Visa fullständig version : Blir du kåt av Mikael Persbrandt?
Av någon mystisk anledning tycks denna man figurera i många kvinnors drömmar, därför tänkte jag göra en poll för att se hur ställningarna ser ut här.
Blir du kåt av Mikael Persbrandt? Det rätta svaret är förstås nej, men jag ger er ändå möjligheten att tycka fel. Eftersom det är fredag kan jag kosta på mig att vara generös.
hahavaffan
2008-02-29, 19:17
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
shut teh face
2008-02-29, 19:17
Som kille blir jag inte kåt av andra män.
Däremot så blir i princip alla tjejer jag känner det.
Personligen så tycker jag han inte direkt är ful, men han är väldigt cool. ;P
Dumleman
2008-02-29, 19:20
JA! Har du hans MSN?
Albatross
2008-02-29, 19:23
Bra poll. Jag har observerat samma sak länge, och det förbryllar mig. Väldigt konstigt hur som helst.
MasterChief
2008-02-29, 19:23
Jag var på en föreläsning med honom för ett tag sen. Då fick han frågan vad han tyckte om nedladdning av film "Jag förstår mig inte på det. Vem vill se en bra film i usel kvalitet på en liten dataskärm?", var hans svar. Efter det så är jag inte längre kåt på honom. Att inte ha koll på sitt HDTV-material är väldigt osexigt.
maaherra
2008-02-29, 19:25
Jag var på en föreläsning med honom för ett tag sen. Då fick han frågan vad han tyckte om nedladdning av film "Jag förstår mig inte på det. Vem vill se en bra film i usel kvalitet på en liten dataskärm?", var hans svar. Efter det så är jag inte längre kåt på honom. Att inte ha koll på sitt HDTV-material är väldigt osexigt.
+1
Med kännedom om denna information ber jag mods ändra min röst från "Kille: JA!" till "Kille: NEJ!"
Jag tror det är lite 50/50...
Först har vi dem som vill ha en lite macho/badboy/alfa-hane-typ med djursik dragninskraft och stadig påsättning som följd.
Sen har vi dem som drömmer om mer välfriserade män med tantsnuskerotik som följd.
Jag generaliserar givetvis, men det är likväl en fantastisk insikt jag nått.
shut teh face
2008-02-29, 19:28
Jag ser inget fel att folk tycker han är sexig. Om man som kille måste hävda något utifrån det så är man väl egentligen bara avundsjuk
MasterChief
2008-02-29, 19:28
Är Yes bitter?
Det behöver du inte vara. Du är sexigare än Persbrandt. Kvinnor som inte förstått det har helt enkelt inte läst The Fountainhead.
Viktor_Balck
2008-02-29, 19:31
Persbrandt gives me A RAGING HARD ON!!
Nitrometan
2008-02-29, 19:42
Blir du kåt av Mikael Persbrandt?
Nej.
Är Yes bitter?
Det behöver du inte vara. Du är sexigare än Persbrandt. Kvinnor som inte förstått det har helt enkelt inte läst The Fountainhead.
Jag är absolut inte bitter, det är bara att jag är mer av den välfriserade tantsnusk-erotik-typen(jämför typ Fabio och Schenkenberg - fast jag är sexigare). Men tack iaf, och du har givetvis rätt.
Nitrometan
2008-02-29, 19:44
Som kille blir jag inte kåt av andra män.
Alla tjejer du känner blir kåta av andra män?
Hmmm. OK. :confused:
Bra poll. Jag har observerat samma sak länge, och det förbryllar mig. Väldigt konstigt hur som helst.
Ska jag vara helt allvarlig så förstår jag faktiskt precis vad det hänger på. Jag tycker också det är lite intressant att fundera på, alltså att typ försöka se män på samma sätt som kvinnor gör... ehm...
Ganymedes
2008-02-29, 20:30
Nä, men en gång som nuppade jag med en flicka samtidigt som Persbrant dök upp på tv. Och det var när allt var på topp, så jag vet inte... :)
Longshot
2008-02-29, 20:38
Inte när jag deffar. Fast under bulk är det andra bullar.
