Logga in

Visa fullständig version : Intervjuer med kändisar - årsinkomst anges, varför?

Snafu
2008-02-27, 12:29
Hej,

I Sverige, så fort det är en intervju med någon slags kändis (tänk nöjesliv) skrivs ofta årsinkomsten ut. Vad är tanken bakom detta? Någon annan som reagerar på det? Ibland behöver det inte ens vara en riktig kulturkändis, utan en lokal politiker etc.

I nedanstående artikel t ex - betyder det att Camilla Läckberg är cirka tre gånger så bra som Martin? Eller skall man använda det som ammunition för jante-känslorna som bör välla upp inom en?

http://www.aftonbladet.se/karleksex/article1912351.ab

Martin Melin
Ålder: 40.
Yrke: Polis, vann ”Expedition: Robinson” 1997.
Familj: Sambon Camilla, ett barn sedan tidigare.
Inkomst: 393 000 (taxeringsåret 2007).

Camilla Läckberg
Ålder: 33.
Yrke: Deckarförfattare.
Familj: Sambon Martin, två barn sedan tidigare.
Inkomst: 1 298 700 (taxeringsåret 2007).

LadyInsane
2008-02-27, 12:37
Enda gången jag själv har sett det, handlar det om diverse bimbobrudar ifrån olika realit-såpor. Handlar dessutom oftast om repotage som är till för att "visa" hur lite man faktiskt tjänar på att exploatera sin kropp.

MasterChief
2008-02-27, 13:16
Lönerna i nöjeslivet är oftast ovanligt ointressanta eftersom vi inte direkt pratar månadslön. Ena året kan man dra in massor och andra året kan det vara stiltje. Aftonhoran och dylika publikationer måste väl fylla spaltutrymmet med någonting. I Sverige är ju lön ett mer tabubelagt område än sexlivet så det är klart att kvällspressen måste in på detta område och snoka.

Ganymedes
2008-02-27, 13:32
I Sverige är ju lön ett mer tabubelagt område än sexlivet så det är klart att kvällspressen måste in på detta område och snoka.

Precis. Second only till anti-klimathotsteorier och islamafobi. *rolleyes*

Tolkia
2008-02-27, 13:54
Av någon anledning gillar man ju i Sverige att snoka i vad folk har i lön - inte bara kändisar. Lokaltidningen där mina föräldrar bor publicerar med jämna mellanrum listor över "Landstingets 100 bäst betalda läkare", "Kommunens bäst betalda politiker", "Länets 100 rikaste personer", "Vad länets 100 rikaste personer betalar i skatt" osv. osv. Roligast är om man kan "avslöja" någon man känner såsom varande "otillständigt" välbetald. *screwy*

TCOG
2008-02-27, 14:01
Tycker det är intressant att läsa men tycker också själv att pengar/rik är så tabubelagt i sverige att det är skrattretande. Gillar att se folk rika, mer bonusar åt ICAs styrelse!!! men buuhuuuuu jag jobbar inom vården säger folk & tjänar så lite varför ska de få så mycket men det är ditt eget problem och du har satt dig själv där.

Hades
2008-02-27, 14:06
Inkomsten är ju lika intressant som allt annat relaterat till kvällspressens "kändisar". Det vill säga: Inte ett dugg.

Snafu
2008-02-27, 14:08
Jag tycker såna här kändisgrejjer kan vara roliga att läsa. Ungefär som att Sudoku är kul att pyssla med men egentligen är helt värdelöst.

Hades
2008-02-27, 14:15
Jag tycker såna här kändisgrejjer kan vara roliga att läsa. Ungefär som att Sudoku är kul att pyssla med men egentligen är helt värdelöst.

Ett av de första tecknen på att man börjar bli gammal är att man börjar gilla kändisskvaller och sudoku. Det tyder i och för sig också på att man är kvinna... hm.

Snafu
2008-02-27, 14:16
Ett av de första tecknen på att man börjar bli gammal är att man börjar gilla kändisskvaller och sudoku. Det tyder i och för sig också på att man är kvinna... hm.

