Visa fullständig version : Riktig Bulkning
Hej,
Det är så att min kompis vill försöka gå upp 8 kilo på 2 veckor!
han bryr sig inget om han blir fet, det är ett vad så han vill bara lägga på sig 8 kilo. han är 185 lång på 70 kg, ganska smal alltså. styrketränar 4 gånger i veckan och har nog ganska hög förbränning.
Hur ska han äta?
mvh
:eating:
om jag säger så här han kommer ångra sig mkt om han skulle göra det. det finns ju ingen andledning att gå upp 8 kilo fett:eating:
fruktansvärt dumt :smash:
Drick olja, säkra proteinbehovet med grädde och ös ner 100+gram socker varje timme.
Men så jävla dumt också ;)
varför vill han gå upp 8 kilo på två veckor för??
Ett vad sa han ju...
Våfflor, pannkakor med sylt och massor av grädde.
Varför inte njuta av processen?
Chips ska nog kunna göra en del av jobbet. Och mycket salta produkter, det drar åt vätska i kroppen så ini helvete!! :hbang:
Kurtfield
2003-05-15, 08:07
en fettinsugning är vad han behöver, det kanske blir fett billigare!
men bara 8 kg? jag e hundra på att d går att fläska i 20 kg fett.
Vad får han om han vinner vadet? *nyfiken* (förutom fler fettceller.. :D )
han var ju smal så 8kg ger nog inga fler fettceller ska du se, däremot sväller de han redan har.
Originally posted by Grahn
han var ju smal så 8kg ger nog inga fler fettceller ska du se, däremot sväller de han redan har.
Sant.. jag tänkte nog mer på att han verkade ung (och dum :D ) och det är väl i uppväxten man skaffar det huvudsakliga antalet fettceller tänkte jag. :angel:
När det gäller kosten så tycker jag själv att vätskan hoppar på en vid snabba kolhydrater + salt.. så han får väl satsa på sånt då?
Men jag undrar fortfarande hur stort vadet är, eftersom han vill göra det.
Han för bara en pizza av en annan kompis, haha....
men är det så farligt som många skriver? han är ju riktigt smal nu han kommer ju knappast se tjock ut, kanske bara bra för hans gymkarriär, lite att bygga på liksom?
ugly_kid
2003-05-15, 19:40
salt och kreatin och massor av vatten
Han kommer antagligen få de bästa resultaten någonsin på gymet under denna period och eftersom han ju inte är övergödd redan så är det väl bara att äta på.
Förutom vanliga maten (I stora portioner så klart) så är den här bra.
Stor drink: Mjölk, ägg, olja, jordnötsmör, glass, havregryn, bananer och oboy kört i mixern. Minst 1500 kcal i en drink och drick tre om dan förutom den vanliga kosten = Tokbulkning.
Att dra ner träningen kan vara en idé men då blir det svårt att äta ordentligt gissar jag.
Äta salt mat sista dagarna innan invägning ger också effekt samt så ska man ju dricka enormt mycket innan invägningen i alla fall då det ju ger minst ett kg :)
Han borde fylla sitt huvud med lite förstånd istället.
Anstränga sig så för en femtilapp....:smash:
Det är ju inte pengarna utan äran som står på spel verkar det som :)
Originally posted by z_bumbi
Det är ju inte pengarna utan äran som står på spel verkar det som
Jo, när vadet väl är ingånget så är det klart man ska vinna det.:)
Men varför överhuvudtaget ingå ett sådant vad.:smash:
Det här är ju ett äta-daggmask-för-en-tia-vad = förnedring....han borde vuxit ifrån det nu. :smash:
Ära kan man vinna på bättre sätt.:smash:
Å så lite till.:smash:
Jag gick upp 16 kg på en sommar, men då var det både på längden och bredden. Lade faktiskt inte på mig mycket fett alls:hbang:
Många kommer ifrån ämnet, frågan är HUR han ska gå upp 8 kg och inte varför han inte bör gå upp 8 kg...mina tips:
Drick nån matsked rapsolja till varje måltid
Ät chips
drick vatten
ät massa kolhydrater på kvällen med rapsolja, typ makaroner
Om han dricker 3 liter vatten just innan invägningen så blir han ju 3 kilo tyngre, då behöver han bara gå upp 5 kg.
Säger bara: Super gainers fuel ifrån twinlab.!!!
Dricka några såna om dagen så kommer det nog hända saker. :-)
/Trax
Kan ni inte ta lite före och efter bilder? Skulle vara kul.
Herkulez
2003-05-17, 18:05
Absolut ingen träning
kahkonen
2003-05-17, 18:23
Ge han en rullstol under tiden :D
Herkulez
2003-05-17, 18:30
........Eller så kan ni sno en dropp från sjukhuset, fylla den med grädde, skruva upp den på max och låta han ligga med den i sängen i två veckor, det borde nog funka :D
AciDBL00D
2003-05-17, 19:45
Det är ju bara dricka massor innan invägningen. Jag kan nog själv få i mig 5-6 liter på en timme sen är det inte mycket kvar...
själv gick ja upp från 68 (förra lördagen10/5) till 74 (tisdag13/5)på 3 dagar. 75 vägde jag på onsdag 14/5.
