Visa fullständig version : Anna skipper
Sparven från Minsk
2008-02-21, 20:18
Någon som har koll på vilken utbildning Anna Skipper har gått?
På hennes hemsida står det enbart "kost/näringsexpert" men inte vad eller vart hon har läst.
Hittade inget som helt om någon utbildning....så...någon som vet?
/Sparven
Ingen utbildning inom kost, tror jag.
Ingen utbildning inom kost, tror jag.
Kan man ju i alla fall hoppas. Hemskt resursslöseri annars.
King Grub
2008-02-21, 20:26
Hon har ingen inom området relevant eller accepterad utbildning.
Sparven från Minsk
2008-02-21, 20:29
Har för mig att jag läste i någon gammal fitness magazine tidning att hon kallar sig kostcoach eller GI-coach.
Typ samma utbildning som kostrådgivare med andra ord...någon dag till några månader.
Känns lite hemskt att hon ska stå i tv och lära svenska folket om kost och så utan någon seriös utbildning bakom sig. *screwy*
Sparven från Minsk
2008-02-21, 20:30
Hon har ingen inom området relevant eller accepterad utbildning.
Terrible ju! Fattar inte att de tar in en vettig utbildad person som kan hålla i hennes program istället!
/sparven
Eddie Vedder
2008-02-21, 20:58
Terrible ju! Fattar inte att de tar in en vettig utbildad person som kan hålla i hennes program istället!
Det är ett underhållningsprogram och inget utbildningsprogram. Då får man ta det så också.
Men någon relevant utbildning har hon som sagt inte, det bevisar hon vecka efter vecka.:D
ersätt anna skipper med king crub :hbang:
Det är ett underhållningsprogram och inget utbildningsprogram.
Precis :thumbup:
Jag är dock imponerad över att alla som jag sett gått ner så mycket i vikt, tills jag kom på att de är ju med i Tv och vill visa att de kan :(
+1 hehe :D
King Grub
2008-02-21, 21:14
king crub :hbang:
Vem är det? :confused: G och C ser väl inte sååå lika ut.
Jag skulle få rampfeber.
Eddie Vedder
2008-02-21, 21:22
Jag är dock imponerad över att alla som jag sett gått ner så mycket i vikt, tills jag kom på att de är ju med i Tv och vill visa att de kan :(
Ja att man skulle misslyckas med det i "Du är vad du äter" är ungefär lika troligt som att familjerna i "extreme home makeover" skulle bli besvikna och inte vråltjuta i varenda avsnitt eller att ungarna i alla Nanny-program skulle vara lika bråkiga efter programmets slut.:D
/sparven
Det säljer sämre. En föreläsare jag har haft var på uttagningarna och hennes kunskaper om kost och inlärning var inte intressanta eftersom det inte skapade bra tv.
Sparven från Minsk
2008-02-21, 22:36
Det säljer sämre. En föreläsare jag har haft var på uttagningarna och hennes kunskaper om kost och inlärning var inte intressanta eftersom det inte skapade bra tv.
Så sant ;)
Chrillee
2008-02-21, 22:46
Många här verkar kolla på det i alla fall?
Jag har bara sett lite av det nångång, men då förespråka hon för rätt vettiga saker såsom fisk, grönt, baljväxter m.m som många här säger att man 'ska' äta.
Bort med allt onödigt som är öppenbart...men sen kanske hon dillar om en massa annat som inte stämmer om näringen eller nåt?
Eddie Vedder
2008-02-21, 22:54
Bort med allt onödigt som är öppenbart...
Du menar "uppenbara" onyttigheter såsom kranvatten, mjölk, livsfarliga microvågsugnar och dödsgift som delikatessgurka och majonnäs?:D
Chrillee
2008-02-21, 22:56
Kan inte stava märker jag, men okej, måste nog kolla på ett helt (om det är värt tidsslöseriet?) avsnitt för att bilda mig mer av en korrekt uppfattning kanske. =)
Jag skulle få rampfeber.
vadå du skulle få rampfeber? vem har sagt nåt om dig? king crub sa jag ju! *grr*
nä men ursäkta mittt stavfel, självklart ska det stå King Grub ;p
Multivitamin
2008-02-21, 23:21
När dom visar slutresultaten så är dom ganska sminkade och har nya kläder samt ny frisyr.. Så torrt. Kan dom inte bara visa dom i underkäder istället så man kan få se den riktiga förvandligen.
machine gun
2008-02-22, 01:02
Jag skulle vilja se hur deltagarna ser ut några månader efter programmet...
