handdator

Visa fullständig version : Äter jag för lite?

eXit
2008-02-14, 17:06
Trodde aldrig jag skulle behöva skapa en sådan här tråd, men går inge vidare så lika bra att få lite hjälp. Jag har alltid haft väldigt lätt att lägga på mig runt magen å över bröstet.. sedan haft grymt svårt att gå ner i vikt. Har börjat tränat igen sedan ca 6 månader med mål att lägga på mig massa. Nu har det inte blivit några synliga resultat, men har iofs inte heller gått ner i vikt, vilket borde betyda att jag inte äter för lite. Tänkte skriva vad jag ätit idag.. kanske få synpunkter.. tror iaf att jag äter för lite.. men känns som det kommer bli svårt att få ner mer i magen. Eller så är det en psykisk spärr pga. att jag så lätt lägger på mig fett

Längd 185, vikt ~100

Frukost idag, varierar, är ofta gröt
1 portion dublepro
2 hårdmackor med skinka och ost
3dl färskpressad juice
1 frukt

fika på jobbet
1 vaniljhjärta å kaffe

Träning 1h intensivt
rage, esapro + 0.5dl malto
1dl malto efter

Knasig lunch just idag, hade bråttom
2 ägg
3dl lätt vaniljyoghurt
1dl havrekuddar
1banan

Tidig middag pga. crappy lunch

2dl fulkorns Cous Cous
230g kyckling file
3msk olivolja
2dl juice

Kanske en dålig dag att skriva ut.. men iaf så här ser det ut än så länge idag.. blir väll mysfika ikväll när tjejen slutar och en slowprotte innan läggdags. Kom gärna med kostförslag och andra tips.. för känns som jag snöat in mig och inte kan tänka smart längre

flotet
2008-02-14, 17:12
dagens lunch ser brutalt proteinfattig ut, annars är det svårt utan mer fakta.
Men ett bra mellan mål är en 250gr burk 1% Kvarg med mosade bär och en mosad banan, äter 1-1,5 om dagen

Kung TexMex
2008-02-14, 17:21
Nog måste du väl kunna klämma ner mer än det där? Ser inte så värst mycket ut.

Ta nu inte illa upp. Men är inte 100 kg ganska mycket för 185 cm, ifall du inte har massa muskler sen tidigare? Om du är lite rundare av dig kanske resultatet ligger där under och väntar på att få komma fram?

eXit
2008-02-14, 17:34
jo som sagt dålig lunch just idag. Jao visst är väll 100 lite i överkant.. har som sagt en mage som aldrig försvinner.. men sammtidigt har jag tränat styrketräning sammanlagt ca 4-5 år.. till och från.. så visst finns det lite muskler som gömmer sig.. men det mesta överskottet ligger som sagt på magen