Visa fullständig version : Sug på den du!
Tackar. Jag strävar alltid efter explosivitet. Dipsen kan vara djupare men med så mycket extravikt är det svårt.
Underkropp - Minipass
Mycket förkyld. Skitdumt att träna, men jag hade 30 minuter att slå ihjäl och det enda som fanns i närheten som var tillräckligt lockande var just gymet.
Lätta böj - 70/3,3,3,3
Försökte att inte dippa ner med rumpan precis i botten, måste stretcha bättre för att kunna böja perfekt. Ganska explosivt var det i alla fall.
Marklyft - 152,5/4,4,4
3 min vila. Fy fan så tungt. Hade varit tungt även om jag inte varit dålig, men här började jag misstänka att jag hade feber. Passet slutade här.
Minst 2 dagar vila nu.
Bra teknik Spene! Starka chins (y)
Nytt album från The Roots ute. Blev väldigt glad när jag såg det i tidningen, eftersom det är den enda hip hop-gruppen jag genuint uppskattar. Inte deras bästa platta men "Rising Up", "Birthday Girl" och "Criminal" är riktigt bra låtar. Resten var lite upprepningar av vad de gjort förut tycker jag.
Säkert inga The Roots fans här i journalen så jag slänger in lite annan info också :D
Sjuk igen, blev värre under kvällen igår och idag är jag superduperförkyld. Chillar hemma ett par dagar och pluggar körkortsteori.
Ska köra klart de 3 veckorna jag har kvar på min nuvarande cykel, sedan blir det Boris Sheikos basprogram. Detta innebär ren SL-träning, med monstervolym. jwzrd på forumet kör efter hans principer. T.ex. så ser första passet ut såhär, efter mitt nuvarande bänk- och böjpersonbästa:
(VIKTxSETxREPS)
Squat 62,5х1х5 75,0х2х4 87,5х3х2 100,0х5х2
Bench press 60,0х1х5 72,0х1х4 84,0х2х3 96,0х6х3
Db Flies or presses х5х10
Squat 62,5х1х5 75,0х1х5 87,5х5х4
Abs х3х10
36 set och väldigt mycket tunga basövningar med varierande intensitet. 4 pass i veckan. Utmaning!
Ska du köra nya maxningar precis innan du går på Sheiko eller försöka uppskatta vikterna? Ska du modifiera schemat något?
Ska du köra nya maxningar precis innan du går på Sheiko eller försöka uppskatta vikterna? Ska du modifiera schemat något?
Slänga in roddar och vertikala drag. Ta bort en hel del flies och hantelpressar. Blir en jävla massa bänkar, och bröst tycker jag redan är min bästa muskel. Alltså bara byta ut bröstövningar mot ryggövningar. Annars hade jag tänkt testa hela grejen. Kanske banta programmet något, ta bort några set på lätta/medellätta vikter ifall jag inte pallar volymen o.s.v.
Tror jag ska maxa innan ja, inte för att det kommer bli så stora skillnader. Har gått runt 2 månader sedan sist tror jag, och nu väger jag lite lättare än då.
Coolt.. de kommer säkert o gå skitbra ;)
I'm back - Med ett överkroppspass
Bänk - 105/4,4,4
3-3½ min vila. Två första var bögtunga. Sista setet stack min passare så jag körde utan. Trodde nästan jag skulle faila men fan vad taggad jag blev när min egen hälsa var insatsen.
Chins m. extravikt - 25/5,5 20/5,5
2 min vila. Kändes skönt. Inget sprattel men kom väl inte över med hakan alla repetitioner.
Sittande kabelrodd - 91/10,10,10 82/10
2 min vila. Halvfult och tungt som fan. Kändes bra.
Liggande tricepsextensioner - 39/10,10,8,6
2 min vila. Liten sänkning i reps sedan förra veckan men det här passet var också klart intensivare så det blir godkänt ändå.
Sedan fick det räcka. Jag är trots allt fortfarande lite förkyld.
Bra bänkat, fina vikter på roddarna också!
Beror ju alltid på vilken teknik man har samt maskinen. Bänken däremot är jag nöjd med. Ligger nog snart på samma styrka som innan deffen/högrepsperioden.
Sämsta passet ever
Böj - 95/6,6,5,6
3 min. Hade klarat alla fem 6or som det var tänkt men fan vad tungt det var, och vad tom på energi jag var.
Resten av passet blev lite lårcurl, underarmar och biceps. Skiter i att skriva ut.
Vila imorgon och ett superlätt helkroppspass på måndag. Därefter vila tills jag känner mig fräsch igen och då blir det sheiko.
Danny Devito
2008-05-11, 23:02
Spene - mannen med den vackra avataren. :D
Tänkte börja följa din journal nu. Ska bli intressant att se sig köra Sheiko. Det har jag också tänkt testa framöver.
Kör hårt!
Spenelajnen..sorry att jag inte kikat in tidigare men nu ska de följas : )
Danny skrev om Sheiko vad är det?.. kanske ska kika lit elängra bak men orkar inte ;)
BRA bänkat mannen.. bilder på formen?
Spene - mannen med den vackra avataren. :D
Tänkte börja följa din journal nu. Ska bli intressant att se sig köra Sheiko. Det har jag också tänkt testa framöver.
Kör hårt!
Tack, jag vet att du gillar den. Sheiko verkar kul och det går kasst i både böj och mark så det är nog dags att ta i ordentligt.
bra böjs iaf..! ;)
Tack. Man måste se det i perspektiv också, inte kört böj länge alls och har stickor till ben. Fast det är segt att stagnera så snabbt i en övning. Så kan man ju inte ha det. Körde 3*5 på 105 för några månader sedan.
Spenelajnen..sorry att jag inte kikat in tidigare men nu ska de följas : )
Danny skrev om Sheiko vad är det?.. kanske ska kika lit elängra bak men orkar inte ;)
BRA bänkat mannen.. bilder på formen?
Bilder tagna under min korta deff (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2906410&postcount=121)
Sheiko #29 (den som jag ska köra hade jag tänkt) (http://www.elitefts.com/documents/Sheiko29.htm)
Notera att antal reps står före antal set. 50% 5x1 betyder 5 reps i ett set.
Hann inte editera. Kul som fan med nya läsare, vi får träffas på gymmet sedan när jag flyttar till Uppsala.
Körde lite rehab-pass nu innan sheiko idag. Lätta chins 2*8 på kroppsvikt för att känna kontakt. Lite dips och pulldowns med v-hantag också.
Gjorde något som kan liknas vid maxning i mark också. 170 går fortfarande och utan större problem. Blir mitt 1RM i programmet också. 120 i böj (kan säkert mer men bättre för lite än för mycket då jag behöver massiv teknikträning i momentet). 120kg skriver jag in även för bänk.
Nu måste jag plugga körkortsteori. Kunskapsprov på onsdag!
Peace!
Lycka till på provet! ;)
Tack. Har inte pluggat mycket utan nöter som fan nu. 8:30 imorgon börjar provet så jag får se till att lägga mig i tid ändå. Hatar mig själv och min dåliga framförhållning just nu.
Gick kanon. 5 fel tror jag. Blir nog vila ett tag till. Vill att kroppen ska vara på topp innan Boris börjar drilla mig. Förkylningen vill inte ge med sig :(
thatkrillesshow
2008-05-14, 17:04
Kul med provet:thumbup: Tråkigt med förkylningen:( Men det borde snart va över tycker jag! Förkylningar brukar inte hålla i sig så länge tycker jag.
Böj.
Ser ut som fan enligt mig, vad ska jag göra och tänka på för att det ska bli bättre?
rQLn56Wg07A
Ser helt okej ut faktiskt.. bra djup, testa o filma från olika vinklar.
Ser helt okej ut faktiskt.. bra djup, testa o filma från olika vinklar.
Och bättre ljus? :)
Skönt med en till som har samma 1RM i böj som i bänk. Jag får alltid skäll för att jag är discotränad. Hittade du inget excelark så du slipper sitta och räkna ut vikterna?
Kanske går att hitta. På söndag kör jag första passet i alla fall, så jag ska kolla runt lite innan.
Körde 23 av 35 set av första passet idag eftersom jag ska till Uppsala imorgon och då har jag lite annat för mig. Innan jag stack till gymet så skrev ett eget excel-ark för de första två veckorna i schemat. Nej Kurash, jag hittade inget på the internetz.
Första passet med Sheiko
Bänk
60/5
72,5/4,4
85/3,3
90/3,3,3,3,3
Böj
60/5
72,5/5,5
85/5,5,5,5,5
GM
40/5
50/5,5
60/5,5
Kommentarer
Bänken gick bra. Hade ett par dåliga set där jag fick dålig balans eller där bryggan halkade ner men de flesta kändes riktigt bra.
Höftböjarna kändes som vanligt kassa som fan i böjen men man blev ju ordentligt uppvärmd, vilket resulterade i att känningarna avtog. Stretchade dem ordentligt efteråt också. Själv böjarna gick bra, tror jag. Inte för jobbigt.
Det var första gången jag körde GMs idag med mer än lekvikter. Filmade också för bedömning. Såg bra ut tyckte jag.
Imorgon kör jag resten av passet. Mera bänk och flies/hantelpressar står det på schemat men jag ska nog som jag sa tidigare byta ut de flesta bröstövningarna mot ryggövningar.
Danny Devito
2008-05-17, 17:21
Vad har du skrivit in för 1RMs?
Jag tänker nog också byta ut hälften av dom extra bröst-övningarna i förmån för rygg-träning. Min rygg är så kass att jag måste det.
Hur kändes orken?
Vad har du skrivit in för 1RMs?
120 i böj och bänk.
170 i mark.
Både böj och mark är lågt räknade men min höft mår lite dåligt och jag behöver mer teknikträning i f.f.a. böj.
Jag tänker nog också byta ut hälften av dom extra bröst-övningarna i förmån för rygg-träning. Min rygg är så kass att jag måste det.
Min rygg är inte superkass i jämförelse med resten av kroppen men bröst ligger före resten och bröstträningsvolymen blir enorm i programmet ändå.
Hur kändes orken?Körde som sagt inte hela passet, men orken blir nog inte alls några problem känns det som. Allt beror på hur länge man vilar mellan seten.
Vilket program ska du köra? Enligt Elitlifters så rekommenderar de att man börjar med #29 som jag kör nu. Hojta till ifall du vill ha mitt excelark (hela schemat baserat på 1RM-input).
Danny Devito
2008-05-17, 18:47
Vilket program ska du köra? Enligt Elitlifters så rekommenderar de att man börjar med #29 som jag kör nu. Hojta till ifall du vill ha mitt excelark (hela schemat baserat på 1RM-input).
Den jag ska köra heter nog:
Base/preparatory plan for Powerlifting for CMS and MS - 4 weeks
by Boris Ivanovich Sheiko :Virro
4 pass i veckan är det iaf.
Kan du länga till sidan "Elitlifters" där det står om programmet? :)
Var någon sida bara. Även någon på något forum rekommenderade det som start.
http://cid-02b3c4493ceddbde.skydrive.live.com/self.aspx/Offentlig/Boris29.xls
Inte gjord för att vara snygg utan bara för mig. Skriv in värden och skriv ut.
Edit: http://www.elitefts.com/sheiko/
Bör även tillägga att reps-antal står FÖRE setantal.
CMS och MS är graderingar i rysk SL som jag förstått det. Master of Sports eller något sådant. Högre nivå än där jag ligger i alla fall. Därför valde jag 3-dagars istället.
#29 rekommenderas följas upp med #37 som innehåller mer vanliga marklyft och även lite högre volym. Annars är de väldigt lika.
Danny Devito
2008-05-17, 19:09
Mm okej, men då är det CMS/MS 9-week Cycle som jag tänkt köra. Är det för hårt, så byter jag.
Jag tänker dock inte köra vanliga böj och mark, utan kommer köra frontböj och raka mark istället.
Danny Devito
2008-05-18, 01:22
Mm okej, men då är det CMS/MS 9-week Cycle som jag tänkt köra. Är det för hårt, så byter jag.
Ändrar mig. :em:
Har läst vidare om programmet, och precis som du säger så är det nog bättre om jag kör 29#an som dig. Det är ju vad ju dom rekommenderar för "nybörjare" inom Sheiko.
Tack för excel-filen btw, ska använda den. :thumbup:
Men uppdatera den gärna, för alla 4 veckor. :angel:
Danny Devito
2008-05-18, 01:27
Sorry för Spam, men jag glömde ju att jag fick hela programmet i Excel-format av jwrzd. Kan skicka den om du vill.
Nu är jag lite lost. Verkar som om Danny inte hade #29 utan #37. Tack Danny i alla fall, 37an kan jag komma att behöva ändå.
Har skön träningsverk från GMsen från igår, och baksida lår har krampat lite och haft lite nervryckningar för sig idag faktiskt. Körde alltså andra halvan av passet idag.
Sheiko #39 - 1 av 12 (del 2)
@ F&S Ekeby i Uppsala
Bänkpress.
60/5
72,5/5,5
84/4,4,4,4
Nordic latsdrag, smalt grepp.
80/10,10,8,8,8
Chins
KV/8,8,7
Wristcurls med stång
28/15
33/12,10
Kommentarer
Bänkpressen var lätt. Inte så konstigt med tanke på att jag delade upp passet på två dagar.
Latsdragen tog jag slut på. Chinsen var ovanligt tunga därför, men jag hoppas på lite träningsverk i gengäld.