Jag har alltid gillat skvallertidningar. Trots att jag har 50cm guns och testo så in i helvete!!"#!#!

Närå, men jag gillar att läsa det mesta faktiskt. Alltid lär man sig något :)

jwzrd
2008-02-27, 14:17
Oi, blanda inte ihop sudoku med att runka sig till skvallerblaskor.

regus
2008-02-27, 16:02

Oi, slutsats = Du är gammal. ;)

Hades
2008-02-27, 16:09

Det finns en anledning till att skvallertidningarna och/eller deras bilagor är fyllda till bristningsgränsen med korsord, sudoku och annan underhållning för äldre kvinnor.

jwzrd
2008-02-27, 16:14
Det finns en anledning till att skvallertidningarna och/eller deras bilagor är fyllda till bristningsgränsen med korsord, sudoku och annan underhållning för äldre kvinnor.

Ja! Jag försöker bara säga att vissa av oss äldre kvinnor bara gillar sudoku.

fat_joe
2008-02-27, 16:38
Det är ju inkomsten som är intressant att läsa om.

Cilia
2008-02-27, 20:32
Svenskar generellt är väldigt inkomstfixerade.
Det har inget med kändisar att göra.

Det finns nog 3 trådar här på kollo som handlar om hur mycket folk har i inkomst.
Utan hämning frågar man vad ngn tjänar på ett helt annat sätt än man gör i många andra länder.

Noodles
2008-02-28, 06:56

Det finns nog 3 trådar här på kollo som handlar om hur mycket folk har i inkomst.
Utan hämning frågar man vad ngn tjänar på ett helt annat sätt än man gör i många andra länder.

Nja. Jag håller med om att svenskar är inkomstfixerade. Däremot är det lite tabu att fråga om det explicit (internetforum undantaget) och därför gör väl folk vad som helst för att få reda på det ändå. Däremot reagerar folk jag känner på att vi utan krusiduller frågar hur mycket vi betalade för våra hus/lägenheter.

Sedan vet jag inte om det är så mycket värre i Sverige. Jag vet inte tillräckligt mycket om mentaliteten i andra länder. Däremot har vi bra möjligheter att snabbt få reda på vad någon tjänar utan att fråga dem rakt ut.

Snafu
2008-02-28, 10:39

True that.

Cilia
2008-02-28, 17:21
Nja. Jag håller med om att svenskar är inkomstfixerade. Däremot är det lite tabu att fråga om det explicit (internetforum undantaget)
min förras chefs fru arbetar över hela världen som freelansare.
Hon säger att Sverige är det enda land där man rakt ut frågar vad man får betalt. I alla andra (har ingen källa annat än henne på det) länder så ses det ungefär som att dra ner byxorna på den andre.

Nu jobbar jag i offentlig sektor vilket innebär att alla våra löner är offentliga men jag får ändå känslan av att dom flesta vet vad deras kollegor tjänar. Man tar reda på det och jämför. I lönesamtal tas det upp vad kollegorna tjänar som ett argument för att få en löneförändring.

jwzrd
2008-02-28, 17:29
min förras chefs fru arbetar över hela världen som freelansare.
Hon säger att Sverige är det enda land där man rakt ut frågar vad man får betalt. I alla andra (har ingen källa annat än henne på det) länder så ses det ungefär som att dra ner byxorna på den andre.

Nu jobbar jag i offentlig sektor vilket innebär att alla våra löner är offentliga men jag får ändå känslan av att dom flesta vet vad deras kollegor tjänar. Man tar reda på det och jämför. I lönesamtal tas det upp vad kollegorna tjänar som ett argument för att få en löneförändring.

Jag upplever att det är tvärtom. Jag har med ytterst få undantag aldrig vetat vad mina kollegor tjänar eller polare heller för den delen.

