handdator

Visa fullständig version : Friskis & Svettis gym. betygsätt!

Animalistic
2008-03-02, 22:48
eftersom jag inte kommer ha råd med de snobbgymmet jag tränar på nu (4500/år) så kommer jag byta till friskis & svettis inom en snar framtid. hur tycker ni att deras gym är?
hurdant är folket som tränar där?

Mvh alla seriösa svar uppskattas

Acquiescence
2008-03-02, 22:50
Tycker Frisk är det absolut bästa jag varit på; Störtskönt folk och god fördelning kvinna/man. Fräscht och relativt billigt.

Skulle vilja get det en femma av fem Acquiescence-poäng möjliga!

[Tumme upp, ingen aning om hur man gör en]

zeusden1
2008-03-02, 22:51
Är ju olika överallt?
Gå dit och träna gratis en gång?

Mental
2008-03-02, 22:51
Jag har tränat på både bra och dåliga friskisåsvettisar. Boka en provträning brukar gå bra.

Rahf
2008-03-02, 22:53
F&S i Helsingborg var helt ok, blandat klientel och duglig utrustning, aningen för dåligt ratio i favör för maskinerna mot fria vikterna dock.

Helt ok gym och jag fick köra övningar som vissa gym ser snett på, marklyft framförallt.

egge
2008-03-02, 22:53
Kört en månad på F&S nu och det enda negativa är väl öppettiderna (som iofs lär variera från ställe till ställe) och att där bara finns 2 fria stångar för mark/knäböj så där kan man få vänta lite (vilket också lär variera :P). Annars är jag nöjd.

kelk
2008-03-02, 22:54
Inte varit på något F&S i Göteborg men dom jag har besökt på Stockholm har varit helt okej. Lite snålt med fria vikter men knatar man dit när det är lite folk så är det inga problem!

Det går inte riktigt att betygsätta dom som tränar där... det är ju ungefär alla olika typer man kan stöta på, Tjockfia som gör sitt första gympass någonsin och Gamla Bengt som tränat i 50 år och varit uppe på scenen och vänt!

Men det duger att bygga muskler på helt klart.

X-ecuter
2008-03-02, 23:02
alltså, friskis vid eriksberg är väl okej om man är mationär... men skall du marklyfta mer än 150kg eller böja, får du springa lite o plocka vikter typ... finns för lite viktskivor, och dem tyngsta hantlarna är 42kg tror jag...

Animalistic
2008-03-02, 23:06
alltså, friskis vid eriksberg är väl okej om man är mationär... men skall du marklyfta mer än 150kg eller böja, får du springa lite o plocka vikter typ... finns för lite viktskivor, och dem tyngsta hantlarna är 42kg tror jag...

ok! hantlarna är inga problem, kör inga hantelövningar :P hur är det med powerrack osv? smith maskiner? har funderat på eriksberg

Fed up
2008-03-02, 23:09
Precis, alla är ju superolika. Eftersom jag jobbar på friskis är jag väl lite partisk (även om jag är långt ifrån okritisk) men jag gillar generellt deras gym, även om en del är mer sugiga än andra.

NiXPhoenix
2008-03-02, 23:11
ok! hantlarna är inga problem, kör inga hantelövningar :P hur är det med powerrack osv? smith maskiner? har funderat på eriksberg

Powerrrack där tror jag tyvärr du får se dig om efter bland stjärnorna.

Rahf
2008-03-02, 23:14
Powerrack fanns i Helsingborg! :hbang: tyvärr var jag så ovan vid att använda den, säkerhetsstängerna satt så brett!

AlbNils
2008-03-02, 23:31
Jag tränar på F&S Majorna, det tycker jag är helt okej eftersom jag tränar på konstiga tider. Det finns egentligen ganska lite fria vikter men mer än på eriksberg i alla fall. Framförallt så känns det som att det är mer folk som går till Eriksberg.

vsson
2008-03-02, 23:40
Jag har tränat på friskis i Falun, helt ok gym och de felsta är trevliga och priserna kan man inte klaga på. Antar att det är stor skillnad mellan olika gym.

