Visa fullständig version : Kan inte äta frukost!!!!!
nkpgnisse
2008-02-18, 20:45
Jag har grymt svårt att äta på morgonen. Jag vet att frukosten är ett av det viktigaste målen. Men jag har kommit på en lösning på mitt problem
Jag mixar 2-3dl fiberhavre, protein c:a 30g, 1msk linfröolja med en massa vatten typ 5-6dl.... sen sveper jag de på 3-5 sek.
Någon här som kan säga mig om kroppen tar upp min frukost på nåt annat sätt, än en vanlig frukost med havregrynsgröt, protein drink o 1msk linfröolja??
JAg har fått för mig att när maten är mer finfördelad så tar kroppen upp ämnena snabbare.... ELLER HAR JAG HELT FEL???
King Grub
2008-02-18, 20:47
Det stämmer, men fiber och fett saktar ned.
Men om du inte kan äta när du vaknar... vänta tills du kan äta. Det händer inget speciellt.
nkpgnisse
2008-02-18, 20:52
Men "King Grub" tycker du inte att jag ska forsätta och ta min frukost som en mixad drink??? Medför de några nackdelar att den är mixad?? eller är den minst lika bra som vanlig frukost???
Jag själv tycker den mättar minst lika bra ch lika länge som vanligt frukost..
Men "King Grub" tycker du inte att jag ska forsätta och ta min frukost som en mixad drink??? Medför de några nackdelar att den är mixad?? eller är den minst lika bra som vanlig frukost???
Jag själv tycker den mättar minst lika bra ch lika länge som vanligt frukost..
Är väl bara att fortsätta.
Ta något litet, typ russin direkt när du vaknar. Sen gör du iordning allt så det går runt 30/40 min. Då brukar magen komma igång. Jag har samma problem.
Om jag äter mig riktigt mätt innan jag lägger mig så brukar jag vakna hungrig men det gör jag inte om det gått mer än 1 timme innan jag lägger mig, du kan ju testa om det funkar på dig med.
Annars så vänta bara ett tag som agazza sa. Och hinner du inte det så bara pressa i dig. Det går ju äta trots att man är mätt, när du börjar klökas efter varje tugga så vet du att det nog är fullt i magen :)
Hur länge kan man egentligen vänta med att äta frukost innan muskelnedbrytningen blir ngt att oroa sig över?
Om man utgår från att man i slutet av dagen ligger på kcal+ och runt 2g protein/kg kv borde väl eventuell nedbrytning jämna ut sig?
Eddie Vedder
2008-02-19, 19:20
Hur länge kan man egentligen vänta med att äta frukost innan muskelnedbrytningen blir ngt att oroa sig över?
Det går nog inte att säga bara sådär. Dels beror det ju till stor del när och hur mycket du åt dagen innan. Sedan beror det ju på hur aktiv du är innan du äter. Om du sätter dig framför datorn på morgon i flera timmar lär det inte göra någon skada, om du på helt tom mage tränar stenhårt, ger dig hemåt, väntar ytterligare ett par timmar med mat, ja då lär du ställa till en del för muskelmassan.
Jepp det var vila jag syftade på :)
Eddie Vedder
2008-02-19, 20:01
Jepp det var vila jag syftade på :)
Vilket av om?:D Att träna eller att bara sitta och göra ingenting?
Vilket av om?:D Att träna eller att bara sitta och göra ingenting?
Ja, att gå upp ur sängen och parkera arslet framför datorn i ett par timmar, och käka större delen av dygnets mat strax innan sänggående dagen innan.
Eddie Vedder
2008-02-19, 21:00
Ja, att gå upp ur sängen och parkera arslet framför datorn i ett par timmar, och käka större delen av dygnets mat strax innan sänggående dagen innan.
Då vågar jag påstå att det med allra största sannolikhet inte gör någon skillnad. Vissa sover ju till lunch t.ex. Och det är ju inte så enormt stor skillnad på den fastan och fastan framför dataskärmen.;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.