Nej. Jag måste ha missat något.
Det är såhär: Om man som kille tycker att en annan kille är cool, häftig eller om man på annat sätt "ser upp" till honom pga. hans utseende, beteende eller liknande så tycker många flickor att han är snygg!
shut teh face
2008-02-29, 21:04
Johnny Depp. :D :hbang:
Nej. Jag måste ha missat något.
Jag med
Inte ens av hans rollfigurer.
Duger i krig och ev i lite dämpad belysning.
Duger i krig och ev i lite dämpad belysning.
Har du inte sagt det förr om en tre, fyra, femtiotvå snubbar eller nåt???
Att dom duger i dämpad belysning? Nej den var faktiskt ny för ikväll.
Guybrush
2008-02-29, 23:18
Nej, han ser ut som skit tycker jag... Men rösten hade jag gärna tagit över. Kan den vara en orsak till hysterin? Kvinnor går igång mer på mörka röster.
NiXPhoenix
2008-02-29, 23:26
Nej, fast det händer att jag blir lite arg när jag ser hans namn, verkar vara en äcklig gubbe som är ihop med 30 år yngre tjejer enligt vad man kan läsa på kvällstidningarnas löpsedlar.
Tycker han ser ytterst otrevlig och osympatisk ut.
NiXPhoenix
2008-02-29, 23:32
Man kan vända på det och säga - vem vill se en bra film på en sunkig lcd med analog signal?
Eller vem vill se svensk film överhuvudtaget, de är oftast så jävla dåliga.
Alltså.. nu har jag setat här och kännt efter ett par timmar. Men jag vet inte om det beror på Persbrandt eller något annat så jag hoppar frågan.
Ärligt, ja. Vetefan varför. Tror att det är för att han är lite dominant.
Det lär i och för sig vara sant att de allra flesta duger i krig. Mer nogräknade än så är vi inte när det krisar till sig.
*håller tummarna och hoppas på krig*
Det lär i och för sig vara sant att de allra flesta duger i krig. Mer nogräknade än så är vi inte när det krisar till sig.
Det värsta är ju när man trooor att det är krig å någon duger i onödan... *screwy* :D
ASroma83
2008-03-01, 01:37
Kan väl hända att räkan rycker till ibland när jag ser på Persbrandt
Granatgiraffen
2008-03-01, 02:25
Kan väl hända att räkan rycker till ibland när jag ser på Persbrandt
Räkan? *spy* Size matters.
Men va fan, nej så klart.
Det han saknar i charm, vägs upp av hans dryghet....
Coldsmith
2008-03-01, 03:35
Blir bara förbannad av ho nom. Det var min kompis han kastade ut från herrtoan och tvingade in på damernas för att han var homosexuell. SKulle klippt till honom om jag fick chansen och det var lagligt.
Jag blir arg av Mikael Persbrandt.
Edit: det hade viss man redan skrivit i tråden. Asch då.
Jag har också missat något med honom. Och en annan sak: Jag har aldrig gillat Brad Pitt heller. Måste vara något fel på mig? :Virro
Fast jag tyckte det var kul när Persbrandt stämde Expressen för förtal, bra rutet :thumbup:
Det värsta är ju när man trooor att det är krig å någon duger i onödan... *screwy* :D
Är det de killen brukar köra med när han vill att du ska släppa till. "Ryssen kooommer, ryssen kooommer".
Nä nu vaja inte ens rolig.
Bronkitkorv
2008-03-01, 11:20
Nej jag är inte bög för fan... min tjej blir inte heller kåt av den där idioten.
Jag antar att det är stockholmare som blir kåta på honom mest...:smash:
Blir bara förbannad av ho nom. Det var min kompis han kastade ut från herrtoan och tvingade in på damernas för att han var homosexuell. SKulle klippt till honom om jag fick chansen och det var lagligt.
Verkar som en dryg översittare som skulle behöva en fot i röven.
Jag visste inte att han var sån, men det verkar som den typen av människa jag är svårt allergisk emot.