FillilutteN
2008-03-03, 00:23
På det friskis och svettis-stället vi har i Kalmar så får man inte ens testträna, det kostar 60SEK! Hutlöst. Sen är det endast maskiner och extremt mycket folk på för liten yta samt för lite lösa vikter i paritet till antalet besökare.
Brukade få vänta 15 minuter innan man fick en bänk och sen fanns det endast två stänger på hela gymmet. Så när fjortiskillarna var där i en flock och körde bänkpresstävlingar mot varandra fick man tänka om helt om man behövde en skivstång.
Det som är positivt är att folk är trevliga men det negativa å andra sidan är att de ofta inte är så kunniga.

Notis - Jag röstade på sämst.

X-ecuter
2008-03-03, 01:36

summa sumarum så suger det gymmet rätt hårt... dem har väl 1 eller 2 sugiga smithmaskiner som alltid är belägrade, och absolut ingen powerrack, böjställningen suxx den med hehe

Var på hisingen bor du? kanske kan rekomendera annat gym

Animalistic
2008-03-03, 07:57
summa sumarum så suger det gymmet rätt hårt... dem har väl 1 eller 2 sugiga smithmaskiner som alltid är belägrade, och absolut ingen powerrack, böjställningen suxx den med hehe

Var på hisingen bor du? kanske kan rekomendera annat gym

bor i tuve, jo jag har även funderat på sportlife. finns en rätt så nära mig

hultman
2008-03-03, 09:14
Jag tränar för tillfället på F&S i Uppsala (Ekeby) och det är en stor skillnad på F&S och Workout Center i Gävle som jag tidigare tränade på. Färre vikter, mer folk och fler lallarmaskiner. Går dock att bygga muskler på i princip vilket jävla gym som helst om man ger sig fan på det :)

Kebab-Arne
2008-03-03, 17:00
Jag tränar för tillfället på F&S i Uppsala (Ekeby) och det är en stor skillnad på F&S och Workout Center i Gävle som jag tidigare tränade på. Färre vikter, mer folk och fler lallarmaskiner. Går dock att bygga muskler på i princip vilket jävla gym som helst om man ger sig fan på det :)

Saknar väl stående vadpress också. Vilket väl var droppen som fick bägaren att rinna över för min del. Med tanke på att min vadträning bygger på den övningen så. Det är därför jag har så stora vader. *rolleyes*

jakke
2008-03-03, 17:02
Saknar väl stående vadpress också. Vilket väl var droppen som fick bägaren att rinna över för min del. Med tanke på att min vadträning bygger på den övningen så. Det är därför jag har så stora vader. *rolleyes*

Varför inte köra den i benpressen (som alltid är ledig) eller i smith?

Kebab-Arne
2008-03-03, 17:10
Varför inte köra den i benpressen (som alltid är ledig) eller i smith?

Benpress går, köra i smithen känns inte som världens höjdare för ryggen. Med tanke på hur mycket andra maskiner de har så borde de kunnat köpa i en stående vadpress i min mening.

thatkrillesshow
2008-03-03, 17:58
F&S i Uppsala (väderkvarnsgatan) är helt ok gym. Ett minus är att det brukar va smockat efter 4 (vet ej hur länge). Sen så är det lite dåligt med ställningar att böja/bänka/marka vid, och man får ibland vänta om man vill göra det, eftersom det brukar va en del folk där. Sen så finns det "bara" hantlar upp till 49 tror jag (jag klarar mig iaf).
Trevligt folk är det iaf och rimligt pris:thumbup:

stiffieboy
2008-03-04, 11:36
friksis o svettis i sthlm (kungsholmen):

bra
-de flesta är schyssta
-riktigt bra öppetider
-billigt
-finns nån skånsk instruktör som är i rätt grov och i jävligt bra form året om
-fräscha lokaler (har iofs en förkärlek för lite sunkiga gym egentligen)