Träffade Eddie Vedder också. Aldrig träffat någon på det där sättet förut. Kändes väldigt märkligt. Han körde hårt på crosstrainern innan men jag var inte säker på att det var han förrän jag såg honom i omklädningsrummet.
Hittade också en trevlig lägenhet i Sommarro idag. Här ska bjudas. Hoppas bara priset inte sticker iväg.
thatkrillesshow
2008-05-18, 19:18
Du skulle åkt till Ultuna och hälsat på mig istället:D
Sheiko verkar va bra grejjer, lycka till:thumbup:
Eddie Vedder
2008-05-18, 19:21
Träffade Eddie Vedder också. Aldrig träffat någon på det där sättet förut. Kändes väldigt märkligt. Han körde hårt på crosstrainern innan men jag var inte säker på att det var han förrän jag såg honom i omklädningsrummet.
"På det där sättet"?:D Kul att ses var det i alla fall, blev ju lite hastigt och ytterst kort varsel men defitnivt kul.:thumbup:
Du verkar ha kört ett bra pass, bra form har du också.*flex*
Hittade ni någon mat btw?
Du skulle åkt till Ultuna och hälsat på mig istället:D/QUOTE]
Ingen aning vad Ultuna är, men vi får definitivt ta och ses när jag flyttar.
[QUOTE=Eddie Vedder;2995078]"På det där sättet"?:D Kul att ses var det i alla fall, blev ju lite hastigt och ytterst kort varsel men defitnivt kul.:thumbup:
Du verkar ha kört ett bra pass, bra form har du också.*flex*
Hittade ni någon mat btw?
Det som kändes konstigt var att vi inte känner varandra alls men ändå vet saker om varandra (jag vet ett par saker om dig i alla fall). Den andre vet däremot inte hur mycket den första vet om en o.s.v.
Märkte allt att du förutsatte att jag visste saker om dig i alla fall, som till exempel ditt lopp :)
Fast det var nära att jag räckte fram autografhäftet.
Så du är igång nu? Jag kan inte se att du redovisat del ett av första passet någonstans? Ska du dela upp alla pass? Är det både latsdrag, chins och wristcurls på schemat eller har du moddat dit dom själv?
Många frågor på en gång där...
Jag tycker inte ni ska vara så rädda för att prova cms/ms, de är ju fortfarande baserade på era maxlyft så vikterna blir därefter. Både du och Danny slår mig som hyfsat erfarna lyftare så jag tror ni klarar volymen, iallafall första vändan.
Spene. skulle återkomma med lite gyminfo så ja skriver här tänkte jag.
Tränar ju somsagt på friskis men har gästspelat på både antonis o Wc nu.
Antonis, 4 fria stångar, hantel upp till typ 70kg, nytt frescht, bra maskiner, trevlig lokal med högt i tak och få som tränar där än.
WC, ligger i en källare, avlång lokal, lite mer old school, lågt i tak(framförallt för mig) men har även här allt som behövs. Bra pojkar som tränar där. helt klart plus. sen beror de ju lite på vart du kommer att bo.
Priserna tror jag är lite dyrare på anotnis men kolla hemsidorna somsagt.
kRaMiz
Så du är igång nu? Jag kan inte se att du redovisat del ett av första passet någonstans?
Ska du dela upp alla pass? Nej, undantag eftersom jag inte skulle ha tid att köra hela på söndagen. Söndag, tisdag och torsdag blir mina gymdagar från och med nu. Självklart kan det bli annorlunda ibland men det är planen och bör inte vara speciellt svårt att följa.
Är det både latsdrag, chins och wristcurls på schemat eller har du moddat dit dom själv? Tar bort mycket av bröst-träningen och lägger till mestadels rygg. Lite vad jag känner för. Bänk, böj och markvarianterna är självklart fasta i schemat. Troligen GM också som gav mig sådan härlig träningsvärk.
Många frågor på en gång där...
Jag tycker inte ni ska vara så rädda för att prova cms/ms, de är ju fortfarande baserade på era maxlyft så vikterna blir därefter. Både du och Danny slår mig som hyfsat erfarna lyftare så jag tror ni klarar volymen, iallafall första vändan.Danny är erfaren. Själv har jag bara böjt sedan i höstas och marklyft ordentligt i ytterligare ett halvår. Tror att det här blir ganska lagom som det är. Helt RAW med lågt räknade max. Vill springa lite också men det kommer i andra hand.
Jättekul att du frågar, gör det gärna igen. Jag ska försöka svara på allt jag kan.
Spene. skulle återkomma med lite gyminfo så ja skriver här tänkte jag.
Tränar ju somsagt på friskis men har gästspelat på både antonis o Wc nu.
Antonis, 4 fria stångar, hantel upp till typ 70kg, nytt frescht, bra maskiner, trevlig lokal med högt i tak och få som tränar där än.
WC, ligger i en källare, avlång lokal, lite mer old school, lågt i tak(framförallt för mig) men har även här allt som behövs. Bra pojkar som tränar där. helt klart plus. sen beror de ju lite på vart du kommer att bo.
Priserna tror jag är lite dyrare på anotnis men kolla hemsidorna somsagt.
kRaMiz
Tack så mycket. Som jag trodde. Två bra gym alltså. Smutsigt SL-gym med trevliga grabbar som kan skälla på min böjteknik tilltalar mig helt klart. Om det blir sommarro så kanske det blir f&s Ekeby ändå, vem vet.
Peace.
Eddie Vedder
2008-05-18, 20:31
Det som kändes konstigt var att vi inte känner varandra alls men ändå vet saker om varandra (jag vet ett par saker om dig i alla fall). Den andre vet däremot inte hur mycket den första vet om en o.s.v.
Märkte allt att du förutsatte att jag visste saker om dig i alla fall, som till exempel ditt lopp :)
Fast det var nära att jag räckte fram autografhäftet.
Jo det är sant. Har känt samma sak de flesta gångerna jag stött på Koloiter, man har ju liksom samtalsämnen utan problem eftersom man redan snackat över internet samt har delade intressen.
Så det flyter på lite "konstigt enkelt" jämfört med andra personer man träffar för första gången hehe.;)
Angående loppet var jag inte säker på om du visste att jag hade sprungit eller ej. Men jag har en förmåga att låta käften gå så jag pratade på.:D
Får hoppas att du får lägenheten!:thumbup:
Om det blir sommarro så kanske det blir f&s Ekeby ändå, vem vet.
Köper du årskort på ett av F&S-gymmen kan du dessutom träna på alla. Så du är inte bunden till enbart ett av dom.:)
Spännande med Sheiko, kanske är nåt jag själv kommer börja med efter min "diet". Men det verkar rätt jobbigt så jag får se hur det blir med det.
Antonis i helgen så du vet, värt att prova iallafall. :)
Tror inte jag åker 10 mil för ett gympass men tack för inbjudan.
Får öva mig på att snacka med koloiter IRL. I Uppsala verkar det krylla av dem.
thatkrillesshow
2008-05-19, 06:23
Ingen aning vad Ultuna är, men vi får definitivt ta och ses när jag flyttar.
Det finns ett f&s där också. Jag brukar träna där på helgerna.
Går bra här också ser jag :) :D
Det vet jag inte än, men det känns inspirerande och utmanande, det jag håller på med.
Sheiko - 2 av 12
Mark till knän
85/5
102,5/3
120/3,3
127,5/3,3,3,3,3
Snedbänk (40 grader, gick ner till övre nyckelbenet)
55/6
60/6
65/6,6
70/6
Dips
KV/20,20
Kronlyft
92,5/4
110/4
130/4,4
145/3,3,3,3
Utfall
50/5
60/5
70/5
60/5,5
Mage med kabelmotstånd bakifrån
3 set, 6-15 reps
Kommentarer
Ätit bra och inte alltför slut efter jobbet. Allt var ganska lätt. Andra setet dips var jag tvungen att tagga till lite inför och utfallen var knepiga balansmässigt. Annars kändes det stabilt.
Körde strax över knäna i första övningen och kronlyften började strax under desamma.
Bra pass. 2 timmar well spent.
Danny Devito
2008-05-20, 20:05
Ser bra ut. Lite väl höga reps i dipsen kanske?
Ser bra ut. Lite väl höga reps i dipsen kanske?
Bara något jag körde för att jag är så jävla stark :D
Fast det var väl mest ett infall. Orkade inte mixtra med viktbältet.
I allmänhet ska jag nog försöka lägga band på mig i de flesta övningar, så att jag kan hålla bra from genom hela programmet och inte bränna ut mig. Att inte alltid träna på hög intensitet är nog schysst för nervsystemet, så helt fel är det nog inte.
Mark till knän.. det låter väldigt, uhm. Knögligt? Hehe, rent spontant känns det knepigt att stanna mitt i rörelsen på det sättet.. fast å andra sidan har jag aldrig testat. Hur kändes det?
Bra dips iaf :thumbup:
Känns inte så konstigt, ländryggen avlastas inte i toppen så övningen blir väl lite mer pumpaktig för just den. Tanken med Sheikos program är att övning (repetition i det oändliga) ger färdighet.
Istället för att köra 8-9 set hela mark så kör man 8 set första halvan och 9 set andra. Böj och bänk körs dock genomgående hela rörelsen och även med högre volym. Kanske tycker han att mark kostar mer, ur återhämtningsperspektiv, än det smakar. Böjen ger ju trots allt bra (bättre?) träning för både ben och bål.
Det här är INTE ett toppningsprogram utan handlar om att bygga grundstyrka. Inför tävling är det väl som alltid tunga 3or och färre i hela rörelsen (ev. med utrustning) som gäller.
Kort svar: Jag gör som det står, orka tänka :D
Edit: Tack Rex och Tjuck. Dips är kul.
Tufft pass, 2 vändor mark OCH utfall! Bra tänk där med att inte slita ut sig, man vill gärna hetsa lite med vikterna i hantelpressar och dips. Nu efter 13 pass med Sheiko är axlar och underarmar på bristningsgränsen för mig. Håller även med om knämarken, känns som en helt ok övning.
Tufft pass, 2 vändor mark OCH utfall! Bra tänk där med att inte slita ut sig, man vill gärna hetsa lite med vikterna i hantelpressar och dips. Nu efter 13 pass med Sheiko är axlar och underarmar på bristningsgränsen för mig. Håller även med om knämarken, känns som en helt ok övning.
Eftersom marken bara var halvor och vikterna var en bra bit ifrån max så var det inte alls så farligt. Utfallen var visserligen djupa, med knät i marken, men balansen var det som begränsade vikten.
Ska ju kämpa med ett mastigt bendominant pass igen på torsdag, så det här var lagom.
Överkroppen i allmänhet verkar ha bra återhämtning för mig. Höftböjarna är det jag oroar mig absolut mest för, stretchade dem ordentligt idag också och körde kalldusch med munstycket rakt mot dem efter passet.
Ollas: Tack så mycket.
Köpte just lägenhet i Uppsala!!!!11 http://www.cheesebuerger.de/images/midi/figuren/a026.gif
Riktigt fin 1:a i Sommarro, inte så väldans stor dock (24,5 kvm).
Dyrt är det också men jag får väl tillbaka pengarna när jag säljer.
Grattis till lyan! :thumbup:
Weehoo.. Trevligt att du ska bli Uppsalabo. Sommarro, var ligger det egentligen?
Tack, tack och tack!
Här (http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=1&mapstate=7;17.614648;59.842404;s;17.60422791095942 ;59.846813281981184;17.62503592513503;59.838012528 85394;753;601&mapcomp=;;;Lindsbergsgatan;11A;;75240;UPPSALA;;;;; 17.614648252824118;59.84240380670619;0;0;;UPPSALA; maps_address.2923602.11;0&geo_area=lindsbergsgatan%2011a&stq=0&pis=0) ligger det.
Som man kan se så är det 1km till BMC och inte alltför långt från "stan".
Danny Devito
2008-05-21, 19:03
Fan va najs, nu bor ju inte vi så långt ifrån varandra. :)
Då får du börja hänga med och träna med oss också. ;)
Fan va najs, nu bor ju inte vi så långt ifrån varandra. :)
Då får du börja hänga med och träna med oss också. ;)
Trevligt.
Du talar om helt uppenbara, bergssäkra självklarheter. Flyttar troligen in i mitten av Augusti men då ska jag nog ha hunnit bli lite stark också.
thatkrillesshow
2008-05-22, 13:12
Välkommen (snart) till Uppsala:thumbup:
Edit: Det finns en sushirestaurang där med Uppsalas godaste sushi: Yukikos*drool*
Kul att du säger det för det är typ det ända jag vet om området förutom läget :D
Sheiko - 3 av 12
Bänk
60/5
72,5/5
85/4
90/3,3
95/2,2
90/3,3
85/4
72,5/6
60/8
Flies
15/8,8,8,8
Hantelcurl
25/6
22,5/7
Böj
60/5
72,5/4
85/3,3
90/3,3,3,3,3
Goodmorning (djuupa)
60/5,5,5,5,5
Kommentarer
Koncentrerade mig verkligen på att vara explosiv i alla set bänk, gick bra och inget bänklyft var segt någonstans.
I fliesen försökte jag få maximalt sträck i varje repetition. Jag är lite ovig så det var jobbigt.
Böjen gick bra och godmorgon var aldrig nära att bli godnatt (hoho).
Passet tog ganska precis 2 timmar.
Sheiko är kul!
Bra pass, powerbänka lite där :D
Ollas: Tack så mycket.
Köpte just lägenhet i Uppsala!!!!11
Riktigt fin 1:a i Sommarro, inte så väldans stor dock (24,5 kvm).
Dyrt är det också men jag får väl tillbaka pengarna när jag säljer.
