Logga in

Visa fullständig version : Kvällsprotein utan kolhydrater

mihmut
2008-02-20, 20:49
Hej alla,

Jag undrar om ni har tips på något bra proteintillskott att ta på kvällen innan sovning eller möjligtvis vid frukost. Är det kasein eller vassle som fungerar bäst eller kanske båda?

En sak till, är det en stor tabbe att inte ta kolhydrater direkt efter gympasset? Jag brukar bara ta en vassle-drink och sedan käka en riktigt måltid (middag) ca 30-60 min efteråt. Duger det bra?

Tacksam för alla svar!

Mvh Sten

Rahf
2008-02-20, 21:28
Hej alla,

Jag undrar om ni har tips på något bra proteintillskott att ta på kvällen innan sovning eller möjligtvis vid frukost. Är det kasein eller vassle som fungerar bäst eller kanske båda?

En sak till, är det en stor tabbe att inte ta kolhydrater direkt efter gympasset? Jag brukar bara ta en vassle-drink och sedan käka en riktigt måltid (middag) ca 30-60 min efteråt. Duger det bra?

Tacksam för alla svar!

Mvh Sten

Fråga 1: Ifall du gillar det så är en portion keso hyfsat bra. Ett stort glas mjölk kan fylla vad för krav du nu har på proteinmängd. Förslagsvis tar du kasein eftersom vassle inte kommer att vara till full nytta vid den tidpunkten. Kasein hittar du i stora mängder om du tittar på mjölkprodukter.

Fråga 2: Ja det duger bra, äter du en redig måltid efteråt så behöver du inte kolhydrat ifall du inte vill ha det.

Egentligen kan du göra som du vill innan du går och lägger dig. Mitt förslag är att måltiden inte blir för mäktig, då ligger du nog och vrider dig ett tag innan sömnen infaller ;).

Hoppas det hjälpte!