Visa fullständig version : t.om 2a April, vad ska jag göra?
Den andra april 2008 åker jag till Thailand i 6 veckor, och jag är givetvis inte nöjd över mitt kroppsliga utseende. Just nu stiger jag upp och går/joggar ca 1 timme varje morgon, efter det inget speciellt, har tänkt börja jogga en runda på kvällen också när konditionen börjat hitta hem.
Är detta möjligt? Har lite hull jag vill bli av med, från wow-spelande *screwy* ..
Finns det något jag bör tänka på? Godis, chips, läst osv är helt uteslutet, är villig att svälta mig själv om det hjälper. Vad har ni för erfarenheter av en sånhär akut-deffning?
Handcuff
2008-02-25, 20:40
Räkna inte med några som helst underverk. Börja träna nu så är du i lite bättre form till nästa års resor :thumbup:
Så det är helt ute med att försöka bränna av allt vad som heter Dator-kropp är? Eftersom jag är arbetslös och inte har ett skit att gör om dagarna, kan jag späcka mitt tränings schema hur mycket somhelst. Finns det inget att göra? Eller snarare den rätta frågan - Vad ska jag göra?
forslund
2008-02-25, 20:48
Bättre sent än aldrig. Du har ju över 4 veckor på dig i alla fall. Spring och ät mindre än du gör så går du ner i vikt. Skit i läsk och godis och allt skräp. Vill du ha läsk ta cola light/zero eller liknande som inte har kcal i sig.
Men som sagt, lite för kort tid är det för att få någon överdriven förändring, men en liten kan ju alltid få, och en början till ett bättre liv är ju aldrig dåligt, eller hur? :thumbup:
Älskar detta pepp talk alltså! Nu ska jag springa, har inte tid med den här dator skiten längre! Fortsätt gäna skriv i tråden, tips om hur man ska ignorera mag-smärtorna man får när man inte ätit under en låååång tid, osv osv?
Fan, trodde aldrig jag skulle se mig själv låta som en anorektiker :S
Mvh!
sandstorm
2008-02-25, 20:58
Ät, annars kommer du att nästan bara tappa muskler. Läs deffguisen (i detta forum) och ligg på 500-1000 kaloriers underskott per dag (beroende på hur mycket du har att göra av med). Träna. Svälta är ingen bra idé alls och behövs inte heller!
Ett tips är att börja på gym, oavsett om du ska ner eller upp i vikt :thumbup:
Lycka till!
Tagga ner en aning tile. Flera pass om dagen samt att inte "äta under en lååååång tid" och få efterföljande magsmärtor kommer inte hålla i längden, troligen inte äns i 6 veckor till resan. Läs runt lite på forumet o sattsa på en finare kropp till sommaren istället.
forslund
2008-02-25, 21:01
tips om hur man ska ignorera mag-smärtorna man får när man inte ätit under en låååång tid, osv osv?
Detta är VÄLDIGT relativt. När jag skrev att du inte får äta för mycket menade jag VERKLIGEN INTE att du ska äta en banan per dag och inget mer.
Du SKA äta. Minska ner potionerna (tex ta inte en andra omgång), och liknande. Äter du mindre än vad du förbrukar kommer du att gå ner i vikt.
Återigen, DU SKA VERKLIGEN INTE SVÄLTA DIG. Otroligt viktigt.
Om du känner att hungern kryper inpå dig så får du ju välja själv om du ska ignorera den eller inte. Du kan ju välja något energisnålt som en frukt att äta för att stilla hungern.
Undvik bara all skräpmat och motionera regelbundet (du behöver inte springa varenda morgon och varenda kväll, varenda dag), risken för att bränna ut dig direkt är stor i början. Börja gärna långsamt med 3 gånger i veckan kanske. Öka senare om du känner att du pallar med.
Återigen, lycka till :thumbup:
Magsmärtor av hunger är tråkigt. Jag klarar inte av att träna då. Givetvis har dessa gånger varit ofrivilliga, ingen människa med vett och sans svälter sig själv! Balans i allt!
:D
Lycka till!
