Visa fullständig version : Farligt att träna med tandköttsinflammation?
Hej!
Är det en dålig idé att träna då man har tandköttsinflammation (visdomstand)?
Jag ska se till att få mina visdomständer utdragna nästa tandläkarbesök.
Finns det någon risk att det skulle kunna sprida sig till hjärtat och resultera i myokardit?
Lasse Kongo
2008-03-08, 13:53
Annars finns det ju doktorer som kan sånt.
Annars finns det ju doktorer som kan sånt.
Jo, men kön verkar vara ganska lång (1 månad kan det ta för att få läkartid).
Vart bör jag vända mig med dylika spörsmål? Sjukvårdsrådgivningen?
men gud, har du tandköttsinfl så akuttid till tandläkaren NU för o få antibiotika. vafan liksom
men gud, har du tandköttsinfl så akuttid till tandläkaren NU för o få antibiotika. vafan liksom
Egentligen vet jag inte om det är en inflammation. Ibland ömmar det lite kring visdomständerna och tandköttet blir lite svullet.
Jag får väl ringa till folktandvården på måndag.
När jag hade infektion i mitt tandkött vid visdomstanden tog jag en akuttid, kostade typ 300. Då röntgade det tanden samt spolade rent under tandköttet med något bakteriedödande medel.
King Grub
2008-03-08, 14:18
Ibland ömmar det lite kring visdomständerna och tandköttet blir lite svullet.
Givetvis skall du se till att problemen blir avhjälpta, men som svar på trådfrågan: nej, det där är inget som påverkar hälsan akut vid ansträngning.
Äh, jag har haft mer eller mindre inflammerat tandkött vid visdomständerna hur länge som hellst nu, tandläkarna säger mest "det går nog över". Som jag förstår det är det en del i processen där tandköttet drar sig tillbaka så visdomstanden blottas och blir användbar.
Egentligen vet jag inte om det är en inflammation. Ibland ömmar det lite kring visdomständerna och tandköttet blir lite svullet.
Jag får väl ringa till folktandvården på måndag.
Så får jag också ibland. Gick till tandläkaren en gång och fick antibiotika. Vi skulle dra ut visdomstanden, men det blev aldrig av. Nu brukar jag bara vänta ut det när det kommer tillbaka. Brukar försvinna på en vecka.
Skaffa Corsodyl munhålegel och en sån pyttetandborste och borsta med gelen morgon och kväll när det är inflamerat. Brukar hjälpa mig.
När syrran hade problem med visdomständer fick hon rådet att dra en wirre innan hon gick och lade sig.
Köp Corsodyl på apoteket och skölj två ggr dagligen. Har fungerat för mig och flera utav mina bekanta.
King Grub
2008-03-08, 15:32
Den slutgiltiga och bästa lösningen i längden är att få väck tänderna. Att operera bort visdomständerna vad det bästa jag gjort i tandväg. Innan hade jag ofta problem med infektioner i tandköttet kring dom, åtminstone en gång om året, men nu är det historia.
Viktor_Balck
2008-03-08, 18:30
När syrran hade problem med visdomständer fick hon rådet att dra en wirre innan hon gick och lade sig.
Låter som ett vettigt råd.
Tack så mycket för alla svaren.
Då ringer jag tandvården på måndag och fortsätter min styrketräning som vanligt.
Lövbiffen
2008-03-08, 19:14
Akta så du inte råkar bita till den inflammerade delen då du tränar bara. Gjorde det förra året då jag tränade *spy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.