handdator

Visa fullständig version : Näringstiming. (?)

IntenZe
2008-02-13, 16:35
Vet egentligen inte om det heter näringstiming egentligen men jag kör på det.

Tänkte skriva hur jag äter en vanlig dag och höra om det är bra eller anus.

Aight!

Frukost kring 10-11 någon gång. Havregröt, vassle, mjölk tillsammans med lite matolja och en banan. Brukar bli kring 1000+ kcal.

Sen då mat igen kring 2-3 tiden. Random mat, pasta, potatis eller nåt tillsammans med nåt kött or fish or whateva. 1000kcal.

Träning 3-4 timmar efter det då jag hoppas magen är relativt tom. 6g ESA, 25g malto innan träning, 25g malto under träning, 25kg malto efter träning.

Mat 1 timme efter ungefär, ibland kan det ta lite längre kanske. Samma princip som förra måltiden. 1000kcal.

Sen äter jag en gång till under kvällen, några mackor blir det oftast. 500kcal.

Well? Är väl mest timmarna innan och efter träning jag är lite fundersam kring.
Kan ju även säga att 3500 är vad jag behöver äta för att gå upp 0.5kg/vecka.

Koloftw
2008-02-13, 16:39
25kg malto efter träningen :D

Ser väl bra ut. Personligen skulle jag dra ner på frukost/lunchen till förmån för måltiden efter träning. Men ditt sätt är säkert skitbra :thumbup:

shut teh face
2008-02-13, 16:43
Måste vara rätt mkt havregryn för o bli 1000 kcal. :)

IntenZe
2008-02-13, 17:15
Måste vara rätt mkt havregryn för o bli 1000 kcal. :)
Nej, men rätt mycket matolja. :D

IntenZe
2008-02-13, 17:19
Finns det förresten någon vettig tabell som visar hur länge det tar för maten att get the fuck out off min mage efter att jag ätit beroende på antal kcal?

Tolkia
2008-02-13, 17:35
Finns det förresten någon vettig tabell som visar hur länge det tar för maten att get the fuck out off min mage efter att jag ätit beroende på antal kcal?
Det beror inte bara på mur mycket du åt, utan också på vad maten består av (olika saker lämnar magsäcken olika snabbt). Och lite på vad du menar med "mage", menar du magsäckstömning eller hur lång tid det tar tills du skiter ut (det som en gång var) maten?

Sök på "magsäckstömning" om det är vad du undrar över; det har skrivits om det tidigare.

IntenZe
2008-02-13, 17:36
Det beror inte bara på mur mycket du åt, utan också på vad maten består av (olika saker lämnar magsäcken olika snabbt). Och lite på vad du menar med "mage", menar du magsäckstömning eller hur lång tid det tar tills du skiter ut (det som en gång var) maten?

Sök på "magsäckstömning" om det är vad du undrar över; det har skrivits om det tidigare.
Jag läste någon månad sedan att man skulle ta sitt ESA på tom mage. Så jag undrar helt enkelt hur länge det tar innan magen är tom.

Edit; Ska söka på magsäckstömning.

Edit 2; Jag hittade endast två trådar.
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=430152

IntenZe
2008-02-13, 17:40
Edit; 3 :D Hittade fler trådar då jag letade på entire posts.

Handcuff
2008-02-13, 17:44
timingen är inte så värst noga. viktigare sköta andra faktorer i livet om man vill få resultat. :)

IntenZe
2008-02-13, 17:57
timingen är inte så värst noga. viktigare sköta andra faktorer i livet om man vill få resultat. :)
Men nu var det timingen jag undrade över och huruvida den såg ut, inte hur viktig timingen i sig var.