Häärlisch maan! Välkommen i sommar då! Min lya är ju ffs mindre, 20 kvardat så NO WHINE ;) hehe
Bra pass, powerbänka lite där :D
Äh, hela första passet hade ju innehållit 17 set bänk. Ganska soft pass idag faktiskt, tycker jag.
Häärlisch maan! Välkommen i sommar då! Min lya är ju ffs mindre, 20 kvardat så NO WHINE ;) hehe
Fast hyr du? Tanken är att jag ska kunna bo i den där lägenheten i många år. Jag whinar verkligen INTE, är skitnöjd. Den känns större än många större lägenheter jag varit i.
Tack.
grymmva bänkar, 3 av 12 stod det. Vad har du för några tankar om vart du ska ligga vid 12 av 12? Styrkemässigt osv..?
grymmva bänkar, 3 av 12 stod det. Vad har du för några tankar om vart du ska ligga vid 12 av 12? Styrkemässigt osv..?
I böj vet jag inte. Satte vikten ganska lågt och tänker köra så djupt det går med fin teknik. Hoppas främst på bättre teknik och små styrkeökningar där. I marken vill jag dra 180 (raw) och i bänk 125. Mål som jag kan uppnå tror jag. Det här är inget toppningsprogram utan ett program för grundstyrka. Inga lyft över 85% av 1RM under hela programmet förutom kronlyft (av 1RM för marklyft).
Nä va inte tänkt som seriöst kritik på whinet mest en liten peek bara.
Well min lya kosta 900 och ligger väldigt centralt så jag vet inte riktigt hur de står sig gentemot din..
Jag ska oxå bo här ett par år :)
Vad ska du plugga för jag antar att de e därför du flyttar hit?
thatkrillesshow
2008-05-23, 07:44
Fint pass:thumbup: Starkt att hålla uppe orken i 2 h!
I böj vet jag inte. Satte vikten ganska lågt och tänker köra så djupt det går med fin teknik. Hoppas främst på bättre teknik och små styrkeökningar där. I marken vill jag dra 180 (raw) och i bänk 125. Mål som jag kan uppnå tror jag. Det här är inget toppningsprogram utan ett program för grundstyrka. Inga lyft över 85% av 1RM under hela programmet förutom kronlyft (av 1RM för marklyft).
180.. jag känner mig lite jagad ;) Det låter som ett kul upplägg iaf! Du kommer säkert nå dina mål, de låter klart realistiska :thumbup:
Nä va inte tänkt som seriöst kritik på whinet mest en liten peek bara.
Well min lya kosta 900 och ligger väldigt centralt så jag vet inte riktigt hur de står sig gentemot din..
Jag ska oxå bo här ett par år :)
Vad ska du plugga för jag antar att de e därför du flyttar hit?
765k kostade min. Bara 12?? avgift och för mig är Sommarro centralt :). Står en massa gånger i tråden, men läkare är det jag ska bli.
Fint pass:thumbup: Starkt att hålla uppe orken i 2 h!
Druvsocker både innan och efter halva passet. Annars så är det så få repetitioner på de tunga vikterna att det inte blir så jättejobbigt.
180.. jag känner mig lite jagad ;) Det låter som ett kul upplägg iaf! Du kommer säkert nå dina mål, de låter klart realistiska :thumbup:
Jag blir besviken ifall jag inte tar 180. Förhoppningsvis blir det mer. Du, jag och rex kan tävla lite på vägen till 200 om du vill.
Hur känns de olika momenten tycker du? Kanske lite tidigt att svara på än iofs. Mina bänk och markmaxningar var väldigt ärliga, böjen satte jag nog lite lågt. Det jag har störst problem med är marklyft och kronlyft, dessa är snortunga. Böjen och bänken känns mycket lättare, blir lite sliten i axlar och underarmar bara.
Hur känns de olika momenten tycker du? Kanske lite tidigt att svara på än iofs. Mina bänk och markmaxningar var väldigt ärliga, böjen satte jag nog lite lågt. Det jag har störst problem med är marklyft och kronlyft, dessa är snortunga. Böjen och bänken känns mycket lättare, blir lite sliten i axlar och underarmar bara.Mark, lätt som en plätt. Mina kronlyft kör jag från en höjd så att jag precis kan klämma in en stor viktplatta under stången, som du sa, vilket betyder att stången är en liten bit under knäna. Tror det är för högt men jag höjer nog vikten lite där istället, samt kör "mark till knän" lite högre upp. Tanken är ju att man ska få med hela rörelsebanan på ett bra sätt med de två övningarna så det funkar nog bra.
Böj är alltid jobbigt tycker jag. Fast svårt att klara var det knappast. Bänken är riktigt lätt den också.
Bra hastighet i den positiva delan av alla moment har jag lyckats hålla också. Tror verkligen att Sheiko var en bra väg att gå för mig, och hittills har jag inte märkt av något annat än härlig träningsvärk i rätt muskler.
Tror att jag gjorde rätt som satte en snäll 1RM för böj, men marklyften kunde jag nog ha valt en något tyngre vikt för. Kör vidare på 170 ändå, fast höjer alla kronlyftsvikterna med 5kg.
Bakispass - Sheiko 4 av 12
Böj
60/5
72,5/4
85/3,3
95/2,2,2,2,2
Bänk
60/5
72,5/4
85/2,2
95/3,3,3,3,3
Chins (lite bredare grepp än vanligt)
KV/10,10,10,7,7
Vader i benpress (30s vila)
215/15,12,10,10,10
Frontböj
55/3,3
65/3,3
72,5/2,2,2,2
Goodmorning
60/5,5,5,5,5
Kommentarer
Böjen kändes riktigt bra idag. Andades ordentligt mellan varje rep och lade saftigare buktryck än jag brukar.
Bänken var ganska tung men lyften hade ändå bra tempo.
Efter både vanliga böj och frontböj var magen lite seg så det var svårt att hålla kvar hållningen i goodmornings, så jag valde att inte gå ner riktigt lika djupt som förra gången.
Pra pöjjt! Stark att hålla repsen uppe i chinsen osså!
+1 på den.. riktigt fina tjinz ^^,)
+1 på den.. riktigt fina tjinz ^^,)
Tack. Ganska fin teknik lyckades jag hålla också ;).
41 set idag. Sheiko-rekord för mig. Tog bara 1:50, delvis tack vare vadövningen men ändå nöjd med att ha pressat ner passtiden lite.
Bra bänkat o böjjt där ;)
thatkrillesshow
2008-05-26, 17:48
Tufft pass! Många tunga övningar! Starkt kämpat:thumbup:
Tunga övningar men inte så tunga lyft. Viktmässigt är det inget att hurra för men om ni skulle se mig på plats så skulle ni nog tycka att jag gör framsteg. Har en lång väg kvar men utförandet känns bättre och bättre. Får filma snart i vettigt ljus så ni får se mina böjar.
Skulle egentligen träna imorgon, tisdag, men var tydligen någon jobbgrej. Spela boule, käka grillat och ta någon öl. Jobbet bjuder utom eventuell öl, vad jag förstått.
Onsdag och fredag blir det istället, den här veckan. Kommer vara riktigt träningssugen på onsdag kan jag lova.
Tunga övningar men inte så tunga lyft. Viktmässigt är det inget att hurra för men om ni skulle se mig på plats så skulle ni nog tycka att jag gör framsteg. Har en lång väg kvar men utförandet känns bättre och bättre. Får filma snart i vettigt ljus så ni får se mina böjar.
Skulle egentligen träna imorgon, tisdag, men var tydligen någon jobbgrej. Spela boule, käka grillat och ta någon öl. Jobbet bjuder utom eventuell öl, vad jag förstått.
Onsdag och fredag blir det istället, den här veckan. Kommer vara riktigt träningssugen på onsdag kan jag lova.
Låter som en bra laddning inför ett träningspass, glykogeninlagring ftw ;)
Sheiko - 5 av 12
Mark till knän
85/3
102,5/3
120/3,3
127,5/2,2,2,2
Bänk
60/6
72,5/6,6
77,5/6,6,6,6
Chins
20 (ryckiga och smala)
8 (byggarchins)
6
Latsdrag V-handtag
91/10
Kronlyft
92,5/4
115/4
130/4,4
140/4,4,4,4
Utfall
60/5,5,5,5,5
Vader i benpress
210/15,20
250/12,10->dubbeldrop på okända vikter och reps
Sedan cyklade jag hem...
Kommentarer:
Drar de första marken förbi knäna och den här gången lade jag på 3-4kg i alla kronlyft eftersom jag tror de är från lite för hög upphöjning.
Körde faktiskt ett set av kronlyften på 140 utan remmar och med frontgrepp. Trodde aldrig jag skulle klara det men visst fan gick det. Dock ingen fin negativ fas.
Nöjd med chinsen även om de inte var superfina hela vägen. Ingen benpendling iaf.
Utfallen måste sett lustiga ut. En gång tappade jag balansen totalt, när jag kom upp till stående, så jag fick hoppa lite på ett ben för att komma rätt. Kan tänka mig hur konstigt det skulle sett ut om någon gick förbi precis när jag stod och hoppade.
Bra pass. Nästa pass kommer förhoppningsvis vara ännu bättre för idag började jag med kreatin igen.
Snart halvvägs, hur känns det? Jag provade som sagt lite idag och märkte en markant ökning i bänken. Ska se vad som hänt med böjen imorgon.
Långsiktigt tror jag det här gagnar mig väldigt mycket. Kortsiktigt återstår att se. Är väldigt otoppad. Körde det här utan maxning, och strax efter en lite mer bygginspirerad period. Jag har exempelvis inte ens kört närmre än 20kg från max i varken böj eller bänk (tror jag) på kanske 2 månader. Vilovecka med några tunga lyft och någon negativ i bänk och tunga utgångar i böj eller något sådant.
Kanske ska svara på frågan du ställde också. Det känns bra.
Mark till knäna.. kanske värt o testa?
Ser bra ut annars :D
Marklyft till knäna sliter inte så mycket känns det som, och det är i starten jag är svagast. Hoppas det ger något.
Glömde papprena hema så inget Sheiko försökte göra ett eget "Sheiko-pass" istället - 6 av 12
Bänk
50/5
60/5
70/3,3
80/3,3
90/3,3,3,3,3
Böj
50/5
60/5
70/3,3
80/3,3
90/3,3,3,3,3
Bar holds med frontgrepp
120kg 10-15s, 3set
Plan hantelpress
40/5,5,5,5,5
Goodmornings
60/5,5,5,5,5
Kommentarer
Lyckades ganska bra med att återskapa passet jag skulle köra. Skulle egentligen vara böj först, sedan bänk och därefter böj igen, men jag körde några extra set i första vändan stället. Bänken körde jag hårdare än jag skulle enligt schemat men det är nog ok.
Hantelpressarna var ganska lugna även om jag är ovan vid övningen, ffa plana. Alla reps touchade i bröstet och jag började räkna efter att jag pressat upp dem på raka armar, som brukligt.
Synd att det blev lite för lite böj men jag cyklade hem :)
Är det 5or i hantelpressarna på ditt schema, eller improviserade du där? Bra tryck hur som helst.
Är det 5or i hantelpressarna på ditt schema, eller improviserade du där? Bra tryck hur som helst.
Min innehåller inga hantelpressar alls. Och högreps i pressar suger no matter what. :)
Sheiko - 7 av 12
Vilket satans slit. Klart tyngsta passet sedan jag började.
Böj
65/5
77,5/4
90/3,3
102,5/2,2,2,2
Bänk
60/5
72,5/4
84/3,3
95/3,3,3,3,3,3
Böj
60/3
72,5/3
85/3
95/3,3,3,3
Pulldowns med v-handtag
72/10,10,10,10,10
Goodmornings
50/5,5,5,5,5
Kommentarer
Andra vändan böj var tung som fan. Framförallt kände jag mig inte taggad, så fick grymta igång lite och vara våldsam. Tekniken blev lite sämre men lyften blev lättare. Trots att det var tungt så var jag aldrig nära att faila, så allt är nog som det ska.
Ryggen var helt död efter all böj samt latsträningen, så körde med lättare GM-vikter idag, samt skippade sista setet. Mentalt färdig.
Filmade några set. Får se om något kommer upp.
ZirTiger
2008-06-01, 16:12
Shit. 3x6 på 95 känns nice. :) Härligt med två vändor böj med.
Shit. 3x6 på 95 känns nice. :) Härligt med två vändor böj med.
3or på 95 är inte så mycket egentligen. Har gjort 5x5 på 100 förut. Men Sheiko bryter ner en och 10 set bänk gör mig ganska slut. Har film på ett av de sista seten bänk, så ser du att det inte var supertungt.
Danny Devito
2008-06-02, 00:15
Kötta på Spene!
Ska bli intressant med film.
Kötta på Spene!
Ska bli intressant med film.
Ska bli spännande, och lite läskigt, att få höra kommentarer. Hoppas jag kan få upp skiten ikväll.
Sheiko - 8 av 12
Långa mark
85/3,3
102,5/3,3
110/3,3,3,3
Bänk
60/5
72,5/4
85/3,3
95/3,2,2
102,5/2,2
95/3,3
Rehab-flies (toksträck)
12,5/10,10,10,10,10
Mark (vanliga)
85/3
100/3
120/3,3
125/4,4,4,4
Utfall
60/5,5
70/5,5,5
Vader i benpress (dropset)
240/12+190/10
215/11+190/8
215/10+190/8
Kommentarer
Tungt att marka men inget set var speciellt svårt. Bänken kändes också bra även om armbågarna fladdrade lite idag. Vaderna mördade jag totalt i 3 set. Måste få dem att växa, och att döda vaderna lite är ju inget som hämmar mig i någon annan övning.
