Visa fullständig version : Kårobligatoriet
Angående kårobligatoriet:
Jag hoppas innerligt att detta avskaffas och nu verkar det vara nära förestående.
Jag minns särskilt tydligt hur den förbannade sosse-broilern (eller om han kanske var fpare) uttryckte sig å studentkårens vägnar i politiska frågor utanför universitetet. Otyg.
Hurra hurra hurra.
Och sossebroilern var alltså vår kår...president? eller kanske hette det ordförande.
Jävligt tråkig tråd inser jag precis nu. Vi skippar det hela, jag fick bara en temporär roid-flashback från universitetet.
Jävligt tråkig tråd inser jag precis nu. Vi skippar det hela, jag fick bara en temporär roid-flashback från universitetet.
:D
Jag vill också avskaffa skiten. När blir det av? Kan jag strunta i att betala årets avgift?
http://www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/2556312/2/istockphoto_2556312_cry_baby.jpg
Äntligen, det känns som en kvarleva från början på 1900-talet. Hatade skiten när jag gick på högskolan och det kändes som att man tvingades in i nått politiskt förbund eller fackförening, brrr.
Äntligen, det känns som en kvarleva från början på 1900-talet. Hatade skiten när jag gick på högskolan och det kändes som att man tvingades in i nått politiskt förbund eller fackförening, brrr.
Jopp.
:D
Jag vill också avskaffa skiten. När blir det av? Kan jag strunta i att betala årets avgift?
Det diskuteras och regeringen vill ta bort det. Det är dock inte lagt på bordet om att det skall tas bort.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel, det var så det såg ut när jag var aktiv för några månader sedan iaf.
Jacksatan
2008-02-13, 12:25
Alla ska med!
http://sydsvenskan.se/student/article300813.ece
Händer saker idag
/Jazz
men herregud är det DET du hatar med förbundet? vem har tvingat dig att ställa upp i nånting de arrangerar? varför bry sig? det är 500 kr ja betalar för att vara med i deras kår och för att skriva tentor, DET om ngt, kanske man kan bry sig om. men att tro att du färgas politiskt av att vara med i en kår, väx upp
men herregud är det DET du hatar med förbundet? vem har tvingat dig att ställa upp i nånting de arrangerar? varför bry sig? det är 500 kr ja betalar för att vara med i deras kår och för att skriva tentor, DET om ngt, kanske man kan bry sig om. men att tro att du färgas politiskt av att vara med i en kår, väx upp
Han skrev inte att han färgades politiskt, han skrev att han tvingades in i det och att det kändes likadant som att tvingas in i ett politiskt förbund.
Att betala 500:- för att få skriva tentor är idiotiskt. Det gör det omöjligt att plugga utan att vara med i kåren.
Betalar studentkåren tentamensskrivningar?
http://sydsvenskan.se/student/article300813.ece
Händer saker idag
/Jazz
Underbart! Då kanske man kan plugga i Sverige sen igen.
Jag tror nog universiteten skulle komma på något sätt för studenter att skriva tentor utan kårven (för det är väl kåren som betalar tentavakterna om jag inte helt missminner mig).
Bort med kåren, låt universiteten ta mer ansvar för studiesociala verksamheter. Om jag var prefekt (eller vad det nu kallas igen) på ett universitet skulle jag verkligen älska chansen att få bort kåren som ärligt talat består av uppmärksamhetskåta politiska broilers och en och annan socionom samt person som söker lite gemenskap eller för CV:t.
Jag är tom med i två studentföreningar. Jönköpings studentkår och Falu studentkår. Hade dock inte betalat avgiften och fått något kort när ja skrev tenta i november, gick fint ändå. Fick betyget på det också.
Hm, jag betalar 200 spänn i kåravgift tror jag, och jag tycker att det är väl investerade pengar. Däremot förstår jag inte varför man ska behöva betala på andra skolor än sitt huvudlärosäte. För visst är det så, att man får betala även om man bara läser någon enstaka kurs vid sidan om?
shut teh face
2008-02-13, 13:44
Ja, man måste till och med läsa skiten om man läser på distans.
Scratch89
2008-02-13, 14:53
Kårobligatoriet är inte omtyckt hos mig, och det vet min kår om att jag tycker :D
Hoppas verkligen att det försvinner snart.
http://www.onh.se/avgoranden/studentkarsarenden/4425103.shtml
Angående kårobligatoriet:
Jag hoppas innerligt att detta avskaffas och nu verkar det vara nära förestående.
your wish came true
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3042747.svd
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.