Tolkia
2008-02-28, 19:53
I lönesamtal tas det upp vad kollegorna tjänar som ett argument för att få en löneförändring.
Det är inte så ovanligt att arbetsgivaren gör samma sak fast omvänt, ju (åtminstone är det inte ovanligt i offentlig sektor). "Du kan ju inte få mer än x kr, den-och-den har ju också bara x kr", eller någon variant på det. Gärna lite lätt spelande på att den person man jämför med skulle bli förbannad över orättvisan.

Jag fick f.ö. frågan vad jag har i lön av en arbetskamrat idag, för att han ville ha lite perspektiv på vad han skall ge en tilltänkt projektanställd i lön. Jag hade 2000 kr mindre. :D Jag tycker inte att det känns OK att fråga vad folk tjänar, om jag inte känner dem väldigt väl (jag vet inte vad någon på min nuvarande arbetsplats tjänar), men jag tycker inte att det är en jobbig fråga att få. Annat än om personen som frågar uppenbart vill något illa med att fråga. Å andra sidan är jag rätt ointresserad av vad folk tjänar, så länge jag inte behöver oroa mig för att de inte skall ha mat för dagen, typ.

Cilia
2008-02-28, 19:59
Jag upplever att det är tvärtom. Jag har med ytterst få undantag aldrig vetat vad mina kollegor tjänar eller polare heller för den delen.
kanske är olika inom olika branscher

Det är inte så ovanligt att arbetsgivaren gör samma sak fast omvänt, ju (åtminstone är det inte ovanligt i offentlig sektor). "Du kan ju inte få mer än x kr, den-och-den har ju också bara x kr", eller någon variant på det. Gärna lite lätt spelande på att den person man jämför med skulle bli förbannad över orättvisan.

Jag fick f.ö. frågan vad jag har i lön av en arbetskamrat idag, för att han ville ha lite perspektiv på vad han skall ge en tilltänkt projektanställd i lön. Jag hade 2000 kr mindre. :D Jag tycker inte att det känns OK att fråga vad folk tjänar, om jag inte känner dem väldigt väl (jag vet inte vad någon på min nuvarande arbetsplats tjänar), men jag tycker inte att det är en jobbig fråga att få. Annat än om personen som frågar uppenbart vill något illa med att fråga. Å andra sidan är jag rätt ointresserad av vad folk tjänar, så länge jag inte behöver oroa mig för att de inte skall ha mat för dagen, typ.
Visst är det så vilket på ngt sätt tyder på att dom tar reda på varandras löner. Jag skulle aldrig säga exakt vad ngn annan tjänar men kan säga i vilket härad lönerna ligger i en lönediskussion.

Jag tycker också det är en fräck fråga.

Däremot har jag flera gånger tagit reda på vad mina kollegor tjänar för att kolla hur jag ligger till. När jag fick mitt nuvarande jobb så kollade jag av vad dom andra tjänade och vad andra med motsvarande position i "koncernen" tjänade för att veta var jag skulle lägga mig. Jag såg till att lägga mig över dom andra.

På mitt förra jobb var lönerna sekretess utifrån konkurrenssituationen. Men det spelade ingen roll eftersom alla på ekonomi och personal kunde se allas löner. Tror inte det spred sig utanför dom avdelningarna men ändå.

Palm
2008-02-28, 20:13
Förstår inte förnärmelsen av att någon undrar vad man har i lön. Blir de avundsjuka - så mycket bättre. Fattar inte heller varför någon orkar bry sig om vad kändisar tjänar eller huruvida de har trosor på sig när de kliver ur bilen. *spy*

Palm
2008-02-28, 20:16
Jag tycker också det är en fräck fråga.

Däremot har jag flera gånger tagit reda på vad mina kollegor tjänar för att kolla hur jag ligger till. När jag fick mitt nuvarande jobb så kollade jag av vad dom andra tjänade och vad andra med motsvarande position i "koncernen" tjänade för att veta var jag skulle lägga mig. Jag såg till att lägga mig över dom andra.

Frågade du dem rätt ut då?

mini
2008-02-28, 20:17
Hm, jag är kanske ouppfostrad, men jag ser inte det fräcka. Om man inte vill svara av någon anledning (vilken anledning kan det vara?) så slipper man. Jag har inga problem att folk frågar mig. Jag har frågat kollegor av nyfikenhet.