Vadå satsa på en snygg kropp till sommaren? Vad med att jag har till 2a april på mig är det du inte förstår? Har jag inte gjort det SOLKLART nog att jag gör VAD SOM KRÄVS för att få bort ca 2kg fett från kroppen, inom ca en månads tid.
Och för att detta skall lyckas, vill jag ha era tips! För ni är duktiga på området, och det är inte jag! Gainomax kommer jag trycka i mig varje dag, pallar inte skiten på ************* då det smakar värre än tänkbart möjligt..
Så, vilken tid bör jag äta? Vad bör jag äta till lunch? 2 bananer och en gaino?
Kom ihåg, jag gör vad som krävs, och som är fysiskt möjligt, för att klara detta!
Mvh! =)
EDIT:
Vad är det som gör att man inte får svälta kroppen? King Crub(stavning?) har väl krossat myten om att man bränner muskler, och går upp i vikt i trådarna här på deff delen? Enligt honom och hans bacup av medicinska journaler och allt tänkbart borde det väl ligga mer sanning?
Jag menar, om kroppen bryter ner musklerna först, tar det hjärtat sist? :S
Zapp Brannigan
2008-02-26, 03:31
Hur gammal är du? Vikt, längd?
Om du nu är så desperat, kanske en vlcd-kur vore nåt för dig. Då får du iaf i dig de näringämnen du behöver, vilket du inte skulle få om du helt enkelt slutade äta.
sandstorm
2008-02-26, 10:05
Vad ska du göra den 2:a april som är så viktigt at du är villig att offra en hel del muskelmassa? (EDIT: Läste igen, Thailand) Jag tror inte att det blir speciellt mycket snyggare med mindre muskler direkt. Satsa på en balanserad viknedgång istället, beroende på hur mycket du väger kan du nog tappa 3-4 kilo ändå med diciplin och -1000 kcal per dag.
2 kg fett borde inte vara en omöjlighet på en månad, det är ju ett halvt kilo i veckan ungefär, förutsatt att man blir av med bara fett, vilket man ju förstås inte blir till 100% speciellt inte den första veckan.
Om du inte joggat tidigare, men nu joggar varje dag i en timme. Borde det ha en märkbar effekt. Men varje dag låter extremt om du inte alls joggat innan, det bäddar för risk för förslitningsskador. Jag hade nog hellre börjat med 2-3 ggr per vecka och dragit ner lite på maten också. Sen hade jag också kört styrketräning för att maximera förhållandet mellan tappat fett:muskler.
Om du har börjat med kosttillskott nu och inte dragit ner på annan mat innebär det att du har ökat ditt energiintag, har du otur kompenserar du för energiförlusten från joggningen och viktminskningen uteblir. Frågan är om gainomax är en bra idé, bättre kanske att skippa lättdrucken energi och hålla sig till vanlig mat om du vill gå ner i vikt.
Vadå satsa på en snygg kropp till sommaren? Vad med att jag har till 2a april på mig är det du inte förstår? Har jag inte gjort det SOLKLART nog att jag gör VAD SOM KRÄVS för att få bort ca 2kg fett från kroppen, inom ca en månads tid.
Och för att detta skall lyckas, vill jag ha era tips! För ni är duktiga på området, och det är inte jag! Gainomax kommer jag trycka i mig varje dag, pallar inte skiten på ************* då det smakar värre än tänkbart möjligt..
För det första tycker jag du verkar ha en kass attityd så jag vet egentligen inte varför jag bemödar mig med att svara.
Du kanske upplever mitt svar som något syrligt.
Det exakta svaret du söker är helt omöjligt för oss att hitta, du har inte angett ålder, vikt eller hur mycket du tränar (löpa varje morgon säger inte mig ett skit).
Gainomax.... supersmart, stoppa i dig mer kalorier som inte mättar ett skit så blir du nog både smal och glad.
Som jag ser det har du 3 alternativ.
* Läs deffguiden, sätt dig och räkna lite och se till att hålla disciplinen.
