Visa fullständig version : Är detta nog?
Snapphanen
2003-05-15, 21:31
Tjenare.. har sen sist verkligen försökt fixa till min konsumtion av mat och äter 5-7 gånger per dag. Försöker hålla kolla på vågen lite då och då för att kolla om jag går upp något.. Vad är egentligen rimligt att gå upp i månaden? verkligen svårt att se vad man väger.. vet inte riktigt när jag ska väga mig.. och det varierar väldigt mycket vilken tid på dygnet det är, när man gick på toa, och när man åt sist. Vet att det typ inte går att svara på men.. jag vet inte om jag ska försöka dra på ännu mera eller vänta någon månad till och se lite.. fick verkligen inget vettigt sagt nu heller hahaha :D aja.. :MrT:
det jag ska testa lite också är kesella och även ha lite olja i det jag käkar....
Väg dig på morronen före frukost efter kissning en gång i veckan samma dag.
Rita upp ett snyggt diagram.
Sätt datum på den ena axeln och vikten på den andra. Det enda viktiga nu är att du väger dig vid samma tidpunkt på dygnet.
Dina små kryss kommer att hamna högt eller lågt hela tiden men på pappret över flera veckor eller månader syns trenderna tydligt.
Det är inte viktigt ifall du skulle väga något kg mer eller mindre varje gång. Kroppsvikten varierar pga vatten, glykogen mm.
Vad är rimligt att gå upp i vikt ?
10 kg muskler det första året kanske, några kg mindre de följande åren.
Går du upp 10 kg muskler kan du bära 2-3 kanske 4 kg fett utan att det märks så en viktuppgång på 1 kg varje månad är bra.
1 kg är ju faktiskt mindre än den variation du får på vågen vecka till vecka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.