68-74 på 3dar - 6kg
68-75 på 4dar - 7kg
mmm nice
hmmm aja min träningsdagbok finns på:
http://www.bahnhof.se/~bksport/dcforum/DCForumID13/228.html
välkomna o kolla in. heeeeh
hur han ska gå upp i vikt är lätt... skippa allt vad alla skriver här... fett,salt o vadskit man läser....
ät KÖTT ... massor träna hårt...blir hungrigare då...ät mer... Ät BRA MAT inge skit fett ...varför samla på fett när man kan ta in protte o kolisar??
och nej jag har inte blivit fet haha...
AciDBL00D
2003-05-17, 22:12
Originally posted by Paolo
själv gick ja upp från 68 (förra lördagen10/5) till 74 (tisdag13/5)på 3 dagar. 75 vägde jag på onsdag 14/5.
68-74 på 3dar - 6kg
68-75 på 4dar - 7kg
mmm nice
hmmm aja min träningsdagbok finns på:
http://www.bahnhof.se/~bksport/dcforum/DCForumID13/228.html
välkomna o kolla in. heeeeh
hur han ska gå upp i vikt är lätt... skippa allt vad alla skriver här... fett,salt o vadskit man läser....
ät KÖTT ... massor träna hårt...blir hungrigare då...ät mer... Ät BRA MAT inge skit fett ...varför samla på fett när man kan ta in protte o kolisar??
och nej jag har inte blivit fet haha...
"köpte den gainers som ger mest kcal per 100gr." - Ju mer fett ju energitättare blir det ju!
Jag hade inte litat på dina tips, du verkar inte vara så insatt i det som du tror...
Originally posted by AciDBL00D
"köpte den gainers som ger mest kcal per 100gr." - Ju mer fett ju energitättare blir det ju!
Jag hade inte litat på dina tips, du verkar inte vara så insatt i det som du tror...
men oooooh.... vänta nu.... vi tar det från början.
Fett kalorier = NEJ TACK
protte och kolis kalorier = JAAAAA TACK
vem vill trycka i sej FETT????? doh!
varför skulle man vilja trycka i sej FETT????? dOOOOOOh!
alla som gått grundskolan och haft hemkunskap vet:
1gr Fett = ca 9kcal
1gr Protte = 4,1kcal
1gr Kolis = 4,1kcal
samt att man vet:
Fett = inte bra
protte o kolis = mMmMm jÄtTe BrA
så då frågar DU mej som hängde med i hemkunskapen i skolan varför JAG vill ha den gainer som ger mest kcal per 100gr?
ja säger så här... tänk......... tänk en gång till.... när du tänkt 2 ggr läs om denna mening en gång till... därefter läs nedan.
oooOOOOoo ooOOO
Finns ingen anledning att trycka i sej fett för att gå upp i vikt när du likväl går upp på protte o kolisar.
Går man inte upp i vikt på protte o kolisar så får man helt enkelt öka kalori intaget. OBSOBSOBS LÄS DENNA MENING 5 GGR TILL INNAN DU FORTSÄTTER. TÄNK IGENOM VAD DET STÅR I DENNA MENING OCH LÄS YTTERLIGARE 10 GÅNGER INNAN DU FORTSÄTTER. OM DU FORTFARANDE INTE FÖRSTÅR EFTER 16 LÄSNINGAR AV DENNA MENING SÅ REKOMMENDERAR JAG DIG LÄSA IN HELA GRUNDSKOLAN IGEN... Börja gärna med svenska språket... det kan ju vara där som det knasar.
om du fortfarande påstår att du inte går upp på protte o kolisar, och du säger att "men shit ja äter hur j-a mycke som helst juuUUUh!" då ljuger du så mycke att tom pinochio skulle bli avundsjuk på din fetlånga näsa som du kan pilla dej nånstansme.
ahshit ja klarar inte av mer... ja hoppar av tråden.
ugly_kid
2003-05-17, 22:46
Du kan ju inte säga att fett inte är bra.
jag tror det är du som måste läsa grundskolan igen :smash:
OBSOBSOBS LÄS DENNA MENING 5 GGR TILL INNAN DU FORTSÄTTER. TÄNK IGENOM VAD DET STÅR I DENNA MENING OCH LÄS YTTERLIGARE 10 GÅNGER INNAN DU FORTSÄTTER. OM DU FORTFARANDE INTE FÖRSTÅR EFTER 16 LÄSNINGAR AV DENNA MENING SÅ REKOMMENDERAR JAG DIG LÄSA IN HELA GRUNDSKOLAN IGEN... Börja gärna med svenska språket... det kan ju vara där som det knasar.
om du fortfarande påstår att du inte går upp på protte o kolisar, och du säger att "men shit ja äter hur j-a mycke som helst juuUUUh!" då ljuger du så mycke att tom pinochio skulle bli avundsjuk på din fetlånga näsa som du kan pilla dej nånstansme.
Hmm... av 1678 medlemmar på Kolozzeum har Du, Paolo, just erhållit hederspriset som den med drygast attityd. Grattis, charmören! :smash:
tror någon blev stött....
jo det det var ju dumt skrivet! vf det är klart man ska ha fett om man bulkar.. helt klart varför skulle fett vara dåligt+ du får bättre horomon respons om du käkar mer fett. så det är bara att hälla i matolja i gainern och tycka i dig massa jordnötter.
sen tror jag knappast att det var muskler du gick upp på 3 dager för fan.. det var väl att du lagra in vatten mest sen kanske lite lite pytte pytte lite muskler. sen fett.