Nästa pass vet jag inte när det blir. Ska på studentmottagning på torsdag och sedan är gymmet stängt p.g.a. nationaldag på fredag. Troligtvis lördag alltså, om det går.
Då blir du klar nästa vecka? Tiden går fort när man har roligt. Tycker du också marken känns tyngre än det andra?
Då blir du klar nästa vecka? Tiden går fort när man har roligt. Tycker du också marken känns tyngre än det andra?
Inte alls :)
Böjen är nog tyngst. Kanske beror på att jag ökat djupet, men på förhand trodde jag böjen skulle bli lättast.
MÖrdarpass duude! du markar riktigt bra och bänken ser ju fruktansvärt stark ut! :thumbup:
MÖrdarpass duude! du markar riktigt bra och bänken ser ju fruktansvärt stark ut! :thumbup:
Jo fan, den känns bra just nu. Kändes som om jag kunde slängt iväg en 5a på 102,5 utan problem, men gode herr Sheiko förbjöd mig och då är det bara att lyssna. Fuskade med en 3a där på ett set iofs... Hoppas han inte blir arg *gah!*
Hur mycket upphöjning har du på de marken?
Bra pass i övrigt :)
Hur mycket upphöjning har du på de marken?
Bra pass i övrigt :)
2 femkiloskakor och en tunn gummimatta i höjd hade jag. Kändes ungefär lika lätt som de andra markövningarna så jag tror att det var lagom högt.
Glömde skriva förut att jag egentligen skulle kört kronlyft istället för marken. Jag improviserade alltså en pyramid i Sheiko-stil för marklyft. Lättare och med fler reps än det kommer vara nästa vecka, men då har jag inte heller kört långa mark innan.
Jag har bestämt mig för att helt hoppa över torsdagens pass, och köra på som vanligt med söndag, tisdag och torsdag som gymdagar nästa vecka. Troligen kommer avslutningspasset bli nästa söndag.
Spene goes CrossFit (?)
Löpning 1 mile (1,6km) i väldigt backig terräng.
30 Pullups
60 Armhävningar
90 Knäböj
Tid: 16 minuter ungefär
Kommentarer
Fy fan vad jobbigt det var! Körde set av 5 pullups följt av 10 armhävningar och 15 knäböj. Inget av det var speciellt jobbigt om jag vilade lite efter varje omgång. Pulsen däremot flög i taket och jag mådde ganska illa.
Inte tränat kondition på flera veckor så jag hade inte väntat mig alltför bra resultat. Värmen var också minst sagt påtaglig. En del tid försvann för att gå upp och hämta vatten samt när jag fastnade med mina tränings-shorts i en krok så att de gick sönder.
Tog ett jävla tag. Men nu fick jag filmerna.
Böj framifrån. Dåliga på 102,5kg i slutet av serien.
XmVJRSgvI5A
Böj från sidan. Betydligt snyggare, samma vikt.
iya5j1IPvoQ
Bänk. En ganska fin 3a på 95kg under samma pass som böjarna, liksom dem också i slutet av en lång Sheiko-serie. Samlade ordentlig kraft innan varje rep.
7Ac79oVEq2Q
thatkrillesshow
2008-06-07, 19:25
Djupet o formen i böjarna ser bra ut!! Däremot så kanske du går ner för snabbt i den negativa fasen, så att du studsar upp igen. Speciellt 2a repen på sista böjfilmen tycker jag att det ser så ut.:)
Ser ut o gå riktigt bra här också ;) Keep it up Spene!
Det är meningen att gå ner så snabbt. Jag använder muskelns elasticitet men det känns inte alls som om jag studsar när jag kör, någon annan som tycker det ser ut som om jag studsar? Knäna skjuts fram ganska mycket precis i botten vilket kanske kan göra att det ser ut som om jag studsar lite?
Tjobre!
Första böjen från sidan ser de ut som du bromsar fint med quadsen o sen på andra ser de med ut som en studs i bottenläget tkr jag.. but hey.. känner du att du inte studsar så ere ju bra! finfint djup lixom
3an i bänken såg ju FÖR lätt ut =)
Inte värt att riskera knäna, jag ska tänka på att bromsa bättre i fortsättningen. Tack för kritiken!
Idag blir det äntligen ett Sheiko-pass igen. Böj och bänk och lite annat smått och gott.
Sheiko - 9 av 12
Böj
60/5
72,5/4
85/3,3
(här skulle jag sluta med 6st 3or på 95 men jag klanta mig och körde som följer)
95/2,2
105/2,2
95/3
Bänk
60/5
72,5/4
85/3,3
95/3,3,3,3,3,3,3
Facepulls
36/10
41/10,10
45,5/10,10
Militärpressar
64/4 (stående)
64/4 (stående)
54/4 (sittande)
54/4 (sittande)
54/4 (stående)
Goodmorning
60/5,5,5,5,5
Vader i Benpress
240/15+190/10
240/13+190/10
240/12+190/10
Kommentarer
Kändes bra. Gick på inrådan av kolozzeum-expertisen ner lite långsammare för att undvika studs i botten på böjen. Dock tappade jag bort mig bland pappersarken och gjorde 2or istället för 3or och sedan höjde jag 10kg för mycket och fortsatte med 2orna. Sista setet blev som det skulle i alla fall. Om något så körde jag lite för tungt idag, så det var kanske bara bra.
Resten kändes fint också.
Starka militärpressar :o bra "overall" pass faktiskt ;)
Tack så mycket. Var riktigt slut när jag gick på militärpressarna så jag är nöjd med resultaten där.
Har inte följt schemat till punkt och pricka de senaste 2 passen, av olika mer eller mindre dumma orsaker. Har också skjutit upp att föra in dem. Kommer nu istället:
Sheiko - 10 av 12
Bänk
60/5
72,5/4
85/3,3
95/3,3
102,5/2,2
Chins
4 set
Dips
40/5,4,5,4
Bänk
60/5
72,5/5
85/5,5,5,5
Hammercurls
25/5
22,5/5,5
20/x
Kommentarer
Slut i triceps redan innan dipsen. Länge sedan 85kg var så förbannat tungt. Skippade böjen eftersom jag glömt träningsbyxorna och tränade i jeans (hardcore).
Sheiko - 11 av 12
Dagen efter pass 10.
Mark
85/3
102,5/3
120/3,3
135/3,3
145/2,2,2
135/2,2
Bänk
60/5
72,5/4
85/3,3
95/3,3,3,3,3
Flies
10/10,10
12,5/10,10,10
Vader
240/x+190/x
3st sådana set.
Kommentarer
Marklyften var tunga som fan men bänken var inga problem trots att jag körde hårt dagen innan.
Fliesen lät jag gå ner så långt att jag blev rädd att axlar och bröstmuskelfästen skulle gå sönder, men vikterna är så lätta att det inte bör vara någon fara.
Nästa pass blir det sista i Sheiko-cykeln och kommer troligen att utspela sig på söndag.
thatkrillesshow
2008-06-13, 15:20
Blir det maxning då, på söndag alltså??
Blir det maxning då, på söndag alltså??
Närå. Är nog ganska svag på söndag. Ska köra en riktigt lätt vecka efter sista passet tror jag. Sedan maxning och in i "Sheiko #37" (ett mycket likt fortsättningsprogram).
Tror inte jag maxar i böj. För det första så blir nog tekniken inte samma eftersom jag kör helt raw och inte är så jättestabil i bålen. För det andra så har vi ingen form av ställning på gymmet och ömtåligt golv under, så det går inte att släppa ner några vikter.
Sista passet med Boris för den här gången!!!11
Böj
60/5
72,5/4
85/3,3
95/3,3,3,3,3,3
Bänk
60/6
72,5/5
85/4,4
95/3,3
102,5/2,2
95/3,3
85/4
72,5/6
60/8
Dips
25/8,8,8,8,8
Goodmornings
60/5,5,5,5,5,5
Mage
15 (superstrikta) situps -> 30 sek plankan -> 10 situps -> 30 sek plankan -> 5 situps.
Lite funderingar
Böjen vet jag inte hur den går riktigt. Ska öka mitt 1RM i nästa program till 125kg, och det lär inte bli några som helst problem.
Min fotställning är väldigt smal, 30cm, och den verkar inte gå att öka utan att knäna går inåt p.g.a. abnorm ovighet i insida lår. Is this a problem?
Skulle väldigt gärna få lite kommentarer till det här.
Bänken går bra och har gått bra under hela programmet. 125 lär gå upp utan toppning och viktvana.
I marken har jag ingen aning. Förhoppningsvis har benstyrkan ökat iom allt böjande, vilket jag hoppas resulterar i att 180kg kommer gå att grisa upp.
teknikfrågan borde ställas i annan del av forumet kanske? Är inte så bra på böj men det jag tänker på är att vinkla ut fötterna lite? Sök på squatrx på youtube och kolla in de filmerna annars, mkt bra.
Inte så orolig längre för min böjteknik, bara att stretcha bort ovigheten.
Imorgon ska jag köra ett riktigt päronpass och sedan blir det maxning och lite mer högreps i en vecka. Nästa söndag startar jag Sheiko #37.
Köpte 5kg pure whey nu när det är lite rea. Ville ändå lagra upp lite. Skogsbär och jordgubb blev det. Skogsbär blir nog gott med yoghurt och musli på morgonen och jordgubb brukar vara gott med mjölk som efterrätt eller kvällsdrink.
Skogsbär blev godare ju mer man drack av den. SquatRX har många övningar hur man arbeta/stretcha bort olika saker i böjen. Har inte kollat genom alla, men jag är ganska säker på att det finns övningar för hur man kan få bort ditt problem. Bara en tanke :)
f.ö är bananvassle det godaste kolovasslet ;)
Skogsbär blev godare ju mer man drack av den. SquatRX har många övningar hur man arbeta/stretcha bort olika saker i böjen. Har inte kollat genom alla, men jag är ganska säker på att det finns övningar för hur man kan få bort ditt problem. Bara en tanke :)
Kollade på en där han snackade om hip flexibility. Inget nytt direkt, men han visade lite grejer som jag antar man kan lite på att det fungerar.
Kokos skulle jag vilja testa men det skulle inte komma in på några veckor, och banansmak är äckligt i allt... utom i själva bananen.
thatkrillesshow
2008-06-17, 18:47
+1*drool* Som godis.
Jag-kör-vad-fan-jag-vill-pass
Hantelpress (tungt)
25/10
42,5/10
42,5/10
Vader i benpress
240kg, 7 set, 9-15 reps
Cablecross
1 pumpset
Superset: Sittande rodd -> Chins
1 set
Liggande tricepsextensioner
54/5,5
Underarmscurls
2 set, 10 reps
Kommentarer
Nöjd som fan med hantelpressar och extensioner. Skönt att inte köra efter några regler.
fan bra styrka! Dit ska jag ta mig inom en viss framtid..
thatkrillesshow
2008-06-18, 18:27
Bröst-vader-rygg-tricep-underarmar. Trevlig blandning & starka hantelpressar!:thumbup:
Löpträning
Låg-/medelintensiv löpning - 5km på 29 min
Sista löppasset i journalen. Transportcyklat, spelat boll och rört mig mycket sedan dess men inget löppass vad jag kan hitta. Detta var alltså 26 April. Idag sprang jag samma runda.
Löpning - 5km på 26 minuter.
Rätt skön fart, och skönt att börja med en lite kortare sträcka. Egentligen var nog farten lite för hög men jag har ju planerat hänga på herr Vedder ett pass i höst så jag får nog bita ihop och kämpa på.
Konditionslek
Puls och snabbhetsträning med brorsan i trädgården.
5 st intervaller löpning runt markeringar på gräsmattan. Varje runda tog 30-45 sekunder ungefär och när den ena vilade så sprang den andra.
Därefter körde vi burpees 3x10. Ganska lång vila behövdes för att inte få hjärtklappning.
Kommentar
Jobbigt som fan, käka glass och jordgubbar efteråt.
Efter ett par månaders bulk har jag blivit såhär tjock. Poseringen annan, ljuset betydligt annorlunda, står aningen längre ifrån kameran o.s.v. men man kan i alla fall tydligt se skillnader i definitionen.
thatkrillesshow
2008-06-22, 13:06
Overall en storlek större. Speciellt armarna tycker jag!:thumbup: Mer vidd kanske?
tigerofsweden
2008-06-22, 14:43
Schysst fysik Spene, tycker du har gjort finfina ökningar!
Bänken gick som väntat (125 hyffsat lätt), marken gick åt helvete (175 BOM). Uppladdningen var skit så däri ligger delvis det kassa resultatet, men ökningarna har ändå varit minimala. Tänker inte börja med en ny cykel sheiko tror jag. Byggarträning + tunga 5or och 3or i mark, bänk och böj känner jag mig mest sugen på. Just nu är jag för besviken för att skriva upp passet. Uppdaterar senare.
Sådär nu är det bättre igen. Cyklade över 1 mil igår samt körde intervallträning, skyller på det samt att jag körde bänk innan... skitsamma.
Bänk
Lååång uppvärmning
125/1
130/0
Mark
Inte lika lång uppvärmning
175/0
Resten av passet försökte jag vinna tillbaka lite självförtroende och lust
Chins
3 set
Hantelpress
45/10
Dips
KV+50/5
Superset chins->sittande rodd->drop
1 set
Kommentarer
Under förväntan. Sheiko gjorde mig nog för sliten ändå, även om alla pass har känts bra. På lång sikt vill jag även bygga volym så nu blir det andra bullar ett tag. Kanske kör jag Sheiko igen i framtiden med för tillfället vill jag kravlöst skaffa pump och träningsvärk BB style.
