Visa fullständig version : Deffa eller Styrketräna?
Hej, satt och tog en funderare då jag ska börja styrketräna imorgon. ( ska köpa kort imorgon så )
Ska jag Deffa innan jag börjar styrketräna eller inte?
Ligger ganska mycket fett på mej men inte för mycket, och ifall jag får väck d så är jag nog lite tränad iaf :]
När man deffar, styrketränar man då me? ni får gärna ge tips om deffningen!
vad tycker ni??
Du styrketränar om du deffar. Bantar du så kan det se lite annorlunda ut.
Jag hade bantat och sen byggt.
Eddie Vedder
2008-02-25, 19:59
Styrketräning bör du ha med i ditt upplägg oavsett mål. D.v.s. om du känner att du vill styrketräna förstås.:)
Jag vill varken upp eller ner i vikt, men det är ändå en självklarhet att jag då och då tar mig till gymmet för att hålla mig hyfsat stark och förebygga skador.
ni får gärna ge tips om deffningen!
vad tycker ni??
Då måste vi gärna veta mer: vikt, längd, fettprocentuppskattning, träningserfarenhet osv.
Three pigs
2008-02-25, 20:22
I mitt tycke så kör på ett tag med styrketräningen utan att varken deffa eller gå upp i vikt. Efter att du har kört ett tag kan du bestämma dig. Enklast så, tycker jag. Dessutom kanske du har en skev självbild, o då kan du lägga upp bilder så får kolo hjälpa dig att bestämma.
Lycka till.
I mitt tycke så kör på ett tag med styrketräningen utan att varken deffa eller gå upp i vikt. Efter att du har kört ett tag kan du bestämma dig. Enklast så, tycker jag. Dessutom kanske du har en skev självbild, o då kan du lägga upp bilder så får kolo hjälpa dig att bestämma.
Lycka till.
och kollo har inte skev bild ibland eller vad? ;)
Längd 185, Vikt : 77-80 Kilo, 15 år :] fettprocent har jag ingen aning om, har inte den tillgångenen på Vågen.
träningserfarenhet, har tränat hockey i 7 år, slutade dock för 2-3 år sedan..
Eddie Vedder
2008-02-25, 20:37
och kollo har inte skev bild ibland eller vad? ;)
Vem är det? Eller menar du att +26 000 medlemmar har samma syn på kroppsideal, vikt, kost o.s.v.?
CyberDoll
2008-02-25, 23:25
Hej, satt och tog en funderare då jag ska börja styrketräna imorgon. ( ska köpa kort imorgon så )
Ska jag Deffa innan jag börjar styrketräna eller inte?
Ligger ganska mycket fett på mej men inte för mycket, och ifall jag får väck d så är jag nog lite tränad iaf :]
När man deffar, styrketränar man då me? ni får gärna ge tips om deffningen!
vad tycker ni??
Hmm överallt ser jag ordet deff.... vad betyder det ?
sandstorm
2008-02-25, 23:50
Hmm överallt ser jag ordet deff.... vad betyder det ?definiera, göra musklerna synligare = gå ner i fettvikt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.