handdator

Visa fullständig version : Vägen mot en Svensk Klassiker

Mats Norlund
2008-03-06, 11:48
Hej, helt ny här, dock inte på träning :) Jag har utmanat mig själv, jag skall göra en Svensk Klassiker (http://www.ensvenskklassiker.com/) innan jag fyller 50 år. Det blir en utmaning då jag blivit en riktig tjockis de senaste 10-12 åren.
Tränat har jag gjort sedan jag som 10-åring lyckades tjata till mig en kungsfjäder, ville egentligen ha en BullWorker och den fick jag året därpå. Styrketräning hemma och på skolans "gym" gällde fram till lumpen, då blev det mycket löpning och mitt bästa resultat är 42 min på milen i ett spår i skogen.
Efter det en period av mycket löpning och tung styrketräning för att kompletteras med först baseboll i några år och sedan amerikansk fotboll fram till -97 med en comback år 2001.

Så hur skall jag komma tillbaka då. I början får det bli Simning, promenader och styrketräning eftersom jag är tung och har riktigt dåligt flås. Jag har smygstartat med simningen.

Utgångsläge:
Ålder: 45 år
Längd: 181 cm
Vikt: 135 kg

Träningsschema:
Simning 45 min 2 ggr/vecka
Styrketräning 1 ggr/vecka
Promenader 5 ggr/vecka

Ser inte mycket ut, men jag tror att det är fullt tillräckligt just nu.

JJ
2008-03-06, 11:53
Låter som en bra start. Tror du grejjar Vansbro redan i år om du vill testa, fixa en våtdräkt bara.

Mats Norlund
2008-03-09, 09:00
Simning har, förutom muskelbyggandet, alltid varit min starka sida så det tror jag nog att jag skulle göra, tror inte jag får möjlighet till det redan i år dock.
Är sjukskriven, för utmattningsdepression (utbränd) och inne på 3:e året så träningen är en typ medicin för att komma tillbaka.

Har bara blivit en promenad sen starten men det har snöat rejält senaste dagarna så spaden har fått gå i stället och det snöar för fullt i dag också :/

Vikten tänkte jag ge här varje söndag så att "ni" kan hålla koll på mig ;)
Vikt nu på morgonen var 134 kg.