Ärligt, ja. Vetefan varför. Tror att det är för att han är lite dominant.
De tjejer jag talat med, som är kåta på Persbrandt, tycks alla enas om att han är dominant och maskulin; en såndär typ som skulle göra dem lite osäkra om de var ensamma i samma rum som honom, fast han har "snälla ögon" så han upplevs inte som farlig på det sättet.
För övrigt är jag lite förvånad över poll-resultatet. Trodde fler skulle vara kåta på Persbrandt. Kanske har tjejer helt enkelt lite svårare att erkänna sånt, speciellt i en publik poll? ;)
ASroma83
2008-03-01, 11:50
Räkan? *spy* Size matters.
Är det en lögn att storleken inte räknas?:em:
Det förstår väl vem som helst att jag inte menade att mitt könsorgan är lika ynkligt i storlek som en räka. Jag menade att jag brukar äta räkor när jag kollar på Persbrandt, och ibland tappar jag greppet om räkan och rycker till. Det var så jag menade. Givetvis har jag ett monster till könsorgan.
shut teh face
2008-03-01, 12:36
Det där med homosexuellgrejen har jag lite svårt att tro. Persbrandt är ju som han är, om han vill vara otrevlig så skulle han säkert mycket väl kunna gå på "tjockis", "neger" eller liknande.
Anledningen till att jag tror detta är för min systers ex bodde granne med Persbrandt. Och killens brorsa är jean pierre barda (som är gay) och det var igenom honom som de talades vid först och främst.
Three pigs
2008-03-01, 13:49
snoppen hårdnar
De tjejer jag talat med, som är kåta på Persbrandt, tycks alla enas om att han är dominant och maskulin; en såndär typ som skulle göra dem lite osäkra om de var ensamma i samma rum som honom, fast han har "snälla ögon" så han upplevs inte som farlig på det sättet.
Jag har så svårt att förstå den där grejen, för jag ser inte det tilldragande dominanta? Jag kan iofs tänka mig att han skulle göra mig osäker om vi var i samma rum, för han verkar vara skapligt dryg, och drygskitar har en tendens att kunna göra mig osäker (dock tror jag inte att det är den sortens osäkerhet de tjejer som gillar honom syftar på, det är inte direkt något man går i gång på). Jag såg en snutt av en ny film med honom och Maria Lundkvist på TV häromdagen och han kändes bara .... muggig. Nej, jag tycker att detta är ett mysterium. :confused:
Fast jag tyckte det var kul när Persbrandt stämde Expressen för förtal, bra rutet :thumbup:
+1234567890. Intressant att få läsa om sig själv i tidningen att man är på behandlingshem, typ. :D
shut teh face
2008-03-01, 14:06
Om inte annat så är det jävligt gott att pressen får lite pisk. De ska inte tro att de kan ljuga hursomhelst för att skapa rubriker!!!
Coldsmith
2008-03-01, 16:05
Det där med homosexuellgrejen har jag lite svårt att tro. Persbrandt är ju som han är, om han vill vara otrevlig så skulle han säkert mycket väl kunna gå på "tjockis", "neger" eller liknande.
Anledningen till att jag tror detta är för min systers ex bodde granne med Persbrandt. Och killens brorsa är jean pierre barda (som är gay) och det var igenom honom som de talades vid först och främst.
Where you there? :)
Min kompis hade gått fram till honom och sagt att han var söt (persbrandt alltså, ja jag vet, han har usel smak) vid baren (eller vart det nu var). Sen när min kompis gick in på herrarnas så stod persbrandt där, såg vem som gick in och sa att det minsann inte skulle vara nå fjollor/bögar/flickor eller hur han nu uttryckte sig inne på herrarnas och tvingade ut honom så han fick gå in på damernas istället.
