Visa fullständig version : Göteborg med tjejen, vad göra?
Jag ska till Göteborg med min flickvän i fyra dagar över nu helgen, vad ska vi göra och var ska vi gå ut?
Vi bor i Sthml så gärna nåt som är unikt för Gbg!
Om ni gillar grekiskt så finns det en skitgod restaurang som heter typ...gallianos eller något liknande.
Och det kommer inga svar för att? Jo precis! :) Stockholm är stället att vara! :thumbup:
*Edit*
Fan Angel han före ^^
Jag gillar att gå på Universeum.
Fika i gammlastan är också mysigt.
Jag och en kompis var på ett båtmuseum där det fanns bl.a en ubåt som man fick gå in. Kanske inte aktuellt för er :P
Ta pendeln ut till Floda om ni vill ha en guidad tur i förortslivet som gjorde Angel den hon är.
Jag och en kompis var på ett båtmuseum där det fanns bl.a en ubåt som man fick gå in. Kanske inte aktuellt för er :P
gammla stan? var fan är det?
Gamlestan vet ja men där är det inte så mysigt direkt.
gammla stan? var fan är det?
Gamlestan vet ja men där är det inte så mysigt direkt.
vet inte vad det heter. Men smala gator, gammla hus = gammlastan
Nä nu är du ute och snurrar.
Här e gamlestan i göteborg...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Gamlestaden_i_G%C3%B6teborg_den_7_september_2005.J PG/800px-Gamlestaden_i_G%C3%B6teborg_den_7_september_2005.J PG
jaja. Jag har ju inte sagt att det heter gammla stan i GBG.
Du kanske kan säga vad området heter då.
född o uppv i sthlm, men göteborg äger sönder sthlm
Man kan väl inte ha varit i Gbg utan att ha sett "Feskekôrka"?
jaja. Jag har ju inte sagt att det heter gammla stan i GBG.
Du kanske kan säga vad området heter då.
ja vet väl inte vart du varit och fikat, gamla hus? haga kanske?
Man kan väl inte ha varit i Gbg utan att ha sett "Feskekôrka"?
Det är väl inget att se?
Viktor_Balck
2008-03-12, 23:16
Det är väl inget att se?
Däremot att åka ut till Floda för att se hur du hade det, det är däremot riktigt kul att se.
Scratch89
2008-03-12, 23:19
Jag antar att han menar Haga?
I Göteborg finns det mycket museum att gå och titta på, om ni inte gillar att bara strosa runt i stan. Det finns en hel del butiker och sånt som är unikt för Göteborg. Testa även att åka spårvagn! Precis vid centralen och bortåt mot Kungsportsplatsen finns massor av butiker och mysiga caféer/restauranger att besöka.
Åk till Kungsportsplatsen och titta på Poseidon, besök Domkyrkan, och Feskekörka. De tre ligger på gångavstånd ifrån varandra. Besök avenyn och titta på Konserthuset, Stadsteatern och Göteborgs Konstmuseum vid Göteplatsen.
Gillar ni vackra platser med mycket blommor är Botaniska Trädgården fin, men jag vet inte hur den ser ut nu när det är vår. Slottsskogen är rätt så mysig den med.
Universeum är spännande, oavsett hur gammal man är.
Universeum kan vara nice. Även Världskultursmuseet som ligger bredvid (och är gratis).
Gamlestaden är mindre nice. Tror att du menar Haga, det är mysigt på sommarn när det är fullt av uteserveringar osv. Nu på vintern/tidig vår är det ingen höjdare.
Museet med båtar som någon snackade om är Sjöfartsmuseet, det ligger vid Stigbergstorget. De har en val som man kan gå in i.
Vad gör man annars i Göteborg en tidig vårhelg? Mja. Håller sig inomhus skulle jag säga :P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Gamlestaden_i_G%C3%B6teborg_den_7_september_2005.J PG/800px-Gamlestaden_i_G%C3%B6teborg_den_7_september_2005.J PG
Aaaah... fyfan vad jag älskar Göteborg. *cupid*
Universeum kan vara nice. Även Världskultursmuseet som ligger bredvid (och är gratis).
