Logga in

Visa fullständig version : LuleÅ Slipper Kval

Neco
2008-03-08, 21:57
Kan melodifestivalen kommenteras måste även elitserien göras!

"björnens vrål björnen vrål lule gjorde mål, åh vad det är kul att se lule göra mål" (Tänk jingle bells)

Luleå vann idag, vilken lättnad. Men nervknipande, 10 min kvar av Moras match vid slutsignal... som gick till förlängning.

*hoppade och skuttade* hemma!!

Så tack linköping :)

Det blir revansch nästa år, nu är det 12 år sen det blev guld för luleå, måste vara dags 2009!!

Psychological
2008-03-08, 22:09
Det var tur att Luleå höll sig kvar. Dom kan tacka Linköping som sagt, för hade dom åkt ner till KS så hade det varit tack o godnatt. Luleå sm guld 2009. Njae, Luleå får nog rikta in sig på att kriga i de nedre regionerna några år till. En storstädning i både lag bygget ocj ledning behövs i denna blödande klubb.

Neco
2008-03-08, 22:30
Det var tur att Luleå höll sig kvar. Dom kan tacka Linköping som sagt, för hade dom åkt ner till KS så hade det varit tack o godnatt. Luleå sm guld 2009. Njae, Luleå får nog rikta in sig på att kriga i de nedre regionerna några år till. En storstädning i både lag bygget ocj ledning behövs i denna blödande klubb.

Med de nedre regionerna hoppas jag du syftar till att åka ur i kvartsfinal?
Luleå har inte missat slutspel på 13 år före det här :)
Sen vann de ju faktiskt mot Timrå, det var också tvunget för att krypa förbi Mora!

Flykt
2008-03-08, 22:33
Med de nedre regionerna hoppas jag du syftar till att åka ur i kvartsfinal?
Luleå har inte missat slutspel på 13 år före det här :)
Sen vann de ju faktiskt mot Timrå, det var också tvunget för att krypa förbi Mora!
Dom har missat 2 slutspel på 20 år. 18 slutspel med andra ord.

Håller på Mora och de tvingades ju kvala nu som bekant. Timrå gjorde en medioker insats men inte en riktig läggmatch som tur var. De hade 5 ordinarie spelare borta, var glada Luleå.
Mora gjorde en kämparinsats mot Linköping borta och tog sånär två poäng i sudden. Men har man en retarderad domare så går det inte så bra. Hela sudden för Mora var ju pinsam av äckel Lärking. Lahti och Lärking, tydligare jävla Morahatare finns inte.

Jag är inte grinig.

Neco
2008-03-08, 22:39
Dom har missat 2 slutspel på 20 år. 18 slutspel med andra ord.

Håller på Mora och de tvingades ju kvala nu som bekant. Timrå gjorde en medioker insats men inte en riktig läggmatch som tur var. De hade 5 ordinarie spelare borta, var glada Luleå.
Mora gjorde en kämparinsats mot Linköping borta och tog sånär två poäng i sudden. Men har man en retarderad domare så går det inte så bra. Hela sudden för Mora var ju pinsam av äckel Lärking. Lahti och Lärking, tydligare jävla Morahatare finns inte.

Jag är inte grinig.

Haha, ja Lärking ja. Han dömde Luleås två bortamatcher mot HV som jag såg här. Han var tvungen att ringa om fyra "mål". Jag är inte imponerad.

Men det är väl så, allt sånt här med spelar borta etc, det brukar ju ha jämnat ut sig när väl säsongen är slut.

Jag hade velat se Södertälje i kvalserien och Björklöven upp i elit :)

Flykt
2008-03-08, 22:45
Haha, ja Lärking ja. Han dömde Luleås två bortamatcher mot HV som jag såg här. Han var tvungen att ringa om fyra "mål". Jag är inte imponerad.

Men det är väl så, allt sånt här med spelar borta etc, det brukar ju ha jämnat ut sig när väl säsongen är slut.

Jag hade velat se Södertälje i kvalserien och Björklöven upp i elit :)
Jo du har nog rätt. När säsongen är slut och alla fått Lärking & Lahti lika många gånger, då är det rättvist. Då har man fått sina pissmatcher. Kan ingen hosta på Lahti?