Rhino
2008-02-28, 20:53
Hm, jag är kanske ouppfostrad, men jag ser inte det fräcka.

Inte vet jag om det är en vedertagen uppfostringsgrej, men jag har nog fått lära mig ungefär "att man pratar inte om pengar".

Och faktum är att åtminstone på alla jobb jag har haft så har det aldrig diskuterats löner och jag har aldrig vetat vad någon kollega tjänat.

mini
2008-02-28, 21:01
Inte vet jag om det är en vedertagen uppfostringsgrej, men jag har nog fått lära mig ungefär "att man pratar inte om pengar".

Jo, det har jag ju begripit, men varför?

Baan
2008-02-28, 21:11

Det är kapitalisternas konspiration att få arbetarna att inte diskutera löner och kräva mer (lön). Om man känner att man gör samma jobb som någon annan minst lika bra och har lägre lön så gnäller man ju. Har man ingen aning klagar man inte, man har inget att jämföra med. CONSPIRACY I SAY. *popcorn*

Palm
2008-02-28, 21:13

Utan att spy alltför mycket galla över vissa partier: kanske för att det då kommer ut i luften att någon tjänar mer än någon annan. Och då tror folk att folk tror att:
a) den lågavlönade på något sätt känner sig orättvist behandlad, samt
b) den högavlönade av någon anledning skulle se ner på den lågavlönade.

Bägge skulle i så fall leda till tryckt stämning kring middagsbordet, vilket till varje pris måste undvikas. Finns säkert liknande nonsens i andra kulturer.

Tolkia
2008-02-28, 21:19
Ett annat alternativ är att det är arbetarnas inbördes avundsjuka som gör att man vill undvika diskussioner som bara kan sluta på ett sätt (med skitprat direkt in your face eller bakom din rygg). Om jag skall tala för mig själv så är det jag upplever som absolut jobbigast med att diskutera löner att det så ofta är någon som skall drypa etter på en för att man tjänar mer än man förtjänar sett till den begränsade nyttan av de arbetsuppgifter, att man som akademiker lever ett skyddat liv i elfenbenstornet som arbetarna betalar för etc. etc. i all oändlighet.* Orka borka. Jag är uppväxt i en typisk "arbetarbygd" (mina föräldrar bor fortfarande där, varför jag återvänder med viss regelbundenhet) och folk löner var/är där lika kärt som infekterat samtalsämne.

*) Det hela får något absurt över sig när akademikern som åsyftas är undertecknad, som tjänar bra mycket sämre än många av de stackars utsugna arbetarna. Men nu är det jag som låter avundsjuk, och det bör jag inte göra, eftersom jag valt mitt jobb väl vetande att det inte är något man blir rik på (men visst skulle det vara roligt mer med pengar, vem skulle inte tycka det?).

Edit: Palm formulerar ungefär samma sak med ett något mindre inslag av kverulans. MIn erfarenhet är dock att politisk uppfattning inte har fullt så mycket med saken att göra som man kanske skulle kunna tro.

Cilia
2008-02-28, 22:00
Frågade du dem rätt ut då?
Jag har sett till så jag har kontakter som kan förse mig med uppgifter.
Tyvärr har min bästa källa slutat på sin strategiska post.
Men jag lyckades få ut uppgifter till min senaste tjänst innan.
En av mina största tillgångar är att jag har bra kontakter på rätt positioner. (inte bara när det gäller andras löner)

"att man pratar inte om pengar".

så är jag med.
Jag vet inte varför men jag blir ganska obekväm när man pratar för mycket om pengar.
Jag tycker det är jobbigt.

Osten80
2008-02-28, 22:05
Pengar i allmänhet och andra människors löner i synnerhet, är ett fruktansvärt tråkigt och meningslöst samtalsämne.

Baan
2008-02-28, 22:06
Pengar i allmänhet och andra människors löner i synnerhet, är ett fruktansvärt tråkigt och meningslöst samtalsämne.