"Fett = inte bra" ?
:smash:
Paolo - innan du sågar nåt bör du veta vad du talar om...
I min mening verkar du inte ha koll nog för att ge rekommendationer...
mvh
/pez
innan första invägningen så ska han försöka pressa ut så mkt vatten som möjligt dvs äta minimalt med kolhydrater och minimalt med salt
innan invägning två bör han under ett par dagar trycka i sig masa snabba kolisar och mkt salt så han binder upp vätska ¨
till varje gram glykogen han lagrar i förråden binds 2-4 gr lyckas han lagra in tex 1 kg mer glykogen vid invägning 2 kommer bra detta ge en ökad vikt på 3-5 kg .. dessutom är tarmarna fyllda till max efter att han pressat i sig massa mat och där kan man få plats med en hel del där oxå ...
han behöver alttså inte ens lagra in 8 kg fett utan kan istället satsa på att ändra sin vikt genom att exmerimentera med kroppens vätskebalans
att eperimentera med detta är kanke inte tokhälsosamt dock
Originally posted by ugly_kid
Du kan ju inte säga att fett inte är bra.
jag tror det är du som måste läsa grundskolan igen :smash:
Jag kan, och jag säger, Fett är inte bra.
Ett tips kolla in alla hälsoproblem som har med Fett att göra. Ser inte bra ut eller hur?
Fast det är klart, jag har nog missat poängen med att fylla upp fettcellerna och få alla dessa hälsoproblem samt ökade samähällskostnader med överviktiga.
hmmm nä, lessen... tror inte jag förstår... du har nog rätt jag har nog inte följt med i hemkunskapen i grundskolan så noga.
Originally posted by Bamse
Hmm... av 1678 medlemmar på Kolozzeum har Du, Paolo, just erhållit hederspriset som den med drygast attityd. Grattis, charmören! :smash:
aaaah fan NICE!! :bow: äntligen blir jag populär för något... :kinky:
Originally posted by Spud
tror någon blev stött....
hmm... :confused: jag?
Tror att fett-forskaren Sverker har en del att ta itu med här! :devil:
Asså Pez och alla andra moderatorer, finns det ingen gräns på hur dryg man får vara på detta forum. Jag anser att Paolo skall bli kickad eller i alla fall bli låst från att yttra sig. Killen kan ju inte vara av denna värld! Jag blir arg bara av att läsa vad han skriver! Han är den störste självutnämnde experten i detta universum, TROTS att han besitter minst kunskap! Fan lås killens yttrandefrihet i åtminstone 3 månader så han får lite tid till att läsa in lite kunskap innan han gör bort sig nästa gång.:smash: :smash: :smash:
Originally posted by dude
jo det det var ju dumt skrivet! vf det är klart man ska ha fett om man bulkar.. helt klart varför skulle fett vara dåligt+ du får bättre horomon respons om du käkar mer fett. så det är bara att hälla i matolja i gainern och tycka i dig massa jordnötter.
mmmm... intressant....
Att trycka i sig fett när man bulkar för att få bättre hormonrespons?
Har du en länk till en sida om detta? Skulle vara intressant att läsa. Inte för att jag skulle börja med att trycka i mig fett bara för den orsaken. Eftersom människan får i sig tillräckligt med fett från kosten ändå.
Tex köper du köttfärs så har du ca 10% fett redan där.
Mejeriprodukter, samma sak där. Dvs fett finns redan i produkterna.
Det finns ingen som helst anledning att ta Fett-tillskott eller överdosera Fett intaget vid en eventuell Bulkning.
Hälla matolja i Gainersen...? Varför det? Menar du att bara för att fett har ca 9kcal per gram så ska man bulka på fett? När du kan bulka på bättre kalorier som tex kolisar. ät mer ris, pasta eller potatis om du vill komma upp i samma antal kalorier som med fett.
Missförstå mig nu inte. Det finns essentiella fetter som måste tillföras från kosten, pga att kroppen inte kan tillverka dessa.
Kroppen behöver även en viss E% fett från kosten.
Den E% får man naturligt med kosten. och behöver inte tillföras via tillskott eller överdosering. Speciellt i en bulkperiod så får man redan mängder av fett. Dvs man äter rätt mycket och då slinker det ner en del fetter från produkterna... som man inte kanske hade tänkt på.
sen tror jag knappast att det var muskler du gick upp på 3 dager för fan.. det var väl att du lagra in vatten mest sen kanske lite lite pytte pytte lite muskler. sen fett.
Nej det var inte muskler som jag gick upp 3kg ... det förstår alla.
Originally posted by Pez
Paolo - innan du sågar nåt bör du veta vad du talar om...
I min mening verkar du inte ha koll nog för att ge rekommendationer...
mvh
/pez
Jag sågar era sk "gå upp i vikt med Fett"-rekommendationer pga läget i väst världen idag, samt som den såg ut igår... samt som den kommer att se ut imorgon.
Hur kan man "rekommendera" någon att ta Fett-tillskott och/eller överdosera fettmängden när världsläget i väst ser ut i dag med överviktiga människor och alla samhällskostnader som det ger?
Jag "rekommenderar" ingen att ta något för att gå upp i vikt.
Jag pratar om egen erfarenhet, hur jag gick upp 7kg på väldigt kort tid.
Det är en väldigt stor skillnad.
Hoppas du förstår skillnaden när du läser detta inlägg.
