handdator

Visa fullständig version : Deffa eller Styrketräna?

madshit
2008-02-25, 19:07
Hej, satt och tog en funderare då jag ska börja styrketräna imorgon. ( ska köpa kort imorgon så )

Ska jag Deffa innan jag börjar styrketräna eller inte?

Ligger ganska mycket fett på mej men inte för mycket, och ifall jag får väck d så är jag nog lite tränad iaf :]

När man deffar, styrketränar man då me? ni får gärna ge tips om deffningen!

vad tycker ni??

dt06mj2
2008-02-25, 19:54
Du styrketränar om du deffar. Bantar du så kan det se lite annorlunda ut.
Jag hade bantat och sen byggt.

Eddie Vedder
2008-02-25, 19:59
Styrketräning bör du ha med i ditt upplägg oavsett mål. D.v.s. om du känner att du vill styrketräna förstås.:)

Jag vill varken upp eller ner i vikt, men det är ändå en självklarhet att jag då och då tar mig till gymmet för att hålla mig hyfsat stark och förebygga skador.

Koloftw
2008-02-25, 20:08
ni får gärna ge tips om deffningen!

vad tycker ni??

Då måste vi gärna veta mer: vikt, längd, fettprocentuppskattning, träningserfarenhet osv.

Three pigs
2008-02-25, 20:22
I mitt tycke så kör på ett tag med styrketräningen utan att varken deffa eller gå upp i vikt. Efter att du har kört ett tag kan du bestämma dig. Enklast så, tycker jag. Dessutom kanske du har en skev självbild, o då kan du lägga upp bilder så får kolo hjälpa dig att bestämma.

Lycka till.

Tabbe
2008-02-25, 20:32
I mitt tycke så kör på ett tag med styrketräningen utan att varken deffa eller gå upp i vikt. Efter att du har kört ett tag kan du bestämma dig. Enklast så, tycker jag. Dessutom kanske du har en skev självbild, o då kan du lägga upp bilder så får kolo hjälpa dig att bestämma.

Lycka till.

och kollo har inte skev bild ibland eller vad? ;)

madshit
2008-02-25, 20:34
Längd 185, Vikt : 77-80 Kilo, 15 år :] fettprocent har jag ingen aning om, har inte den tillgångenen på Vågen.

träningserfarenhet, har tränat hockey i 7 år, slutade dock för 2-3 år sedan..

Eddie Vedder
2008-02-25, 20:37
och kollo har inte skev bild ibland eller vad? ;)

Vem är det? Eller menar du att +26 000 medlemmar har samma syn på kroppsideal, vikt, kost o.s.v.?

CyberDoll
2008-02-25, 23:25
Hej, satt och tog en funderare då jag ska börja styrketräna imorgon. ( ska köpa kort imorgon så )

Ska jag Deffa innan jag börjar styrketräna eller inte?

Ligger ganska mycket fett på mej men inte för mycket, och ifall jag får väck d så är jag nog lite tränad iaf :]

När man deffar, styrketränar man då me? ni får gärna ge tips om deffningen!

vad tycker ni??

Hmm överallt ser jag ordet deff.... vad betyder det ?

sandstorm
2008-02-25, 23:50
Hmm överallt ser jag ordet deff.... vad betyder det ?definiera, göra musklerna synligare = gå ner i fettvikt.