handdator

Visa fullständig version : Allsvenskan

manko
2008-02-24, 23:14
Om en månad och några dagar så drar allsvenskan igång igen. Är ni peppad inför premiären? Vilket lag hejar ni på? Vilket lag blir året topp och jumbo? Vilken spelare skrällar mest?

Ska någon åka till Norrköping och kolla djurgårdens premiär?

hultman
2008-02-24, 23:35
Ja. AIK. AIK/Djurgården. Bojan. Nej.

RÅTTKÖTT
2008-02-24, 23:37
är taggad som fan inför premiären har haft stora abstinens besvär hela vintern nu när hockey som vanligt gått skit. håller självklart på AIK och tippar oss som 1:a det är fan dags nu. vete fan om det kan kallas skräll men årets stora genombrott gör vår käre özkan om han håller sig skadefri. Bojan och anchen ser även dom vassa ut nu såhär på försäsongen.

bara 34 dagar och 15tim kvar fan va långsamt tiden går!!!!!!!!!

L-Sami
2008-02-25, 01:00
Heja Tjyrtkården.

Greg
2008-02-25, 01:11
MFF.

Kommer hamna bland top-5.

Topp? Elfsborg eller Djurgården kommer nog knipa guldet.

Årets floppar blir Kalmar samt IFK Fuskeborg.

Har ingen större koll på spelare i andra lag, men håll ett extra öga på Guillermo Molins samt Agon Mehmeti.

kelk
2008-02-25, 11:25
Jepp, Bajen, Gnaget och dif åker ur sen är allt frid och fröjd, Simon Helg.

djyrgårn? peking? hahaha!!!! *whatever*

manko
2008-02-25, 16:41
Jepp, Bajen, Gnaget och dif åker ur sen är allt frid och fröjd, Simon Helg.

djyrgårn? peking? hahaha!!!! *whatever*

Hehe, blir kul att se derbymatcherna i år :)

nr16
2008-02-25, 17:10
TFF kommer vinna, MFF o ÖSK kommer åka ur och Thylander bli årets spelare.

Jag är sjukt taggad, tänker på TFF o AS typ 50 gånger om dan :D Sugen som satan på att åka upp till Örebro den 1/4 men min kukskola kommer inte ge mig ledigt så får nöja mig med MFF -blowitt!

Gädda
2008-02-25, 17:13
Ljungskile åker ut, men det är jag ganska ensam om att tro.

Sen tror jag Giffarna får följa med.

ÖSK eller GAIS får kvala.

Toppstriden kommer bli jämn, det står mellan Göteborg, Elfsborg, MFF och Helsingborg.

Så nu vet ni redan hur det kommer att sluta.

hultman
2008-02-25, 17:23

Jag är sjukt taggad, tänker på TFF o AS typ 50 gånger om dan :D Sugen som satan på att åka upp till Örebro den 1/4 men min kukskola kommer inte ge mig ledigt så får nöja mig med MFF -blowitt!

Fylle-Thylle blir återigen allsvenskans sämsta spelare.

gnagaren
2008-02-25, 17:27
Ja. AIK. AIK/Djurgården. Bojan. Nej.

är taggad som fan inför premiären har haft stora abstinens besvär hela vintern nu när hockey som vanligt gått skit. håller självklart på AIK och tippar oss som 1:a det är fan dags nu. vete fan om det kan kallas skräll men årets stora genombrott gör vår käre özkan om han håller sig skadefri. Bojan och anchen ser även dom vassa ut nu såhär på försäsongen.

bara 34 dagar och 15tim kvar fan va långsamt tiden går!!!!!!!!!

Dessa två poster sammanfattar mina egna åsikter väldigt bra, dock tror jag inte Özkan håller, tyvärr. Hoppas på att Anchen och Bojan inte floppar, vilket jag iofs inte tror dem gör, Dulee är en skön kille och en bra spelare men han har ju haft sina chanser så det är synd. Valle och Obolo kommer säkerligen inte göra oss besvikna den här säsongen heller, däremot är jag lite orolig över hur våra två viktigaste defensiva spelare ska klara sig, Örlund och Nisse.

Det ska bli riktigt spännande med Allsvenskan i år längtar som fan, drömde t.o.m om första matchen för någon natt sen :)

Fylle-Thylle kommer inte bli annat än årets fyllskalle (som vanligt) och kommer supa upp de sista 1000:- den lilla skitföreningen (no offense) TFF har kvar.

gnagaren
2008-02-25, 17:27
Fylle-Thylle blir återigen allsvenskans sämsta spelare.

Amen brotha..

747
2008-02-25, 18:59
Allsvenskan håller så låg klass så jag blir inte förvånad om Giffarna vinner alltihop.

Greg
2008-02-25, 20:01
Fylle-Thylle är ett svin.

