Visa fullständig version : Fördelning under dagen
Rellik_1
2008-02-22, 20:08
Har läst här på forumet att fördelning av näringsintaget under dagen inte spelar någon roll i ett långt perspektiv.
Paulun däremot rekomenderar en fördelning enligt nedan;
Frukost 25%
Mellanmål1 10%
Lunch 25%
Mellanmål2 10%
Middag 20%
Kvällsmål 10%
Ligger det någonting i detta? Anledningen att jag undrar är att efter 1:a veckan av nogrann vägning av allt jag äter märkt att middagen blir den måltid som innehåller flest kcal...
shut teh face
2008-02-22, 20:23
Jag skulle då inte sitta och räkna procent som en tok bara för han säger det... :)
King Grub
2008-02-22, 20:31
Spelar ingen speciell praktisk roll hur du fördelar energiintaget, eller hur många mål du fördelar det på.
Middagen innehåller alltid mest mat för mig, lunchen oftast minst. Det är ju senare på dagen och speciellt efter träning som jag vill ha mat ;).
Säger Paulun att den fördelningen påverkar någonting rent metaboliskt eller rekommenderar han det för välbefinnandet/hungerkänslorna?
shut teh face
2008-02-22, 20:39
Frukosten innehåller oftast mest för mig.
Middagen innehåller alltid mest mat för mig, lunchen oftast minst. Det är ju senare på dagen och speciellt efter träning som jag vill ha mat ;).
fungerar på precis samma sätt :) frukost och middag är nog mina största mål, och det brukar vara då jag är som hungrigast.
Fjällbrynt
2008-02-22, 20:46
jag gillar mest frukost och lunch då jag tränar tidigt på dagen
Själv drar jag alltid i mig det mesta efter träningen.
Film + mat + värkande kroppsdelar efter träning = opti :D
Rellik_1
2008-02-22, 21:59
Säger Paulun att den fördelningen påverkar någonting rent metaboliskt eller rekommenderar han det för välbefinnandet/hungerkänslorna?
han rekomenderar det för "både maximal energi och fettförbränning".
alltså inget metaboliskt...
han rekomenderar det för "både maximal energi och fettförbränning".
alltså inget metaboliskt...
Sista ordet i ditt inlägg syftar nog på en metabolisk påverkan, så tolkar jag det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.