Originally posted by Castro
Killen kan ju inte vara av denna värld!
Jag är från denna värld... på jorden är jag född.
Jag blir arg bara av att läsa vad han skriver! Han är den störste självutnämnde experten i detta universum, TROTS att han besitter minst kunskap!
Det var tråkigt att du blir arg för att jag är emot era sk fettintags rekommendationer till killen som vill gå upp 8 kg på 2 veckor.
Nej, jag anser mig inte vara en självutnämnad expert i detta universum. Däremot är jag starkt emot era sk fettingats rekommendationer till killen som vill gå upp 8 kg på 2 veckor.
Jag besitter minst kunskap här. Det stämmer mycket bra.
Men det var ett dåligt argument från din sida. Du spårar ur ämnet.
Ämnet i denna tråd är "Hur man går upp 8kg på 2vecor".
Du står på "Bulka med Fett"-sidan. Jag står på "Bulka med Protte och Kolis"-sidan.
Du förespråkar ett ämne som är i stora mängder ohälsosamt i kroppen. Jag förespråkar två ämnen som inte är lika ohälsosamma i kroppen.
Jag talar om erfarenhet... väldigt färskt sådant.
Vad har du att komma med? Personangrepp? tyvärr det räcker inte.
Fan lås killens yttrandefrihet i åtminstone 3 månader så han får lite tid till att läsa in lite kunskap innan han gör bort sig nästa gång.:smash: :smash: :smash:
Jag är inte inne i ett forum när jag inhämtar kunskap.
Vem har gjort bort sig? jag? visst, i dina ögon. och?
Det är inte jag som "rekommenderar" fett för att gå upp ivikt.
LOOOoooL
paolo om man äter rätt sorts fetter kan man äta ganska mkt utan att det höjer blodfettvärdet nämnvärt .. det är höga halter av blodfetter och höga halter av inlagrat kroppsfett som är samhällsproblemet inte ett högt intag av bra fetter
många lider tom utav näringsbrist pga för lågt fettintag vilket leder till att kroppen inte kan tillgodogöra sig de fettköliga vitaminerna .. om man äter för lite fett blir man sjuk
dock håller jag med om att man kanske inte ska bulka på smör men olja är alldeles utmärkt druvkärnolja, linfröolja, rapsolja och olivolja mår kroppen utmärkt av ...¨
AciDBL00D
2003-05-18, 13:06
Är paolo någon slags joker som moderatorerna har planterat för vi skall gå och irritera oss på honom eller?
Originally posted by Janna
paolo om man äter rätt sorts fetter kan man äta ganska mkt utan att det höjer blodfettvärdet nämnvärt .. det är höga halter av blodfetter och höga halter av inlagrat kroppsfett som är samhällsproblemet inte ett högt intag av bra fetter
många lider tom utav näringsbrist pga för lågt fettintag vilket leder till att kroppen inte kan tillgodogöra sig de fettköliga vitaminerna .. om man äter för lite fett blir man sjuk
dock håller jag med om att man kanske inte ska bulka på smör men olja är alldeles utmärkt druvkärnolja, linfröolja, rapsolja och olivolja mår kroppen utmärkt av ...¨
sådärja...nu e vi på rätt väg :)
1. tråden handlar om att gå upp 8kg på 2 veckor.
Jag förmodar att den personen som ska gå upp dessa 8kg har minst en normal kost. Dvs får i sig något mer kalorier per dag än personen ifråga förbränner per dag. Har en kost som inkluderar alla kostcirkelns sju livsmedelsgrupper. Personen i fråga har heller inga ätstörningar, dvs ingen sjukdom som tex anorexi eller bulemi.
Ifall personen i fråga överenstämmer med ovan skrivna meningar, så har personen i fråga ett Fett E% på 30 med ett mättat Fett intag på <10E%.
Här vill jag nu påstå att ett intag av Fett-tillskott och/eller överdosering av fett är onödigt. Av den anledningen att den fett du tar in i detta läge kommer att lagras i fettcellerna dvs dom kommer inte att förbrännas.
OBS! Jag förutsätter att personen i fråga tränar styrketräning mellan 3-4ggr per vecka utan cardiovaskulär träning.
Så om personen nu vill gå upp 8kg på 2veckor, så är ju det normala att man inte vill gå upp i fett.
Så vad gör man? Jo, man ser till att öka kolhydratsintaget samt ökar protein intaget. Varför bara dessa två ämnen och inte Fett också? Jo, av den anledningen att man redan har via den normala kosten, den mängd man behöver. Samt att en ökad intag av fett i detta läge skulle bara lagras i fettcellerna. Och dessa fettceller kommer inte att släppa fettet, dom kommer att hålla på dom... pga att man kör styrketräning och inte cardiovaskulär träning. Därför ökar man kolhydrats intaget så att kroppen får energi som inte lagras i kroppen(läs fettceller). Man ökar även proteinintaget pga att musklerna kommer att belastas hårdare eftersom man nu fått mer energi. Och när musklerna belastas hårdare så kräver muskelfibrerna ett större protinintag så att dom inte förtvinnar istället (av den ökade belastningen, kroppen kan ju få för sig att utvinna energi från musklerna istället).
Så vad har vi nu här? jo, ökad belastning på musklerna pga den ökade intaget av kolhydrater. därav ökat intag av protein då musklerna behöver det pga av den ökade belastningen = ökad kropps vikt utan extra tillskott av fett (glöm inte att man redan har från grundkosten 30E% fett).
