handdator

Visa fullständig version : Tips last fm

shut teh face
2008-03-07, 13:34
Jag kanske är hundra år efter men tänkte ändå sprida detta vidare. Hoppas någon inte vet om det.

www.last.fm

Skitsmart webradio där man skriver in sin favoritartist och sedan spelar den låtar som är ungefär lika, alltså liknande band.

Man (kan) hämta hem en client där man kan använda den direkt utan att behöva vara inne på hemsidan.

Hursomhelst så lär programmet sig vad du gillar, och man kan sedan gå och redigera vad man inte gillar, så din musikstil blir mer och mer speciferad..

Finns andra finesser också, söka igenom index på din dator, eller använda ipod. Jag kör dock bara via radion.

Vettetusan hur de funkar förresten, om de har ett par hundra radios de streamar ifrån och en bra indextjänst. Hursomhelst funkar det grymt bra.

Sleigh
2008-03-07, 13:35
Du är 200 år efter.

shut teh face
2008-03-07, 13:39
:d

Carolinew
2008-03-07, 15:47
HAAAHAA men ibland funkar det verkligen inte som det skall, satt och lyssnade på olika viking metal band, och helt plöstligt kommer det en joddlande föredetta skidåkare från österrike!! :smash: :laugh:

reinholdsson
2008-03-07, 16:23
Kolozzeum har en inofficiell grupp där under samma namn :)

NiXPhoenix
2008-03-07, 16:54
HAAAHAA men ibland funkar det verkligen inte som det skall, satt och lyssnade på olika viking metal band, och helt plöstligt kommer det en joddlande föredetta skidåkare från österrike!! :smash: :laugh:

Upplever något liknande nu.

There are 2 artists using the name Mario Lopez:
1) Latin Artist

2) German Dance/Trance DJ
German Dance/Trance DJ

Jag skrev in Milk Inc(orporated), hörde en låt med dem och sen blev det den här sydamerikanska artisten... Mexikansk folkmusik typ.

shut teh face
2008-03-07, 16:57
Hehe ajdå. Jag har lyssnat kanske 15 timmar nu och det har gått bra!

Kompisen använder detta och han tog blockera när det dök upp skit, och då verkar programmet fatta. Den sket bara inte i låten utan hela bandet.

Musselbank
2008-03-07, 19:00
Off topic men ändå ett webradiotips; slayradio.org spelar uteslutande remixar på chipmusik, det är verkligen hur skönt som helst (ett par timmar, sen kan man behöva en liten paus).

Absinteh
2008-03-07, 20:24
Man får tacka ovanstående, lite småskönt sådär