handdator

Visa fullständig version : Hur blandar man esa-pro bäst?

paragon
2008-02-13, 01:35
tycker det blandar sig kasst, flyter till ytan och hur mkt man än rör så verkar det inte tas upp... testat med vatten

funkar det bättre att blanda med något annat?

Ozma
2008-02-13, 03:00
tycker det blandar sig kasst, flyter till ytan och hur mkt man än rör så verkar det inte tas upp.

Kanske kan prova använda en shaker ?

EiseltUK
2008-02-13, 08:50
Jag brukar låta den stå ett tag när jag skakat.

Sleigh
2008-02-13, 09:07
Shaker, speciellt efter träning, är sjukt jobbigt. Stoppa ner en stavmixer, tryck in knappen 5 sekunder och voilà så får du det helt klumpfritt.

Whistler
2008-02-13, 12:49
Klumpar? WTF?

Jag kör ner mitt i en shaker, fyller till hälften med vatten och skakar lite. Luftar och skakar igen tills det vita skummet försvunnit, sen är det bara att halsa.

jesse
2008-02-13, 12:59
tycker det blandar sig kasst, flyter till ytan och hur mkt man än rör så verkar det inte tas upp... testat med vatten

funkar det bättre att blanda med något annat?

Du kommer inte att lyckas blanda ut det med en sked, shaker är de enklaste alternativet.

camilla
2008-02-13, 12:59
Jag använder en liten batteridriven kaffemjölks-visp, det funkar kanon.

jontet
2008-02-13, 14:04
lägg skiten på botten i ett tomt glas, fyll på vatten till hälften och rör om med en sked, se till att skrapa bort skiten som gärna vill klibba fast på insidan av glaset, fyll på resten av vattnet och låt stå i ca 10 min sen är det bara röra om och njuta av den ljuva drycken :thumbup:

Edit: modellen är från hur man löser ögon kakao, ögon kakao och esapro har nästan identiska "lösningsegenskaper" i vatten

Troll
2008-02-13, 14:12
Skaka ordentligt i shakern.
Sen gör du några hastiga småskak (liksom vicka i sidled eller knyck med handleden), då brukar det sista skummet lägga sig. :thumbup:

Mehdi
2008-02-13, 14:25
Med anledning att aminosyror har olika lösningsförmågor löser sig vissa svårare än andra. Ibland går till att man får värma eller röra om lösningen för att det ska gå in i lösning.
Vad man annars kan pröva är att tillsätta någon syra eller bas av något slag för att öka vattenlösligheten.

Jag personligen använder mig av bl.a. ALC(acetyl-l-karnitin), men även ibland kalium-citrat eller acetylcystein. Drinken får förstås en mer syrlig smak, men det är bara bra :)

blasr
2008-02-13, 15:14
Jag brukar slänga in det i munnen sen dricker jag vatten och sköljer ner det med, fungerar utmärkt.

_Ekman_
2008-02-14, 12:36
Jag brukar slänga in det i munnen sen dricker jag vatten och sköljer ner det med, fungerar utmärkt.

med tanke på smaken på ESAPRO borde du få en tapperhetsmedalj ^^

EiseltUK
2008-02-14, 13:46
med tanke på smaken på ESAPRO borde du få en tapperhetsmedalj ^^

Det är ett gammalt knep för att få ned illasmakande pulver på ett smidigt sätt Lägger man det långt bak på tungan och sväljer ned med vatten eller annat känner man knappt smaken.

doni
2008-02-14, 13:51
Det är ett gammalt knep för att få ned illasmakande pulver på ett smidigt sätt Lägger man det långt bak på tungan och sväljer ned med vatten eller annat känner man knappt smaken.

Hur illa smakar esa pro egentligen? Om man till exempel jämför med Nitro FX eller HMB-pulver som smakar som..ja..jag vet inte vad :)

Avesta
2008-02-14, 14:17
Nu blir det inga fler kosttillskott, men senast jag körde med Esapro, kreatin och beta-alanin, hällde jag 1-2 teskedar av substansen på en tunn servett och skapade en boll som som jag svalde med vatten.

Ingen smak alls :D

demode
2008-02-14, 15:59
Nu blir det inga fler kosttillskott, men senast jag körde med Esapro, kreatin och beta-alanin, hällde jag 1-2 teskedar av substansen på en tunn servett och skapade en boll som som jag svalde med vatten.

Ingen smak alls :D

DU åt alltså pappret? :MrT:

Troll
2008-02-14, 21:50
Hur illa smakar esa pro egentligen? Om man till exempel jämför med Nitro FX eller HMB-pulver som smakar som..ja..jag vet inte vad :)

Jag har inte smakat mer än esa-pro av produkterna du nämner, men den nya smaken är klart bättre än den gamla.

Första gången man tog det fick man kväljningar men man lär sig stänga av.
Bara att halsa och inte tänka på att smaka det du dricker, sen brukar jag ta någon klunk vatten precis efter och in med ett tuggummi för att slippa eftersmaken. :thumbup:

EiseltUK
2008-02-14, 22:54
DU åt alltså pappret? :MrT:

Så gör alla hardcore-byggare. :D