Nja, man kan ju bli arg om han som arbetar sämre får mer, så helt meningslöst är det ju inte. Kanske ger lite power++ på gymmmet.

Snafu
2008-02-29, 10:19
Jag tror inte Baan är helt fel ute. I mina två senaste jobb, vilka båda varit i England dock, har jag blivit tillsagd att "din lön diskuterar man inte med andra".

Det är i privat sektor, och det finns absolut inte samma möjlighet att se vad folk tjänar i England som i Sverige. Om Ratsit hade funnits här hade nog upphovsmännen blivit lynchade för länge sen. Här frågar man inte 1) hur mycket man tjänar 2) hur mycket man betalade för bilen 3) hur mycket huset kostade 4) att fråga vad man jobbar med kan ibland nästan vara lite för privat också.

Kaffe.

Palm
2008-02-29, 10:23
Är det något lutherskt kanske? Att arbetet egentligen ska vara sin egen lön. Är det någon skillnad i katolska länder?

Snafu
2008-02-29, 10:29
Är det något lutherskt kanske? Att arbetet egentligen ska vara sin egen lön. Är det någon skillnad i katolska länder?

Hur menar du?

shut teh face
2008-02-29, 10:31
Jag ser inget fel att fråga om ens årslön. Men det kanske är konstigt av mig.

De som inte brukar vilja svara på vad de har i lön är sådana människor som inte vill berätta vilket parti de röstar på, de vill inte prata politik på något sätt. Det är helt off.

Mkt konstigt.

Snafu
2008-02-29, 10:39
Jag ser inget fel att fråga om ens årslön. Men det kanske är konstigt av mig.

De som inte brukar vilja svara på vad de har i lön är sådana människor som inte vill berätta vilket parti de röstar på, de vill inte prata politik på något sätt. Det är helt off.

Mkt konstigt.

Det här med att "prata om politik" är också väldigt svenskt.

shut teh face
2008-02-29, 10:42
Ja men jag snackar typ farsor och liknande.

Tjejens pappa har inte under 20 år berättat för något av sina barn hur mkt han tjänar, eller vad han röstar, eller sagt vad han tycker om något politiskt.

Palm
2008-02-29, 10:42
Hur menar du?

Jag vet inte riktigt. Vi kan koncentrera oss på min sista fråga så arbetar vi fram en tes ifall svaren är gynnsamma. Hymlar spanjorer och italienare med lönen?

Edit: Paolo Roberto t.ex. skulle ju aldrig väja för ämnet.

Snafu
2008-02-29, 10:49
Ja men jag snackar typ farsor och liknande.

Tjejens pappa har inte under 20 år berättat för något av sina barn hur mkt han tjänar, eller vad han röstar, eller sagt vad han tycker om något politiskt.

Låter precis som min farsa :)

Tolkia
2008-02-29, 10:53
Jag tror inte att det är lutherskt i bemärkelsen "proklamerat av Luther" (Luther var både lättsammare och mer katolsk än man tror - när allt kommer omkring VAR han ju katolik och mer ute efter att äterföra katolikerna till den "rätta" vägen än att skapa en ny kyrka). Ganska lite av det vi uppfattar som "lutherskt" (t.ex. det att aldrig vara nöjd med något) är inte särskilt lutherskt. Däremot kanske det är något i protestantiska länder vanlig uppfattning?

Det här med att prata om vad man jobbar med är intressant; i Sverige är det ju något av det första man frågar, gärna med oklara formuleringar som "vad gör du då?" (tja, står här och pratar med dig?).

