handdator

Visa fullständig version : Viktminskning

bugulu
2008-02-28, 09:58
Väger just nu 88kg på 176cm och vill gå ner till runt 77kg till sommaren. Är 21 år.

Gymmar 4-5 gånger i veckan och följer nybörjarschemat (3 dagars schemat dvs).
Brukar också springa 1x3min intensivt på löpbandet innan varje gympass och efter gympasset. Har också tänkt börja antingen cykla/jogga 15 min efter varje gympass.

Mina måltider:

Frukost: Musli med mild yoghurt (borde jag ändra det där?)
Lunch: Det som serveras på jobbet/skolan, försöker följa tallriksmodellen så gott som det går. Försöker också sluta äta när jag känner mättnadskänslan.
Middag: Här blir det riktigt slappt, käkar vanligt, dock inga grönsaker eller nåt då jag inte har tid att göra det. Försöker dock minska portionerna.

Käkar inte mellanmål eller kvällsnacks eller nåt (ser aldrig på TV så behöver inte käka snacks) och om jag kollar på DVD kommer aldrig behovet av att äta någonting.

Jag har helt och hållet sluta dricka läsk/kaffe/O'Boy. Käkar snabbmat kanske 2 gånger i månaden då tiden inte räcker till (Pizza/Hamburgare) (aldrig pommes dock).

Jag är inte mycket för att räkna kalorier och sånt, men tror ni det här kommer fungera? Kommer jag lyckas gå ner så mycket?

Finns det något jag borde ändra? Kanske försöka skaffa sig mer tid och käka efter tallriksmodellen under middagen? Slopa Yoghurten? Springa mer? Tips tack!

Jag är inte särskilt intresserad av muskler, vill bara ha en fastare kropp. Allt fett ligger typ på bröst/mage, mina ben ser muskulösa ut och jag är relativt vig men vill soms agt ha mindre fett på kroppen.

Tack i förhand!

bugulu
2008-02-28, 10:14
Ingen edit knapp hrm, blöh!

Med grönsaker menar jag salladsblad och pizza sallad och ärtor. Hur bra är egentligen pizza sallad? Är det fett typ?

sandstorm
2008-02-28, 10:21
Låter som du är på god väg, men lite grönsaker vid middagen så håller du dig mätt (eller äter kanske mindre av annat!) Läs Deffguiden på det här forumet ett par gånger. Spring om du orkar. Låter som sagt att du är på god väg, äta mindre (och nyttigare) och motionera mer är ett bra knep ;)

Johan_P
2008-02-28, 10:23
Med grönsaker menar jag salladsblad och pizza sallad och ärtor. Hur bra är egentligen pizza sallad? Är det fett typ?

Kål med olja och lite kryddor.