Av allt ovan skrivna påstår jag fortfarande att extra/överdrivet fettintag är helt onödigt. Pga att man kommer att gå upp i vikt ändå.
hadegått ... nu vill ja ha seriösa motargument. tack
ps... min filosofi för att gå upp i vikt är:
kolla din nuvarande kaloriintag jämfört med vad du förbrukar per dag. öka kaloriintaget överdrivet mycke över din förbrukade kalorinivå. Öka kaloriintaget med kolisar och protte.
deva allt
Är paolo någon slags joker som moderatorerna har planterat för vi skall gå och irritera oss på honom eller?
Japs :D ja e här för att liva upp stämmningen i forument :smokin: hahahahaha :thumbup:
Men hallå även om du ökar kollisarna enormt kommer de att lagras in som fett... så varför inte lika gärna öka fettet.. för det är enormt jobbigt att käka 8000-10000kcal om dagen med enbart protein och kollisar. Jag menade inte att han skulle käka smör som fett källa om du trodde det. Oljor av olika slag är bra. Jag bulkade upp mig lite förut och det fungerade rätt bra slängde i mat olja i gainers på morgon och efter träning.. (fast det var dumt att slänga i olja efter träning pga av att protein inte tas upp lika snabbt då. Jag läste för rätt länge sen i nån artikel .. vet inte alls om detta stämmer men jag kan ju säga vad som stod iallfall. Att man skulle käka som fan i 3veckor väldigt högt kcal intag mkt fett kollisar och protein. Sen 1 vecka när man drog ner på kollisar men höll fortfarande ett högt protein intag. Kroppen vänjer sig vid det höga kcal intaget och börjar lagra in fett så det var bra att ha en vecka som optimerade kroppen på nästa 3veckors bulk,, men som sagt det kan ju vara värsta skit snacket vad vet jag..
men om han höjer sitt kollis intag och sitt protein intag behöver han väl höja fettet för att få sina 30% fett eller vad det nu kan vara.Fast jag har för mig att allt för högt fett intag kan sänka Testosteron nivåerna också.. men den här killen lär ju inte bygga 8kg muskler direkt så jag tror att han kommer att öka lika mkt i fett även om han trycker i sig enormt med kolhydrater med.
flummigt inlägg...
"Det var tråkigt att du blir arg för att jag är emot era sk fettintags rekommendationer till killen som vill gå upp 8 kg på 2 veckor."
Vad som gör mig arg är din attityd och ditt sätt att skriva. Jag hatar personer som du, personer som tror de är så mycket bättre än alla andra och som har för avsikt att höja sig själv genom att sänka andra (syftar bla på det du skrev till AcidBlood).
"Nej, jag anser mig inte vara en självutnämnad expert i detta universum. Däremot är jag starkt emot era sk fettingats rekommendationer till killen som vill gå upp 8 kg på 2 veckor."
För det första så har jag aldrig sett ätt tydligare exempel på en självutnämnd expert, om inte du är det så existerar inga andra heller. För det andra så vill jag bara påpeka att om killens mål är att gå upp 8 kg på 2 veckor så spelar det ingen roll om han äter fett, kolhydrater eller protein, han kommer ändå gå upp i fett! All energi kan omvandlas till fett och det ter sig som att du inte förstått detta än. Vad tror du vikt skall sitta i då? Sen säger inte jag att killen skall vräka margarin, men vid sån här bulk kan det vara mycket lämpligt att äta lite extra oliv, raps och fiskolja.
"Jag besitter minst kunskap här. Det stämmer mycket bra."
Kung att vi är överens om nåt!
"Men det var ett dåligt argument från din sida. Du spårar ur ämnet.
Ämnet i denna tråd är "Hur man går upp 8kg på 2vecor".
Du står på "Bulka med Fett"-sidan. Jag står på "Bulka med Protte och Kolis"-sidan.
Du förespråkar ett ämne som är i stora mängder ohälsosamt i kroppen. Jag förespråkar två ämnen som inte är lika ohälsosamma i kroppen."
Vem är det som spårar ur?! Här börjar du snacka om västvärldens folkhälsoproblem då killen vill ha hjälp med att vinna ett vad som sträcker sig under en 2 veckorsperiod, helt galet. Det är ju fettet som ligger och tjockar igen blodkärlen som är farliga, och några sådana risker finns inte under en 2 veckorsperiod!
"Jag talar om erfarenhet... väldigt färskt sådant.
Vad har du att komma med? Personangrepp? tyvärr det räcker inte."
Så snackar den självutnämnde experten som tränat nån månad och lyckats bulka upp sig lite. Grattis till dina resultat, men du har inte gjort något extraordinärt som gett dig en doktorandstitel i näringslära och bör därför inte handla därefter.
"Jag är inte inne i ett forum när jag inhämtar kunskap.
Vem har gjort bort sig? jag? visst, i dina ögon. och?"
Det betyder alltså att du inte besitter någon kunskap överhuvudtaget eftersom du bara tränat nån månad och endast testat på att bulka några kilon. Du har inte testat några olika metoder och vet bara av din egna. Det är detta som tar ifrån dig din rätt att ge råd och såga andras råd.
