handdator

Visa fullständig version : Mest prisvärda Matvågen?

Timme
2008-03-05, 15:14
Vilken matvåg rekommenderar du?

shut teh face
2008-03-05, 15:19
Hej.

Om du inte hittar den på lidl för 99 kr. Så gå till teknimagasinet och köp den för 199 kr.

http://www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/340018.jpg

Den är jättebra, man kan nollställa, differens 1g.

Varför betala 500kr för en våg som kan göra samma sak?

Nitrometan
2008-03-05, 15:44
Jag har en från Philips som jag är nöjd med.

http://www.consumer.philips.com/catalog/HR/HR2393_01_webImage370.jpg

Tror det är HR 2393 jag har.

Acquiescence
2008-03-05, 15:44
Hej.

Om du inte hittar den på lidl för 99 kr. Så gå till teknimagasinet och köp den för 199 kr.

Kan tipsa om "fusk" på den senare av dem två; Ifall du vill veta hur mycket produkt du faktiskt väger då det är i behållare: Ställ först den tomma behållaren på vägen när den är av och sätt på den medans behållaren är på; Detta gör att mätaren ställer sig vid 0, när du tar bort den går mätaren till negativa värden. Då, naturligtvis, när du ställer tillbaka behållaren med produkt i visas endast innehållets vikt.

Kanske är självklart för vissa, men tog mig ett par funderare innan jag kom på det.

Tolkia
2008-03-05, 16:02
Kan tipsa om "fusk" på den senare av dem två; Ifall du vill veta hur mycket produkt du faktiskt väger då det är i behållare: Ställ först den tomma behållaren på vägen när den är av och sätt på den medans behållaren är på; Detta gör att mätaren ställer sig vid 0, när du tar bort den går mätaren till negativa värden. Då, naturligtvis, när du ställer tillbaka behållaren med produkt i visas endast innehållets vikt.
Man kan ju också nollställa påslagen våg med behållaren på vågplattan.

Timme
2008-03-05, 16:29
Hej.

Vansinnigt bra tips! Tack så mycket! Finns den alltså på lidl?

Koloftw
2008-03-05, 16:31
Ja.

Acquiescence
2008-03-05, 16:44
Man kan ju också nollställa påslagen våg med behållaren på vågplattan.

Neh, nu blir jag rädd. Har haft den i flera månader och har aldrig märkt det innan; Måste varit för jag var så stolt då jag kom på en lösning efter en kväll med tänkarmössan på!

Får skylla på åldern eller nåt. *cry*

shut teh face
2008-03-05, 17:00
HEhe ja det är klart den går på minus om du har en tallrik på som du har nollställt tidigare. Det är bara nollställa igen ju.

Nitrometan
2008-03-05, 19:28
OnOff ocg ElGiganten brukar ha erbjudanden på såna grejer ibland.

Rödfärg
2008-03-05, 19:58
OnOff ocg ElGiganten brukar ha erbjudanden på såna grejer ibland.

Humm va inne på onoff, expert och elgiganten i eskilstuna och ingen av dom hade matvågar *gah!*
Kanske bara är här i kring då, får nog beställa en från tekninkmagasinet istället.

CoolHandLuke
2008-03-05, 21:37
Använder inte våg själv men jag gjorde en miniundersökning innan jag köpte en i present. Dyrare vågar har bättre precision typ < +-1 g mot billigare som kan vara > +-2. Dyrare klarar även högre vikt. Sen är det lite andra features som bättre knappar och sånt. Resten av priset är väl utseende och märke. Hållbarhet kan eventuellt vara en faktor.

z_bumbi
2008-03-05, 21:48
Humm va inne på onoff, expert och elgiganten i eskilstuna och ingen av dom hade matvågar *gah!*
Kanske bara är här i kring då, får nog beställa en från tekninkmagasinet istället.

Claes Ohlson har vågar, sen brukar Åhlens etc också ha vågar men jag har inte varit inne i en sådan butik på ett år så sortimentet kan ju ha ändrats. :)

shut teh face
2008-03-05, 21:49
Jo det är visserligen sant. Men nu har de billigaste endast 1g differens. Hur mycket kan det göra? Även om du väger fel på 1g smör så är det inga kalorier att prata om. Dessutom behöver det ju itne väga för lite, kan väga för mycket. Då äter du mindre än vad du tror, great sucess.

sandstorm
2008-03-05, 23:01
Netto har en bra för 129 pix, med nollställning och allt. Upp till 5kg.