Visa fullständig version : Hur sover ni?
http://i32.tinypic.com/fzbqh.jpg
Själv blir det nog oftast foetus.
Soldier och helt jävla blixtstilla hela natten. Alltid gjort.
Bekvämast är när jag ligger som "log", fast med ena benet uppdraget med foten placerad ovanför det andra benets knäskål
Olika om jag är hos mamma eller pappa. Hos mamma är jag oftast, och där sover jag i en soffa som lutar neråt, så foetus.
Granatgiraffen
2008-03-09, 15:53
Inget av det.. Framstupa sidoläge, typ.
Somnar i foetusställningen och vaknar i freefaller.
sover jag själv så soldier men sover jag bredvid någon så foetus
4chan, lakanet flyttar på sig en halvmeter åt höger varje natt så jag måste bädda om lakanet nästan helt och hållet varje morgon
Yearner...*cupid* sover med 4 stora kuddar*whistle* .
Foetusställning fast ena armen under kudden och huvudet. 4chan när jag sover med nån annan :D
Emil_Larsson
2008-03-09, 15:59
Yearner.
Röstade på Starfish, men sover ibland som Yearner också :Virro .Skiftar väl mellan dom 2 mest.
Animalistic
2008-03-09, 16:08
freefaller
Eddie Vedder
2008-03-09, 16:09
Soldier
Soldier. Har tvingat mig själv att börja göra det :) Vaknar oftast så också, fast ibland vaknar jag med en blandning mellan 4chan och foetus.
TcAnders
2008-03-09, 16:16
Jag börjar med Foetus, när jag känner att jag snart kommer somna går jag över till FreeFaller fast jag drar upp det vänstra benet så att knäet hamnar i höjd med ljumsken..
Perfekt!..
// Anders
Freefaller med böjt ben alternativt fetus. Jag rör mig som fan i sömnen så jag måste också justera lakanet på morgonen och ibland även bäddmadrassen.
edit_ När kommer personlighetsanalyserna?
Soldier. Har tvingat mig själv att börja göra det :) Vaknar oftast så också, fast ibland vaknar jag med en blandning mellan 4chan och foetus.
Varför tvingat dig själv?
vet inte varför han tvingat sig själv, men jag har haft en historia av dålig ryck/nacke.. om jag sover soldier så återhämtar jag mig snabbare..
Yearner, har en ful ovana att stoppa handen i ansiktet på min sambo...
Hon är lagomt road av det:Virro
Yearner meets freefaller eller något i den stilen när jag vaknar.
Startposition är soldier.
Tricklev
2008-03-09, 17:16
Soldier och freefaller
Freefaller med (händerna under kudden). Jag gör en personlighetsanalys. jag tro vi freefallers söker närhet!!1! :OOOOVaknar oftast på sidan dock.
ASroma83
2008-03-09, 17:29
Jag vill ha stora muskler. Vad är optimalast?
champion
2008-03-09, 17:31
Freefaller + båda händerna under kudden.
För att jag numer har väldigt ont i ryggen och höfterna efter en aktiv dag, och jag märkte att desto mer jag sov på sidan, desto jobbigare blev det morgonen efter. När jag ligger "soldier" så minskar smärtan både under insomnandet och dagen efter :)
Jag ligger inte stilla under natten och har aldrig gjort.
Jag varierar nog mella alla dom där utom möjligen 4chan
BRukar vara foetus med ena armen under kudden och täcket mellan knäskålarna.
Eller freefaller med ena armen under kudden. Eller Starfish.
Soldier. Har svårt att somna om jag inte ligger på rygg.
Ingen utav alternativen. Ligger oftast halvt på mage halvt på sidan, med ena benet uppdraget mot hakan och armarna ut framför mig. Typ.
Eller så ligger jag i ett "C" typ, med ena foten på knät. Eh, svårt att förklara.
maaherra
2008-03-09, 19:26
Yearner eller en mildare variant av 4chan.
Får alltid klagomål på att jag är jobbig att sova med.
Freefaller om jag sover ensam. Delar jag säng med någon så sover jag som är mest passande för situationen.
freefaller eller starfish är mina favoriter. :D
zeusden1
2008-03-09, 19:29
foetus
Yearner, fast med lite böj på det ena eller andra benet.
Freefaller, fast med ett ben uppdraget.
Sheogorath
2008-03-09, 20:25
Starfish eller Soldier men utan kudde så att nacken inte blir gamig. Har bara kudde om jag sover Foetus.
Freefall, kan inte somna på något annat sätt än på mage med händerna under kudden (om inte grejer som fylla och extrem trötthet räknas in, då somnar man ju hursomhelst)
somnar Freefaller och vaknar alltid Soldier
Insulinus
2008-03-09, 20:40
Somnar freefaller och vaknar i soldierställningen varje natt. Däremellan hinner jag nog med en 4-5 olika gympass då täcket alltid e flyttat o lakanet flyttar på sig.
tommie-92
2008-03-09, 20:44
somnar som freefaller o vaknar som 4chan :D
Guybrush
2008-03-09, 20:44
Soldier. Vaknar jag på natten byter jag ibland till Foetus.
Den som sover i 4chan-ställning har inget skelett?
Blandat, soldier, freefaller och starfish, beror på hur jag känner mig. Men det är mest soldier.