dåligt
-finns en fri jävla man ska om man vill köra bänk, mark el böj
-utöver den fria stången är det 2 smithmaskiner som gäller för basövningar (värdelöst!!)
-hantlar finns bara upp till 40kg
-mycke folk i princip alla tider
-många som kör 3-5st tillsammans, så man får vänta en evighet på en stång eller maskin
-känns inte som att personalen nånsin tränat själva (inte ens gyminstruktörerna och deras "träningsexperter")
-ingen powerrack
-den fria stången är nåt skräp dom förmodligen köpt in för några hundra från nån sportaffär, enda gången det kan va skönt är när man kör ben eftersom stången känns rätt "mjuk" på nåt sätt, men såfort man kör tungt i t ex bänk el mark så är det skitdåligt grepp! ok i mark, men när man kör bänk känns de konstigt om händerna nästan glider ut lite ibland!!

enda anledningen varför jag går där är eftersom det är billigt och jag studerar för tillfället..

när jag får pengar ska jag antingen börja på gullmars gym eller pro gym som är två riktigt bra gym!

Exhale_
2008-03-04, 11:58
F/S Östersund har ett riktigt bra gym. Visst det är inte storslaget men det har det man behöver samtidigt som att besöksantalet brukar vara lågt när jag tränar där. Folket som brukar träna på F/S är överlag vanligt folk, men det finns även de som satsar lite hårdare på sin träning. Prisnivån är dock oslagbar

tjabon
2008-03-04, 12:48
F&S gym är helt beroende på var nånstans de ligger.

Jönköping är ett topp-gym, har allt inklusive power-rack!
Huskvarna är lite mindre men helt OK.

Ängelholm var godkänt. Lite fattigt med stänger och hantlar,
men duger nån gång på genomresa....

newb123
2008-03-04, 13:39
Precis, alla är ju superolika. Eftersom jag jobbar på friskis är jag väl lite partisk (även om jag är långt ifrån okritisk) men jag gillar generellt deras gym, även om en del är mer sugiga än andra.

Varför jobbar du där? Får man inte endast en symbolisk summa i lön och anses det inte som idéelt arbete? Har du något annat jobb?

Trance
2008-03-04, 13:43
Varför jobbar du där? Får man inte endast en symbolisk summa i lön och anses det inte som idéelt arbete? Har du något annat jobb?

Clara studerar till lärarinna, har en tax som heter Doris samt har flera växter på sin balkong.

Alexton
2008-03-04, 13:47
F&S i Uppsala (väderkvarnsgatan) är helt ok gym. Ett minus är att det brukar va smockat efter 4 (vet ej hur länge). Sen så är det lite dåligt med ställningar att böja/bänka/marka vid, och man får ibland vänta om man vill göra det, eftersom det brukar va en del folk där. Sen så finns det "bara" hantlar upp till 49 tror jag (jag klarar mig iaf).
Trevligt folk är det iaf och rimligt pris:thumbup:

Det brukar matta av med folk runt 19:30 tiden fram till stängning. Kan hålla med det du säger, tycker de borde skeppa en drös maskiner och istället sätta upp en extra smith / powerrack osv. Men det är ett gym för alla, så man kan nog inte begära för mycket. Trevligt folk där.

mela
2008-03-04, 16:40
Jag gillar verkligen inte Friskis. Har trænat på det på Eriksberg.
Før det førsta ær det alldeles før mycket gamlingar.
Før det andra satt det lappar uppe om att man inte fick svettas, eller føra en massa ljud osv. Jaha?
Sedan ær det parkettgolv dåligt med fria vikter.

Palm
2008-03-04, 16:45
Jag gillar verkligen inte Friskis. Har trænat på det på Eriksberg.
Før det førsta ær det alldeles før mycket gamlingar.
Før det andra satt det lappar uppe om att man inte fick svettas, eller føra en massa ljud osv. Jaha?
Sedan ær det parkettgolv dåligt med fria vikter.

:laugh: