handdator

Visa fullständig version : Tränings studier

Shamrock
2008-03-04, 18:31
Har sökt en del kring olika träningsstudier men inte hittat så mycket.

Vad har ni för erfarenheter av sådanna studier kost/träning, där man undersöks med t.ex. muskelbiopsier, dubbelmärkt vatten o.s.v. ?
Finns det någonstans man kan vända sig om man är intresserad här i stockholm?

Acquiescence
2008-03-04, 18:41
Har sökt en del kring olika träningsstudier men inte hittat så mycket.

Vad har ni för erfarenheter av sådanna studier kost/träning, där man undersöks med t.ex. muskelbiopsier, dubbelmärkt vatten o.s.v. ?
Finns det någonstans man kan vända sig om man är intresserad här i stockholm?

Finns en liknande tråd redan denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=109850), dock kanske inte just dem kraven du har.

Eddie Vedder
2008-03-04, 18:56
Finns en liknande tråd redan denna tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=109850), dock kanske inte just dem kraven du har.

Tror trådskaparen menar studier såsom enskilda forskningsstudier och inte studier såsom "sysselsättningen att studera".

Alltså en frågan efter vetenskapliga artiklar och inte tips på utbildning.

machine gun
2008-03-04, 18:58
Letar du efter artiklar eller vill du ställa upp som försöksperson i vetenskapliga studier? Frågeställningen känns inte helt glasklar.

Shamrock
2008-03-04, 19:01
sorry dudes, syftade på försöksperson biten. Alltså delta i studier.

Någon som deltagit i sådanna studier? Erfarenheter
Vet var man kan vända sig?

machine gun
2008-03-04, 19:09
Om det måste gälla just kost/träning, så skulle jag höra av mig till GIH om jag var du. Det händer att de söker folk för diverse idrottsrelaterade studier. Hör även av dig till Stockholms universitet, någon på nutritionslinjen kanske behöver försökspersoner till nåt exjobb eller liknande. Det gäller dock att man passar in i kravprofilen. För läkemedelstester finns ju alltid www.forsoksperson.nu

Shamrock
2008-03-04, 19:24
Jo läkemedel har ja gjort.. sitter inne på en studie just nu:)