handdator

Visa fullständig version : Gym i göteborg, nära centralstationen

bonydrop
2008-03-04, 09:39
Jag har precis flyttat till Göteborg (Burggrevegatan) och letar nu efter ett gym så ligger så nära där jag bor som möjligt. Jag har inga större krav på utrustning, kör mest med fria vikter och så. Det närmaste jag har hittat än så länge (har inte kollat så mkt) är Friskis&Svettis som ligger vid Domkyrkan. 200kr/månaden är väl det jag kan tänka mig att betala, kanske aningen över om det behövs.

Så någon som har något förslag?

Alltidxx
2008-03-04, 10:37
Juniper (tror jag det hette) låg precis vid centralstationen för 8 år sedan...
Det kanske finns kvar.

chidde
2008-03-04, 10:49
nu kanske där é nya priser, men hade jag befunnit mig runt domkyrkan så hade jag valt exhale alla dagar i veckan för en skitsumma på 99 kr/månad.
eller var det 149 kr/månad?

billiga gym i göteborg är rätt sällsynta, och på exhale får du mycket gym för pengarna om det enbart är det du är ute efter

sen om du vill ha instruktör till hands, pass och sånt kanske friskis är bättre
fast frågan är om inte en random gymbesökare på exhale kan ge dig bättre tips än instruktören på friskis

Scratch89
2008-03-04, 12:57
billiga gym i göteborg är rätt sällsynta

Eh?
Finns nog inget gym här som kostar över 300 kr i månaden.

Till trådskaparen: Friskis och Svettis, World Class och Exhale ligger nära centralen.
EDIT: Sport Life med, tror jag.

vildängel
2008-03-04, 14:08
Juniper (tror jag det hette) låg precis vid centralstationen för 8 år sedan...
Det kanske finns kvar.

Du menar Jupiter? :) Det har nog bytt namn till nåt annat nu tror jag...

Annars ligger City Gym i samma byggnad som Valhallabadet, nära Ullevi. 295:- i månaden för autogiro och då ingår simning och bubbelpooler och sånt i badet.

mela
2008-03-04, 16:38
Du menar Jupiter? :) Det har nog bytt namn till nåt annat nu tror jag...

Yes. Active Wellness. Riktigt bra gym. Ligger vid Redbergsplatsen, 15min gångvæg ifrån centralen, typ 5 min med spårvagn.

747
2008-03-04, 17:23
felpost

bonydrop
2008-03-04, 17:56
Då ska vi se, har kollat igenom de flesta förslagen tror jag.

Active Wellness låg på 229 kr/månaden för en student tror jag, det skulle jag kunna tänka mig, går ju mycket spårvagnar både från centralen och redbergsplatsen så det går ju bra.

Friskis&Svettis är fortfarande ett alternativ, kanske kan kolla in nån dag på vägen hem från skolan, men av nån anledning tar det emot att träna på ett sånt ställe :).

World Class hittade jag inget pris på.

Exhale kostade 249 kr/månaden för mig, skulle jag väl kanske kunna tänka mig att betala, dock lite osäker på hur och hur lång tid det skulle ta för mig att ta mig dit.

Sport Life var alldeles för dyrt.

Men om det är dom alternativen som finns så ska jag kolla runt lite mer. Har ingen brådska än så länge, har ett litet gym i lägenhetshuset som duger tills vidare iaf.

mystic[-_-]
2008-03-04, 18:01
Är hantlar över 50 kg viktigt för dig så är det väll bara exhale som har det av de gymmen som står med här

vildängel
2008-03-04, 18:06
;2856384']Är hantlar över 50 kg viktigt för dig så är det väll bara exhale som har det av de gymmen som står med här

City Gym har hantlar upp t.o.m 60 kg.

mystic[-_-]
2008-03-04, 18:17
City Gym har hantlar upp t.o.m 60 kg.