1-2: Djurgården, Elfsborg
3-5: Hammarby, AIK, MFF
6-7: HIF, KFF
8: IFK Fuskeborg
Resten

RÅTTKÖTT
2008-02-25, 21:22
Dessa två poster sammanfattar mina egna åsikter väldigt bra, dock tror jag inte Özkan håller, tyvärr. Hoppas på att Anchen och Bojan inte floppar, vilket jag iofs inte tror dem gör, Dulee är en skön kille och en bra spelare men han har ju haft sina chanser så det är synd. Valle och Obolo kommer säkerligen inte göra oss besvikna den här säsongen heller, däremot är jag lite orolig över hur våra två viktigaste defensiva spelare ska klara sig, Örlund och Nisse.

Det ska bli riktigt spännande med Allsvenskan i år längtar som fan, drömde t.o.m om första matchen för någon natt sen :)

NEJ kommer klara sig fint, tror tamefan att han gått ner i vikt ser smalare ut nu:) örat fixar det han har iofs inte satts på särskilt stora prov nu på försäsongen men han har ju visat att han e bra. drulle kan dra åt helvete sälj han till första bästa pris. jag är däremot orolig för obolo och valdemarin dom har inte riktigt producerat sen wilton stack, högst på önskelistan för mig står en anfallare med wiltons kvaliteer jag tror argentinarna behöver det för att få fart på målskyttet.

Man and Machine
2008-02-25, 22:02
AIK vinner förhoppningsvis. Känns ju som att Malmö borde prestera nånting iår istället för att göra bort sig i vanlig ordning. Bland "topplagen" tror jag Hammarby, Helsingborg och Elfsborg drar den stora nitlotten iår. Blåbärsgängen krigar som vanligt om att inte åka ut.. ingen skräll utan GIF TFF GAIS eller nåt annat sopgäng spelar i superettan 2009.

Psychological
2008-02-25, 22:32
När allsvenskan blir sevärd så ska jag kolla . Kommer nog dröja ett bra tag till.

manko
2008-02-25, 22:52
När allsvenskan blir sevärd så ska jag kolla . Kommer nog dröja ett bra tag till.

Äh, bara ta dig till en match och kolla. På tv suger det att kolla allsvenskan :)

RÅTTKÖTT
2008-02-25, 23:03
allsvenskan är helt klart sevärd helt klart större än hockeyn här i sthlm iallafall. ute i landsbygden vet jag inte men den är ganska populär där med. sen så finns det inte en hockeymatch i hela världen som slår ett stockholmsderby fan vad kul derbyn är.

är allsvensk hockey bra???

manko
2008-02-25, 23:15
allsvenskan är helt klart sevärd helt klart större än hockeyn här i sthlm iallafall. ute i landsbygden vet jag inte men den är ganska populär där med. sen så finns det inte en hockeymatch i hela världen som slår ett stockholmsderby fan vad kul derbyn är.

är allsvensk hockey bra???

Allsvensk hockey suger riktigt hårt. Derbyn är skit roliga. Dock så är det jobbigt att ta sig hem sen bara :D

Psychological
2008-02-26, 00:23
[QUOTE=RÅTTKÖTT;2841377]allsvenskan är helt klart sevärd helt klart större än hockeyn här i sthlm iallafall. ute i landsbygden vet jag inte men den är ganska populär där med. sen så finns det inte en hockeymatch i hela världen som slår ett stockholmsderby fan vad kul derbyn är.

är allsvensk hockey bra???[/QUOT

Hockeyallsvenskan kallas för världens bästa andraliga. Och ja, jag tycker den är sevärd. En match mellan LJUNGSKILE - TRELLEBORG lockar mig inte speciellt mycket. Stockholmsderbyna är oxå tråkiga. Bara en massa kamp, inget skönspel som man vill se.

RÅTTKÖTT
2008-02-26, 00:37
haha aa jag vet att den är utsedd till världens bästa andra liga av typ pro hcokey så det tar jag med en nypa salt. har sett näsan alla AIKs allsvenska matcher i år + en del icke AIK matcher och kan säga att det är endast hyffsad nivå på allsvensk hockey. tycker nivån på allsvensk hockey är väldigt uppochner. men det är just en andra liga och en match mella hammarby och huddinge är inte särskilt rolig att kolla på den heller.

sen att säga att derbyna skulle vara tråkiga då undrar jag om du har sett ett enda derby på plats? derbyna mellan AIK-djif är rankat som 3 eller 4 hetaste derbyt i hela världen och då är det fan inte tråkigt.

sen kan jag ju förstå om fotboll inte är så hett för västeråsare just nu det går väl inte jättbra va?

manko
2008-02-26, 10:56
[QUOTE=RÅTTKÖTT;2841377]allsvenskan är helt klart sevärd helt klart större än hockeyn här i sthlm iallafall. ute i landsbygden vet jag inte men den är ganska populär där med. sen så finns det inte en hockeymatch i hela världen som slår ett stockholmsderby fan vad kul derbyn är.

