillräcklig tillagning).

mystic[-_-]
2008-03-14, 22:47
Peace and love pass the joints

tigerofsweden
2008-03-14, 22:47
Nu pratar vi iofs inte obehandlat såsom bara "oraffinerat". Det här är ju en helt vegansk diet där inget någonsin värms upp till över 70 grader celsius, spannmål o.s.v. är också uteslutet så som jag förstått.

Nästintill ren frukt- och grönsaksdiet där man undviker tillagning så mycket som möjligt. Jag vet ett hälsohem här i Sverige som kört med Raw-food konceptet. Där har dom fått plocka bort t.ex. sojabönor p.g.a. att det är mer eller mindre skadligt att inte värma tillräckligt mycket och tillräckligt länge (lektiner och trypsininhibitorer som förstörs vid tillräcklig tillagning).

Aha, jag förstår :)

Oavsett så skulle det vara väldigt svårt att anpassa sig till så "extrem" kost

Yankeee
2008-03-14, 22:50
Nej tack. Jag föredrar att inte ha en heroin-junkie-kropp.

tobbo
2008-03-14, 22:52
Nej tack. Jag föredrar att inte ha en heroin-junkie-kropp.

Såg du inte filmen!111!

Yankeee
2008-03-14, 22:52
Såg du inte filmen!111!

Jo, därav kommentaren.

tobbo
2008-03-14, 22:55
Jo, därav kommentaren.

Men du ska inte kolla så ytligt du måste ta in all information, där säger de tydligt att man får en sundare kropp.

Yankeee
2008-03-14, 22:56
Men du ska inte kolla så ytligt du måste ta in all information, där säger de tydligt att man får en sundare kropp.

Orka ha en sund kropp som ser förjävlig ut.