xenite
2008-03-06, 20:41
Hejsan!, har nu lagt på mig lite fett under vinterperioden och ja känner att det e på hög tid för mig att få bort fettet inför sommaren. har kört 6ggr i veckan med gym pure styrektäning och ingen som helst konditionsövningar eller något sådant.så det har blivit lite överflöd nu. Jag läste den där deffguiden som fanns på forumet, och det såg ju jättrebra ut. men ja har problem med att kunna förstå det där med Energiintag och alltsammans, så ja ber er om hjälp med att kunna försöka hjälpa mig med ett schema som skulle kunna funka.
här är lite info om mig ifall ni behöver det.
längd:180cm
vikt:76kg
ålder:19
går i skolan och vi har 2 gympapass på tisdagar som ja anstränger mig mycket på. samt ett gympapass på fredagar.
frågan är hur man skall lägga in gympassen samt konditionsträning på ett smart sätt? hur skall ja kunna räkna ut min förbränning i kcal per dygn? vad ja förstod av deffguiden så skall ja ligga på ett underskott på ca 500kcal.
mitt mål är att gå ner ca 7-9kg tills på slutet av maj ifall det e möjligt?
hoppas det inte blev för jobbigt nu, hade varit väldigt tacksam om ni hade kunat hjälpa mig :)
MVH
här är lite info om mig ifall ni behöver det.
längd:180cm
vikt:76kg
ålder:19
går i skolan och vi har 2 gympapass på tisdagar som ja anstränger mig mycket på. samt ett gympapass på fredagar.
frågan är hur man skall lägga in gympassen samt konditionsträning på ett smart sätt? hur skall ja kunna räkna ut min förbränning i kcal per dygn? vad ja förstod av deffguiden så skall ja ligga på ett underskott på ca 500kcal.
mitt mål är att gå ner ca 7-9kg tills på slutet av maj ifall det e möjligt?
hoppas det inte blev för jobbigt nu, hade varit väldigt tacksam om ni hade kunat hjälpa mig :)
MVH