Visa fullständig version : Ätardagen klänger sig fast...
När jag haft en ätar dag så tar det flera dagar innan vikten är tillbax till det den var innan. Hur lång tid brukar det ta för er innan ni blivit av med ätardagens viktuppgång???
Jag vet att det handlar om mestadels vatten/glykogen, men ändå jag funderar på att bara köra ätardag varannnan vecka eller nåt.
Var glad så länge glykogenet är där, roligare än att känna sig platt.
Originally posted by Bubba
När jag haft en ätar dag så tar det flera dagar innan vikten är tillbax till det den var innan. Hur lång tid brukar det ta för er innan ni blivit av med ätardagens viktuppgång???
Jag vet att det handlar om mestadels vatten/glykogen, men ändå jag funderar på att bara köra ätardag varannnan vecka eller nåt.
Om jag har en grym ätardag så brukar det ta fram till minst onsdag innan vikten är vad den va på lördag morgon.. Sen på fre-lö så går den förhoppningsvis lite lägre än veckan innan.
vattnet brukar släppa på onsdagen på mig
Tycker du kan ha en ätardag i veckan utan problem. Viktuppgången består som sagt av vätska, och det kan ta några dagar innan vikten stabiliseras.
Utnyttja detta och du kommer uppleva maxtryck på gymmet!
Har du sedan gjort allt rätt så kommer vikten vara lägre framåt slutet på veckan. (lite upprepning av vad Action sa..)
Tack för alla svaren, de har vart mycke bra. Jag ska nog ha kvar ätardagen men försöka äta lite mindre. Men de är svårt, när man släppt lös besten så blir den aldrig mätt :devil: :eating:
hardbody
2003-05-15, 12:42
Jag har ätardag på söndagar och på onsdag/torsdag brukar jag vara nere på "normalnivå" igen...
Ojojoj vilken svullodag det blev senaste söndag! Sov bort halva dan! Somnade efter varje mål mat! :eating: :sleep: lol
Gick runt som en valross hela dagen!
Ska försöka ta det lite lugnare nästa söndag! Man måste ju hinna njuta av svullodagen också!
Originally posted by hardbody
Jag har ätardag på söndagar och på onsdag/torsdag brukar jag vara nere på "normalnivå" igen...
Ojojoj vilken svullodag det blev senaste söndag! Sov bort halva dan! Somnade efter varje mål mat! :eating: :sleep: lol
Gick runt som en valross hela dagen!
Ska försöka ta det lite lugnare nästa söndag! Man måste ju hinna njuta av svullodagen också!
Körde en rejälare jag med!
17 Slize bitar från American Take Away buffén plus lite tacos :eating: :eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.