handdator

Visa fullständig version : finnar av kosttillskott? gainer pro+kreatin

superboy
2008-02-15, 15:16
Hej,

Jag är 17 år, 183 cm lång, 70 kg. Styrketränar 3-4 gånger i veckan, konditionsträning kan förekomma ..

Jag har styrketränat i ca 10 månader, jag har ökat bra i muskelmassa men nu vill jag köra på rejält.
Jag körde whey-80,kreatin + hmb kapslar några veckor i vintras, fast det kändes som att det orsakade finnar? Så jag slutade.
Jag har lite små problem me finnar så min läkare har skrivit ut tentracyl (stavning), kapslar som förhindrar för hög talgproduktion. Så problemet med finnar är som löst nu. Min läkare rådde mig dock till att inte ta några kosttillskott eftersom jag svettas mer av det? :S Men, jag är ju svettig när jag har tränat, om jag då tar det direkt, och sedan duschar? borde de inte va så mycket skillnad.. Några andra som har erfarenheter om att höga doser protein & kolhydrater i form av gainer orsakar finnar?

Jag tar fortfarande dessa tentracyl kapslar och ska göra det ända till mitten av april tror jag. Ska man chansa på att köra me kosttillskott iallafall?

King Grub
2008-02-15, 15:34
Både kolhydraterna och proteinet i en gainer är hormonfrisättande, och hormoner påverkar akne hos personer som är så benägna.

talang
2008-02-15, 19:05
Både kolhydraterna och proteinet i en gainer är hormonfrisättande, och hormoner påverkar akne hos personer som är så benägna.

Hur är det med EAA, är t.e.x esapro hormonfrisättande?

WHITEFOLKS
2008-02-15, 19:27
Frisätter ju insulin så ja.

Durre
2008-02-15, 19:44
Yepp finnar blir det, bara man börjar bulka lite :(

King Grub
2008-02-15, 20:17
Hur är det med EAA, är t.e.x esapro hormonfrisättande?

Ja, men dosen är så liten att energimängden också blir så liten, att påverkan bör minimeras. 6-10 gram druvsocker ger inte heller stor insulinfrisättning, även om druvsocker i sig har högt II.