Jag kan ju avsluta med att säga att det sätt jag förespråkar och som du sågat är salt och vatten. Det är det absolut mest hälsosamma sättet så kom inte och snacka något om folkhälsoproblem.
men om han höjer sitt kollis intag och sitt protein intag behöver han väl höja fettet för att få sina 30% fett eller vad det nu kan vara.Fast jag har för mig att allt för högt fett intag kan sänka Testosteron nivåerna också.. men den här killen lär ju inte bygga 8kg muskler direkt så jag tror att han kommer att öka lika mkt i fett även om han trycker i sig enormt med kolhydrater med.
flummigt inlägg...
Från grund kosten har man redan 30E%fett. Här pratar ja om grund kost.
En jämförelse.
Du tjänar 220.000kr per år och betalar då 30%skatt. (=grundkosten)
Du tjänar 280.000kr per år och betalar förutom dom 30%skatt(=grundkosten) så betalar du även det som överstiger 250.000kr med 50% skatt (= här syftar jag på protte o kolisarna som översticker grundkosten.)
Du har alltså redan en grund intag av fett från grund kosten så du behöver inte öka på med mer fett pga det. Det här gäller då om du får i dej lika mycket eller något över, kalorier mot vad du förbränner per dygn. (dom 220.000kr i exemplet med 30%skatt)
Det är tillräckligt med fett. Tex säg att du förbrukar 3000kcal per dygn och får i dej 3000kcal per dygn. i detta exempel har personen 30E% fett. Tänk om personen skulle öka fett E% i detta läge... personen skulle lagra fettet i cellerna istället för att förbränna dom. Varför? Jo för personen hinner inte förbränna allt. Personen har ju redan ett intag av 30E% från kosten som är tillräckligt och i gränsen av att bli förbränd. Vad är då vitsen med att vilja lagra fett i fettcellerna? Det finns ingen anledning. OBS När jag skriver detta så har jag en normal person i baktanken. dvs en person som inte har någon som helst ätstörning. En person som tränar styrketräning regelbundet.
Att gå upp i vikt är både svårt och hårt.
En människa (en som är mån om sin hälsa och fysik) som vill gå upp i vikt vill inte gå upp i vikt genom att fylla sina fettceller med fett. Människan vill ju gå upp i vikt med maximal möjlighet att öka storleken på musklerna. Muskler väger mer än Fett. Så logiskt så vill man öka med ämnen som ökar muskelmassan. dvs kolhydrater och proteiner.
King Grub
2003-05-18, 15:12
Årets bästa tråd! :laugh:
Tror jag håller med grub.
MEN KILLEN SKALL VINNA VADET OCH HAN KOMMER INTE ATT GÅ UPP 8 KG MUSKLER PÅ 2 VECKOR! DU HAR VIKIT AV REJÄLT FRÅN TRÅDEN!
Killen har 2 alternativ:
1. Han äter som en gris av allting, skiter i vad som är nyttigt och onyttigt då det ändå inte kommer ha någon skada på honom under en så kort period. Och fett lägger han på sig även om han ligger lågt på fett, men högt på kollisar och protte.
2. Han äter mer än vanligt så han går upp ungefär 3 kg på 2 veckor. För detta krävs inget mirakulöst uta bara en höjning av det dagliga kcalintaget. Här kan killen tänka på att äta bra med proteiner och kolhydrater då han hur han än gör (bara han äter mer än vanligt) kommer att gå upp dessa 3 kilon. För att gå upp de sista 5 kilona som behövs för att vinna vadet så käkar han mycket salt och vräker i sig vatten. 1 liter vatten väger 1 kg, drick mycket vatten dagarna innan vägningen och vräk i dig ungefär 4 liter 10 min innan vägningen så är vadet vunnet - lätt som en plätt!
Själv anser jag att detta är årets med frustreringsframkallande tråd. Kan inte Grub eller någon annan komma med något riktigt smart nu!
King Grub
2003-05-18, 15:29
Själv anser jag att detta är årets med frustreringsframkallande tråd. Kan inte Grub eller någon annan komma med något riktigt smart nu!
Nej, det orkar vi inte. Men jag både hoppas och tror att ingen tar den här killen på allvar.
Niclaaas
2003-05-18, 15:33
jag tycker det är underhållande :D
gillar paolos "erfarenhet" inom ämnet..... 8 dar eller vad är det? precis efter att allan skrivit att folk som tränat i nio månader inte borde försöka uppträda som experter :laugh:
Originally posted by King Grub
Nej, det orkar vi inte. Men jag både hoppas och tror att ingen tar den här killen på allvar.
Det är vi två om, och jag hoppas att vi är ännu fler än så...
rolig tråd :D
vi borde ha en "hall of fame/shame" kategori där trådar som dessa kan läggas in:thumbup:
Originally posted by Castro mmmok
Vad som gör mig arg är din attityd och ditt sätt att skriva. Jag hatar personer som du, personer som tror de är så mycket bättre än alla andra och som har för avsikt att höja sig själv genom att sänka andra (syftar bla på det du skrev till AcidBlood).
det måste vara jobbit att leva me så mycke hat...
du har missförstått mej helt. Jag tycker inte att jag är bättre än alla andra. Då jag vet att jag är sämst.
Jag är inte här för att "höja" mej själv och sänka er under min nivå. Rätt ologiskt då ja e sämst.