Mvh
Scratch89
2008-03-09, 20:59
Jag måste ligga som Foetus om jag ska somna. Däremot brukar jag vakna som 4chan, särskilt om jag sover med någon annan i sängen, tydligen. :D
Starfish eller Soldier men utan kudde så att nacken inte blir gamig. Har bara kudde om jag sover Foetus.
Samma här.
Fosterställning eller freefaller
EmCeeMike
2008-03-09, 21:41
Olika det där, gillar inte att ligga på rygg, men kan inte ligga på sidan heller för då får jag ont i axlarna när jag vaknar. Så det brukar bli nåt mellanting!
MojjMojj
2008-03-09, 22:20
Foetus när jag somnar in. En kudde på huvudet en kudde som jag håller om, en kudde mellan benen, en kudde bakom ryggen och sedan täcket över allt det. Vaknar upp i 4chan ^^
Motorbreath
2008-03-09, 22:25
En blandning mellan Foetus och Yearner. Mest yearner, därför hamnar rösten på den.
Jag har aldrig fattat denna frågan, man sover väl inte i samma position hela natten. Ok, jag vet att det finns de som gör det (tex. min sambo) men jag ålar iallafall runt mellan alla de där positionerna. Men jag röstade på soldier för det är den bekvämaste, tror jag. Byter mest mellan den och foetus.
Jag har aldrig fattat denna frågan, man sover väl inte i samma position hela natten. Ok, jag vet att det finns de som gör det (tex. min sambo) men jag ålar iallafall runt mellan alla de där positionerna. Men jag röstade på soldier för det är den bekvämaste, tror jag. Byter mest mellan den och foetus.
Ligger alltid stilla jag med, enda nackdelen är att man har en massa märken på kroppen när man vaknar men de försvinner snabbt :)
Annars är det nog yerner fast med benen mer som foetus.
Från BBC News.
# The Foetus: Those who curl up in the foetus position are described as tough on the outside but sensitive at heart. They may be shy when they first meet somebody, but soon relax.
This is the most common sleeping position, adopted by 41% of the 1,000 people who took part in the survey. More than twice as many women as men tend to adopt this position.
# Log (15%): Lying on your side with both arms down by your side. These sleepers are easy going, social people who like being part of the in-crowd, and who are trusting of strangers. However, they may be gullible.
# The yearner (13%): People who sleep on their side with both arms out in front are said to have an open nature, but can be suspicious, cynical. They are slow to make up their minds, but once they have taken a decision, they are unlikely ever to change it.
# Soldier (8%): Lying on your back with both arms pinned to your sides. People who sleep in this position are generally quiet and reserved. They don't like a fuss, but set themselves and others high standards.
# Freefall (7%): Lying on your front with your hands around the pillow, and your head turned to one side. Often gregarious and brash people, but can be nervy and thin-skinned underneath, and don't like criticism, or extreme situations.
# Starfish (5%): Lying on your back with both arms up around the pillow. These sleepers make good friends because they are always ready to listen to others, and offer help when needed. They generally don't like to be the centre of attention.
Somnar foetus och vaknar oftast yearner eller freefaller.
Inget av det.. Framstupa sidoläge, typ.
Japp.
Foetus, freefaller och yearner med skiftande däremellan.
Jag börjar med Foetus, när jag känner att jag snart kommer somna går jag över till FreeFaller fast jag drar upp det vänstra benet så att knäet hamnar i höjd med ljumsken..
Perfekt!..
// Anders
+ 1
Och skulle aldrig kunna somna/sova på rygg
Albatross
2008-03-10, 11:20
En salig blandning. Brukar alltid vakna av att jag torr-juckar mot madrassen, vilken ställning är det?
machine gun
2008-03-10, 12:12
Varierar mellan foetus, soldier och starfish. Ingen jävel har väl samma ställning hela natten?
Freefaller kan vara jävligt skönt, men jag vaknar annorlunda varje morgon så alla ställningar.
Fat tony
2008-03-10, 16:11
soldier och freefaller med ögonlapp
kalajset
2008-03-10, 16:23
freefaller är det som gäller, fast med uppdraget ben, självklart.
Ingen utav alternativen. Ligger oftast halvt på mage halvt på sidan, med ena benet uppdraget mot hakan och armarna ut framför mig. Typ.
Eller så ligger jag i ett "C" typ, med ena foten på knät. Eh, svårt att förklara.
Stort +1!
Freefaller fast *bakre* armen längs med kroppen samt ofta uppdraget ben.
Soldier 90% av alla nätter.
vissa nätter har det dock blivit en blandning av Foetus (som jag antar betyder foster?) och Log.
Freefaller klarar jag inte av. Då vaknar jag med ont i nacken. När jag körde starfish sommaren 2006 så dog min vänstra arm och jag kunde varken röra den eller känna den. Det berodde på tight pectoralis minor :D
Solider är överlägset bäst.
Foetus när jag somnar iaf
4chan, lakanet flyttar på sig en halvmeter åt höger varje natt så jag måste bädda om lakanet nästan helt och hållet varje morgon
Skrattade till rätt ordentligt där. Bra skrivet! :laugh:
lovelysmile
2008-04-20, 12:02
Foetus, freefaller och ett stort fliiin mmmm....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.