är allsvensk hockey bra???[/QUOT

Hockeyallsvenskan kallas för världens bästa andraliga. Och ja, jag tycker den är sevärd. En match mellan LJUNGSKILE - TRELLEBORG lockar mig inte speciellt mycket. Stockholmsderbyna är oxå tråkiga. Bara en massa kamp, inget skönspel som man vill se.

Hockeyallsvenskan håller riktigt dålig klass. Sen kan man inte jämnföra känsla att vara på en allsvenska fotbollsmatch och en allsvenska hockeymatch. Då trycket på läktarna är så grymt mycket bättre, tifon och alla sånger. Istället för Karl-Ove 59år som slänger på Carola - fångad av en stormvind i varje avblåsning.

RÅTTKÖTT
2008-02-26, 11:04
haha du kan inte ha mer rätt, precis min åsikt.

manko
2008-02-26, 11:30
1400st biljetter sålda till peking. woppidoo :D

Linnet
2008-02-26, 12:25
Håller på Änglarna och hoppas på en upprepning av fjolårsresultatet!

Solros
2008-02-26, 13:44
Ska bli spännande att se vad Oremo och Berggren kan prestera tillsammans i Gefle. Tror toppstriden kommer stå mellan Djurgården och IFK Göteborg igen.

myggan
2008-02-26, 14:50
Fylle-Thylle är ett svin.

1-2: Djurgården, Elfsborg
3-5: Hammarby, AIK, MFF
6-7: HIF, KFF
8: IFK Fuskeborg
Resten

Nu fick du klämt in Fuskeborg i två posts på samma dag, anar jag en VISS bitterhet? :laugh:

ÄLSKA ÄNGLARNA

myggan
2008-02-26, 14:53
Och för att spä på Gregs bitterhet ytterligare ;)

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=403999

747
2008-02-26, 16:20
Varför i hela världen jämför ni hockeyns andraliga mot fotbollens första? Inte för att det skulle gå att jämföra ändå men.

Greg
2008-02-26, 17:13
Nu fick du klämt in Fuskeborg i två posts på samma dag, anar jag en VISS bitterhet? :laugh:

ÄLSKA ÄNGLARNA

Bitter över att den klubben lyckas skaka av sig alla anklagelser?

Örebro blev tvångsnedflyttade för en liten summa.

IFK Fuskeborg får stanna kvar efter skattefiffel, vars "affär" är det värsta som har hänt i svensk fotbollshistoria.

Inte direkt bitter, mer upprörd.

manko
2008-02-27, 14:20
Gah, blev bara 3000 biljetter till peking. Om det är någon djurgårdare här, skynda och köp innan dom tar slut ;O

mangs
2008-02-27, 14:43
Tja, i år känns det som om det är många som slåss om guldet.

Djurgården
IFK Göteborg
Malmö FF
Kalmar
AIK
Hammarby
Elfsborg
Helsingborg

Dessa har alla chansen att vinna och med tanke på den låga och jämna klass som Allsvenskan håller så kommer säkert alla dessa ha chans på en tätplacering när endast ett fåtal omgångar återstår.

Själv hoppas man mycket på årets upplaga av MFF som huvudsakligen är samma trupp som föregående år + ett gäng unga riktigt lovande spelare. Den stora skillnaden sitter på, eller rättare sagt står vid bänken. Det känns redan som Roland Nilsson lyckats pränta in något som kalla spel-idé i spelarna och i träningsmatcherna har det sett lovande ut. Det finns många unga spelare som kan slå igenom men eftersom det är många som slåss om platserna gäller det verkligen att ta chansen när den erbjuds. Jag blir inte förvånad om Molins och Mehmeti kommer slå igenom på riktigt i år. Jag räknar med att Malmö placerar sig sämst femma i år och om allting klaffar så kan det vara med i den absoluta toppstriden. Har dock haft en del problem med skador nu på försäsongen men så fort laget är samspelat då har de bland de bästa trupperna och mest ekonomiska muskler att knyta till sig nya spelare och om ett år står den nya mäktiga arenan klar. Det är en himmelsblå framtid! :D

tommie-92
2008-02-27, 16:12
Taggad till tusen inför premiären!

Håller till 100% på Djurgården och tror också att dom vinner.
Lite syrt att Aki åkt på en skada o blir borta 8 veckor, men ingen fara, vi tar det!
Ifall det inte blir djugården som vinner så kan alla andra lag utom IFK GBG, AIK och HAMMARBY få vinna enligt mig :D