Mitt sätt att skriva är en reflektion av ert sätt att "rekommendera" Fett för en bulkning. Om man "rekommenderar" fett för en bulk så är har man nog missat/glömt ta med ett antal faktorer i ekvationen.
För det första så har jag aldrig sett ätt tydligare exempel på en självutnämnd expert,
du har som sagt tolkat mina inlägg på ditt sätt.
att du tolkar som du gör får stå för dej.
För det andra så vill jag bara påpeka att om killens mål är att gå upp 8 kg på 2 veckor så spelar det ingen roll om han äter fett, kolhydrater eller protein, han kommer ändå gå upp i fett! All energi kan omvandlas till fett och det ter sig som att du inte förstått detta än. Vad tror du vikt skall sitta i då? Sen säger inte jag att killen skall vräka margarin, men vid sån här bulk kan det vara mycket lämpligt att äta lite extra oliv, raps och fiskolja.
Det spelar en stor roll vilka ämnen man väljer när man ska bulka alt. gå upp i vikt snabbt. Så länge det är en person som tränar regelbundet styrketräning och inte kör cardiovaskulär träning så ska man undvika överintag alt. kosttillskott av fett.
Varför undrar du? Jo, för ska man göra nått, så ska man göra det ordentligt. Varför slarva? Varför fylla ut fettceller med fett? varför? Det finns ingen som helst anledning för en person som styrketränar regelbundet att fylla sina fettceller med fett. Inte äns vid en bulk.
Vet du hur lång tid det tar att tömma fettceller när du en gång har fyllt dom? Vad tror du? gissa?
och ja. jag känner till ECA-stacken och vet att Clens funkar. Men nu vill jag höra av dej hur du hade tänkt tömma 8kg fett från fettcellerna utan ECA och Clens.
och nej det är inte fett som han "bara" går upp LOOOoooL den va bra.
Vem är det som spårar ur?! Här börjar du snacka om västvärldens folkhälsoproblem då killen vill ha hjälp med att vinna ett vad som sträcker sig under en 2 veckorsperiod, helt galet. Det är ju fettet som ligger och tjockar igen blodkärlen som är farliga, och några sådana risker finns inte under en 2 veckorsperiod!
Varför använda sej av fett vid en bulk när man kan använda sej av kolhydrater och proteiner. då båda dessa ämnen är nyttigare än fett. Fett är ett av västvärldens största folkhäsoproblem, och då kan man ju skippa ett överintag av fett i sin kost. eller hur?
Du ser inte perspektivet mmmm... de e ok.
Så snackar den självutnämnde experten som tränat nån månad och lyckats bulka upp sig lite. Grattis till dina resultat, men du har inte gjort något extraordinärt som gett dig en doktorandstitel i näringslära och bör därför inte handla därefter.
1. jag är inte en självutnämd expert
2. jag har inte tränat "nån månad" jag har tränat en vecka.
3. det sista orkar ja inte kommentera
4. kom ihåg att jag är emot ett överintag av fett i alla former av självklara skäl. Ser inte du dom skälen så är det helt ok jag förstår dej väl
Det betyder alltså att du inte besitter någon kunskap överhuvudtaget eftersom du bara tränat nån månad och endast testat på att bulka några kilon. Du har inte testat några olika metoder och vet bara av din egna. Det är detta som tar ifrån dig din rätt att ge råd och såga andras råd.
Jag kan ju avsluta med att säga att det sätt jag förespråkar och som du sågat är salt och vatten. Det är det absolut mest hälsosamma sättet så kom inte och snacka något om folkhälsoproblem
1. jag har inte tränat en månad. jag har tränat i en vecka.
2. jag påstår inte att jag besitter någon kunskap. jag har dock koll över att ett överdrivet intag av fett är fel i vilket sammanhang det än gäller.
3. 7kg på få dagar är inte "endast"
4. stämmer jag har inte testat olika metoder. jag vill bara testa/köra det som är mest logiskt och maximalt bäst för muskel- samt viktökning. att trycka i sej fett är inte logiskt vid muskel- samt viktökning. men det kanske inte du förstår. det är därför du testar "olika" metoder...
5. att jag sågar era sk "rekommendationer" för bulkning MED fett. är ju rätt självklart. om inte du förstår sågningen så är det ok.. jag förstår dej väl.
6. eeeh...vänta nu salt och vatten? för att bulka...?? hmmm asså du menar S A L T ??? eh shit orkar inte ens gå in på det.
"Shit LOOOoooL"
Du var 31 år sa du? :)
hehe skoj att man skapat den roligaste tråden...:hbang: men det är väl kanske paolo som ska ha äran haha:smash:
ugly_kid
2003-05-18, 16:07
Men allt fett är inte onyttigt.
Och nu var det ju så att killen vill gå upp väldigt snabbt i vikt och eftersom fett innehåller mer kcal än protein och fett så ska han ju skälvklart äta fett om han vill gå upp.
sen om det ät bra att vräka i sig massor av fett är en helt annan sak.
och vad var det du tänkte säga om salt som du inte orkade berätta, jag vill gärna veta
Cartwright
2003-05-18, 16:11
Jaaaaaaaaa.... Dr Pepper är tillbaka :hbang: :hbang: :hbang:
... eller :confused:
Du blir ju inte fet bara för att du äter mkt fett. Det är av kaloriöverskott man blir fet, dvs du kan lika gärna bli fet på kolhydrater och protein.