* Svält dig och gå ner i vikt, nackdelen här är att du tappar mer vätska och muskler än du bränner fett. Samt att du kommer knappast må bra.
* Ta en fettsugning, du kan säkert suga bort 2.0kg fett billigt i Thailand och nå ditt "perfekta liv".
För det första tycker jag du verkar ha en kass attityd så jag vet egentligen inte varför jag bemödar mig med att svara.
Du kanske upplever mitt svar som något syrligt.
Det exakta svaret du söker är helt omöjligt för oss att hitta, du har inte angett ålder, vikt eller hur mycket du tränar (löpa varje morgon säger inte mig ett skit).
Gainomax.... supersmart, stoppa i dig mer kalorier som inte mättar ett skit så blir du nog både smal och glad.
Som jag ser det har du 3 alternativ.
* Läs deffguiden, sätt dig och räkna lite och se till att hålla disciplinen.
* Svält dig och gå ner i vikt, nackdelen här är att du tappar mer vätska och muskler än du bränner fett. Samt att du kommer knappast må bra.
* Ta en fettsugning, du kan säkert suga bort 2.0kg fett billigt i Thailand och nå ditt "perfekta liv".
Ber om ursäkt för mitt bitska humör under gårdagen :/
Till era frågor: Jag är 20 år, väger ca 74kg och är ca 1.90.
VLCD kur? Vadan detta? Kan någon ge en utförlig förklaring? :)
Jag är medveten om att jag INTE är överviktig, men jag har en del underhudsfett som jag vill bli av med, som sänker mitt självförtroende med ungeär 300000000000%, varav jag gärna vill få bort skiten, och få mitt perfekta liv :)
Mvh!
hmm det där var ingen fet kropp det inte :) om det är mer synliga muskler du vill haså är det nog sent att börja nu då det troligtvis är mer muskler du behöver inte mindre fett.
Om du helt enkelt bara vill bli av med fett så spring och dra ner på maten så du ligger på ett litet underskott varje dag. Gainomax är nog som någon annan sa ingen hit för där finns det mycket energi som inte mättar nämnvärt = ät något som fyller magen utan att vara alltför energirikt istället.
hmm det där var ingen fet kropp det inte :) om det är mer synliga muskler du vill haså är det nog sent att börja nu då det troligtvis är mer muskler du behöver inte mindre fett.
Om du helt enkelt bara vill bli av med fett så spring och dra ner på maten så du ligger på ett litet underskott varje dag. Gainomax är nog som någon annan sa ingen hit för där finns det mycket energi som inte mättar nämnvärt = ät något som fyller magen utan att vara alltför energirikt istället.
Tips på något sådant? Vatten? :D
Mvh!
Tips på något sådant? Vatten? :D
Mvh!
Frukt, grönsaker, gröt, linser, you name it.
sandstorm
2008-02-26, 21:15
Du måste ta det lugnt, 2kg på en månad fixar du lätt med 500 kaloriers underskott om dagen. Kör du för hårt kommer du antingen bara tappa muskler och se sladdrigare ut, eller så kommer du faila totalt och bara må allmänt kast, eller så ger du upp och överäter. 74kg på 190cm är ingenting, jag skulle ha satsat på att bygga muskler istället (och ligga på kaloriöverskott). Men men, vill du verkligen ner så ta det lugnt, och gör det rätt. Gå ner 2 kg kontrollerat, kom hem från Thailand och börja bygg ;)
EDIT:
Vad är det som gör att man inte får svälta kroppen? King Crub(stavning?) har väl krossat myten om att man bränner muskler, och går upp i vikt i trådarna här på deff delen? Enligt honom och hans bacup av medicinska journaler och allt tänkbart borde det väl ligga mer sanning?