Politik är också ett intressant kapitel - min erfarenhet är att man inte så ofta pratar om vilket parti man röstar på, men gärna om hur man skulle vilja att det såg ut i samhället (eller - oftare - varför man tycker att det är dåligt som det är nu). Jag vet faktiskt inte vad min pappa röstade på i förra valet heller (och jag måste erkänna att hans brokiga åsikter gör det väldigt svårt att gissa). Vill han inte tala om det känner jag inte att det är min uppgift att gräva fram det.
Edit: Paolo Roberto t.ex. skulle ju aldrig väja för ämnet.
Hmmm, finns det något ämne det är troligt att han skulle välja för, om det fanns en chans att det skulle komma ut i media? :D

z_bumbi
2008-02-29, 11:13
så är jag med.
Jag vet inte varför men jag blir ganska obekväm när man pratar för mycket om pengar.
Jag tycker det är jobbigt.

Vad jobbade du med sa du?

Snafu
2008-02-29, 11:14
Det här med att prata om vad man jobbar med är intressant; i Sverige är det ju något av det första man frågar, gärna med oklara formuleringar som "vad gör du då?" (tja, står här och pratar med dig?).

True that. I England brukar det ställas frågor i följande ordning när alkohol är inblandat:

1. Where are you from? (alltså vart är du från i England alltså som standard fråga till alla)
2. Are you having a good night?
3. Do you drive? (dvs har du bil)
4. What do you do, efterfrågas dock väldigt sällan faktiskt

Den näst sista frågan blev jag alltid fascinerad av, varför i hela fridens namn frågor dom om det.

Margaret Thatcher once remarked that anybody over the age of 30 who used a bus could consider themselves a failure."

Det förklarar nog den tankegången. Inte för att jag är över 30 men det kanske kryper ner i åldrarna.

Cilia
2008-02-29, 12:19
Jag berättar aldrig vad jag röstar på.
Det är min privata angelägenhet

Det är ju också ett problem. Vi är jobbet, det är mångas identitet. Därför blir det så hårt när man är arbetslös. Det är samma sak som att inte vara någon.

Politik är också ett intressant kapitel - min erfarenhet är att man inte så ofta pratar om vilket parti man röstar på, men gärna om hur man skulle vilja att det såg ut i samhället
För mig är det det som är det intressanta. Hur den andra ser på samhället och hur dom vill att det ska se ut. Inte vilket parti dom röstar på.

Vad jobbade du med sa du?
Pengar *w*

pragmatist
2008-02-29, 12:44
Sverige är ett väldigt egalitärt samhälle på många sätt, och jag tror att fascinationen vid lön och årsinkomst har med det att göra. Implicit är det något väldigt fel när någon tjänar mer än genomsnittsinkomsten om inte den personen gjort något exceptionellt bra, och väldigt fint när en kändis nätt och jämnt når upp till densamma. Om man som kändis (eller politiker) tjänar som Medelsvensson så är man folklig, vilket är bland det finaste man kan vara i Sverige. Att som Ingvar Kamprad vara mångmiljardär men ändå köra runt i en flera år gammal VW Passat är också typiskt svenskt, folkligt och fint.

shut teh face
2008-02-29, 12:47
Jag har hört att Kamprad kör en 240. Men frågan är om det stämmer alls. Han är väldigt miljömedveten och tvingar alla ikeavaruhus att skriva på båda sidor av papperet.

En 240 är ju inte direkt miljövänligt. :cool:

Snafu
2008-02-29, 12:49
Jag har hört att Kamprad kör en 240. Men frågan är om det stämmer alls. Han är väldigt miljömedveten och tvingar alla ikeavaruhus att skriva på båda sidor av papperet.

Vår printer skriver på båda sidor nu också. Jävligt störande ibland.

pragmatist
2008-02-29, 12:56

Verkar som du har rätt, enligt Forbes kör han en 240 GL årsmodell 1993. Hade för mig att han körde Passat i någon intervju på tv.

Lasse Kongo
2008-02-29, 14:07
Tycker det är intressant att läsa men tycker också själv att pengar/rik är så tabubelagt i sverige att det är skrattretande. Gillar att se folk rika, mer bonusar åt ICAs styrelse!!! men buuhuuuuu jag jobbar inom vården säger folk & tjänar så lite varför ska de få så mycket men det är ditt eget problem och du har satt dig själv där.

HAHAHA :laugh:

Best of?