Jag missade City gym :D Det är ett helt ok gym också

thought
2008-03-04, 18:42
Jag skulle ta Exhale alla gånger, inte långt från centralen, och bästa gymmet i gbg.

Sleigh
2008-03-04, 19:56
Jag har precis flyttat till Göteborg (Burggrevegatan) och letar nu efter ett gym så ligger så nära där jag bor som möjligt. Jag har inga större krav på utrustning, kör mest med fria vikter och så. Det närmaste jag har hittat än så länge (har inte kollat så mkt) är Friskis&Svettis som ligger vid Domkyrkan. 200kr/månaden är väl det jag kan tänka mig att betala, kanske aningen över om det behövs.

Så någon som har något förslag?

gnghn!!! Coolt, jag fick en studenlägenhet IGÅR på Burggrevegatan! Bäst av allt? Gym i lägenheten! Nummer 15 du också?

Scratch89
2008-03-04, 20:31
Äckelbarn att bo så centralt! :D

Alltidxx
2008-03-05, 09:10
Du menar Jupiter? :) Det har nog bytt namn till nåt annat nu tror jag...Ja så hette det ja.

Så om jag ska fortsätta under avdelningen "arkiverad gymkännedom i Götet" så måste jag säga att World Class (under Sheraton) var det trängsta gym jag satt min fot i i hela mitt liv. Och mina fötter har gått i många gym. Jag skulle aldrig överleva där.

bonydrop
2008-03-05, 13:24
gnghn!!! Coolt, jag fick en studenlägenhet IGÅR på Burggrevegatan! Bäst av allt? Gym i lägenheten! Nummer 15 du också?

Japp visst bor jag på nummer 15 också. Ha dock inte för höga krav på gymmet i lägenheten, jag har som sagt inga höga krav men det var inte tillräckligt för mig.
Hantlar endast upp till 20kg, ingen fri stång för bänkpress och benträning är i princip inte möjlig där. Finns ju ifs en smithmaskin. Men iaf alltid praktiskt och ha, funkar ju att gå dit ibland, och man behöver inte stressa för att hitta ett gym. Var där en sväng igår så :).

Men Exhale verkar det vara många som rekommenderar, är det det gymmet som ligger på Kungshöjdsgatan ni menar? Är ju som sagt inte så långt från centralen men är ju kanske inte gångavstånd isf.

Har annars hittat ett gym som heter Pyramiden som ligger precis där jag bor, dock hittar jag inget pris på deras hemsida. Så får gå dit och kolla på vägen hem sen, har varit perfekt isf om priset är rimligt och gymmet ok

Sleigh
2008-03-05, 13:27
Japp visst bor jag på nummer 15 också. Ha dock inte för höga krav på gymmet i lägenheten, jag har som sagt inga höga krav men det var inte tillräckligt för mig.
Hantlar endast upp till 20kg, ingen fri stång för bänkpress och benträning är i princip inte möjlig där. Finns ju ifs en smithmaskin. Men iaf alltid praktiskt och ha, funkar ju att gå dit ibland, och man behöver inte stressa för att hitta ett gym. Var där en sväng igår så :).

Ah OK, synd. Jag har inte sett gymmet, bara hört om det.

Wain
2008-03-05, 13:39
;2856416']Jag missade City gym :D Det är ett helt ok gym också

Är det inte City gym där halva gymmet är damavdelning?
;)

Piranha
2008-03-05, 13:47
Är det inte City gym där halva gymmet är damavdelning?
;)

Mja 1/3 max, jag gillar city gym.

Wain
2008-03-05, 14:10
Mja 1/3 max, jag gillar city gym.

Ett av de få gym med speciell utrustning för "framsida vad". :thumbup: Är dock inte förtjust i separerade gym.

Olof
2008-03-05, 14:59
Pyramiden ligger på Odinsgatan

vildängel
2008-03-05, 15:49
Ett av de få gym med speciell utrustning för "framsida vad". :thumbup: Är dock inte förtjust i separerade gym.