Jag menar, om kroppen bryter ner musklerna först, tar det hjärtat sist? :S
För det första: King Grub
För det andra:
Svälter du dig själv behöver du ju inte vara Einstein för att förstå att du inte går upp i vikt. Varifrån du har fått påståendet att man inte skulle bryta ner några muskler förstår jag dock inte. Fettoxidationen ökar vid akut svält, men det betyder ju inte att du INTE tappar muskler.
läs på lite om kost och näringslära, tror det är ganska viktigt att veta lite mer om sådant om man ska försöka sig på att gå ner i vikt på ett sätt som är nyttigt för kroppen. Att på ett ungefär veta vilka livsmedel som ger bra näring i förhållande till energimängden och att kunna räkna ut ungefär hur mycket din kropp behöver varje dag i förhållande till din förbrukning kommer göra det ganska lätt att tappa dessa 2 kilo på den tid du har satt upp.
Att däremot sluta äta eller bara dricka vatten för att stilla hungern är rent skadligt för kroppen och kommer definitivt inte ge dig några resultat som är hållbara.
Nu är jag definitivt ingen expert på detta jag heller men det krävs verkligen inte mycket för att hitta ett livsmedel som du blir mätt på men inte ger mängder av energi. havregrynsgröt tex fungerar bra. skippa rödmjölk/smör eller andra konstigheter bara :-)
Just nu består all min näring av Findus mirakel soppa, även kallad köttsoppa.
Den innehåller ca 60kcal och jag blir mätt på en burk. Har tänkt mig något sånt här:
1 macka med kalkon till frukost - ca 50kcal
1 burk köttsoppa till lunch - 60kcal
1 burk köttsoppa till middag - 60kcal
1 macka med kalkon till kvällsmat - ca 50kcal.
Hur dåligt jag mår psykiskt skiter jag i, något hetsätande kommer inte förekomma.
Räknar med ca 2h prommenad per dag, eller joggning. Vila gör jag på lördag-söndag. Kanske, om det inte är bra väder ute.
Hur låter detta? Givetvis ska jag inte äta just den här maten i 30 dagar, men kanske nån vecka.
Mvh!
Räknar med ca 2h prommenad per dag, eller joggning. Vila gör jag på lördag-söndag. Kanske, om det inte är bra väder ute.
Mvh!
Du funderar inte på att börja med någon annan form av träning, typ styrketräning?
Har ej ekonomin att börja på byns enda gym, då skiten är förbannat dyrt. Ej heller någon lust att stå i skyltfönstret gymmet är.
Har däremot planer på att låna min broders Skivstång och hantlar. Kör även armhävningar och shit-ups varje dag.
LukeSkywalker
2008-02-27, 17:55
Varför har du bestämt dig för att inte lyssna? Du frågar, får en massa kloka svar tillbaka men har ändå på något sätt lyckats undvika alla dem och kör på ditt fullständigt vansinniga upplägg ändå.
Det finns en gräns för hur mycket fett du kan göra av med per dygn!
Du kommer att tappa grymt mycket muskler och må grymt dåligt om du envisas med att försöka svälta dig.
Den innehåller ca 60kcal och jag blir mätt på en burk. Har tänkt mig något sånt här:
Hur dåligt jag mår psykiskt skiter jag i, något hetsätande kommer inte förekomma.
Hur låter detta? Givetvis ska jag inte äta just den här maten i 30 dagar, men kanske nån vecka.
Mvh!
Superbra kost, om man väger typ 20kg och ligger i koma. Varför har du bestämt dig för att inte lyssna på vad folk säger? Att tappa 2kg på en månad är ENKELT, du behöver inte svälta dig själv för att lyckas med det.
Detta var inte populärt alltså.
Nutrilett då? Innehåller 2300kcal per dags/dos. så förbannat dyrt bara.
Är detta att rekomendera? Jag kommer nog inte klara av att motionera bort 2300kcal om dagen.
Mvh!
Löjligt lite mat!
Och för övrigt hur mycket är där i en burk och är det verkligen så lågt kcalvärde på den soppan, så att en hel burk är 60kcal?
skärp till dig, panikanorexia har du inte någon nytta av i Thailand. Plus att du säkert kan bli magsjuk när du kommer ner där och tappa 4kg på två dagar. så skit i att gå ner i vikt nu....:smash:
sandstorm
2008-02-27, 19:07
Detta var inte populärt alltså.