Återkommer imorgon om upplägg. Är det någon som har förslag så vore det trevligt. 3 split med hög frekvens och inte så jättehög volym per pass låter lockande. Pull-Push-Ben-Vila eller något.
Majoren har räddat mig, nu känner jag mig positiv inför min träning igen.
Själv har jag börjat spinna på en muskelvolymsmodell som jag tänkt kalla spontanmetoden eller spontanperiodiseringen - om jag vill marknadsanpassa. Denna bygger på ett splittat grundprogram, t.ex:
(3-1-3)
1: drag
2: tryck
3: ben
4: vila
Sedan går man till gymmet och kör dem övningar man känner för i 1-3 set per övning. Period 1 (3 dagar) gör man totalt 25 set/pass, period 2 gör man totalt 20 set/pass och period 3 gör man totalt 15 set/pass. På så sätt får man varation, planering och böljande belastning i ett svep utan att programfixeringen behöver ta ut träningskreativiteten och inspirationen.
Kör första passet imorgon.
tigerofsweden
2008-06-23, 11:34
Majoren har räddat mig, nu känner jag mig positiv inför min träning igen.
Kör första passet imorgon.
Lycka till!
majorens program låter kul! Bra med bänken där, men förjäkla synd med marklyftet :(
Köra spontana övningar.. oj, det har inte jag gjort på aslänge. Hoppas det funkar bra för dig:thumbup:
Lycka till!
Tack!
majorens program låter kul! Bra med bänken där, men förjäkla synd med marklyftet :(
Köra spontana övningar.. oj, det har inte jag gjort på aslänge. Hoppas det funkar bra för dig:thumbup:
Jo marken sög. Behöver både starkare ben och större sådana. Böj och bänk kommer nog köras ganska mycket i programmet. Marken kommer förhoppningsvis med benstyrkan och benstyrkan kommer förhoppningsvis med mera muskler.
Pull
Chins - Strikt negativ
KV/12
+5/8
+15/5
Hantelrodd
35/10
40/10
45/6
V-Latsdrag
72/15
86/6
91/6
Sidolyft
10/10,10,10
Facepulls
36/10
41/12
45,5/9
Sidolyft framåtlutad (baksida axlar)
8/10
10/8,8
Stångcurl
34/11
44/4
34/x
Handledscurl 2 set
Hammercurl
22,5/5
15/x
Kommentarer
Kul. Riktigt länge sedan jag hade så splitad träning. Känns slut nu och ska äta ordentligt. Får se om jag får träningsvärk.
thatkrillesshow
2008-06-24, 18:38
Ser ut som ett kul pass och upplägg! Bra vikter:thumbup:
va en grof spene dedär.. inget man kan mjölka ;)
Trevligt program hörru. kör hårt, snart dags för uppsala!
Ser ut som ett kul pass och upplägg! Bra vikter:thumbup:
Tackar, jag tycker också det verkar vara bra skit. Trött blev man i alla fall och jag hoppas det betyder att det också är anabolt.
va en grof spene dedär.. inget man kan mjölka ;)
Trevligt program hörru. kör hårt, snart dags för uppsala!
Jag är kort och har inga ben. Men ja, jag är nog mest nöjd över den delen av kroppen som syns på bilden. 15 augusti, känns inte så jättesnart men visst, det ska bli väldigt spännande.
Push
Bänk
60/6
70/6
80/6
90/6
100/6
105/3
110/3
40-graders hantelpress
32,5/8,8,10
Gay cable cross-övning (bröst)
20,5/10,10+16/5
Militärpress
57/2
47/6
44/7,7,5
Dips
KV/10,10,10
Kabelviktade situps
16/12
18/10
20,5/x+0/x
Kommentar
Gick bra i början men sedan andra halvan tappade jag tempo. Måste lära mig sänka vikterna lite när tröttheten sätter in. Militärpressarna var fiasko...
Ben
Böj
60/6
70/6
80/6
90/6
100/6
105/3
Raka mark
110/6,6,10
Bencurl
63,5/10
68/8
72/8
Benspark
63,5/10,10,12
Vader i benpress
280/8,8,8,7,8,7,6,6,7
Kommentar
Något submaximalt men det var meningen. Varit seg i benen hela veckan p.g.a. mycket cyklande.
ZirTiger
2008-06-27, 08:00
Shit vad du matar på med vaderna. :O
Shit vad du matar på med vaderna. :O
Sämsta kroppsdelen, så den måste matas.
thatkrillesshow
2008-06-27, 17:22
Sämsta kroppsdelen, så den måste matas.
Läst "musklerna som inte växer"-tråden? Jag funderar också på att börja köra maraton reps på vaderna.
Läst "musklerna som inte växer"-tråden? Jag funderar också på att börja köra maraton reps på vaderna.
Ja det har jag. Däremot finns det ungefär lika många åsikter i den tråden som det finns postare. Hårt och mycket verkar de flesta hålla med om. Så många set blir det nog i fortsättningen också. 6-10set 5-15 reps, för min del kanske.
Pull
Stångrodd
70/12
90/7,7
Corner rows
60+stång/10
70/6
90/4 Excentriska
Latsdrag
72/10,10
V-pullups
KV/6,7,7 (lolz)
Omvända flies med kablar (bak. axlar)
20,5/7
18/6
16/7+3 med böjda armar
Sidolyft
12,5/6
10/8,8
Stångcurl
34/12,6,3
Kommentar
Vilan mellan seten varierades väldigt mycket under det här passet och ibland var den riktigt kort (ner mot 20-40 sekunder), som ni kan se på vikterna i 2a och 3e set på vissa övningar. Kul att få laja runt lite utan att behöva tänka på att man måste slå något visst resultat. Kör ändå hårt, och får bra kontakt. Negativa fasen av lyften lägger jag större vikt på nu också.
tigerofsweden
2008-06-29, 16:36
Du får köra lite intervallträning, tyckte det sög bra i vaderna :)
Du får köra lite intervallträning, tyckte det sög bra i vaderna :)
Att det känns behöver inte alls betyda att det är produktivt. För just vaderna är det säkert helt ok, fast för konditionen är det helt klockrent, så jag borde nog ändå köra mer kondition. Cyklar kanske 4 mil totalt i veckan som ända konditionsträningen just nu.
Starka roddar :o
Tack.
tigerofsweden
2008-06-29, 17:04
Att det känns behöver inte alls betyda att det är produktivt. För just vaderna är det säkert helt ok, fast för konditionen är det helt klockrent, så jag borde nog ändå köra mer kondition. Cyklar kanske 4 mil totalt i veckan som ända konditionsträningen just nu.
Tack.
Inte så illa det heller, tror backintervaller kan vara ännu bättre. Bara prova sig fram. Bra pass btw :)
Jaha, verkar bli busstrejk i Stockholm. 2 mils cykling tisdag-fredag alltså, känns inte som någon hit nu när det ska bli så varmt också.
Träningsvärken uteblev nästan helt efter gårdagens pass. Kan nog köra lite hårdare på passen med 20 set. Nästa vecka när jag kör 15 får jag komma ihåg att köra snortungt. Lite DC-prylar och sånt.
I eftermiddag blir det push.
Push
Militärpress
54/8,5+3 push
Snedbänk, 20 grader
60/15
80/9,7
Smalbänk
80/5,6
Fliesmaskin
63,5/10
72/10,8
Lutande flies med kablar för övre bröst
22,5/6
18/7
Tricepsextensioner
44/8,6,5
Dips
KV/20
Situps med kabelmotstånd
20,5/10,8,6
Plankan
Tills det gjorde ont.
Kommentar
Aningen disco idag, men det är ju kul det med. Fick lite ont i axlarna någonstans i mitten av passet så jag körde lite rehab; utåtrotationer.
Halkbana idag, det var kul och man träffade massor med trevligt folk.
Cykel 2 mil (varje dag t.o.m. fredag) = no squat. Tror jag går in och lirar lite vader imorgon dock.
Blev liiite lårträning ändå ändå.
Ben
Böj
60/5
90/5,5,5
Lårcurl
2 set
Vader
220/20,15,15,15,12,12,11 (100 reps)
Massa stretch och lite lätt abduktion och addution för höften.
Kommentar
Cyklandet gör mig stel. Inte så att jag springer runt med så mycket träningsvärk och det går ganska lätt att ta sig fram, men ländrygg och höftlederna är jävligt ansträngda.
Pull
Sliten...
Chins
KV+10/9,9
Stångrodd
90/10+60/10 (Ställde jag ner stången mellan repsen i slutet av första setet)
Hantelrodd
50/10,8
Maskinrodd
x/15 (lååångsam negativ fas -> syra)
Facepulls
x/12,12
Sidolyft
12,5/8,8
8/15
Pullups
KV/8,6,8 (slut i underarmar)
Wristcurl
54,5/20
Kommentar
Nöjd med passet trots att jag kände mig sliten. Gick att köra slut på musklerna ganska bra på 15 set. Efter wristcurlen på slutet kunde jag knappt hålla i pennan.
Sitter just nu och dricker EsaPro grape tonic utan socker för en gångs skull... FY FAN VAD DET ÄR ÄCKLIGT!
Pull
Sliten...
Chins
KV+10/9,9
Stångrodd
90/10+60/10 (Ställde jag ner stången mellan repsen i slutet av första setet)
Hantelrodd
50/10,8
Maskinrodd
x/15 (lååångsam negativ fas -> syra)
Facepulls
x/12,12
Sidolyft
12,5/8,8
8/15
Pullups
KV/8,6,8 (slut i underarmar)
Wristcurl
54,5/20
Kommentar
Nöjd med passet trots att jag kände mig sliten. Gick att köra slut på musklerna ganska bra på 15 set. Efter wristcurlen på slutet kunde jag knappt hålla i pennan.
Sitter just nu och dricker EsaPro grape tonic utan socker för en gångs skull... FY FAN VAD DET ÄR ÄCKLIGT!
+1 ! Så ska det vara efter varje pass :D
+1 ! Så ska det vara efter varje pass :D
Ny läsare, kul. I och för sig skriver jag bara i samma gamma journaler jag med :cool:
Och ja, jag var mycket nöjd med det :)
Ny läsare, kul. I och för sig skriver jag bara i samma gamma journaler jag med :cool:
Och ja, jag var mycket nöjd med det :)
Jag är ingen stabil läsare, så ropa inte hej... ;) Jag kollar mest på de som har intressant namn och nya inlägg :D
Jag är ingen stabil läsare, så ropa inte hej... ;) Jag kollar mest på de som har intressant namn och nya inlägg :DMenade bara att det alltid är samma som postar, skriver ju inte så mycket intressant heller utan mest sånt som jag själv vill hålla reda och få feedback på.
låter som ett bra ryggpass där du! Gillar stångcurlsen, droppsettade den?
låter som ett bra ryggpass där du! Gillar stångcurlsen, droppsettade den?
Stångrodd *rolleyes*
Jo, +et betyder det fast om jag ska va ärlig så gick det nog 10-15 sekunder där. Kunde gjort många fler på 60 men ländryggen och flåset tog slut.
Press
Bänk
90/6
100/6
110/3 (nästan 4)
Hantelpress
47,5/5
40/9
Militärpress
50/7,6
Flies
12,5/15 (djuuupt och strikt)
Stående tricepsextensioner bakom huvudet med hantel (lättare sätt att säga det på?)
12,5/10
Dips (strikta som fan)
KV+10/10,10
45/6 (långsamma negativa)
Pushdowns
71/17
Situps
2 set
Plankan
1 min
Kommentarer
Triceps bakom nacke sög, bytte direkt till dips efter ett set. Körde de flesta set tungt idag. Varmt i gymmet var det också, så svetten rann.
Nöjd.
thatkrillesshow
2008-07-04, 17:37
Ser ut som ett stabilt! Fina bänkar, militärer och dips:thumbup:
Hur är det med orken när du kör med relativt hög frekvens (har för mig att du körde 3-1-3 nu)?
Ser ut som ett stabilt! Fina bänkar, militärer och dips:thumbup:
Hur är det med orken när du kör med relativt hög frekvens (har för mig att du körde 3-1-3 nu)?
Senaste dagarna har det varit lite segt iom busstrejken i Stockholm. Cykling + springa runt och leka med barn på jobbet + gym = trött Spene. Nu är jag ledig så nu ska det nog bli bättre. Som tur var blev det 15sets-vecka den här veckan, vilket antagligen har hållit mig från att bli totalt nertränad.
BEN!
Böj
60/6
70/6
80/6
90/6
100/6
110/3
Raka Mark
120/5,5
Benspark
72/10,15
Vader i Benpress
280/12,10,10
Sittande Vadpress i Smith
1 set med 2 drops
Cykel
4km på 7:50 (lite fler nedförs- än uppförsbackar)
Kommentar
Helt ok. Böjen var riktigt tung, och ländryggen pallade inte så mycket mer efter det. Känns fortfarande i den nu när jag sitter och skriver 2 timmar senare. Vaderna var superstarka idag, kanske för att jag inte cyklade igår. Kroppen får vila lite nu så kör jag lite seriös stretching för hela kroppen ikväll.
Skrev upp cyklingen idag för den var rätt hård.
Pull
Stångrodd
70/10
100/4 (aj i ländrygg, fuck this)
Lite rehab.