+1, hade kollat varje avsnitt och faktiskt lärt mig en hel del :)
Hade Grub varit istället hade det blivit snack om åldern
-"han ser ut som 24, men är egentligen 34...Med Anna Skipper var det tvärtom, vems livsstil fungerar bäst?" You choose! Och så kommer en banner fram med namnet på programmet fram.
Berguven
2008-02-22, 01:26
...onyttigheter såsom kranvatten...
*gah!*
Hur lyder hennes motivering?
tigerofsweden
2008-02-22, 01:50
+1, hade kollat varje avsnitt och faktiskt lärt mig en hel del :)
Ja idag lärde jag mig t ex att Lars-Åke har problem o skita :D
Jag tycker det är kul o kolla på de, särskilt när man får kolla deras veckointag, då brukar ja stryka mig över absen och hånflina :) Men jag är lite speciell :Virro
tntballe
2008-02-22, 01:50
Jag skulle få rampfeber.
Varför inte klä ut dig till din favorit i serietidningarnas värld, tänk dig möjligheterna.
Du kommer inpringandes i trikå, slängkappa och någon häftig mask. Du läxar upp den onyttiga personen.
Programmet avslutas med att du är rekommenderar något bra att läsa.
Kan det bli bättre?
shut teh face
2008-02-22, 03:08
Såg ett program där hon plockade bort potatisen. "Det triggar ditt sockermissbruk"
Eddie Vedder
2008-02-22, 05:36
*gah!*
Jag minns tyvärr inte, hursomhelst var det något annat "bättre" vatten som deltagarna enbart fick dricka.
Nu har jag inte sett något avsnintt på ett par säsonger men det vore intressant om flaskvatten skulle funka att rekommendera i TV idag med tanke på miljödebatten.
*gah!*
har för mig att det var kloret som hon inte gillade? Hon hade sånna tabletter som man fick ha i vattnet för att det skulle "bli rent" tror jag.
om hon tycker att sveriges vatten är klorigt så ska hon dricka i aussie. där luktar vattnet simbassäng om man tar direkt från kranen :thumbup:
Anna Skippers företag säljer tabletter som ska rena vattnet påstår hon, samma tabletter som hon prånglar ut i TV. Ingen har lyckats påvisa någon faktiskt effekt däremot. Det är störande att hon får stå oemotsagd eftersom vatten från kranen inte alls är farligt.
Som någon redan har sagts är det ett underhållningsprogram. Uppenbarligen lyckas de få tittare. Det som stör mig är väl snarare att hon lyckas tjäna pengar på sina påstådda kunskaper genom obskyra preparat och diverse konstiga tips. Att kvällspressen tar in henne som "expert" är bara en del av symbiosen mellan dem och TV. Jag tyckte det var värre när SVT tog in henne för att agera expert och bedöma hur nyttiga olika maträtter var.
Visst, underhållning. Jag läste det. Men många tar det hon säger på allvar och tror att hon vet vad hon pratar om.
Rätta mig om jag har fel men så länge det inte är en skyddad yrkestitel så får hon väl kalla sig vad hon vill? Eller?
Nitrometan
2008-02-22, 08:59
Hon har jobbat tillsammans med Susanna Ehdin, det är där hon har lärt sig alla tokigheter om kost. Är det nån som har konstiga idéer om kost så är det Susanna Ehdin.
Susanna fick så mycket mothugg under 1999-2001 att hon bytte namn till Sanna Ehdin. Hon kallar sig Dr Sanna Ehdin nuförtiden. Kolla hennes sajt: http://www.ehdin.com/
Hon skriver en del tokigheter på sin sida:
Leverrening rensar gallstenar
Levern är en viktig central för utrensning och gallstenar hämmar denna process. Alla har gallstenar och antalet stenar ökar med åldern. Du kan själv göra en gallstensrensning genom en leverrening. Kuren går från en dag till nästa och rekommenderas för en helg när du har tid att varva ner och vila lite.
En första leverrening kan avlägsna från ett tjugotal till flera hundra gallstenar. Detta kan ge sänkta kolesterolvärden i blodet och en avsevärt förbättrad matsmältning, vilket främjar välbefinnandet och höjer energin. Det kan också göra att känslor lossnar och ge en känsla av lättnad.
