handdator

Visa fullständig version : Tävlingar i sverige för ryss

ugly_kid
2008-02-28, 23:01
Hoppas denna post hamnar i rätt avdelning.
Jag jobbar på ett gym där vi har en kille från ryssland som tränar som vill tävla i bodybuilding i sverige. Han ville ha hjälp av mig att ta reda på hur han ska göra för att kunna tävla osv.
Får han tävla på SM, Han är inte svensk? Eller vad finns det mer för tävlingar han skulle kunna ställa upp i? Han är inte nybörjare, han har tävlat hemma i ryssland som jag fattat det.

Jorgen
2008-02-28, 23:28
Han får inte tävla på SM om han inte är svensk medborgare, eller har varit skriven i Sverige mindre än ett år. MTGP som går nu på våren, 5-6 april i Västerås kan han tävla på däremot. Han behöver ha inbjudan från SKKF och sanktion från det ryska förbundet att visa upp också.
På Luciapokalen får han nog inte ställa upp. Decembercupen vet jag inte hur det är, men det kan Arne svara på. Sen finns det inte fler tävlingar tyvärr.

ugly_kid
2008-02-29, 00:33
ok tack, ska försöka förklara för honom.
Han ville även komma i kontakt med någon på skkf och jag gav honom nummret som står på deras hemsida, tror det går till Ulf. Hoppas han kan få svar på sina frågor där.

Jorgen
2008-02-29, 07:06
ok tack, ska försöka förklara för honom.
Han ville även komma i kontakt med någon på skkf och jag gav honom nummret som står på deras hemsida, tror det går till Ulf. Hoppas han kan få svar på sina frågor där.

Jo, det går till Ulf. Han kommer säkert att få svar på sina frågor där.

Nu blir jag nyfiken, du har ingen bild på killen? Går bra att maila om du inte vill lägga upp den här. Min mail står på hemsidan också. :)