Men tjejer får vara på "den andra" sidan också. Jag själv använder aldrig tjejgymmet.

chidde
2008-03-05, 15:57
Men Exhale verkar det vara många som rekommenderar, är det det gymmet som ligger på Kungshöjdsgatan ni menar? Är ju som sagt inte så långt från centralen men är ju kanske inte gångavstånd isf.

jag vill ju inte påstå att det är gångavstånd mellan exhale och centralen, men eftersom du mumlade lite om domkyrkan så var saken biff, exhale ligger ju bara ett litet stenkast därifrån :D

nu när jag tänker efter så var det så, jag skulle bara vara i göteborg i 3 månader. inga av ovanstånde nämnda gym var ens intresserade av att klippa och klistra, det var helårskort eller ingenting som gällde typ. därför tyckte jag det var svårt att hitta gym i den prisklassen
world class kunde nog tänka sig att göra månadskort till mig, för 5-600 kr/månad (javisst?)

så jag drog till exhale, fick ett rimligt pris som var under 300 kr, fick träna när jag ville och så ville han (martin?) dessutom ha 100 kr för medlemsavgiften, men så var han schysst och bjöd på det när jag skulle betala :P

nu vet jag inte om dem har kvar det eftersom det var ett par år sen, men de hade ett dagkort och det kostade 99:- i månaden

formula4shape
2008-03-05, 16:26
Eh?
Finns nog inget gym här som kostar över 300 kr i månaden.

Till trådskaparen: Friskis och Svettis, World Class och Exhale ligger nära centralen.
EDIT: Sport Life med, tror jag.

t.ex. Sats och World Class kostar väl betydligt mer än 300kr :confused:

martin_vbg
2008-03-05, 18:17
Hej alla burggrevare och nyblivna grannar :D

Jag själv tränar på Exhale vilket fungerar ypperligt, tränat på en hel del av gymmen i Gbg och får väl säga att Fysiken/Exhale/AW har bäst krejer till bra priser Enligt mig!

Exhale tar ca 15-20 minuter att gå till beroende på tempo, AW går smidigt med vagn, Fysiken kaserntorget ligger precis i närheten av Exhale men jag tycker inte riktigt anläggningen på kaserntorget håller måttet.

Angående gymmet i huset fungerar det ypperligt, jag kör åtminstone ett pass i veckan där och oftast två.

Har ni fler frågor så är ni välkomna att fråga :)

martin_vbg
2008-03-05, 18:21
hmm, angående Pyramiden så har jag hört att de har skumma avtal och grejer.
Folk som blivit rippade och uppbundna lite hitan som ditan så jag hade passat mig, antar det är ett pensionärsgym också och minsta tillstymmelse av stön och stånk lär det bli reprisalier på...

Sleigh
2008-03-05, 18:27
Trevligt, vi får ha en mini-koloträff där en dag :)

martin_vbg
2008-03-05, 18:30
Haha, ja det kanske hade varit något. Det är ju mer folk än vad det brukar bli på koloträffarna i Göteborg isf. ;)

bonydrop
2008-03-06, 10:33
hmm, angående Pyramiden så har jag hört att de har skumma avtal och grejer.
Folk som blivit rippade och uppbundna lite hitan som ditan så jag hade passat mig, antar det är ett pensionärsgym också och minsta tillstymmelse av stön och stånk lär det bli reprisalier på...

Ja jag fick faktiskt den känslan när jag var där igår. Först fanns det inga priser på hemsidan, sen när jag gick dit och ville höra vad det kostade kunde dom inte säga några priser utan jag var tvungen att boka nåt möte för att få veta det. Jag tänkte att det itne kunde skada, så jag ska iaf dit idag och höra vad dom säger, men lär inte börja träna där iaf.

Men får nog bli antingen Exhale eller Active Wellness, har en kompis som tränar på AW så lutar nog åt det.

Men jag är tacksam för alla förslag och all hjälp jag fått!