Medel mot halsbränna och dålig mage
Många människor besväras av halsbränna, magkatarr, väderspänningar och sura uppstötningar, det som med ett finare uttryck heter dyspepsi. Men det finns ett effektivt sätt att bli av med besvären för gott. En 50-årig manlig chef hade besvärats av halsbränna dagligen i tio år. Det förvärrades av kaffe och han tog allt större doser av Novalucol, Samarin och Losec. När han ändrade kosten blev han av med alla symtom på en dag och slutade helt med medicinerna.
Det handlar om att äta lite kolhydrater under en viss tid eftersom det tar bort näringen till de tarmbakterier som skapar obehagen. Däremot kan man äta obegränsat med protein och fett – det vill säga kött, fisk, ost eller ägg – som äts tillsammans med sallad och stärkelsefattiga grönsaker. Nedan finns en lista på de stärkelserika grönsaker och frukter som ska undvikas.
I en första fas begränsas kolhydratintaget till 20 gram per dag och det innebär inget bröd, pasta, ris, flingor, potatis eller stärkelserika grönsaker. Samma sak gäller för frukt och juicer, läsk och efterrätter.
Besvären brukar försvinna inom en dag till två veckor och kosten gör att man går ner i vikt. Efter ett par veckor kan man försöka lägga till mer grönsaker, nötter och frukter, men var då observant på hur magen reagerar. Det är lämpligt att undvika de snabba kolhydraterna tills läget stabiliserats under en längre tid.
Om lågkolhydratskost:
Det jag pratar om är kolhydrater i alla dess former. Vi uppmuntras att få i oss 50-60 % av vår energi i form av kolhydrater. Det många inte vet är att kroppen inte behöver en enda kolhydratmolekyl för att fungera och må bra.
Föreningen Vetenskap och Folkbildning utnämnde Susanna Ehdin till "Årets Förvillare" år 2000, läs här så får ni se vad de säger: http://www.vof.se/visa-forvillare2000
Tydligen doktorerade hon i Lund 1988: Doktorsavhandlingen är i ämnesområdet immunologi med titel: Development of In Vitro Immunization for the Production of Mouse and Human Monoclonal Antibodies. Titeln är Doctor of Philosophy in Engineering (PhD) i bioteknik med inriktning på immun...
olle lindblad
2008-02-22, 09:51
Om Skipper lärt sig av Ehdin om kost skall vi nog vara glada för att vi inte fått fler tokigheter, som t ex;
*Man ska akta sig för vindar, det kan man bli sjuk av (t ex den sk Mistralvinden)
*Hon menar att det finns ett fenomen som kallas jordstrålning. Denna löper i ett nät över hela jorden med 4 meters mellanrum i sk currylinjer. På äldre byggnader menar hon att man kan se att man har tagit hänsyn till dessa linjer och byggt husen så att de inte onödan skär dessa linjer. Sover man i skärningspunkten av sådana linjer kan man bli sjuk.
*Hon anser att det är bättre att kvinnor behandlar knölar i brösten själva (med olivolja) än att gå till läkare för att undersöka sig.
Nitrometan
2008-02-22, 10:03
Anna lärde sig av Sanna att mikrovåsugnar är farliga.
*Hon anser att det är bättre att kvinnor behandlar knölar i brösten själva (med olivolja) än att gå till läkare för att undersöka sig.
Mmmm. Jag kommer ihåg den. Lite lagoom upprörd jag blev då. Jag känner åtminstone tre kvinnor som har haft bröstcancer. Skulle de ha behandlat med olivolja istället?
Ang. Sanna Ehdin så är det väl alldeles tillräckligt att angripa hennes, i mina ögon, synnerligen flummiga idéer om hur man skall äta (just detta om att "rena" levern är en idé som av någon anledning är väldigt livaktig i vissa alternativmedicinska kretsar; om man ser på hur det skall göras känns det mest som om "reningen" borde belasta mer än den underlättar för det stackars organet; soptipp som den i mycket är). Att hon flashar den doktorstitel hon faktiskt har när hon tror att hon kan tjäna på det gör henne inte annorlunda än majoriteten av de som innehar sådana titlar, skulle jag vilja påstå. Avhandlingen verkar ju ha handlat om ren metodutveckling, och jag ser ingen anledning att framställa den som särskilt "konstig".