Gamlestaden är mindre nice. Tror att du menar Haga, det är mysigt på sommarn när det är fullt av uteserveringar osv. Nu på vintern/tidig vår är det ingen höjdare.
Museet med båtar som någon snackade om är Sjöfartsmuseet, det ligger vid Stigbergstorget. De har en val som man kan gå in i.
Vad gör man annars i Göteborg en tidig vårhelg? Mja. Håller sig inomhus skulle jag säga :P
haga. Vad kostar en lgh där förresten?
Det var inte sjöfartsmuset. Det var massa gammla krigsbåtar där + några vanliga båtar. Bl.a en ubåt och en minläggningsbåt minns jag.
haga. Vad kostar en lgh där förresten?
Det var inte sjöfartsmuset. Det var massa gammla krigsbåtar där + några vanliga båtar. Bl.a en ubåt och en minläggningsbåt minns jag.
Med lägenhet menar du? Hyra? Köpa? Hur många rum? Kostar räva iaf.
Hum. I have no idea.
Med lägenhet menar du? Hyra? Köpa? Hur många rum? Kostar räva iaf.
Hum. I have no idea.
en 2:a :)
en 2:a :)
En trea i Vasastaden kostar 9400:-/månad.
Länk till bostäder på GP.se (http://www.gp.se/iframeWidth789.jsp?d=621&iheight=2500&insertUrl=http%3A%2F%2Fwww.hemnet.se%2Fgp2®ion=14&kommun%5B%5D=1480&commit=Sok)
Scratch89
2008-03-13, 00:00
Vill man bo i Haga eller nära, så är Masthuggstorget the shizzle för låga priser.
Vill man bo i Haga eller nära, så är Masthuggstorget the shizzle för låga priser.
Men där vill man väl inte bo? Bor inte Tricklev där :D
heter din flickvän Isabella?
Scratch89
2008-03-13, 00:08
Men där vill man väl inte bo? Bor inte Tricklev där :D
Varför inte? Hellre Masthuggstorget än Angered/Bergsjön/Backaplan/Frölunda alla dagar i veckan.
Nu är vi rätt så off-topic...
Scratch89
2008-03-13, 00:09
heter din flickvän Isabella?
Vem?
Varför inte? Hellre Masthuggstorget än Angered/Bergsjön/Backaplan/Frölunda alla dagar i veckan.
Nu är vi rätt så off-topic...
Jag va iofs bara dryg. Jag skulle iofs gärna bo i södra Bergsjön åt Kviberghållet.
Men vad gör man i Göteborg.
Om ni ska ut och skaka rumpan föreslår jag Park Lane (förutsatt att ni är över 23 eller vad åldersgränsen är där), eller Bryggeriet, men där får du hålla hårt i din tjej. Rockbaren är schysst också.
Äta vet jag inte riktigt. Inte ätit ute särskilt många gånger i Göteborg. Finns en schysst vegetariskt restaurang vid Lilla Bommens spårvagnshållplats som är bra iofs.
Jag ska till Göteborg med min flickvän i fyra dagar över nu helgen, vad ska vi göra och var ska vi gå ut?
Vi bor i Sthml så gärna nåt som är unikt för Gbg!
Ta me bruden och gå in på Videolook på 2:a Långgatan..........:D
:naughty:
Tovelina
2008-03-13, 03:48
Möjligtvis http://www.blondinbella.se/default.aspx du ska till gbg med? :o
För mat förtäring rekommenderar jag - Restaurang 28+ (fina ostar), Fond, Basement, Sjömagasinet, Kock&Vin (Deras vinsorter/smak är obeskrivliga), Fiskekrogen, Palace, Heaven 23, Långedrag Värdshus, Swea Hof, Wasa Allé....
Park Lane är bara överskattat tycker jag rekommenderar hellre Glow om du nu vill gå ut på nattklubb...