Pulldowns med V-grepp
72/15
82/9
91/6
Superset: Kabelrodd -> Chins med assistans från maskin
86/10 -> KV/3
86/6 -> KV-32/4
77/8 -> KV-45,5/6
Bakre axlar i CC
18/8,6
16/6+4 "burns"
Stående pullover med kabel
41/15
50/10,10
Sidolyft
10/10,10,10
Koncentrationscurls
15/10,8
Wristcurl med kabel
63,5/15
68/12
Kommentar
Ländryggen krånglar inte så farligt. Har bara slitit till/överbelastat lite i höften. Koncentrationscurls är inte riktigt min övning, får kanske öva på den lite.
Intervaller
Uppvärmning - 2km
Intervaller - 5st
850m - Lite backar upp första halvan och ner vägen hem
Bästa tid 3:10, resten runt 3:20-3:30.
Jogg - 2km
Kommentar
Aj.
Måste tillägga att vilan var ganska lång mellan intervallerna. Väntade in pulsen efter varje intervall så det blev mellan 1-3minuter ungefär.
Push från igår
Bänk
60/6
70/6
80/6
90/6
100/6
105/3
112,5/2
Sned hantelpress (~25grader)
40/6,6,6
French press (?) med kabel
46/12
56/10
40/10
50/6,5
Dips
KV/15,15,13,11
Mage
Giant set med 6 delset. Totalt 90-100 reps.
Kommentarer
Trodde jag skulle klara bänken men inte idag. Mina bröst är så jävla fina att jag kommer fokusera på triceps mer på push-passen i fortsättningen, som jag gjorde idag.
Ben
Böj (med bälte för första gången!)
50/3
70/3
100/3
110/3
Mark (också med bälte)
100/5
120/5
140/5
150/3
Fuskfinne
2 set
Raka marklyft med hantlar
30/10
40/10,10
Benspark
82/15,15
Vader i benpress
280/8,8,8,9,8,8,8,8,8
230/15
Kommentar
Testade sådant dära bälte idag. Låg ett kvarglömt på gymmet som jag lånade (sådant där vadderat som mer är skönt än hjälper :))
Böjen gick finfint, ska nog faktiskt köpa ett eget bälte. Fokus hamnade mer på att hitta trycket med benen, vilket jag saknat i böjen.
Att jag borde ta mina ländryggsproblem på allvar märkte jag i marklyften. Trots bälte tappade jag formen helt på sista repetitionen på 150. Riktigt dåligt var det och som resultat så stönar jag nu varje gång jag böjer mig. GAH!
Raka mark med hantlar var en fin ryggövning men baksida lår och röv får betydligt bättre träning med stång tycker jag. Körde dock med "päronvikter".
thatkrillesshow
2008-07-10, 17:30
Ryggen ska man ta det lugnt med! Hur gör du "fuskfinne"?
Bra vikter idag och igår:thumbup:
Ryggen ska man ta det lugnt med! Hur gör du "fuskfinne"?
Bra vikter idag och igår:thumbup:
Man böjer sig i höftled när man inte orkar mer i knäled samt knuffar på i bottenläget. En ganska dålig övning märkte jag. Bättre att köra med assistans från latsdragsmaskinen som jag gjort förut.
Kollade studera nyss, och jag är nu officiellt antagen till UU:s läkarprogram.
thatkrillesshow
2008-07-10, 17:44
Grattis och välkommen till Uppsala;)
Sommaruppehåll! Orkar inte skriva så mycket i journalen nu under sommarn.
ZirTiger
2008-07-29, 20:27
Grattis till antagningen!
Men vad är det här med sommaruppehåll? Inte från träningen med hoppas jag?
Kul att du kom in :) Hoppas att allt löser sig för dig! Kom in på IT-Säkerhet men jag tackade tyvärr nej.. ska ta tag i det nästa år istället. Orkar inte plugga 3 år till direkt efter gymnasiet.
Grattis till antagningen!
Men vad är det här med sommaruppehåll? Inte från träningen med hoppas jag?
Tack.
Nej inte från träning. Men den har blivit lite mer impulsbetonad, och jag skriver inte upp allt längre, eller håller reda på progression. Gjort 5x5 på 100kg i både bänk och snordjupa böj med smal fotstans, reppat på 50kg i hantelpress och kört en 12a på 90kg i stångrodd... Annars har det gått lite halvrisigt faktiskt, ländryggen är ganska mosig nu, så jag kan inte böja eller marka. Kör rehab och stretchar mer än jag gjorde förut. Tror jag har böjt djupare än min vighet tillåter ett tag. Kör mer byggarbetonat nu så det är väl inte hela världen.
Kul att du kom in :) Hoppas att allt löser sig för dig! Kom in på IT-Säkerhet men jag tackade tyvärr nej.. ska ta tag i det nästa år istället. Orkar inte plugga 3 år till direkt efter gymnasiet.
Själv tog jag 2 år ledigt (15poäng småkurser) efter gymnasiet. Ångrar mig inte då jag hade varit nästan halvvägs till att bli en töntig civilingengör annars :D.
Får se när jag drar igång journalen igen. Bara min ländrygg blir bra så kommer jag nog känna mer lust.
I'M BACK!
Tänkte dra igång journalen igen.
2-split, 4 träningspass i veckan. Triceps, bröst, axlar, vader och underarmar på ena passet. Rygg, ben och biceps på andra.
Samma övningar två gånger i veckan. 4-6 tunga set på varje övning. Börjar med högre reps och går neråt (12-10-8, 10-8-6 och 8-6-4 beroende på övning).
Såhär ser det ut de första 2 veckorna. Inget lamande utan jag kör hårt varje set, fast helst utan att behöva sänka vikten på sista setet. Aldrig till medveten fail.
Bänkpress 5 set x 8 reps
Lutande hantelpress 5 set x 10 reps
Omvända flies 5 set x 10 reps
Sidolyft 4 set x 12 reps
Dips 5 set x 10 reps
Tricepsextensioner 4 set x 12 reps
Vader 6 set x 12 reps
Wristcurl 4 set x 12 reps
Bakböj 5 set x 8 reps
Frontböj 5 set x 10 reps
Leg curls 4 set x 12 reps
Marklyft 5 set x 8 reps
Stångrodd 5 set x 10 reps
Chins 4 set
Stångcurl 5 set x 10 reps
Koncentrationscurls 4 set x 12 reps
Tillägg: Vilar 2 min mellan de övningar som börjar med 8 reps, 1½ minut för 10-reps-övningarna och 1 minut för övningarna som inleder med 12 reps. Detta är ungefärliga siffror men jag tar tid på vilan och ska försöka hålla uppe tempot. Försöker också vara mer noggrann med den negativa fasen.
Första passet
Bänk
90/8,8,8,8,8
Tungt och hal stång.
Lutande hantelpress
35/6
30/10,10
25/10,10
Fy fan vad slut jag blev. Alla set på 27,5 nästa pass.
Omvända flies
10/10,10,10,10,10
Bra kontakt tyckte jag själv. Brukar vara svårt att få det.
Sidolyft
7/12,12,12,12
Tungt som as. Tydligen överlappar den här övningen med omvända flies för jag kände mig riktigt svag.
Dips
KV/10,10,10,10,10
Mycket tyngre än väntat.
Tricepsextensioner
29/12,10
24/12,12
Ojojoj. Borde egentligen orka betydligt mer men är man slut så är man. Utmattning bygger!
Vadpressmaskin
100/12,12
82/12,12
2 set med vänstern som släpar.
Wristcurls - cable
51/12,12,12,12
Kändes skön.
Kommentar: Passet tog lång tid som väntat (38 set på nära 2 timmar inklusive uppvärming). Går att få ner lite till, blev lite trixande med vikter eftersom jag inte visste hur mycket jag skulle orka. Kände mig lagom färdig efteråt. Hoppas på träningsvärk imorgon.
thatkrillesshow
2008-08-01, 18:57
I'M BACK!
Tänkte dra igång journalen igen.
:thumbup: Ser ut som ett tungt och givande upplägg. Lycka till;)
:thumbup: Ser ut som ett tungt och givande upplägg. Lycka till;)
Tungt och mycket. Blivit lite inspirerad av bland andra Anders The Peak och Allan. Anders länkade programmet i någon tråd, fast då var det 6 pass i veckan (genomkörning av kroppen 3 gånger per vecka), vilket jag tror hade varit för mycket för mig. Jag har även ändrat om lite på övningsvalet m.m. men i det bygger på det här (http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/dual_factor_hypertrophy_training.php) upplägget.
FAN
Pajade ryggen lite till. Känes skitbra ända tills det kändes.... inte alls bra.
Böj
60/8,8,8
Försiktigt och till ett djup där jag var säker på att allt var rakt i ländryggen. Körde inte fler set av säkerhetsskäl.
Frontböj
50/8
60/10,10
Kändes helt ok, men jag är ovan vid övningen och handlederna gör ont som fan.
Leg curls
54,5/12,12,12,10
Kontakt!
Sumomark
90/8
Kändes bra men jag började blöda på benet så jag bytte till vanliga mark (ryggen kändes ju så bra)
Marklyft
120/6+AJ!!!
Knäppte till, jag tappa stången, blev yr och fick lägga mig ner. Efter någon minut hade jag nästan full, och smärtfri, rörlighet igen men jag har känningar i den konstant sedan dess.
Chins
KV/10,8,8,6,6
Byggarstrikt. Tog bra.
V-pulldowns
72/10
63,5/12,12
59/12
Helt sjukt vad slut jag blir. Som jämförelse har jag gjort en stabil 3a på 113,5kg i samma maskin med samma grepp och nu var jag ruskigt nära fail i flera set.
Stångcurl
24(lol)/10,10,10,10,10
Preacher curls med hantel
8/12,12,12,12
Kommentarer
Kort vila och höga reps = trött Spene. I vissa övningar tar jag nu mindre än min supertaniga lillebror. Hoppas bara att trött Spene = stor Spene i det långa loppet.
Antar att jag har fått lite lätt ryggskott. Hämmar mig inte i vardagen, men på gymmet är det väldigt frustrerande.
Helvete :/ ta det lungt spene.. hoppas att ryggen repar sig snart.
Bra bröstpass däremot..
Helvete :/ ta det lungt spene.. hoppas att ryggen repar sig snart.
Bra bröstpass däremot..
Känns mycket bättre idag. Ungefär som det gjorde innan passet igår (alltså ingen garanti för att jag kan köra på).
Andra passet var också rätt bra, rent kontaktmässigt. Fick lite träningsvärk här och var ändå.
Ska köra ett pass A imorgon igen tror jag. Den här gången vet jag bättre vilka vikter jag kan ligga på. Ska sänka i en del övningar men hålla tempot uppe genom hela passet och sträva efter kontakt i varje set. På onsdag blir det ben igen men den här gången ska jag hålla mig till spark och lite frontböj och sånt.
A (8-12 reps, 1-2 min vila)
Bänkpress
85/8,8,8,8,8
Lutande hantelpress
27,5/10,9
25/10
22,5/10,10
Triceps dog redan här :D
Sidolyft
7/12,12,12,12
Dips
KV/10,10,10,10,10
Tric. ext.
24/12,12,12,12
Vader
82/12,12,12,12
63,5/12,12
Långsamt och fint. Massa mjölksyra.
Handledscurls med kabel
54/12,12,12,12
Skulle stretcha axlar med pinne efteråt men kunde inte riktigt greppa den, så det tog nog bra.
Kommentarer
Push the limits!
Försöker träna på att träna hårt. Inte så bra på det än men det kommer nog. Blir jag alldeles för nedtränad så har jag lärt mig en nyttig läxa.
Coolt upplägg. Ska bli intressant att se hur sliten du blir :)
thatkrillesshow
2008-08-05, 19:55
Hur långt från failure är du eftersom du klarar samma repsantal i 5 set? Styrkan försvann en del efter bänken eller?
Fint pass hursom:thumbup:
Ser galet jobbigt ut, hur lång tid tog det? Bra vikter och bra reps rakt genom ändå tycker jag. Spec. bänk o dips. Ang. pinnen så kör den före allting bara? Bra uppvärmning tycker jag.
Härlig pass där Spene! =)
Coolt upplägg. Ska bli intressant att se hur sliten du blir :)
Skitsliten. Har haft konstant träningsvärk sedan jag började för några dagar sedan. Kommer alltid ha träningsvärk lite här och var nu under de kommande 6 veckorna skulle jag tro.
Hur långt från failure är du eftersom du klarar samma repsantal i 5 set? Styrkan försvann en del efter bänken eller?
Fint pass hursom:thumbup:
Första övningen tar alltid allt krut hos mig. Kört en 10a på 47,5 i plan hantelpress utan föruttröttning. Dock är jag ruggigt mycket svagare i lutande hantelpressar (kör runt 45 grader nu). Körde djupare idag också än sist.
Ser galet jobbigt ut, hur lång tid tog det? Bra vikter och bra reps rakt genom ändå tycker jag. Spec. bänk o dips. Ang. pinnen så kör den före allting bara? Bra uppvärmning tycker jag.
Vet inte exakt hur lång tid det tog. Som sagt så är det max 2 min vila så det är inte så långt så att man hinner ha tråkigt.
Härlig pass där Spene! =)
Jo det var skönt att få pumpa lite.
Imorgon blir det pass B.
B (8-12 reps, 1-2 min vila)
Böj
60/5,8,8,8,8
Cirka dubbelt så brett som jag brukar stå. Ska nöta det här nu så att jag blir vigare brett. Kändes inte mycket i ryggen men ska ändå köra lätt tills den inte känns alls.
