Visa fullständig version : Magsjuk en gång i månaden i 6 månader
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 18:35
jag har under de senaste 6 månaderna haft återkommande besvär jag blir magsjuk precis en gång i månaden. det som händer är att jag vaknar vi 3-4 rycket och mår skit, sen spyr jag 1-2 och sen brukar det vara över( har även diarré och ofantligt äckliga rap).
Det är också så att jag började med styrketräning för 6månader sen och började dricka gainer. har även bytt från att dricka väldigt mycket cola på dagarna till att dricka mycket ramlösa, dricker ca 10-15 ramlösa 33cl flaskor per dag. drar upp detta för att jag undrar om det är så att kolsyra kan ställa till det för magen? är annar ganska hygienisk av mig tvättar mig efter toalettbesök osv.
bör jag kolla upp det här? är det bara ett sammanträffande att jag blir sjuk en gång i månaden, det är ju trots allt en månad mellan varje sjukdomstillfälle så de borde ju inte höra ihop eller?
visste inte vart jag skulle posta denna tråd så det fick bli allmänt.
tossefar
2008-03-09, 18:39
Du dricker alltså 15 flaskor kolsyrat vatten per dag och undrar varför du mår dåligt? :/
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 18:43
hehe ja det funkar ju 29 av 30 dagar, jag undrar ju givetvis för att jag inte är kunnig i hur kolsyra påverkar magen. jag har ju innan jag började med ramlösa druckit ca 10-15 colaburkar per dag och inte haft samma besvär och i cola är det väl tom ännu mer kolsyra? men det verkar allstå rimligt för mycket ramlösa är boven?
Du kanske borde sluta äta råttkött?
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 18:55
hehe jag äter inte RåttKött jag är RåttKött!!!!!!!!!!!! 100%råtta
TheGovernator
2008-03-09, 19:04
hur man hinner dricka 15 ramlösa på en dag är för mig ett lika stort mysterium som de som snusar över en dosa per dag. Hur hinner man?
hur man hinner dricka 15 ramlösa på en dag är för mig ett lika stort mysterium som de som snusar över en dosa per dag. Hur hinner man?
15 ramlösa på en dag är imponerande men att snusa mer än en dosa är inga problem. Bara att snusa kontinuerligt. Jag undrar om inte 15 ramlösor är risigare för kroppen dock...
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 19:13
jag vet fan hur det blev så me likförbannat lyckas jag knäppa av 10-15 per dag. jag har ramlösa tillgängligt hela tiden så det blir att så får jag druckit en så tar jag fram en till och börjar smådricka och vipps så var jag uppe i 15, enda gången på dagen jag inte dricker rasmlösa är till frukost då dricker jag vatten med en berroca.
så 5 liter ramlösa + vatten på morgonen och ett par liter vatten från din kost.
Låter inte speciellt hälsosamt för njurarna. Du kanske skall dra ner till 7-8 ramlösa istället för 15?
Och då får du förmodligen även svar på om det är kolsyran som ställer till det för magen.
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 19:33
15 är det som jag dricker som absolut mest. oftast ligger siffran på 10 men under helger kan det bli 15. och idag har jag inte druckit en enda men ska nog dra ner på drickandet och hoppas att det löser sig.
Du vet väl att ramlösa innehåller flour, läsk innehåller inte flour, där har du problemet..
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 19:56
tack för svaret, googlade på stort fluor intag och fick då reda på att det kan orsaka problem med matsmältningsorganen... blir ingen ramlösa på ett tag nu.
tack för svaret, googlade på stort fluor intag och fick då reda på att det kan orsaka problem med matsmältningsorganen... blir ingen ramlösa på ett tag nu.
Ingen orsak, visst kan du dricka ramlösa, men räcker det inte med 1-3 burkar per dag? Flour är ju bra för tänder. Du kan du dricka kranvatten också;P Dock skulle inte jag rekommendera att dricka 13 burkar om dagen 13 nästan 4 liter, jag dricker nog inte 4 liter allt som allt på en dag, vad det gäller juice,vatten,mjölk osv.
Har för mig att flour kan även vara skadligt för levern vid ett högt intag
RÅTTKÖTT
2008-03-09, 20:16
har vä kommit in i en ond cirkel har ju i princip inte druckit något annat på 6månader, så jo en 1-3 blir nog det nog som mest det jag dricker under en dag hädanefter, så jävla jobbigt att vara magsjuk.
har vä kommit in i en ond cirkel har ju i princip inte druckit något annat på 6månader, så jo en 1-3 blir nog det nog som mest det jag dricker under en dag hädanefter, så jävla jobbigt att vara magsjuk.
Grymt jobbigt, man känner sig så ofräsch
Varför ens dricka Ramlösa över huvud taget (överhuvudtaget?)? Kolsyrat vatten suger och är inte gott. Jag ser inte logiken i att byta från Cola till Ramlösa bara för att bibehålla intaget av kolsyrat vatten. För att inte tala om vilket slöseri med pengar det är.
Sen vet jag folk som har fått magproblem av gainers, men jag ser alla Ramlösaburkar som det stora problemet.
Deceiver85
2008-03-10, 01:15
Du kanske borde sluta äta råttkött?
You beat me to the punch...
Frippe_L
2008-03-10, 09:30
Varför ens dricka Ramlösa över huvud taget (överhuvudtaget?)? Kolsyrat vatten suger och är inte gott. Jag ser inte logiken i att byta från Cola till Ramlösa bara för att bibehålla intaget av kolsyrat vatten. För att inte tala om vilket slöseri med pengar det är.
Sen vet jag folk som har fått magproblem av gainers, men jag ser alla Ramlösaburkar som det stora problemet.
Eftersom han hade det tillgängligt hela tiden så jobbar han säkert på ett bryggeri eller varulager där de har ramlösa istället för vattenbehållare?
Så det ekonomiska är väl det minsta problemet för han?
Vanligt kranvatten är så sjukt underskattat.
förresten, är du AIKare? Det är ofta en sjukdom som kan ge symptom som illamående, huvudvärk och lös avföring. *whistle*
Medicin: Årskort hos blåvitt ;)
RÅTTKÖTT
2008-03-10, 19:01
ett årskort hos blewit skulle antagligen bara ge mig enormt mycket spö du det skulle bli svårt att hålla sig från att bete sig som en idoit om jag skulle behöva uthärda varenda sillstryparmatch. har redan fått min medicin ett årskort på norra och ett nytt matchställ:hbang: problem solved!!!!!!!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.