Kom med i tidningen till och med men det glömdes bort rätt snabbt.
shut teh face
2008-03-01, 16:07
Ja det stämmer säkert men jag tror inte han skulle umgås med homosexuella ifall han hade något emot dem. :)
Granatgiraffen
2008-03-01, 17:30
Är det en lögn att storleken inte räknas?:em:
Det förstår väl vem som helst att jag inte menade att mitt könsorgan är lika ynkligt i storlek som en räka. Jag menade att jag brukar äta räkor när jag kollar på Persbrandt, och ibland tappar jag greppet om räkan och rycker till. Det var så jag menade. Givetvis har jag ett monster till könsorgan.
Jaha. Jag trodde du var tjej. Då är en räka inget man skojar med.
Jag har så svårt att förstå den där grejen, för jag ser inte det tilldragande dominanta? Jag kan iofs tänka mig att han skulle göra mig osäker om vi var i samma rum, för han verkar vara skapligt dryg, och drygskitar har en tendens att kunna göra mig osäker (dock tror jag inte att det är den sortens osäkerhet de tjejer som gillar honom syftar på, det är inte direkt något man går i gång på). Jag såg en snutt av en ny film med honom och Maria Lundkvist på TV häromdagen och han kändes bara .... muggig. Nej, jag tycker att detta är ett mysterium. :confused:
Fast det är ju ett välbelagt faktum att drygskitar får ligga mycket. En intressant sakt att notera är också att dessa kvinnor - som vill ligga med drygskitarna - från början ofta tyckt lite illa om männen.
+1, varför måste man vara ett svin för att få ligga?
Vad får dig att tro att man måste vara ett svin för att få ligga?
bear.flowertwig
2008-03-01, 20:49
Vad får dig att tro att man måste vara ett svin för att få ligga?
Det måste man ju inte, men det underlättar ;)
Däri ligger ju en del av Persbrant-effekten. Själv kan jag bara instämma med Tolkia ovan. Han verkar rätt tröttsam och faktiskt lite småpatetisk. Sen blir väl hans "sexighet" nån form av självuppfyllande profetia när det tjatas om den i parti och minut.
Ryska_raketen
2008-03-01, 21:10
Min kompis hade gått fram till honom och sagt att han var söt (persbrandt alltså, ja jag vet, han har usel smak) vid baren (eller vart det nu var). Sen när min kompis gick in på herrarnas så stod persbrandt där, såg vem som gick in och sa att det minsann inte skulle vara nå fjollor/bögar/flickor eller hur han nu uttryckte sig inne på herrarnas och tvingade ut honom så han fick gå in på damernas istället.
.
haha :D
+1, varför måste man vara ett svin för att få ligga?
Sluta ragga fjortisar, kanske?
Mycket kåt när han går igång i sina dyra italienska trenchcoats.
Coldsmith
2008-03-01, 21:41
haha :D
vad var det roliga? att en kille tvingas in på damernas eller?
Ryska_raketen
2008-03-01, 21:56
vad var det roliga? att en kille tvingas in på damernas eller?
Ja! Och att han tillät sig bli ägd :) Det var det roliga.
Maharadja
2008-03-02, 00:17
Mister Persbrant är hot...han är lite belevrad, ruffig och oförutsägbar.... överträffa de, boys ;)
bear.flowertwig
2008-03-02, 00:40
Mister Persbrant är hot...han är lite belevrad, ruffig och oförutsägbar.... överträffa de, boys ;)
Hot? Knappast. Belevad? Det kan varken han eller du stava till ;)
backflash
2008-03-02, 00:47
Why, hello Clarice
Coldsmith
2008-03-02, 11:20
Ja! Och att han tillät sig bli ägd :) Det var det roliga.
Du har inte bara dålig humor, du är en idiot också?
Då vet vi det iaf.
Nitrometan
2008-03-02, 11:24
B-levrad? Hans lever är inte fullt fungerande?
Att man inte kan ta att en bög kallar en för het visar på att man inte är man nog.
Snacka om att vara osäker på sin manlighet.
Det är det som lyser igenom i hela hans sätt.