Övrigt finns Nordstan, Poseidon, Linne/Haga-området, Röhsska Museet, GBG Konstmuseum, Operahuset, Norra Älvstranden, Antikhallarna, Bryggerimuseet, Börshuset, Domkyrkan, Feskekörka, Konserthuset, Maritiman, Naturhistoriska museet, Slottskogen/Observatoriet, Ramberget(Gbg högsta berg), Saluhallen, Sjöfartsmuseet, Skansen, Universeum, Vasa Konsthall, Världskulturmuseet, Botaniska Trädgården, Trädgårdsföreningen, Gunnebo Slott m.m.
Shopping hittar du mycket på Nordstan, Fredsgatan, Innerstaden, Avenyn kan kolla här för mer info: http://www.gbgcity.se/
Områdena i GBG:
Askim: Askim, Hovås och Billdal.
Backa: Skogome, Brunnsbo, Backa och Skälltorp.
Bergsjön: Västra Bergsjön och Östra Bergsjön.
Biskopsgården: Norra Biskopsgården, Länsmansgården, Svartedalen, Södra Biskopsgården och Jättesten.
Centrum: Krokslätt, Johanneberg, Landala, Guldheden, Lorensberg, Vasastaden, Inom Vallgraven, Stampen och Heden.
Frölunda: Tofta, Ruddalen, Frölunda torg och Järnbrott.
Gunnared: Angereds Centrum, Gårdsten, Lövgärdet och Rannebergen.
Härlanda: Björkekärr, Kålltorp och Torpa. (Vidkärr och Fräntorp)
Högsbo: Flatås, Högsbohöjd, Högsbotorp, Kaverös och Högsbo (industriområde).
Kortedala: Gamlestaden, Utby, Södra Kortedala och Norra Kortedala.
Kärra-Rödbo: Kärra och Rödbo.
Linnéstaden: Annedal, Haga, Masthugget, Olivedal och Änggården.
Lundby: Brämaregården, Kvillebäcken, Kärrdalen, Sannegården och Slättadamm. (Bräcke, Helgered, Kyrkbyn, Rambergsstaden, Tolered)
Lärjedalen: Agnesberg, Bergum, Eriksbo, Gunnilse, Hammarkullen, Hjällbo, Linnarhult.
Majorna: Kungsladugård, Majorna, Sanna och Stigberget.
Södra Skärgården: Asperö, Brännö, Donsö, Köpstadsö, Styrsö, Vargö och Vrångö.
Torslanda: Arendal, Björlanda, Hjuvik och Nolered.
Tuve-Säve: Tuve och Säve.
Tynnered: Bratthammar, Grevegården, Guldringen, Kannebäck, Näset, Skattegården, Ängås och Önnered.
Älvsborg: Fiskebäck, Långedrag, Hagen, Grimmered. (Hinsholmen, Käringberget, Kungssten, Nya Varvet, Påvelund, Sandarna och Saltholmen)
Örgryte: Bagaregården, Kallebäck, Kärralund, Lunden, Olskroken, Redbergslid, Skår och Överås.
Finns massor & mer man kan hämta info om. Om nu skulle kommit nästa vecka hade ni också kunnat uppleva Konståknings-VM som är 18-23 mars i GBG.
Möjligtvis http://www.blondinbella.se/default.aspx du ska till gbg med? :o
ahahaaaaa....ja dör....eller? seriöst?
ahahaaaaa....ja dör....eller? seriöst?
Vad är det för fel på den tjejen? Vad är så roligt?
Vad är det för fel på den tjejen? Vad är så roligt?
Om det är hennes kille så e det sjukt roligt.
Du får väl läsa bloggen och skaffa dig en egen uppfattning.
Om det är hennes kille så e det sjukt roligt.
Du får väl läsa bloggen och skaffa dig en egen uppfattning.
Ok, om det är henne kille eller ej är inget jag bryr mig om...