Däremot ger hon vissa rekommendationer som jag själv tycker att det är oetiskt rakt av att ge, och skrämmer upp folk (don't get me started on currykryssen) - det räcker ju till för att göra henne "körd".
Edit: Hon hade väl även någon idé om hur man skulle använda väteperoxid för att sanera mögelangripna nötter, i samband med att förekomsten av (carcinogena) aflatoxiner i cashewnötter var på tapeten. Känns ju inte direkt som ett sätt att göra en ohälsosam matvara hälsosammare ... :Virro
Tillägg: När man stöter på folk som flashar doktorstitlar i kommersiella sammanhang (t.ex. på baksidan av sin bok) är det avgjort en god sak att kolla om forskningen hade/har något samband med det personen försöker göra sig en karriär på. I alla sammanhang.
Susanna fick så mycket mothugg under 1999-2001 att hon bytte namn till Sanna Ehdin. Hon kallar sig Dr Sanna Ehdin nuförtiden.
Nej, det var för att hon skilde sig och äntligen kände att hon kunde vara sitt "sanna" jag. Läs på VA:smash:
Hon är ju både snygg och underhållande :) Det ska vara roligt, inte korrekt :)
shut teh face
2008-02-22, 10:20
Det är mycket trix i hennes program också.
Ta bort potatis? Jo tjena.
Men skulle man leva helt på hennes mat så är jag säker att det är nyttigt och bra jämfört med medelsvensson. Men jag tycker det är lite lustigt att skicka in Pelle 130kg och dricka mjältbrandskräm till frukost. För stora förändringar gynnar ingen.
Men , men, "underhållning."
pragmatist
2008-02-22, 10:23
Jag skulle vilja se hur deltagarna ser ut några månader efter programmet...
Jag såg en på stan och hon såg ut precis som innan programmet, om inte värre.
:thumbup:
varför ta in henne om dom veta tt hon inte har någon utbildning?
bara dumt om hon häver ur sig massa grejjer om kost som hon läst/hört nånstans
... bara dumt om hon häver ur sig massa grejjer om kost som hon läst/hört nånstans.
Det är väl i och för sig ungefär det man gör under en utbildning också - läser och hör saker. ;)
shut teh face
2008-02-22, 11:28
Det är väl i och för sig ungefär det man gör under en utbildning också - läser och hör saker. ;)
Men King Grub då, han måste väl ha någon kanal med Gud? :confused:
Men King Grub då, han måste väl ha någon kanal med Gud? :confused:
För superhjältar gäller inte de vanliga naturlagarna. :D
När dom visar slutresultaten så är dom ganska sminkade och har nya kläder samt ny frisyr.. Så torrt. Kan dom inte bara visa dom i underkäder istället så man kan få se den riktiga förvandligen.
WOOOORD!!!
"Wow han har gått ner hela 5 KILO!!!!!! Han ser fortfarande ut som skit, men vi har sminkat han o köpt nya kläder!!! Snyggt va?!!! Han får nu klara sig själv till att gå ner de återståeende 50 kilona (HOST som är det svåraste HOST)...om han inte lyckas bjuder vi på fler randiga skjortor så han ser mindre ut!!" *flex* "PS. Köp Skippers nya GI-pulver, det är jättebra! Det innehåller massor med GI! DS."
OnT: Som jag misstänkte hade hon heller ingen utbildning, hon har lärt sig allt från sin hurtiga skipper-make. :thumbup:
machine gun
2008-02-22, 11:43
varför ta in henne om dom veta tt hon inte har någon utbildning?
bara dumt om hon häver ur sig massa grejjer om kost som hon läst/hört nånstans
Det är för att folk med utbildning inte för sensations-tv. Det var flera dietister med vid uttagningarna, men de ratades pga att de har för tråkiga metoder.
Nitrometan
2008-02-22, 12:11
OnT: Som jag misstänkte hade hon heller ingen utbildning, hon har lärt sig allt från sin hurtiga skipper-make. :thumbup:
Don't even get me started on Olof Skipper.
http://www.skippercoach.com/swe/about.html
http://www.skippercoach.com/swe/images/left_image.jpg
F.ö. är det som har sagts flera gånger här underhållning det handlar om och inte upplysning och fakta.