Det är anledning till att han aldrig kommer att bli het
Granatgiraffen
2008-03-02, 11:49
Att man inte kan ta att en bög kallar en för het visar på att man inte är man nog.
haha
Han kallade väl iof Persbrandt för söt. Teh horror! :D
Fast du har förstås rätt. Kan man inte ta att en annan man stöter på en så är man helt enkelt en jäkla tönt.
Eddie Vedder
2008-03-02, 12:26
Angående Persbrandts eventuella homofobi känns det ju helt sjukt om det skulle vara så. Killen har ett helt liv bakom sig inom balett och teater, jag menar homosexuella personer lär ju ha kantat hans väg tidigare i livet om man säger så.
bear.flowertwig
2008-03-02, 16:42
Precis. Han och Kjell Bergqvist...
Det upprepas ofta men blir nog aldrig definitionen av manlighet.
Reagerar du på samma sätt när du läser/hör om tjejer som blir sura när killar raggar på dom?
Angående Persbrandts eventuella homofobi känns det ju helt sjukt om det skulle vara så. Killen har ett helt liv bakom sig inom balett och teater, jag menar homosexuella personer lär ju ha kantat hans väg tidigare i livet om man säger så.
Det finns många homosexuella personer där.
Det är inte samma sak som att alla inom branschen accepterar homosexuella.
Sen finns det många i det här samhället som har svårt för olika grupper men accepterar just dom dom känner för dom är ju "undantag".
Nu har jag ingen aning om huruvida karln har problem med homsexuella eller inte.
Men hans beteende på krogen om det var korrekt återgivet är dåligt.
inte för dig kanske.
Men för mig påverkar det huruvida dom blir attraktiva eller inte.
Reagerar du på samma sätt när du läser/hör om tjejer som blir sura när killar raggar på dom?
Förutsatt samma typ av situation ja
Jag förstår inte att man blir sur på att ngn tittar på ens tuttar när man klär sig i toppar som knappt döljer brösten.
bear.flowertwig
2008-03-02, 18:28
Det påstods inte heller.
Eddie Vedder
2008-03-02, 18:32
Det finns många homosexuella personer där.
Det är inte samma sak som att alla inom branschen accepterar homosexuella.
Sen finns det många i det här samhället som har svårt för olika grupper men accepterar just dom dom känner för dom är ju "undantag".
Du har en poäng där, särskilt det sista om att vi ofta tenderar att ha en viss åsikt om en grupp människor men samtidigt vara väldigt selektiva för vissa individer som trots allt ändå tillhör den gruppen.
Min poäng var dock mest att jag har svårt att se hur man som homofob överhuvudtaget skulle klara av ett helt livs karriär när man jobbar med så många homosexuella. Jag är mer inne på det Shut_the_face skrev, d.v.s. att han troligtvis är typen som häver ur sig de värsta grejerna till folk och kommer med personliga kränkningar när han blir sur.
Typ bögjävel till en homosexuell man, svartskalle till en invandrare o.s.v. oavsett vad man egentligen tycker om homosexuella och invandrare. En tendens att välja personliga kränkningar snarare än generella helt enkelt.
Coldsmith
2008-03-02, 21:49
Precis. Han och Kjell Bergqvist...
I fallet kjell bergqvist var det nån som tog han på k**en vad jag förstår.
Det är aldrig accepterat och ska inet accepteras heller. Där håller jag på Kjell. Han gjorde helt rätt i att knocka killen.
Juliette
2008-03-03, 00:18
Nej, finns ingenting sexigt med honom överhuvudtaget.
bear.flowertwig
2008-03-03, 00:33
I fallet kjell bergqvist var det nån som tog han på k**en vad jag förstår.
Det är aldrig accepterat och ska inet accepteras heller. Där håller jag på Kjell. Han gjorde helt rätt i att knocka killen.
Huruvida Kjelle har blivit tagen på kådden hade inte alls med saken att göra, det blev en olycklig formulering där. Jag menade bara att han är av ungefär samma skrot och korn. Mest skrot då.
Buffliga "idioter" som tar för sig har alltid fått kvinnor. So what. Inget nytt under solen. Är de dessutom kända så gör det ju inte läget sämre för dem.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.