Visa fullständig version : Muskelbyggnad
Mega_man1000
2008-03-12, 20:54
Tjoo
Nu har jag bulkat ett tag och gått up ca 8 kilo:cool: Men har märkt att mina ben vuxit as mycket och då slog det mig att det kanske är mer genetiskt vart musklerna byggs snabbast. asså att kroppen kanske bygger muskler lättare på vissa muskelgruppen än vad de gör på andra och detta beror på genetiken? lr har jag helt fel?
*popcorn*
zeusden1
2008-03-12, 20:55
Större muskler växer väl snabbare?
Ben är ju en större muskelgrupp än t.ex biceps.
Kost och Näring?:smash:
Scratch89
2008-03-12, 21:02
Sett till kvadratcentimeter är det inte konstigt att benen växt mest. Sen är asmycket relativt; mina ben anses som stora jämfört med medelsvenssons och klasskamrater, men är de stora om man ser till att jag tränat rätt så länge? Nae...
Eddie Vedder
2008-03-12, 21:12
Ja det är genetiskt betingat var man har mer eller mindre bra/dåliga förhållanden för att öka i muskelmassa. På samma sätt som man har olika förutsättningar för vart fettet lagras in/förbränns. Vad gäller muskeltillväxt är det ju dock mer påverkbart eftersom det styrs av hur du tränar också.
Men visst har man olika förutsättningar. Kolla vaderna på machine gun t.ex. Hon är tjej som sysslar med konditionsidrott, den vadomkretsen skulle många byggande killar vara avundsjuka på.:D
Mega_man1000
2008-03-12, 22:07
haha okej inte as stora da;) men de har vuxit rejält :cool:
Mega_man1000
2008-03-12, 22:08
Större muskler växer väl snabbare?
Ben är ju en större muskelgrupp än t.ex biceps.
Kost och Näring?:smash:
mm kost och näring spelar väl såklart en stor roll Men käkar väl hyfsat bra 3000-3500 kcal varje dag
hehe han menade kategorin som tråden ligger i.
Nitrometan
2008-03-13, 11:08
Du kanske har lagt på dig massa fett på låren?
Det kanske inte är muskelmassa du har ökat?
Ja det är genetiskt betingat var man har mer eller mindre bra/dåliga förhållanden för att öka i muskelmassa. På samma sätt som man har olika förutsättningar för vart fettet lagras in/förbränns. Vad gäller muskeltillväxt är det ju dock mer påverkbart eftersom det styrs av hur du tränar också.
Men visst har man olika förutsättningar. Kolla vaderna på machine gun t.ex. Hon är tjej som sysslar med konditionsidrott, den vadomkretsen skulle många byggande killar vara avundsjuka på.:D
Och vad har hon i omkrets då?
Vad med påverkan av hur mycket man kombinerar styrketräningen med konditionsträning då? Återhämtningen för t.ex benen kan väl inte vara lika bra om man väljer att alternera med konditionsträning, eller?
Mega_man1000
2008-03-13, 18:06
hehe han menade kategorin som tråden ligger i.
jaha ops:smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.