Är detta att rekomendera? Jag kommer nog inte klara av att motionera bort 2300kcal om dagen.
Kolla deffguiden, räkna ut ditt dagsbehov med lämplig aktivitetsfaktor, och ät så att du ligger 500kcal under det varje dag. Om du är beredd att svälta dig själv är det nog inga problem. (Träna så mycket du kan under tiden också, håller musklerna kvar. Armhävningar, situps, rygglyft och kanske lite utfall/upphopp eller nåt i den stilen kommer man långt med)
Eddie Vedder
2008-02-27, 19:11
Jag hoppas att jag missuppfattar det här rejält nu, men du menar väl inte att du planerar att förbruka ALL energi du stoppar i dig enkom genom motion?:confused:
Då blir det ju 0 kcal till kroppen i övrigt. Nu kan jag ha missuppfattat dig som sagt vilket jag hoppas.
Zapp Brannigan
2008-02-27, 19:46
1, En dagsdos Nutrilett för en man är 660kcal (550kcal för kvinna).
2, Vlcd verkar inte vara aktuellt för dig.
3, Skippa deffen, gå en kurs i läsförståelse istället. :cool:
1, En dagsdos Nutrilett för en man är 660kcal (550kcal för kvinna).
2, Vlcd verkar inte vara aktuellt för dig.
3, Skippa deffen, gå en kurs i läsförståelse istället. :cool:
Du är min idol! Idioten i mig läste på kJ raden :(
Om jag börjar med denna VLCD kur imorgon, efter vilka tider ska man ta drinkarna? Finns det något schema eller något ni kan tipsa om? Funkar detta kommer jag köra på det! Mvh
Du är min idol! Idioten i mig läste på kJ raden :(
Om jag börjar med denna VLCD kur imorgon, efter vilka tider ska man ta drinkarna? Finns det något schema eller något ni kan tipsa om? Funkar detta kommer jag köra på det! Mvh
Ja, det funkar bra för de som har svårt med något annat, dvs gravt överviktiga människor.
Du kommer att ha lite energi till att göra nåt och kommer förmodligen gå upp samma mängd när du börjar äta riktigt igen.
TÄNK ETT STEG LÄNGRE!
Ja, det funkar bra för de som har svårt med något annat, dvs gravt överviktiga människor.
Du kommer att ha lite energi till att göra nåt och kommer förmodligen gå upp samma mängd när du börjar äta riktigt igen.
TÄNK ETT STEG LÄNGRE!
Ja, men målet är att slimma ner mig inför resan, som du kanske har läst om du tagit dig tid att läsa tråden. Hurvida min kropp kommer se ut i framtiden skiter jag nästna fullständigt i, just nu iaf. Styrketräning kommer jag börja med såfort jag har råd med medlemskort.
Energi behöver jag inte mycket av, eftersom jag är arbetslös och sitter på mitt feta arsle hela dagarna, som resten av sossarna gör :thumbup:
sandstorm
2008-02-27, 22:18
Ja, men målet är att slimma ner mig inför resan, som du kanske har läst om du tagit dig tid att läsa tråden. Hurvida min kropp kommer se ut i framtiden skiter jag nästna fullständigt i, just nu iaf. Styrketräning kommer jag börja med såfort jag har råd med medlemskort.
Energi behöver jag inte mycket av, eftersom jag är arbetslös och sitter på mitt feta arsle hela dagarna, som resten av sossarna gör :thumbup:
Varför lyssnar du inte? Seriöst, läs allt igen och tänk efter lite.
sandstorm
2008-02-27, 22:21
Tillägg:
Säg att det finns två, förenklade alternativ:
1. Svälta dig själv (VLCD t.ex, eller ännu värre). Tappa 4 kg varav 2 kg fett och 2 kg muskler.
2. Lägga dig på 500 kaloriers underskott per dag, äta tillräckligt med protein och träna. Tappa 2 kg varav 2 kg fett.
Siffrorna är tagna ur röven men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Har du nån nytagen bild förresten? Ta en annars och lägg upp.
Hm, där förenklade du allt relativt mycket! Tack ska du ha.
