Visa fullständig version : Underarms ont
AciDBL00D
2003-05-15, 20:08
Både jag och min träningspolare samma "fel":
Får ont i underarmen på undersidan av armen ungefär i mitten på underarmen. Får det specielt efter skivstångscurl. Känner det gör ont när man släpper stången får släppa sakta för det inte skall göra ont.
Jag känner bara på ena armen träningspolaren på båda. Vad är fel?
det är ass vanligt.. specielt när man kör tung stångcurl.. jag känner av det lite med.. så jag har gått över till ez-stång..
mangemani
2003-05-15, 20:56
samma här,har fått lägga av med skivstångs curl helt pga detta,kör ocks med ez stång nu.....håller på att träna upp underarmarna nu så man får se om det går bättre senare.
Swe Kings Hollow
2003-05-15, 21:07
Jag har exakt samma problem. Men det uppkommer bara på min högra arm som jag operarat in en platta på för ca ett år sen
Jag hade det där problemet förut i över 6 månader, skitjobbigt var det, men nu helt plötsligt utan att ha gjort något särskilt så har jag blivit av med det. Jag pinade mig bara igenom det.
biginjapan
2003-05-16, 04:37
hade samma problem under ett par manaders tid . trodde aldrig det skulle ga over. Fick ont nar jag korde biceps men det var ryggovningarna som var boven. speciellt hanteldrag. nar jag slutade med det gick det nastan over helt. sen borjade jag kora coc en del med hogern och da blev den helt bra. kunde inte kora coc med vanstern och dar far jag forfarande lite ont ibland.
ett annat tips ar att borja kora rygg och biceps pa samma dag det hjalper en del det ocksa
Jag hade samma förut också. beror det på att ligamenten inte har hunnit stärkts tillräckligt kanske? skivstångscurls aktiverar väl underarmarna i ganska hög grad.
eller? vad tror eliten?
Tror det har och göra med för svaga underarmar. Träna upp dom så går det nog bättre (biceps ska vara slut innan underarmar osv...)
Ska jag göra ialllfall :hbang: (samma problem)
Nästan alla personer som jag träffat med underarmskramper har greppat stången för hårt, man vill gärna krossa stången. Testa greppa stången med tummen, pek- och långfinger så ska ni se att mycket av krampen försvinner.
Munter det är inte kramp i musklerna utan smärta i underarmen, alltså i själva benet.
Har själv samma problem, men jag tycker det har väldigt mkt att göra med hur tungt man kör.
Känner inte av något när jag kör med lätta vikter säg skivstångscurl på 30 kilo men om jag däremot kör på 50 kilo, så känner jag av smärta.
Jag får mest smärta när jag kör skivstångscurl, kör jag tex alternerande hantelcurl så känner jag inte av ett skit, även om jag kör tungt.
King Grub
2003-05-16, 15:54
Benhinneinflammation?
testa att vila en vecka så slipper ni smärtan.. det funkade för mej
biginjapan
2003-05-17, 07:31
Originally posted by King Grub
Benhinneinflammation?
japp det ar benhinneinflammation!
Alcazara
2003-05-17, 07:57
Jo, det där med ont i underarmarna...beror inte det på att man spänner nävarna...så att det blir ett krampliknande tillstånd??? Därför går det bra så länge man inte använder sig av rak skivstång, eftersom den formar en påfrestande vinkel för underarmarna. Rätta mig om jag har fel.:naughty:
Har väl att göra med hög vikt i kombination med skum vinkel i handleden.
Testa att bara hålla med pek- och långfinger som Munter föreslog, eller helt enkelt hålla bredare. Greppa ez-stången brett i stället för smalt eller rak stång aningen bredare än axelbredd (dock inte för brett, då blir ju vinkeln mindre bra åt andra hållet i stället).
Swe Kings Hollow
2003-05-17, 10:26
eller så kan man fimpa stång och pumpa satan med hantlar = ) ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.