Vilken dåre :laugh:

TCOG
2008-03-01, 16:08

Best of?

:confused: kan du utveckla? förstår ej vad du vill få fram med din post.

Baan
2008-03-01, 16:43

Han kanske funderar på att om han byter till något nytt så kostar det miljön en del att tillverka en ny bil med. Kanske mer än han sparar den genom att byta till en modernare (och möjligtvis renare) motor. Tror iofs han bara är klassiskt snål.

Yankeee
2008-03-01, 16:45
Ingvar kör (eller körde iallafall) vad jag vet en Skoda.

Baan
2008-03-01, 17:02
Ingvar kör (eller körde iallafall) vad jag vet en Skoda.

Inte enligt http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article39677.ece men det är klart artikeln har två år på nacken..

Yankeee
2008-03-01, 17:17
Inte enligt http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/bilar/article39677.ece men det är klart artikeln har två år på nacken..

Hyfsat säker på att han kör en Skoda i dokumentären "Mannen som ville möblera världen". Men visst, jag kan ha fel.

TCOG
2008-03-03, 15:48

bump....

Baan
2008-03-03, 15:48
Hyfsat säker på att han kör en Skoda i dokumentären "Mannen som ville möblera världen". Men visst, jag kan ha fel.

Är du hyfsat säker tror jag inte du har fel, det är ändå dig vi pratar om.

TCOG
2008-03-04, 23:57

Best of?

bump igen...

Sleigh
2008-03-05, 00:29
http://www.expressen.se/1.126310

TCOG
2008-03-07, 17:54

Bumpar nu för 3 gången, förstår ej varför du inte kan svara på min fråga då jag ser att du varit inloggad & således måste läst min reply.

När du startar en tråd själv (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=109961) så skriver du "folk som inte har något vettigt att skriva kan hålla sig till bla bla tråden eller liknande.." men det verkar som du själv inte kan uppehålla denna regeln som du sätter för dig själv i andras trådar.

Men förstår att du kanske inte vill svara då det verkar som du vill bara provocera men din post med det mest olyckliga i sammanhänget är du är typ vad? 25+?

J.Saarela
2008-03-07, 17:57
Han verkar ha lyckats provocera dig oxå.Alla vet vid det här laget att du är stormrik,går ej att missa då du är snabb att skriva det i varje tråd som har med pengar att göra.*rolleyes* Kul för dig iaf.

Bumpar nu för 3 gången, förstår ej varför du inte kan svara på min fråga då jag ser att du varit inloggad & således måste läst min reply.

När du startar en tråd själv (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=109961) så skriver du "folk som inte har något vettigt att skriva kan hålla sig till bla bla tråden eller liknande.." men det verkar som du själv inte kan uppehålla denna regeln som du sätter för dig själv i andras trådar.

Men förstår att du kanske inte vill svara då det verkar som du vill bara provocera men din post med det mest olyckliga i sammanhänget är du är typ vad? 25+?

TCOG
2008-03-07, 17:59
Han verkar ha lyckats provocera dig oxå.Alla vet vid det här laget att du är stormrik,går ej att missa då du är snabb att skriva det i varje tråd som har med pengar att göra.*rolleyes* Kul för dig iaf.

Så det har med avundsjuka att göra menar du eller?

J.Saarela
2008-03-07, 18:04
Så det har med avundsjuka att göra menar du eller?

Inte från min sida iaf då jag absolut ej lider av pengabrist,men är lite patetiskt att skylta med såna saker,speciellt i massa trådar på ett internetforum.Så det får mig att skratta oxå.

TCOG
2008-03-07, 18:08
Inte från min sida iaf då jag absolut ej lider av pengabrist,men är lite patetiskt att skylta med såna saker,speciellt i massa trådar på ett internetforum.Så det får mig att skratta oxå.

Ok, ej märkt av det själv isf om jag har "skyltat" men det har då ej varit med mening eller att provocera. Tack iaf för att du är ärlig så jag kan tänka till ännu mera om vad jag skriver i mina poster.