Visa fullständig version : Funkar det här som deffmetod?
Hej, jag ska vid 1:a april börja min deff (inte ett aprilskämt :D) och jag hade tänkt mig att börja dagen med havregrynsgröt en stor portion och sedan resten av dagen äta endast protein samt grönsaker då till lunch & middag.
Funkar det som deffmetod? jag tänkte att det vore smart att få i sig kolhydrater ibörjan av dagen så man får lite energi samt att kolhydrater är livsnödvändigt.
Kom gärna med tips på bra deffupplägg! :)
Animalistic
2008-02-14, 23:12
Hej, jag ska vid 1:a april börja min deff (inte ett aprilskämt :D) och jag hade tänkt mig att börja dagen med havregrynsgröt en stor portion och sedan resten av dagen äta endast protein samt grönsaker då till lunch & middag.
Funkar det som deffmetod? jag tänkte att det vore smart att få i sig kolhydrater ibörjan av dagen så man får lite energi samt att kolhydrater är livsnödvändigt.
Kom gärna med tips på bra deffupplägg! :)
försök vara lite mer specifik på mängden och vilka proteinkällor och grönsakskällor du kommer använda. viktigt att inte glömma bort fettet exempelvis
Proteinkällor kan vara fisk,kyckling,kött,keso ja allt möjligt. grönsaker e detsamma från vanlig sallad till mycket olika saker. Pappa är väldigt matintresserad och lagar dessutom väldigt bra mat med mycket olika grönsaker osv.
Fett behövs för att bränna fett så självklart finns det med, exempelivs olivolja i maten.
Jag äter mycket bönor med, 2-3 gånger i veckan minst.
tigerofsweden
2008-02-14, 23:29
Funkar, men kolhydrater är INTE livsnödvändigt ;)
Jag anser det, man kan väl inte basera en kost på exakt 0 kolhydrater.
Är det ens ett liv att leva då? och jag vet att kolhydrater är inte livsnödvändiga eftersom kroppen kan tillverka glukos av fett och protein men ändå så tycker jag att det borde ses som en livsnödvändighet.
tigerofsweden
2008-02-14, 23:37
Jag anser det, man kan väl inte basera en kost på exakt 0 kolhydrater.
Är det ens ett liv att leva då? och jag vet att kolhydrater är inte livsnödvändiga eftersom kroppen kan tillverka glukos av fett och protein men ändå så tycker jag att det borde ses som en livsnödvändighet.
Javisst, då tycker du som mig att det är prestationsavgörande :)
Ville bara försäkra mig att du inte menade LIVSnödvändigt, men då är vi överens ;)
Javisst, då tycker du som mig att det är prestationsavgörande :)
Ville bara försäkra mig att du inte menade LIVSnödvändigt, men då är vi överens ;)
va bra hehe :D
Eddie Vedder
2008-02-15, 05:58
Funkar det som deffmetod?
Ja.
Om det kommer inverka negativt på din prestationsförmåga med tiden, om energiinnehållet blir korrekt för dina mål etc. får ju framtiden utvisa men visst funkar det om du åstadkommer energiunderskott.:)
Ja.
Om det kommer inverka negativt på din prestationsförmåga med tiden, om energiinnehållet blir korrekt för dina mål etc. får ju framtiden utvisa men visst funkar det om du åstadkommer energiunderskott.:)
Ja exakt det är energiunderskottet jag är ute efter =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.