Någon som så gårdagens avsnitt? Anna plocka bort mjölk från deras kylskåp, laktosfri lättmjölk. Är det nån som vet vad hon har emot mjölk?
Btw, tyckte det såg ut som att hon lämna kvar ett paket grädde i kylen men det kan ha varit jag som sett fel.
jag är inte Anna Sipper fan heller. och programmet är ju underhållning, så klart. hon botar ju en ätstörning inom 8 veckor (haha).
men med mjölken är det så, att mjölk iofs är ingen vuxenkost. det är en av de vanligaste allergener och det finns många som tål inte detta. och det handlar inte om laktos utan om mjölkproteinet. inte bra för alla människor och det kan gör att man känner sig hängig fats man inte är fullblown allergiker.
jag är inte Anna Sipper fan heller. och programmet är ju underhållning, så klart. hon botar ju en ätstörning inom 8 veckor (haha).
men med mjölken är det så, att mjölk iofs är ingen vuxenkost. det är en av de vanligaste allergener och det finns många som tål inte detta. och det handlar inte om laktos utan om mjölkproteinet. inte bra för alla människor och det kan gör att man känner sig hängig fats man inte är fullblown allergiker.
Hmm? Är man laktosintolerant tål man kanske laktos i någon mängd, beroende på lakatnivåerna i kroppen, många tål lite granna med kan få oklara symtom.
När det gäller mjölkproteinallergi så är det en autoimmun reaktion. Den medieras av IgE antikroppar, får man i sig mjölkprotein så borde man få en fullständig reaktion om man har en utvecklad allergi.
Lät som det hon snacka om igår verkligen hade vetenskapligt stöd iaf.. Va fan var det nån slags magi eller nåt hon hänvisade till? "Enligt blablabla är du en khafi-personlighet som är trög, långsam och lätt lägger på dig fett."
Hmm? Är man laktosintolerant tål man kanske laktos i någon mängd, beroende på lakatnivåerna i kroppen, många tål lite granna med kan få oklara symtom.
När det gäller mjölkproteinallergi så är det en autoimmun reaktion. Den medieras av IgE antikroppar, får man i sig mjölkprotein så borde man få en fullständig reaktion om man har en utvecklad allergi.
ja, det är klart, men det finns en överkänslighet som mätas med IgG antikroppar och man kan 'träna' sitt immunsystem att äter viss mat som har krånglat tidigare igen.
hur som helst är mjölk (även om jag gillar den) ingen vuxenmat egentligen. det finns inga däggdjur som drycker mjölk som vuxen.
Det finns inte heller några däggdjur som har datorer.
Förutom människan. Tänk, vilken optimalt djur vi är. Kan dricka mjölk och göra datorer.
ja, det är klart, men det finns en överkänslighet som mätas med IgG antikroppar och man kan 'träna' sitt immunsystem att äter viss mat som har krånglat tidigare igen.
hur som helst är mjölk (även om jag gillar den) ingen vuxenmat egentligen. det finns inga däggdjur som drycker mjölk som vuxen.
Ej heller steker eller kokar däggdjur sin föda, utöver mäniskan då, så att det inte skulle vara bra föda baserat på vad djuren anser om saken tycker jag är *bs*
Du menar "uppenbara" onyttigheter såsom kranvatten, mjölk, livsfarliga microvågsugnar och dödsgift som delikatessgurka och majonnäs?:DMinns du hennes motivering till varför majonnäs är ett dödsgift? Antagligen är det BS som vanligt från hennes sida men jag är nyfiken, har börjat äta stora mängder majonnäs nu när jag försöker gå upp i vikt. Mig veterligen finns det inget farligt i det: rapsolja, ättika och lite äggula. Inga härdade fetter...
Eddie Vedder
2008-03-14, 14:04
Minns du hennes motivering till varför majonnäs är ett dödsgift?
Transfetter.
Det var alltså motiveringen. Och den är helt falsk.:Virro
Btw, tyckte det såg ut som att hon lämna kvar ett paket grädde i kylen men det kan ha varit jag som sett fel.
Jag tyckte också att det var ett paket grädde kvar i kylen. Hon gillar ju smör, så varför inte grädde?
WOOOORD!!!