Frontböj
50/10,10,10,10,10
Måste ta i med hela kroppen för att komma ner rätt i den här övningen. Handlederna gjorde rätt ont idag också men lite bättre än förra gången. Är bara till att nöta i den här övningen också.
Leg curls
54,5/12,12,12,12
Bränner bra.
Stångrodd
70/10,10,10,10,10
Lite mer upprätt. Stången går ner någon decimeter under knäna. Markerade dock negativa fasen bättre än jag brukar.
Chins
KV/6,6,6
Orkade fan inte mer.
Pulldowns med V-handtag
63,5/12
59/12,12,12
Började grina här.
Stångcurls
24/10,10,10,10,10
Koncentrationscurls
8/12,12,12,12
Omvända hantelflyes
10/10,10,10,10,10
Gynstol
x/10,10
För stretch.
Därefter PNF-stretch för höftböjare och hamstrings och lite vanlig stretch för quads.
Kommentar
Bra tryck överallt. Låren kunde fått mer men mer än 2 timmar på gymmet är lite overkill tycker jag.
jag grinar av att kolla på det där passet bara. Yikes.
jag grinar av att kolla på det där passet bara. Yikes.
Tänk om jag hade gått fullt ut i böj och frontböj ..*gah!*
Annars grinar jag också nu när jag tittar på passet, av mindervärdeskomplex.
Får fan köra lågvolym sedan och visa vart skåpet ska stå, styrkemässigt.
Kändes faktiskt lite pissigt när småkillarna på gymmet gick förbi mig när jag körde koncentrationscurls med silverhantlarna. Slängde ur mig någon kommentar liknande; "sista pumpseten nu" och tvingade fram ett leende mellan tårarna.
Danny Devito
2008-08-07, 02:58
Kändes faktiskt lite pissigt när småkillarna på gymmet gick förbi mig när jag körde koncentrationscurls med silverhantlarna. Slängde ur mig någon kommentar liknande; "sista pumpseten nu" och tvingade fram ett leende mellan tårarna.
Haha! :D
Passen ser jäkligt tuffa ut. Sämpa på krappen.
Eddie Vedder
2008-08-07, 05:05
Haha, det där påminner mig om hur jag känner när jag varvar ner efter tuffare löppass. Jag skäms som fan över att jag bara joggar sjukt långsamt och random "träningsoverallkille" springer förbi.
Då gör jag alltid lite olika gymnastiska övningar, skakar lös lite o.s.v. för att tydligt påvisa att det är nedvarvning och inte att jag springer så dåligt.:D
Grymt pass för övrigt!:thumbup: När sker flytten?
Haha! :D
Passen ser jäkligt tuffa ut. Sämpa på krappen.
Jag kämpar! Fysiskt är det inga problem egentligen. Jag gillar det.
Haha, det där påminner mig om hur jag känner när jag varvar ner efter tuffare löppass. Jag skäms som fan över att jag bara joggar sjukt långsamt och random "träningsoverallkille" springer förbi.
Då gör jag alltid lite olika gymnastiska övningar, skakar lös lite o.s.v. för att tydligt påvisa att det är nedvarvning och inte att jag springer så dåligt.:D
Grymt pass för övrigt!:thumbup: När sker flytten?
Haha, samma. Tack. Nästa fredag.
Löpning
Lite träningsvärk men inget som hindrade.
1 mil på ~1:15. Uppvärmning och nedjogg ingick. Skönt med ett lugnt pass. Sprang med en kompis och det blev aldrig så att vi inte kunde snacka.
Pass A (8-12 reps, 1-2 min vila)
Bänkpress
85/8,8,8,8,8
Lättare än förra gången, men ligger nog kvar på samma.
Lutande hantelpress
22,5/10,10,10,10,10
Lätt. Kör på 25 nästa pass.
Sidolyft
7/12,12,12,12
Också här lite bättre men jag fortsätter på samma vikt. Fuskar lite på sista.
Dips
KV/10,10,10,10,10
Ännu långsammare negativt. Djupet ska jag nog låta vara, kändes lite jobbigt i axlarna.
Tricepsextensioner
24/12,12,12,12
Bra pump. Kan nog egentligen höja men jag hade så fint tempo idag så jag stannar nog.
Vadpress
Ny taktik här. Vikten och antalet reps totalt var bestämd. Sedan körde jag klart de repsen på kortast möjliga tid.
63,5kg/72reps - Tid: 6:40
Hoppas de gillar den här typen av träning. Egentligen borde man kanske ha ännu lättare vikt och pressa ner vilotiderna ännu mer. Kanske köra 100 reps.
Handledscurl med kabel
54,5/12,12,12,12
Därefter PNF-stretch med träningskompisen. Hamstrings och höftböjare.
15s töj -> 10s kontraktion -> 30s töj -> 10s kontraktion -> 30s töj
Körde även lite snabb PNF för bröst och "pinnen runt huvudet med raka armar" för axlarna (biceps tar den i för mig också).
Kommentarer
Bra skit. Kommit in i den nya typen av träning nu. Konstant träningsvärk men väl på gymmet känns det prima.
Har nog aldrig skrivit vad jag äter förut.
Frukost:
2 Ägg
4 Smörgåsar med kaviar
Lunch:
Gegga - 1dl vassleprotein, 3dl havregryn och yoghurt tills det blev en bra konsistens.
Innan och efter träning:
15g EsaPro (~9g innan ~6g efter)
2 Skivor vitt bröd
Middag (45 min efter träning):
Hämtpizza
Kvällsmål:
Sallad av isbergssallad, tomat, fetaost och dressing.
Inte så väldans representativ mat idag, men jag brukar köra på 4 mål + intag av EsaPro och någon kolhydrat i samband med träning. Skriver upp någon annan dag i veckan också. Jag har inte så stor koll själv på vad jag äter då min hunger brukar lösa dessa problem instinktivt. Enda är väl att jag försöker dra ner på snabba kolhydrater och få i mig tillräckligt mycket protein varje dag.
Edit: Nog fan hittar jag något i kylen att trycka i mig innan jag går och lägger mig :D
Pass B (8-12 reps, 1-2 min vila)
Rehab-böj
60/8,8,8,8,8
Breda stilen börjar sätta sig mer nu. Tyckte att jag kunde känna bra tryck genom hela underkroppen även om det är upphoppsvikter jag böjer med.
Frontböj
50/10,10,10,10,10
Börjar lära mig tekniken i den här övningen men det är fortfarande annat än benen som begränsar mig.
Liggande lårcurl
54,5/12,12,12,12
Började känna mig lite matt. Hade svettats som en gris hela passet och drycket kopiösa mängder vatten
Stångrodd
70/10,10,10,10,10
Blev lite yr och fortsatte svettas.
Chins
Kv/6,6,6
Här började jag må illa och beslutade mig för att inte fullfölja passet.
Hammercurl med hantlar (simultant)
15/10
Bara så att biceps skulle få lite också.
Trots att jag druckit så mycket så urinerade jag många timmar senare och det var inte blaskigt ö.h.t. så jag känner mig ganska säker på att jag var uttorkad. Känns helt ok nu men jag är fortfarande lite matt.
Kommentarer
Böjen och stångrodden kändes skitbra så jag är nöjd ändå och 23 set är ju helt normalt på ett pass egentligen. Gym igen imorgon.
Danny Devito
2008-08-10, 20:15
Fan va drygt det där passet set ut att vara. Förstår att du blev trött. Vätskebrist gör ju inte saken lättare heller..
Vätskebrist suger, bara att ploppa en resorb så är man på gång igen. Bättre lycka nästa gång ;)
Fan va drygt det där passet set ut att vara. Förstår att du blev trött. Vätskebrist gör ju inte saken lättare heller..
Jag har ju orkat passet förut så jag skyller helt på värme i lokalen + vätskebrist.
Vätskebrist suger, bara att ploppa en resorb så är man på gång igen. Bättre lycka nästa gång ;)
Drack mer och hällde i mig lite salt så fort jag kom hem.
Uscha va tråkigt.. Gå ut med ett par hantlar o träna ute ;)
Vatten vatten vatten, hoppas det går bättre nästa pass!
Uscha va tråkigt.. Gå ut med ett par hantlar o träna ute ;)
Var sak har sin plats. Hantlar har man på gymmet!
Vatten vatten vatten, hoppas det går bättre nästa pass!
Ja, det gjorde det. :)
Pass A (8-12 reps, 1-2 min vila)
Bänkpress
87,5/8,8,8,8,8
Kändes fint, men tungt. Värmde upp lite dåligt så det var lite fladdrigt första 2 seten.
Lutande Hantelpress
25/10,10,10,10,10
Bra tryck. Triceps blir bättre och bättre.
Sidolyft
7/12,12,12,12
Klart stilrenare än förra passet.
Dips
11,11,11,11,11
Snygga jävlar.
Tricepsextensioner
24/12,12,12,12
Som vanligt helt slut men det var klart bäst hittills.
Vadpress på tid
Vikt: 63,5kg
Antal reps: 72
Tid: 5:40
1 minut bättre än sist. Vaderna återhämtar sig snabbare än man tror mellan seten.
Handledscurls
54,5/12,12,12,12
Gnydde aningen komiskt efter sista setet när jag inte orkade hålla i pennan för att skriva upp vikten.
Stretch
Stretch i bottenläget på hantelflyes.
PNF för bröst.
Pinne runt huvudet för axlar.
Kommentarer
Gick bra idag och arbetskapaciteten verkar öka med programmet. Sista gången för 8-12 reps på pass A, så nästa gång blir det 6-10 istället. Ska bli skönt att få öka vikterna lite.
Andy.da.wohoo
2008-08-12, 21:18
Härlig bänk! Måste varit en skön känsla efter handledscurlarna:D
Riktigt fina bänkar där spene! :D
Härlig bänk! Måste varit en skön känsla efter handledscurlarna:D
Tack och nej, inte ett dugg :furious:
Riktigt fina bänkar där spene! :D
Tackar.
Pass B (8-12 reps, 1-2min vila)
Bakböj
60/8
70/8,8
90/8,8
Yes! Underbart härligt att kunna dra på lite igen. Kör ändå försiktigt såklart och är väldigt noga med hur jag står, buktryck samt svank. Tänker däremot inte göra samma misstag som förut och gå nära fail eller så.
Frontböj
50/10,10,10,10,10
Frontarna är tunga som vanligt.
Lårcurl
54,5/12,12,12,12
Som vanligt.
Stångrodd
70/10,10,10,10,10
Känns lättare och lättare. Klarar alla 5 set utan remmar och pronerat grepp nu.
Chins
6,6,6
Pulldowns med V-handtag
59/12,12,12,12
Omvända flyes för bakre axlar
10/10,10,10,10,10
Stångcurl
24/10,10,10,10,10
Ganska lätt
Koncentrationscurls i Scott
8/12,12,12,12
Stretch
PNF för hamstrings, höftböjare och quads. Glömde gynstolsstretch idag :(.
Kommentarer
Sista passet med 8-12 reps idag. Nu blir det 6-10 i 8 pass, vilket ska bli väldigt skönt om jag ska vara ärlig.
Ser stabilt ut! Riktigt fina bänkar där, hur kort vila kör du mellan seten?
Ser stabilt ut! Riktigt fina bänkar där, hur kort vila kör du mellan seten?
Tack.
12-repparna - 1 min
10-repparna - 1½ min
8-repparna - 2 min
Jag menar det verkligen också. Sitter med klocka och "fjantar mig". :D
Får se när jag tränar nästa gång. På fredag har jag tillträde till nya lyan, så det blir lite grejer att stå i. Ska inreda mitt första nya hem och jag har inte ens säng än. Nästa pass kanske blir att prova på hur det är att träna på Workoutcenter (Uppsala alltså).
Eddie Vedder
2008-08-14, 07:57
Nästa pass kanske blir att prova på hur det är att träna på Workoutcenter (Uppsala alltså).
Lördag?
För i såna fall är jag tveklöst på. Jag är i Degerfors nu men kommer hem imorgon. Vore coolt om krapparna drog ihop ett pass, åtminstone du, jag och Danny.:)
Vet inte vilka mer som är i stan i dagsläget.
Grymt bra benpass där Spene! Kul att de går bra igen.. ta det chill :$
Lördag?
För i såna fall är jag tveklöst på. Jag är i Degerfors nu men kommer hem imorgon. Vore coolt om krapparna drog ihop ett pass, åtminstone du, jag och Danny.:)
Vet inte vilka mer som är i stan i dagsläget.
In på MSN eller PMa ditt mobil-nummer. Jag kommer inte ha tillgång till dator i Uppsala, till en början. Just nu verkar det som om jag flyttar på riktigt i mitten av nästa vecka. Farsan har tydligen semester lite till och kan skjutsa mig lite fram och tillbaka.
Grymt bra benpass där Spene! Kul att de går bra igen.. ta det chill :$
Jo det kändes bra, nu ska jag stegra vikterna lååångsamt.
tigerofsweden
2008-08-14, 17:15
Vad är det jag har missat om böjen?
Vad är det jag har missat om böjen?
Ländryggen paja, blev bättre, och paja igen. Nu är den ganska ok, men jag går inte för max och kör striktare.
Om jag tränar på lördag så blir det klockan 16.00! Workoutcenter, Uppsala.
Danny Devito
2008-08-14, 23:35
Om jag tränar på lördag så blir det klockan 16.00! Workoutcenter, Uppsala.
Count me out. Liga-premiär i Premier League då. Måste se det.
Blev en halv vilovecka. Måste fixa mera prylar till lägenheten. Får se när jag får tid att träna.
