Visa fullständig version : Blod i urinen
Min flickvän har blod i kisset.
Hon vill inte ringa sjukvårdsupplysningen.
Jag är lite nojjing, är det någon som vet nått om sådant? Eller skall jag ringa för henne?
Varför vill hon inte ringa sjukvårdsupplysningen?
Pretender
2008-03-01, 21:43
Blod i urinen måste alltid utredas... så ring sjukvårdsupplysningen, om hon inte åt rödbetor till lunch.
/p
Nej, du ska inte ringa åt henne, om hon inte ber dig, maken till kränkning. Men tjata på henne och övertala henne. För utredas måste hon
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4522
King Grub
2008-03-01, 21:52
Vadå "vill inte"? Hon är väl inte 4 år. Bara att ta tag i saker och ting.
Pretender
2008-03-01, 21:53
Nej, du ska inte ringa åt henne, om hon inte ber dig, maken till kränkning. Men tjata på henne och övertala henne. För utredas måste hon
Man kan väl ringa och fråga rent hypotetiskt...
Som King Grub säger, hon är väl inte 4? Detta var nog det barnsligaste jag hört.
shut teh face
2008-03-01, 22:17
Såg inte bra ut på netdoktorn med en majorietet av canceralternativ som förklaring till symptomet. ;(
Man kan väl ringa och fråga rent hypotetiskt...
Och vad ska man uppnå med det? Det enda de kommer säga är "Vi vet inte vad det kan bero på, åk in och bli undersökt" Och det kan vi lika gärna säga här.
Blod i urinen kan vara så mycket och skall alltid utredas.
Brukar väl oftast vara urinvägsinfektion? Gör det ont när hon kissar? Kollas lätt med ett litet urinprov så får hon penicillin i 7 dagar :)
Hade det kommit blod ur min k** så hade jag gråtit som en flicka och sprungit ner till VC med snoppen i handen.
Pretender
2008-03-01, 22:22
Och vad ska man uppnå med det? Det enda de kommer säga är "Vi vet inte vad det kan bero på, åk in och bli undersökt" Och det kan vi lika gärna säga här.
Tja, kanske lättare för flickvännen att acceptera faktum om utbildad vårdpersonal rekommenderar något, istället för random människa på ett internetforum.
Jag hade UVI när jag kissade blod. Blev grundligt utredd ändå. Det gjorde sjukt ont att kissa blod ialla fall
Jag hade UVI när jag kissade blod. Blev grundligt utredd ändå. Det gjorde sjukt ont att kissa blod ialla fall
Är nog vanligaste orsaken som jag förstått.
Sparrisen
2008-03-01, 22:40
Blod i urinen kan orsakas av många olika saker. Skärp er och ring sjukvårdsupplysningen (eftersom det nu är helg, annars borde ni ringa vårdcentralen).
Ja blod i urinen KAn tyda på en urinvägsinfektion, o en ganska långt gången sådan skulle jag tro.
OM det nu skulle vara en UVI o den inte behandlas, så kan det ställa till med problem!
Att ringa borde vara det enklaste sättet att få information, om man nu är rädd/blyg. Dom kan ju iofs inte diagnostisera på tfn, men man kan få lite information, o slipper därmed en del jobbiga tankegångar som kan snurra runt i skallen.
Bara att ringa, dom är vana vid allt. (Tro mig,, jag har ringt dit om de mest skumma saker, både ang mig själv o andra).
Annars tycker jag att du mkt väl kan ringa åt henne, jag ser det inte som en kränkning, snarare som en omtanke. Samtalet är ju anonymt, då kan det ju aldrig bli en kränkning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.