Visa fullständig version : Phun - there's no limits (2d sandbox)
Kom över detta trevliga sandbox-spel igår. Lek med fysikens alla lagar (nästan :D). Det är grymt beroendeframkallande, så ni lär ha gott om tid innan ni börjar.
http://www.acc.umu.se/%7Eemilk/
kbvBmJR8pNU
0bL6pOr_UpY
AiqPvETvTf4
Såg en tråd om det på Swec för ett tag sedan.
Har dom fixas så det inte är så krävande nu?
Såg en tråd om det på Swec för ett tag sedan.
Har dom fixas så det inte är så krävande nu?
Jadu, bra fråga. Hur var de tidigare betaversionerna? Vad har du för specs?
Hade nästan tänkt posta youtube videorna av spelet här tidigare...
Det är resultatet av ett examensarbete på skolan. Dock är väl grunden till programmet mångas arbete, han som gjorde examensarbetet har väl främst sammanställt det på ett visuellt och interaktivt bra sätt som gör det möjligt att visa upp det. Tror de ska sätta upp det så att man kan testa och leka med fysiken på en stormbildsskärm på universitetet.
Fysiken bakom programmet är ju det viktigaste (vilket inte alltid är så lätt för utomstående att förstå). Finns mycket som känns uppenbart i verkliga livet men som i själva verket är oerhört komplicerade att simulera på datornivå.
Läser just en kurs där vi hade en föreläsare som tagit fram speciella algoritmer för vissa delar av fysiken bakom phun. Är väl mer på VR labbet som ligger bakom.
Är hursomhelst väldigt bra gjort!
Hade nästan tänkt posta youtube videorna av spelet här tidigare...
Det är resultatet av ett examensarbete på skolan. Dock är väl grunden till programmet mångas arbete, han som gjorde examensarbetet har väl främst sammanställt det på ett visuellt och interaktivt bra sätt som gör det möjligt att visa upp det. Tror de ska sätta upp det så att man kan testa och leka med fysiken på en stormbildsskärm på universitetet.
Fysiken bakom programmet är ju det viktigaste (vilket inte alltid är så lätt för utomstående att förstå). Finns mycket som känns uppenbart i verkliga livet men som i själva verket är oerhört komplicerade att simulera på datornivå.
Läser just en kurs där vi hade en föreläsare som tagit fram speciella algoritmer för vissa delar av fysiken bakom phun. Är väl mer på VR labbet som ligger bakom.
Är hursomhelst väldigt bra gjort!
Ja. Jag är iallafall grymt imponerad!
Jadu, bra fråga. Hur var de tidigare betaversionerna? Vad har du för specs?
Har inte testat det än då min datorn inte känns för ny och hörde att många hade haft problem med att det var så resurskrävande
(mina specs är sempron3100+, 6600GT, noname 1gb ram, budget för 3år sedan is teh shit).
Har inte testat det än då min datorn inte känns för ny och hörde att många hade haft problem med att det var så resurskrävande
(mina specs är sempron3100+, 6600GT, noname 1gb ram, budget för 3år sedan is teh shit).
Ah, då lär det inte vara några problem. Jag sitter på en sämre burk, och det fungerar galant :)
überstarken
2008-03-01, 00:00
Min kolvpump vägrar pumpa något vatten =\
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.