"Wow han har gått ner hela 5 KILO!!!!!! Han ser fortfarande ut som skit, men vi har sminkat han o köpt nya kläder!!! Snyggt va?!!! Han får nu klara sig själv till att gå ner de återståeende 50 kilona (HOST som är det svåraste HOST)...om han inte lyckas bjuder vi på fler randiga skjortor så han ser mindre ut!!" *flex* "PS. Köp Skippers nya GI-pulver, det är jättebra! Det innehåller massor med GI! DS."
:laugh:
CyberDoll
2008-03-14, 14:31
Anna Skipper fick mycket dålig kritik förr just för att hon INTE har nån utbildning kost/hälsa, Jag personligen tycker hon inte är riktigt klok, vem kan leva som hon säger, tror inte ens hon själv äter allt hon säger man ska äta. Hur många efter programmet fortsätter?
Eddie Vedder
2008-03-14, 14:32
Angående mjölken har jag för mig att hon brukar motivera med kaseinet. Minns inte vilken effekt det skulle ha enligt henne men vill minnas att kaseinet fick skulden hursomhelst.
Vassle kan hon ju knappast klaga på, vasslepulver säljer hon väl själv om jag inte minns fel?:D
Så att smör och grädde i det här fallet tillåts är ju inte så konstigt då man knappast får i sig mycket kasein genom smör och grädde.
Hur många efter programmet fortsätter?
Troligtvis ingen. TV-programmet är ju inspelat och klart och det är ju inte i syfte att hjälpa någon eller undervis någon som sagt, bara att fylla upp 60 minuters underhållning en kväll i veckan.
Vassle kan hon ju knappast klaga på, vasslepulver säljer hon väl själv om jag inte minns fel?:D
Så att smör och grädde i det här fallet tillåts är ju inte så konstigt då man knappast får i sig mycket kasein genom smör och grädde.
Då misslyckades hon igår. Hon tillät yoghurt för att det passade patientens indiska kroppstyp ... *popcorn*
Hur många efter programmet fortsätter? Såg en av de som varit med på en restaurang i förra veckan, han beställde hamburgare :hbang:
Eddie Vedder
2008-03-14, 14:57
Då misslyckades hon igår. Hon tillät yoghurt för att det passade patientens indiska kroppstyp ... *popcorn*
Det har nog mer bakteriefloran att göra. Jag tror hennes syn på mjölk oftast har med just magproblem att göra och att hon brukar slänga in kasein som någon bov i någor sammanhang.
Observera att jag inte vet, hon är besynnerlig och svår att tolka ibland.:D
Men yoghurt förstår jag att hon tycker är bra om magproblem var på tapeten. Har inte kanalen så jag missar tyvääääääärr alla program!*cry* :D
Nitrometan
2008-03-14, 15:33
Hon snackar ofta om de Ayur Vediska kroppstyperna... *bs*
såg igår på avsnittet, hon måste ju sälja för något företag produkter som hon highlightar så jävla mycket i tv.
använder sig utav en metod från 1800talet , ligga på spikmatta 40mins per dag =D
tror fortfarande mindre mat, mer träning ger bättre effekt än hennes trams.
sen när jan igår gick ner 2kg bara på 8veckor men minskade 10cm i midjemått verkade vara dåligt för henne. han hade lagt på sig muskler då han pressat mkt på gymmet och blivit av med fett bara :D
Fat tony
2008-03-14, 18:30
hon säger vad andra vill att hon ska säga för att hon får betalt och antaligen den enda anledningen att hon får jobbet är att hon ser snygg ut. can i get a amen
Transfetter.
Det var alltså motiveringen. Och den är helt falsk.:VirroPrecis! Mer majonnäs åt folket! Funkar till allt: ersättning för smör, som dipsås, ha i hamburgare :thumbup:
hörde nåt om henne på radio idag. Hörde bara "duuu detta luktar transfetter på låååååång väg ska du veta". Ingen aning om vad hon snackade om, var det majonnäsen kanske? :d
Har inte kanalen så jag missar tyvääääääärr alla program!*cry* :D
....fast du kan ju gå in på www.tv3.se och begrunda... *popcorn*
Ej heller steker eller kokar däggdjur sin föda, utöver mäniskan då, så att det inte skulle vara bra föda baserat på vad djuren anser om saken tycker jag är *bs*
tja, kan vara så, men allt vi gör behöver inte vara rätt och vi är fortfarande däggdjur, den kan inte ändrats på. och ser omkring vad vi har åstadkommit mer våra kunskaper.
hon säger vad andra vill att hon ska säga för att hon får betalt och antaligen den enda anledningen att hon får jobbet är att hon ser snygg ut. can i get a amen
Då finns det ju ingen anledning att hon har fått jobbet men uppenbarligen fick hon det?