Alltidxx
2008-03-06, 11:15
Ja jag fick faktiskt den känslan när jag var där igår. Först fanns det inga priser på hemsidan, sen när jag gick dit och ville höra vad det kostade kunde dom inte säga några priser utan jag var tvungen att boka nåt möte för att få veta det. Jag tänkte att det itne kunde skada, så jag ska iaf dit idag och höra vad dom säger, men lär inte börja träna där iaf.Jag skulle inte orka gå till ett möte om jag visste att jag inte skulle vara intresserad. Känner igen det från ett gym i sthlm som ringde upp efter att jag provtränat där. Dom ville att jag skulle komma in. För att få en bild av huvuvida det är värt för mig att komma in så frågar jag vad ett årskort skulle kosta. Det slingrades och man fick höra "eeehh jaa det beror på, det skulle vara bra om du kom in så det vi kan diskutera". "Beror på vadå? Har ni inte fasta priser? Är det förhandligsbart?". Nä då visste dom iofs att det kostade 8000 spänn för ett årskort med bara gym...

Alltidxx
2008-03-06, 11:23
Och jag undrade liksom vad för hemligheter som dom tidigare mörkat eftersom det behövdes ett möte? Jag hade ju provtränat och sett lokalerna redan. Och barnpassning och sånt hade jag ju sagt att jag struntade i. För mig började iallafall stora röda alarmklockan för luredrejeri tjuta inför dimman som låg framför det verkliga priset.

Sleigh
2008-03-06, 12:51
För mig började iallafall stora röda alarmklockan för luredrejeri tjuta inför dimman som låg framför det verkliga priset.

Fan va poetiskt sagt :) Låter som taget ur en skräcknovell.

martin_vbg
2008-03-06, 23:06
Kunde tänka mig att det var just ett sånt ställe. Såna där möten är nog livsfarliga...
Jag är säker på att du kommer trivas på AW, det är ett fint ställe. För min del blev det Exhale, mest för att jag tycker om att strosa omkring i stan. :)

Edit: Vad sades på mötet?

bonydrop
2008-03-07, 12:37
Jag kom till pyramiden och fick träffa en kille. Vi pratade lite och jag sa att jag var intresserad av att höra vad det kostade. Han sa att han skulle leta fram papprena sen efter att han visat mig runt. Han gick igenom vad som ingick och visade mig runt i gymmet osv. Sen gick vi tillbaka till hans rum och han ville då att jag skulle boka en gratis hälsoanalys, men jag sa att jag inte ville göra det eller ge ut några personuppgifter innan jag teckande ett eventuellt medlemskap.

Efter många om och men kom han iaf fram till priset, vilket var 399kr/mån och då ingick det faktiskt en del. Jag fick en gratis provvecka, vilken jag tvivlar på att jag kommer använda.

399kr i månaden är nog lite för mycket för mig. Det är ju ganska dyrt, men det verkade iaf ingå en hel del, som att kunna träna gratis på väldigt många gym runt om i Sverige osv. Så jag förstår egentligen inte varför de mörkar så mycket om priset, det var ju inga krångliga grejer direkt, bara ett papper som visa precis hur det låg till. Jag blir själv snarare mindre intresserad att träna där när de gör på det sättet de gör och försöker "lura" en till att teckna medlemsskap.

Hur som helst så ska jag och provträna på AW nästa vecka, tycker jag det är okej så börjar jag köra där. Verkade vara smidigt med frysning av kort och sånt där också, vilket är bra då jag inte kommer vara i göteborg så mycket i sommar.

martin_vbg
2008-03-07, 20:28
Ok ok, jo sånt där jäkla skit kan man ju vara utan. Men som sagt, 399:- är ju inte alltför dyrt så varför ska de mörka priserna?
Det där med hälsoanalys och sånt är ju bara bullshit, lär ju vara 1000ggr bättre att gå till läkaren för sånt...