Visa fullständig version : Vilket kosttillskott kan ni rekomendera?
Hej!
Har tränat nu några månader och det funkar bra, äter rejält hela tiden och hade tänkt fortsätta så några månader till för att försöka mig på att deffa innan sommaren.
Jag har ju märkt att man fått lite bättre resultat och så men funderar på om man skulle ta och köpa nåt tillskott så att man kan öka på det bättre?
Skulle vara ganska bra att ha ett som hjälper till med återhämtningen då det känns som att man ganska ofta är trött och så.
Brukar dock orka hela gympasset och även ha energi när jag far därifrån så det är ingen fara med det. Så det jag vill ha ut av tillskottet är bättre återhämtning plus att man kanske blir lite starkare(kreatin)
jag har ganska dålig koll på kosttillskott så hjälp mig gärna.
Tack!
Gainer Pro.
Kreatin Monohydrat.
mangemani
2008-02-15, 16:41
rage
lean
hydrapro
doublepro
Janitorr
2008-02-15, 17:08
Kreatin, i nån form. Jag har testat vanligt monohydrat tillsammans med snabba kolhydrater (dextros) innan och efter träning. Det har funkat mycket bra. Man behöver kanske inte ta både före och efter.... kommer inte riktigt ihåg varför jag gjorde det.... ehh... whatever
Sen har jag även testat Kre-Alkalyn 45 min innan träning. Detta funkade också mycket bra. Tror inte det är så stor skillnad mellan monohydrat och Kre egentligen.
Sen ska jag vara lite jobbig och rekommendera lite extra VANLIG MAT som kosttillskott till din VANLIGA KOST. Det kommer hjälpa med återhämtningen.
Sen skriver du att du "...äter rejält hela tiden..." det kanske du inte gör med tanke på hur du tränar..... du kanske helt enkelt behöver mer MAT, och/eller kanske mer SÖMN....
Hoppas man hjälpte nåt
Snabba kolhydrater är väl inte att rekommendera ifall han ska deffa?
Personligen kör jag kre-alkalyn och NO's 100% Whey, funkar toppen. Kör 6 pass i veckan och känner ALDRIG någon trötthet i musklerna.
Kreatin monohydrat skulle jag inte heller rekommendera, eftersom det binder vätska blir man bara uppblåst. Av egen erfarenhet märkte jag inte ett skit av det. Kre-alkalyn är buffrat monohydrat och tas upp mycket lättare, med vanligt monohydrat får du ett överskott, som inte kan tas upp.
Men som Janitorr skriver, Kre-alkalyn funkar toppen, tycker du ska köra på det istället. Aldrig trött, har bra pump i musklerna och dessutom ökat avsevärt i hur mycket jag lyfter.
Hoppas det löser sig!
Snabba kolhydrater är väl inte att rekommendera ifall han ska deffa?
Inte?:confused:
" Dina kolhydrater bör till så stor del som möjligt komma från naturliga, oraffinerade livsmedel. Välj gärna fullkornsalternativen, dvs grovt bröd eller knäckebröd framför vitt sådant, fullkornspasta framför Idealmakaroner, kokt potatis framför pulvermos osv."
- King Grub
Till så stor del som möjligt ja, men det är väl endå positivt att fylla på med snabba kolisar efter eller under passet? rätta mig om jag har fel någon*popcorn*
Jo det har du rätt i.
Det är jag som är ute och cyklar. Hoppas jag inte förvirrade någon!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.