Hon ställde upp på alla krav som produktionsbolaget hade för att göra "bättre" TV, till skillnad från alla som kunde något och som också var där och som i vissa fall såg betydligt bättre ut (iofs inte så svårt).
schabo-labo
2008-04-03, 19:25
Idag sa hon att man gör sig av med mycket glutamin när man tränar och att glutamin sänker suget efter öl.
Idag sa hon att man gör sig av med mycket glutamin när man tränar och att glutamin sänker suget efter öl.
På tal om glutamin, det finns ju tillskot för endast glutamin aminosyran. Är detta nån aminosyra som används extremt flitigt i kroppen? Jag har själv svårt att tro att det finns en av ca 10? essentiella aminosyror som är extremt mycket viktigare. Är alltså glutamin så yberimba eller är det trams? Personligen tror jag det är bättre med en helt vanlig proteindrink om man nu ska ta tillskott. Men hör gärna era åsikter.
Såg jag fel eller skulle 50 min styrketräning förbränna 1700 kcal?!:D
Eller var det för alla sammanlagt på nå vis kanske?:confused:
Såg programmet idag. Hennes jävla kuddar och affischer med hennes ansikte på som hon inreder allas hem med, säljer hon verkligen den skiten?
Du såg fel ;)
Eller var det för alla sammanlagt på nå vis kanske?:confused:
Du såg fel ;)
Det stod faktiskt det. Men det kanske gällde för alla gubbarna ihop?
För det stod:
50 minuters styrketräning
=
1700 kcal för Torgny Melins.
Vilseledande i vilket fall. :)
Det stod faktiskt det. Men det kanske gällde för alla gubbarna ihop?
För det stod:
50 minuters styrketräning
=
1700 kcal för Torgny Melins.
Vilseledande i vilket fall. :)
Nej :P
Jag reagerade också på det där men det stod 1700 kalorier = 170 kcal. Vilket är ganska möjligt för någon som väger 100kg.
Vet dock inte om de menar 1700 kcal dock, men jag tror att det är lite för att lura den som kollar på programmet.
Nej :P
Jag reagerade också på det där men det stod 1700 kalorier = 170 kcal. Vilket är ganska möjligt för någon som väger 100kg.
Vet dock inte om de menar 1700 kcal dock, men jag tror att det är lite för att lura den som kollar på programmet.
Hehe ok, jag som uppfattade fel då, som resten av tittarna skulle göra. :)
tossefar
2008-04-04, 00:03
1700 kalorier = 170 kcal.
Snygg matematik där Torgny.
Ha, kom på det igår kväll faktiskt. Direkt när jag gått och lagt mig, men jag orkade inte ändra.
1700/1000=1.7 som alla vet. Alltså trodde de antagligen att 50 minuter styrketräning förbrännde så mycket ...
Scratch89
2008-04-04, 07:14
Nej, antagligen är hon lika inkompetent som vanligt och sa att styrketräning kostade 1700 kcal.
Multivitamin
2008-04-04, 07:26
Är inte typ ett vanligt styrketräning pass på låt oss säga 1 timma typ 200 kcal har jag för mig :P
Eddie Vedder
2008-04-04, 11:42
Är inte typ ett vanligt styrketräning pass på låt oss säga 1 timma typ 200 kcal har jag för mig :P
Det kan nog vara en ganska generell siffra ja. Men självklart finns det enorma variationer beroende på personens kroppssammansättning och passets upplägg.
Men låt säga att en timmes styrketräning innebär 20 set där några övningar är lite mer "disco" och några övningar är lite större (typ ett pass med rygg + biceps) så kommer man nog inte hamna jättefel om man gissar på 200kcal.
Men som sagt, det kan ju såklart skilja jättemycket.
machine gun
2008-04-04, 20:24
Om man lyfter tunga vikter konstant i en timme, alltså utan setvila, kan man säkert förbränna 1700 kcal. Men det är nog inte så många som klarar det :D
Visst, 1000-reps knäböj på 100kg bränner nog en del :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.