Sådär. Nu har jag internet igen och har tränat ett pass på workout center i Uppsala. Tror jag sticker till UTK imorgon och kollar läget.
Pass A (6-10 reps, 1-2min vila)
Bänk
95/6,6,6,6,6
Klovarna väger 2,5kg styck? Riktigt ovant att köra med eleikostång. De är ju sjukt instabila, handlederna rullar liksom runt när man lyfter...
Lutande hantelpressar
25+handtag/8,8,8,8,8
Lätt.
Sidolyft
8/10,10,10,10
Lätt ända till sista 2 repsen.
Dips
KV+10/8,8,8,8,8
Tric. extensioner
30/10,10,10,10
Stående vadpress
72 reps på så kort tid jag kunde.
Handledscurls
x/10,10,10,10
Kommentar
Workout center var inte riktigt som jag trodde. Bara en bänkställning och den var väldigt glidig. Enda stället att böja på var i power racket också, vilket känns lite snålt.
Var några keps-killer som höll till där första halvtimmen jag var på gymmet. Så jävla synd att UTK har kassa öppettider, men det kanske inte är så farligt ändå. Brukar alltid träna direkt efter plugg/jobb ändå... Tål att funderas över.
Tränade med Danny och Vedder på Workout Center idag. Blev imponerad av Vedders psyke och Dannys ådror.
Pass B (6-10 reps, 1-2 min vila)
Böj
90/6,6,6,6,6
Inte supertungt. Ska öka långsamt dock.
Frontböj
60/8,8,8,8,8
Sitter bättre och bättre med tekniken.
Sittande lårcurl
50/10,10,10,10
Skön maskin.
Stångrodd
80/10
90/7
80/8,8,8
Blev lite tungt där. 80 är nog lagom.
Chins
KV/6,6,6
Danny tyckte de såg snygga ut.
Pulldowns med V-handtag
60/10
70/10,10
65/10
Baksida axlar med hantlar
10/8,8,8,8,8
Stångcurl
20+stång/8,8,8,8,8
Scott curl med hantel
9/10,10,10,10
Kommentar
Bra och svettigt pass idag. Kul att träffa lite nytt folk. Har märkt att jag fungerar mycket bättre när jag får köra lite mer lågreps.
Eddie Vedder
2008-08-20, 13:54
Det blev ett jäkla bra pass idag gösse.:) Precis som vi redan observerat kändes det som ett pass med mest en massa tjötande som tog superlång tid men det blev de facto mycket träning genomförd samt kvalitativ sådan!:thumbup:
Tränade med Danny och Vedder på Workout Center idag. Blev imponerad av Vedders psyke och Dannys ådror.
Men mina ådror då!?*cry* Fast komplimanger för ett starkt psyke är inte fel det heller förstås. Jag antar att du syftar på knäböjen och på något sätt får man ju försöka göra bra ifrån sig för att slippa göra sig till TOTALT åtlöje när man kör på 50kg.:D
Du är stark och grov Spene, blev impad av ditt pass helt klart!*flex*
Danny Devito
2008-08-20, 14:19
Men mina ådror då!?*cry*
Sluta whina, mr Vedder. Alla vet att mina ådror är värre. :D
Speciellt med tanke på att jag väger typ 350 kilo mer än dig också. http://www.cheesebuerger.de/images/smilie/frech/a015.gif :D
Träningen har nästan uteblivit helt på senaste tiden. Vet inte riktigt varför, men det ska bli bättre nu i alla fall.
Pass A (6-10 reps, 1-2 min vila)
Bänkpress
95/6,6,6,6,6
Tungt.
Lutande hantelpressar
27,5/8,8,8,8,8
Lätt.
Sidolyft
9/10,10,10,10
Tungt.
Dips
KB+15/8,8,8,8,7
Aptungt.
Liggande Tricepsextensioner
30/10,10,10,10
Medeltungt.
Handledscurls
4set
Aptungt.
Kommentarer
Glömde vaderna! Klantigt gjort när jag hade pappret framför mig. Får ta det imorgon istället. Blir ett rejält pass då.
Pass B (6-10 reps, 1-2 min vila)
Knäböj
95/6,6,6,6,6
Jobbigt att vara konsekvent klenare än man tror.
Frontböj
60/8,8,8,8,8
Riktigt tung idag.
Liggande lårcurl
x/10,10,10,10
Stångrodd
80/8,8,6
Pang! Aj! "#%&%#!
Fruktansvärt störigt. Återigen en övning jag inte hade en tanke på att det skulle kunna hända i. Nu har det smällt i knäböj, marklyft och stångrodd. Några veckors mellanrum mellan händelserna...
Chins
KV/6,6,6
Pulldowns med V-grepp
x/10,10,10,10
Stångcurl
30/8,8,8,8,8
Scottcurl med hantel
9/10,10,10,10
I superset med
Vadpumpedilli
4 set. 10-20 reps.
Avslutade passet med att hoppa lite på ett ben. Vaderna var helt döda efter det.
Kommentar
Behöver nog inte börja om från början med rehaben. Den här gången kändes det inte så farligt. Men nog ska jag vara försiktig nästa bakside-pass.
Snygga pass, ännu bättre när man ser på vilan. Hoppas det inte var något allvarligt med ryggen =/
thatkrillesshow
2008-08-26, 20:12
Fint att passen kommer uppradade igen:thumbup: Vikterna är det inget fel på.
Stångrodd är jag livrädd för (speciellt med pronerat brett grepp). Det är den övningen som fukkar upp mig rygg mest. Mark, böj etc. är alla lindrigare för ryggen upplever jag.
Andy.da.wohoo
2008-08-26, 20:17
Sjyssta pass du dragit av:)
Danny Devito
2008-08-26, 20:25
Vad var det som hände egentligen?
Snygga pass, ännu bättre när man ser på vilan. Hoppas det inte var något allvarligt med ryggen =/
Tackar. Jo, jag är egentligen bättre på lågvolym med lång vila. Träna på att träna kallar jag mitt nuvarande upplägg. Samtidigt hoppas jag på fin hypertrofi.
Fint att passen kommer uppradade igen:thumbup: Vikterna är det inget fel på.
Stångrodd är jag livrädd för (speciellt med pronerat brett grepp). Det är den övningen som fukkar upp mig rygg mest. Mark, böj etc. är alla lindrigare för ryggen upplever jag.
Tack, det går väl ganska bra ändå, när jag väl tar mig ner till gymmet. Bortsätt från skadan då. Stångrodd har jag aldrig haft problem med förut, men det blir lättare vikt och bälte nästa gång.
Sjyssta pass du dragit av:)
Tackar. Svetten rinner.
Vad var det som hände egentligen?
Vet inte. Drog till i korsryggen som förut. Böjer jag mig ner så är det jobbigt och gör lite ont.
Hårda bud med ont i ryggen, hoppas det ordnar sig. Börjar ni den 1a?
Hårda bud med ont i ryggen, hoppas det ordnar sig. Börjar ni den 1a?
Jag som aldrig blir skadad :(
Jepp, den 1:a.
Löpning
Som vanligt tar det några veckor innan jag ger mig iväg på en springtur.
Fint väder idag, men jag såg inte mycket av det, eftersom jag pressade mig ganska hårt.
5km (uppmätt med jogg.se) - 24:15
Ungefär vad jag hade väntat mig.
Fyller år imorgon, men jag drar nog av ett pass ändå. Inget avancerat firande då jag sticker till Uppsala tidigt fredag morgon.
Danny Devito
2008-08-27, 14:18
Vi ska köra på WC kl 11 imorgon, kom du med.
sticker till Uppsala tidigt fredag morgon.
*cry*
Hur gick det med cardio-Danny förresten?
Danny Devito
2008-08-27, 14:39
*cry*
Hur gick det med cardio-Danny förresten?
Men imorgon är det ju torsdag.
Jag har börjat med såna krejer. Har gått ner litegrann också. :D
Bröst, triceps, axlar, mage, vader
Lutande Hantelpress
32,5/10
35/8,8,8
25/10
Smalbänk
70/7,9,7
Liggande tricepsextensioner runt huvudet
34/10
44/6,5
Drag till hakan
3 set
Superset: Crunches på boll med kabelmotstånd -> Benlyft
2 set av varje
Vader
RP-dropset. ~5 delset.
Blir skolstart för mig på måndag så jag drar ner lite på volymen på träningen
WC på söndag!
Danny Devito
2008-08-30, 06:27
Jag är ett fyllo (och jag kan inte rå för det). Grattis på födelsedagen i efterskott!
Eddie Vedder
2008-08-30, 08:12
Jag är inget fylllo som Danny men lyckades ändå missa det.
Men stort grattis i alla fall! Hoppas nu du kommer trivas på BMC under hösten också.:thumbup:
thatkrillesshow
2008-08-30, 08:37
Grattis grattis Spene (i efterskott):cheers:
Men... Tack grabbar, även om både ni och jag verkar vara lite fulla så här års (Danny är dock alltid full vad jag förstått).
Numera bär jag epitetet läkarstudent, så träningen kommer bli lite lidande här under första veckan. Middag idag och pubrunda imorgon. Tror på gym på onsdag, men det är inget att lita på. Nollningsaktiviteter så gott som varje kväll i två veckor nu, men inte fan orkar jag vara med på allt.
Har informationsbombats hela dagen idag så jag är rätt slut. Lite rädd också. tjocka böcker på engelska om svåra saker ska inhandlas!
grattis i efterskott dude :0
och välkommen till uppsala=)
Eddie Vedder
2008-09-01, 18:28
Har informationsbombats hela dagen idag så jag är rätt slut. Lite rädd också. tjocka böcker på engelska om svåra saker ska inhandlas!
Det känns igen.:)
Har inhandlat en fet englsk bok om grundläggande marknadsföring och såna krejjer.;) Ser fram emot att läsa om fortsatta pass och löpturer genom Stadsskogen dock. Men ha det kul under nollningen och prioritera skolan. Vill du ha ett litet break så finns Plutonen att kolla på.:thumbup:
grattis i efterskott dude :0
och välkommen till uppsala=)
Tackar så mycket.
Det känns igen.:)
Har inhandlat en fet englsk bok om grundläggande marknadsföring och såna krejjer.;) Ser fram emot att läsa om fortsatta pass och löpturer genom Stadsskogen dock. Men ha det kul under nollningen och prioritera skolan. Vill du ha ett litet break så finns Plutonen att kolla på.:thumbup:
Ja fy, ska nog langa iväg en beställning snart.
Filmkväll låter väldigt härligt, får se när det lugnat ner sig med de andra prylarna. Är ju iofs inte direkt skolan jag prioriterar, men allt har sin tid. Tänkte inte sluta träna för att jag gick och blev student. Gym prioriteras dock alltid framför löpning ifall valet står däremellan.
Drar ni ihop ett gympass i helgen kan jag mycket väl komma, jag också, så hojta bara till i någon av Uppsalagrabbarnas journal om det blir något.
Hur går det i skolan dude :) vad läser du nu? Ångströms lr vart håller du hus?
Du kan prioritera gym framför grundkursen också. :D
Hur går det i skolan dude :) vad läser du nu? Ångströms lr vart håller du hus?
Läser läkare. Hänger vid BMC och därikring. Inte varit så mycket hittills. Mest information och nollningsaktiviteter, men det känns bra.
Du kan prioritera gym framför grundkursen också. :D
Jupp. Fast nu när allt är nytt är det rätt kul att utforska lite o.s.v. Blev sovmorgon idag, även om det inte var meningen.
Hann med ett gympass också. Även om det var tight.
Lite styrkevändningar med helt värdelös teknik
Stege upp till 70*2*2. Bör nog inte köra igen utan teknikhjälp.
Böj
Uppvärmning
90/10
Chins
KV+25/4,3
KV/12
Dips
KV+25/8
Sittande rodd
3 set, sista med drop.
Snedbänk
2 set med bröstbyggarteknik. 60kg ~10-15 reps.
T-bar (tror jag det heter)
1 lätt och två tunga set. 8-10 reps kanske.
Sidolyft
2 set med drop
Koncentrationscurls
1 set för varje arm
Vadpress
Lekstuga avslutat med fet drop. Varierade med korta, långa, extra rep i toppen, explosiva o.s.v. ~6-15 reps.
Får se när jag har tid att styra upp med planerat schema (om jag ens vill). Kändes bra idag med helkropp så det blir nog några till sådana.
Läkare, the shiet. nice
Ser du någ skottar/braveheartkrigare ute på stan får du passa dig för där hänger jag;) (OBS mitten med swoord ;))
Danny Devito
2008-09-04, 19:28
Haha, Ollas är William Wallace ffs!
Dr Spene - söndag kl 10 på WC. Be there if you have the time, maan. Bra chins förresten.
Läkare, the shiet. nice
Ser du någ skottar/braveheartkrigare ute på stan får du passa dig för där hänger jag;) (OBS mitten med swoord ;))
Haha! Vi hade lite nollningsaktiviteter och avslutade på stocken igår. Jag kan ha träffat dig på dansgolvet och skojat lite med dig :D. Hoppas du inte tog illa upp.
Haha, Ollas är William Wallace ffs!
Dr Spene - söndag kl 10 på WC. Be there if you have the time, maan. Bra chins förresten.
Jofan. Problemet är att det är fest lördag. Synd att det är så tidigt men jag ska verkligen försöka.
Kollade på bilden igen. Det var nog inte du men det var någon braveheart-kille. Måste ha varit det. Han överföll några av våra tjejer så jag hoppade i mellan och kramades lite bara :D.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.