För mig känns det "säkrast" att göra på detta sättet, eftersom hela resan kommer bli förstörd om jag kommer gå där i 40graders värme och skämmas. Varav anledningen att jag vill göra detta. Mina muskler finns inte, jag bänkar kanske 40kg och har inte heller några arm muskler. Aldrig haft heller, aldrig haft ambitionen för att bygga upp heller.
Jag vet inte om det är exakt 2kg jag vill bli av med, det kan vara 5, det kan vara 1.5, jag är inte särskillt bra på att nypa tag i mig själv och avgöra vad jag håller i väger.
Nutrilett tänker jag köra nu med start imorgon, i två veckor som det står. Är jag nöjd med resultatet det gett, kommer jag fortsätta på en låg-kalori diet, men inte lika låg, när jag är klar med nutrilett dieten kommer jag dessutom satsa mer på styrke övningar hemma.
Hur låter detta, mer vettigt? :)
EDIT: Någon bild kommer inte att laddas upp.
Jag säger såhär i all ärlighet och välmening:
Du kommer inte att vara nöjd med den viktnedgången.
Av vilken anledning?
Förklara verkligen så noggrant och utförligt som möjligt, jag vill verkligen lära mig!
För lite tid till förändring.
Du menar alltså även om jag svälter mig (nutrilett) och struntar fullständigt i mina redan obefinnande muskler, kommer jag inte vara nöjd med resultatet=hur min kropp ser ut 1a april? Hur min kropp ser ut i Juni är inte något jag bryr mig om nu.
Nej, jag tror ärligt talat att du inte kommer att vara nöjd. Sen om du springer in hit och triumferar med att du visst var nöjd med din viktnedgång får stå för dig, då kan jag bara gratulera. Men nej, jag tror återigen att du inte kommer att vara nöjd. Någon balans i livet kommer du inte att ha funnit iallafall.
Jo min vän, balans i livet är allt. Trots att jag är ung så har jag lärt mig ganska så rejält mycket under mina levnadsår, både vad gäller uppskattning av min kropp, mitt liv och andras närvaro samt acceptans för att jag är den jag är.
Det vill jag också ha :(
Nåväl, jag rapporterar om en månad hur resultatet blivit. Tack för all hjälp.
Nu har ni bidragit ännu mer till min osäkerhet, och jag har valt att ställa in resan. eftersom ni säger att jag utan tvekan inte kommer hinna, eller bli nöjd med resultatet skiter jag helt enkelt i det. Flickvännen däremot kommer nog inte bli glad, hon som sparat pengar för detta i snart 2 år.
Tack för mig.
Nu har ni bidragit ännu mer till min osäkerhet, och jag har valt att ställa in resan. eftersom ni säger att jag utan tvekan inte kommer hinna, eller bli nöjd med resultatet skiter jag helt enkelt i det. Flickvännen däremot kommer nog inte bli glad, hon som sparat pengar för detta i snart 2 år.
Tack för mig.
Ta tag i din självbild människa! I all välmening.
troll även på detta forum månne?
Om du ställer in en resa som din tjej sparat till i 2 år för du har 2 kg för mycket fett på kroppen, om det nu är sant, vilket jag har svårt att tro, så bör du uppsöka annan hjälp. För tydligen hjälper inte den extremt bra hjälpen du får här på forumet.
sandstorm
2008-02-28, 16:45
Hejdå.
Elwyndaz
2008-03-02, 17:55
Lägg pengarna på en kurs i läsförståelse och besök hos psykolog, en normal funtad människa ställer inte en en grymt skön resa med sin partner för att man tycker att man har lite för mycket underhudsfett och inte får dom svaren man vill höra från ett träningsforum.
Hur man kan göra så mot sin flickvän är för mig ett under.
Word på alla er, denna person behöver proffisionel hjälp, för tydligen så hjälper inte eran utmärkta hjälp och tips. :S
shut teh face
2008-03-06, 11:40
:laugh:
Eddie Vedder
2008-03-06, 12:40
Den här tråden har gjort sitt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.