Min uppfattning om henne är att hon är 17 år verkar vara framåt, intilligent och har ett fördelaktigt utseende för att blogga. Vidare så han hon en framtida säkra yrkeskarriär om hon vill & har inte gått ut i grundskolan så det är en bra bedrift. Hon har typ MVG i alla sina ämnen av vad jag läst och startat ett eget Aktiebolag som hon äger och cashar nog in mer i månaden än majoriteten av andra genomsnittliga 17-åringar. Hon får kontakter i andra fält som är bra att ha genom sin blogg och hon arbetar extra på en juristfirma.
Är aktiv inom politiken genom att vara ledamot i MUF Norrmalm och ordförande för MSU Jensen N.
Hon är skulle jag säga mer lyckad i sitt liv än 99% av andra 17-åringar & det är sådana här kvinnor som är unga, framåt & vill bli något som jag ser mer upp till iaf.
Tror nog det luktar JANTE från hela din bostad, Angel.
Jasså då får det stå för dig om du tror det, jag sade ingenting om vad jag tyckte om henne. Jag sa att det va kul om det var hennes kille som var Grisen. Och att jag inte tycker dom ska titta på feskekörkan för det är inget att se. Bara en massa fisk ju.
Jasså då får det stå för dig om du tror det, jag sade ingenting om vad jag tyckte om henne. Jag sa att det va kul om det var hennes kille som var Grisen.
Jag vet, men verkar som du tyckte det var väldigt skrattanfallande om det nu är hennes PV. Och jag förstog liksom inte poängen eftersom hon BB indirekt berörs.
Jag vet, men verkar som du tyckte det var väldigt skrattanfallande om det nu är hennes PV. Och jag förstog liksom inte poängen eftersom hon BB indirekt berörs.
Jag tycker det är roligt isåfall ja.
Granatgiraffen
2008-03-13, 08:53
Gå till slottsskogen och besök pingvinerna och älgarna! En av älgarna saknar ett horn nu så det är lite sorgligt, men han är fin ändå.
God mat finns på hela linnégatan, det är oftast billigare än avenyn. Många mycket goda pastaresturanger och lite grekiskt osv. Indisk resturang som är mycket prisvärd är king of india som ligger runt linné också. Uteställen beror på vad du är ute efter, men bryggeriet kan du stoppa upp i röven.. vem det nu var som rekommenderade det. Glow är nog lite äldre publik, vet inte hur gammal du är? men det är väl runt 25-27 för att komma in där tror jag.. ganska fin inredning.
Det är väl inget att se?
Nej absolut inte, men den kyrkan är ju ett kulturarv i Gbg och det är ju bekant att alla Göteborgare är fiskare
Animalistic
2008-03-13, 10:01
Feskekörkan är ju roligt att vara på, gillar man skaldjur kan man ju äta i deras restaurang också. massa spännande fiskar att kolla på likaså :thumbup:
Universeum som tidigare nämnts rekomenderar jag varmt. åka upp i läppstiftet kan man ju också göra om man känner för det
Scratch89
2008-03-13, 12:30
Vad heter den restaurangen som ligger långt ner på avenyn, och som nästan alltid har "Ät två, betala för en"? Är det Bryggeriet? Det är grymt gott där iallafall!
Framme på Hotell Odin
Framme! Flygresan gick bra och nu har
vi duschat och tagit det lungt på hotell-
rummet, på Odin.
Strax ska vi iväg och äta Grekisk mat,
efter nyheterna självklart på 4:an
eftersom jag är med! 20.30 ska jag
möta upp en fotograf från aftonbladet
som ska fota mig för en intervju som
de gjorde här i Göteborg idag. Och
därefter hämtar en taxi upp oss som
kör oss till Svt-huset där Debatten ska äga
rum 22:00. Önska mig lycka till!
2008-mar-13 @ 18:42 Kommentarer (0)
Haha, undra om han gick på mitt tips med grekiskt där?
Ja har f.ö ångrat mig, jag hoppas han tar med henne till feskekörkan
när du är i gbg så kan du passa på att lägga resväskor under bilar o ringa in bombhot, det verkar vara poppis.
när jag skulle åka hem från gbg idag hade de stängt av centralstationen pga det..
Ja har f.ö ångrat mig, jag hoppas han tar med henne till feskekörkan
:laugh: Du är skön.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.