handdator

Visa fullständig version : Komma åt telefon utifrån?

Slartibartfast
2008-03-05, 15:01
Jag hörde att en på jobbet hade ringt supporten för att någon funktion av hans telefon strulade, och dom hade gått in i hans telefon och ändrat på inställningar. Alltså fjärrstyrt hans lur!

Hur är det möjligt? Hur funkar det?

Piranha
2008-03-05, 15:02
Jag hörde att en på jobbet hade ringt supporten för att någon funktion av hans telefon strulade, och dom hade gått in i hans telefon och ändrat på inställningar. Alltså fjärrstyrt hans lur!

Hur är det möjligt? Hur funkar det?

Skulle nog kunna vara möjligt på en pda eller smartphone.

shut teh face
2008-03-05, 15:02
Gäller det mobiltelefonen?

Det är inget konstigt! Brukar få hjälp så med 3g-telefonen.

Internetleverantörerna kan starta om ditt modem och sådant också.

Slartibartfast
2008-03-05, 15:24
Damn! Så ingen hemmagjord porr på telefonen mao? *gah!*

shut teh face
2008-03-05, 15:28
Haha det skulle inte förvåna mig om de kunde se vad man har där.

Så ingen olaglig porr kanske är rådet :D

Prankie
2008-03-05, 15:28
Oftast är det väl bara operatör inställningar som de skicka. Typ som MMS. Det är nog väldig små sannolighet att de tar privat bilder från dig. Om det nu ens går utan din permission.

Gpajpen
2008-03-05, 16:29
Men dom skickar väl bara inställningar (så telefon "ställer in sig" rätt) inte fan går dom in å fjärrstyr? (dvs man ser hur Random-nisse klickar runt i mobilen) ?

jakke
2008-03-05, 17:32
Men dom skickar väl bara inställningar (så telefon "ställer in sig" rätt) inte fan går dom in å fjärrstyr? (dvs man ser hur Random-nisse klickar runt i mobilen) ?

Tror faktiskt att det går att komma åt luren via 3G eller gprs.

Slartibartfast
2008-03-05, 18:33

Jo, det var så dom gjorde. Helt sci-fi! :Virro

Nitrometan
2008-03-05, 19:44
Tja, vi gör en produkt som man använder för att administrera telefoner. Backup. Inställningar. Lokaliseringsbaserad restriktion av tjänster/funktioner i telefonen. m.m.

Så visst går det.