Verkar bli mer drag från Luleåfansen nu efter skandalbeteende. Svikande publiksiffra, skrika avgå till tränare Rönnberg med mera. Illa.
Draget var desto bättre idag.

Kanske skulle Luleå behöva kvalserien, kanske skulle de behöva få smaka på hur det är att faktiskt komma bland de två sista. Det tror jag klubben behöver.

Fultjack
2008-03-08, 22:47
Riktigt skönt att dom klarade sig kvar :thumbup: , men hoppas verkligen dom styr upp hela organisationen inom en snar framtid.

Neco
2008-03-08, 22:52
Kanske skulle Luleå behöva kvalserien, kanske skulle de behöva få smaka på hur det är att faktiskt komma bland de två sista. Det tror jag klubben behöver.

Jag håller inte med om det. Med tanke på att Skellefteå ligger så nära finns risken att Luleå mister sitt egna material. Att nästan kvala räcker nog som näsbränna, får man hoppas.

Det lär väl bli någon ändring. Jag skulle vilja se bättre uppvärmning eller nåt, fan alla de senaste matcherna har ju lule släppt in mål under de första 5 minuterna. Förutom en massa andra saker. Men jag hoppas Kyrö stannar.

Men känns konstigt att det är killarna man gått i skola med som avgör en sån här match. De är ju bara småpojkar :)

Jan
2008-03-08, 23:06
Japp, riktigt kul! Länge sen det var så bra drag på en match också :)

Kebab-Arne
2008-03-08, 23:48
Hade varit ännu mer ironiskt om Blomdahl avgjort för LHC.

vesterberg
2008-03-09, 00:14
var ju perfekt att Surovy avgjorde, som gammal Luleåspelare.

maaherra
2008-03-09, 01:13
Jag var inte ens orolig.

Neco
2008-03-09, 09:02
Jag var inte ens orolig.

hehe... nej, veeem skulle kunna ha varit det! :cool:

skaparn
2008-03-09, 09:10
Men den riktiga godbiten i de sista rafflande omgångarna var ju att Mora får kvala. Det är värt att fira.

DarcyGrahn
2008-03-09, 09:54
Men den riktiga godbiten i de sista rafflande omgångarna var ju att Mora får kvala. Det är värt att fira.

Mora klarar kvalet och krossar er nästa säsong.

Neco
2008-03-09, 10:13
Mora klarar kvalet och krossar er nästa säsong.

Ja det är tur att de finns de som fortfarande drömmer ;)

DarcyGrahn
2008-03-09, 10:18
Ja det är tur att de finns de som fortfarande drömmer ;)

När Djoos har fått sparken kan det inte gå dåligt;)

Börje H
2008-03-09, 10:25
Riktigt skönt att dom klarade sig kvar :thumbup: , men hoppas verkligen dom styr upp hela organisationen inom en snar framtid.

Det var i ärlighetens namn en aning tudelade känslor inför matcherna igår. En kvalserie skulle oundvikligen skapat behövlig turbulens i klubben. Nu får man hoppas att det rensas rejält iallafall, men mina förhoppningar är små. Som det sett ut sista åren har det inte varit lustigt alls att heja på Luleå.

Men i stridens hetta var det enormt skönt och en nervpirrade upplösning som slår det mesta :hbang:

Flykt
2008-03-09, 12:17
Du verkar kunnig :)

Varför är det en godbit att de får kvala?

davvvan
2008-03-11, 00:00
Lördagen var riktigt hemsk, såg matchen på TV och hörde slutet av Linköping-Mora på webradion... Kommentatorerna skrek åtminstone sista 4 min av ordinarie tid, inte bra för hjärtat. Lånade en kompis stressboll och vandrade av och an med en öl i handen hela förlängningen, när det hela var över så var glädjen så underbar. Så oerhört viktigt, och hur det var spelarna med störst Luleåhjärta som klev fram i slutet av säsongen!

För er som missat det så har hockeyligan lagt upp ett gäng toksköna bilder från matchen, där bilden på Burra redan är en klassiker. Se och njut.

http://www.hockeyligan.se/index.php?article=917