Det där med salt innebär att man ska äta mkt salt som binder vätska i kroppen och på så sätt öka sin vikt.
"Shit LOOOoooL"
Du var 31 år sa du? :)
vad har ålder med något överhuvudtaget att göra :laugh:
ja kan vara 51 om du vill de har ingen betydelse för hur ja skriver eller är MFLOooL
ah du menar att ja e omogen? :laugh: och?
ok en fråga.
om man kan gå upp i vikt snabbt med proteiner och kolhydrater och samtidigt öka i muskler varför välja fett?
Paolo, varför registrerade du dig inte här på Kolozzeum under namnet Paulún i stället? :hbang:
King Grub
2003-05-18, 16:26
ok en fråga.
om man kan gå upp i vikt snabbt med proteiner och kolhydrater och samtidigt öka i muskler varför välja fett?
Ät 7000+ kalorier i form av kokt potatis och torsk får du se (och känna) hur roligt det är.
Och sådana gigantiska mängder proteiner och framför allt kolhydrater kommer att ge sådana insulinpåslag att fettinlagringen kommer att vara minst lika stor som om man lät en del av energiintaget bestå av fett.
Fett är inte dåligt, inte om man intar extra fett i form av olja eller liknande. Genom att ha ett högt intag av fett, stimulerar man kroppen att bränna fett, och de lägre insulinnivåerna kan du ju inte säga är något negativt. Ett högt fettintag har också i ett flertal studier direkt länkats till högre testosteronnivåer.
Paolo, varför registrerade du dig inte här på Kolozzeum under namnet Paulún i stället? :hbang:
vem e de?
Jag lägger ner att kommentera Paolos inlägg i den här tråden nu och NEJ, det är inte för att jag "ger" mig utan för att jag känner att det inte ger något att förklara någonting för honom, han kan ju redan allt...Loo0o0o0oo00oool (märk ironin).
Du snubblar över dina egna ben Paolo, håll in dom.
AciDBL00D
2003-05-18, 16:31
Om man äter kolhydrater och protein istället för fet så blir det bara muskler hur mycket man än äter, eller hur Paolo.
Hade jag varit dig hade jag reggat om mig med ett nytt namn och en ny attityd...
Om man äter kolhydrater och protein istället för fet så blir det bara muskler hur mycket man än äter, eller hur Paolo.
Hade jag varit dig hade jag reggat om mig med ett nytt namn och en ny attityd...
...Om ett par månader (ville jag bara tillägga)
GrovJens
2003-05-18, 16:39
Även om man bara frossar en så pass kort tid som två veckor, höjs inte risken för att få livslång diabetes?
Originally posted by King Grub
Ät 7000+ kalorier i form av kokt potatis och torsk får du se (och känna) hur roligt det är.
mmm... jo ja ligger på drygt 6k kcal per dag... men ja mixar ner det mesta o driker ... funkar bra... går lätt att få ner har dock inte testat 7k ännu
Och sådana gigantiska mängder proteiner och framför allt kolhydrater kommer att ge sådana insulinpåslag att fettinlagringen kommer att vara minst lika stor som om man lät en del av energiintaget bestå av fett.
ok. tar ju inte 7k kcal per dag så ja har inte märkt av något ökat fett i kroppen ännu... få se när ja ökar kalori intaget... behöver ju gå upp mer, målet är 85 men funderar på att öka målet. går ju rätt bra redan nu. få se om ja blir fet då heh
Fett är inte dåligt, inte om man intar extra fett i form av olja eller liknande. Genom att ha ett högt intag av fett, stimulerar man kroppen att bränna fett, och de lägre insulinnivåerna kan du ju inte säga är något negativt. Ett högt fettintag har också i ett flertal studier direkt länkats till högre testosteronnivåer.
mmm låter nice. men ja hoppar extra fett intag då jag redan ökar bra på kolis/protte. blir ju svårt att bli av med fettet sen ... o eftersom ja inte har nån effe/clens dealer i närheten så är ett ökat fettintag inte populärt.
mensomsagt det låter ju fint.
TV-shopparen
2003-05-18, 16:46
vem e de?
www.paulun.com
en tjock näringsfysiolog, gå dit och lär dig lite :D
Herkulez
2003-05-18, 16:52
aaaaaaaaah mitt huvud
King Grub
2003-05-18, 16:55
mmm låter nice. men ja hoppar extra fett intag då jag redan ökar bra på kolis/protte. blir ju svårt att bli av med fettet sen ... o eftersom ja inte har nån effe/clens dealer i närheten så är ett ökat fettintag inte populärt.
mensomsagt det låter ju fint.
Jamen du blir ju minst lika fet på ett högkolhydratsupplägg som ett högfettsupplägg! Mycket kolhydrater stimulerar insulinet mycket mer än vad fett gör, och höga insulinnivåer = ökad fettinlagring. Fettintag stimulerar fettförbränningen. :smash:
Jag lägger ner att kommentera Paolos inlägg i den här tråden nu och NEJ, det är inte för att jag "ger" mig utan för att jag känner att det inte ger något att förklara någonting för honom, han kan ju redan allt...Loo0o0o0oo00oool (märk ironin).
Du snubblar över dina egna ben Paolo, håll in dom.
nefan ja kan inget juh
1337 dOoD
Låser tråden nu.
Paolo - skärp till attityden, annars förutspår jag att en varning kommer som ett brev på posten inom kort.
/pez
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.